Przetargi.pl
,,Udzielenie kredytu bankowego długoterminowego w wysokości 2 043 000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego w 2019r.”

Gmina Białaczów ogłasza przetarg

  • Adres: 26-307 Białaczów, ul. Piotrkowska
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 447 581 414 , fax. 447 581 414
  • Data zamieszczenia: 2019-11-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Białaczów
    ul. Piotrkowska 12
    26-307 Białaczów, woj. łódzkie
    tel. 447 581 414, fax. 447 581 414
    REGON: 59064782000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bialaczow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ,,Udzielenie kredytu bankowego długoterminowego w wysokości 2 043 000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego w 2019r.”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2.1 Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu bankowego długoterminowego w wysokości 2 043 000,00 zł (słownie: dwa miliony czterdzieści trzy tysiące złotych 00/100) o okresie spłaty do 31.12.2031 r. Kredyt jest przeznaczony na pokrycie deficytu budżetu Gminy Białaczów na 2019r. Uruchomienie kredytu nastąpi jednorazowo. Zakres usługi obejmuje: 1) Waluta kredytu: złoty polski (PLN). 2) Kredyt długoterminowy – okres kredytowania 12 lat. 3) Kwota kredytu do 2 043 000,00 zł. 4) Okres spłaty kredytu (kapitału i odsetek) do dnia 31.12.2031r. 5) Kapitał spłacany w ratach kwartalnych. 6) Odsetki od kredytu spłacane w ratach miesięcznych. 2.1.1. Na potrzeby sporządzenia oferty należy przyjąć termin uruchomienia kredytu na grudzień 2019r. 2.1.2 Spłaty rat kredytu /kapitału/ przewidziane na lata 2020-2031. 2.1.3 Spłata kredytu w 48 ratach kwartalnych na koniec ostatniego dnia miesiąca kończącego dany kwartał (pierwsza rata z terminem płatności do 31.03.2020r, ostatnia rata do 31.12.2031r). 2.1.4. Wysokość rat kredytu oraz termin spłaty określa Harmonogram spłaty kredytu bankowego długoterminowego, stanowiący załącznik Nr 6 do niniejszej specyfikacji. 2.1.5. Spłata odsetek dokonywana będzie do ostatniego dnia każdego miesiąca począwszy od miesiąca, w którym zostanie uruchomiony kredyt. 2.1.6. Zamawiający nie przewiduje płatności prowizji z tytułu udzielenia kredytu. 2.1.7. Oprocentowanie kredytu w wysokości: zmienna stopa procentowa WIBOR dla 1 M liczona jako średnia arytmetyczna z miesiąca poprzedzającego okres odsetkowy + niezmienna stała marża banku, Kredytobiorca nie ponosi innych niż marża kosztów z tytułu zaciągniętego kredytu. 2.1.8. Celem przygotowania oferty w niniejszym postępowaniu Wykonawca winien przyjąć wysokość stawki WIBOR-1M na dzień 25-11-2019 r. tj. 1,63 %. 2.1.9. O wysokości oprocentowania w danym miesiącu Wykonawca (bank) powiadomi Zamawiającego na piśmie w terminie 7 dni roboczych od daty ustalenia oprocentowania dla danego okresu odsetkowego. 2.1.10. Oprocentowaniu podlega kwota faktycznie wykorzystanego kredytu przyjmując rzeczywistą liczbę dni w miesiącu oraz założenie, że rok liczy 365 dni, ilość dni w roku przestępnym 366. Za miesiąc przyjmuje się miesiąc kalendarzowy. Zmiana oprocentowania wynikająca ze stawki WIBOR 1 M nie stanowi zmiany warunków umowy i nie wymaga jej wypowiedzenia. 2.1.11. Kredytobiorca ma prawo do wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych opłat. O zmianie terminu spłaty kredytu Zamawiający poinformuje w formie pisemnej Wykonawcę. 2.1.12. Jeżeli termin spłaty odsetek lub rat kapitałowych przypadnie na sobotę, niedzielę, święto lub inny dzień ustawowo wolny od pracy, spłata odsetek lub rat kapitałowych nastąpi następnego dnia roboczego po tym terminie. 2.1.13. Zamawiający dopuszcza możliwość aneksowania spłaty kredytu (przesunięcie terminu, zmiana harmonogramu spłaty kredytu, możliwość wydłużenia okresu spłaty) bez dodatkowych kosztów i opłat. Ponadto w przypadku wcześniejszej spłaty kredytu odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania. 2.1.14. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco z deklaracją wekslową z wystawienia kredytobiorcy. Na wekslu i deklaracji wekslowej zostanie złożona kontrasygnata Skarbnika. Koszty związane z ustanowieniem prawnego zabezpieczenia kredytu ponosi Zamawiający. 2.1.15. Gmina nie korzysta z finansowania w formie wykupu wierzytelności. 2.1.16. Wierzytelności Gminy nie zostały sprzedane instytucjom finansowym. Gmina nie korzysta z finansowania typu faktoring. 2.1.17. Zamawiający nie przewiduje oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie przepisów bankowych oraz art. 777 Kodeksu postępowania cywilnego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że posiada: a) aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie RP wydane przez Komisję Nadzoru Finansowego, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 Prawo Bankowe (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1876), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed wejściem w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe, a w przypadku banków państwowych pisemne oświadczenie, ze bank prowadzi działalność na podstawie stosownego rozporządzenia Rady Ministrów z podaniem rocznika, numeru i pozycji właściwego Dziennika Ustaw.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Aktualne na dzień składania ofert oświadczenia w zakresie wskazanym w załączniku nr 3 i 4 do SIWZ - Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia. 2. Formularz ofertowy. 3. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. 4. Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy (wykonawców występujących wspólnie), o ile ofertę składa pełnomocnik. 5. Zobowiązanie podmiotu trzeciego, jeżeli dotyczy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach