Przetargi.pl
Udzielenie kredytu bankowego długoterminowego w kwocie 2.900.000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań Gminy Łazy w roku 2018

Gmina Łazy ogłasza przetarg

  • Adres: 42-450 Łazy, ul. Traugutta
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 6729326 , fax. 32 6729448
  • Data zamieszczenia: 2018-11-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Łazy
    ul. Traugutta 15
    42-450 Łazy, woj. śląskie
    tel. 32 6729326, fax. 32 6729448
    REGON: 27625886500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.umlazy.finn.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu bankowego długoterminowego w kwocie 2.900.000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań Gminy Łazy w roku 2018
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest Udzielenie kredytu bankowego długoterminowego w kwocie 2.900.000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań Gminy Łazy w roku 2018. 1) Kredyt udzielony w jednej transzy. 2) Planowany okres kredytowania od 10.12.2018 r. do 31.12.2026 r. 3) Karencja w spłacie kredytu do 27 września 2019 roku. 4) Uruchomienie kredytu nastąpi poprzez przekazanie środków z rachunku kredytowego na rachunek bankowy Zamawiającego. 5) Spłata kredytu od 30 września 2019 roku do 31 grudnia 2026 roku w ratach kwartalnych płatnych na ostatni dzień roboczy miesiąca kończącego kwartał. 6) Spłata odsetek w ratach miesięcznych. 7) Odsetki płatne będą do 10-go dnia następnego miesiąca za miesiąc poprzedni po uprzednim pisemnym poinformowaniu Zamawiającego o ich wysokości (kwocie w zł). 8) Oprocentowanie kredytu zmienne, uzależnione od stawki bazowej WIBOR 3M ustalonej jako średnia z 3 poprzednich miesięcy na ostatni dzień miesiąca, powiększone o stałą marżę banku. 9) Jednorazowa prowizja od udzielonego kredytu płatna w dniu uruchomienia kredytu. 10) Zabezpieczenie spłaty kredytu w postaci weksla własnego in blanco wraz z deklaracją wekslową. 11) Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania prowizji i opłat za możliwą przedterminową spłatę kredytu. 12) Maksymalny termin uruchomienia kredytu od dnia złożenia wniosku wynosi 5 dni roboczych, zgodnie z zapisami w ofercie. 13) Kwoty rat kwartalnych: 29 rat po 100 000,00 zł 2. W celu umożliwienia Wykonawcom oceny zdolności kredytowej Zamawiającego, do SIWZ załącza się następujące dokumenty: 1) sprawozdanie finansowe za rok 2017 2) Uchwały VII Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach: - Nr 4200/VII/240/2017 z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie opinii o przedłożonym przez Burmistrza Łaz projekcie uchwały budżetowej na 2018 rok wraz z uzasadnieniem i materiałami informacyjnymi; - Nr 4200/VII/242/2017 z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie opinii o przedłożonym przez Burmistrza Łaz projekcie uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej na lata 2018 - 2031; - Nr 4200/VII/15/2018 z dnia 22 stycznia 2018 r. w sprawie opinii o możliwości sfinansowania deficytu w kwocie 2.231.294,00 zł przedstawionego w uchwale budżetowej na 2018 rok Gminy Łazy; - Nr 4200/VII/16/2018 z dnia 22 stycznia 2018 r. w sprawie opinii o prawidłowości planowanej kwoty długu Gminy Łazy, wynikającej z planowanych i zaciągniętych zobowiązań; - Nr 4200/VII/152/2018 z dnia 18 września 2018 r. w sprawie opinii o przedłożonej przez Burmistrza Łaz informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze 2018 rok; - Nr 4200/VII/182/2018 z dnia 6 listopada 2018 r. w sprawie opinii o możliwości spłaty przez Gminę Łazy kredytu długoterminowego w kwocie 2.900.000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań w roku 2018; 3) Uchwały Rady Miejskiej w Łazach: - Nr XXXIX/333/18 Rady Miejskiej w Łazach z dnia 26 września 2018 roku w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego w wysokości 2 900 000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań Gminy Łazy w roku 2018 - Nr XXII/190/16 Rady Miejskiej w Łazach z dnia 20 grudnia 2016 r. w sprawie uchwały budżetowej Gminy Łazy na rok 2017, - UCHWAŁA NR XXXII/278/17 RADY MIEJSKIEJ W ŁAZACH z dnia 18 grudnia 2017 r. UCHWAŁA BUDŻETOWA GMINY ŁAZY NA ROK 2018 - UCHWAŁA NR XXXII/277/17 RADY MIEJSKIEJ W ŁAZACH z dnia 18 grudnia 2017 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Łazy na lata 2018 – 2031. - ZARZĄDZENIE NR 140 BURMISTRZA ŁAZ z dnia 23 października 2018 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Łazy na lata 2018 – 2031. - sprawozdania budżetowe za rok 2017 i III kwartał 2018: Rb-NDS, Rb-27S, Rb-28S, Rb – Z, Rb-N; 4) inne dokumenty - akt o wyborze Burmistrza, - uchwała o powołaniu Skarbnika, - zaświadczenie o nadaniu nr REGON, - zaświadczenie o nadaniu nr NIP. 3. Oznaczenie przedmiotu zamówienia wg CPV: 66.11.30.00-5 usługi udzielania kredytu. 4. Uznaje się, iż złożenie ofert oznacza, że Wykonawcy zapoznali się z wszelkimi odpowiednimi ustawami i innymi przepisami prawnymi obowiązującymi w Rzeczypospolitej Polskiej, które mogą w jakikolwiek sposób wpłynąć na, lub dotyczyć działań i czynności objętych ofertą i wynikającej z niej umową.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca przedstawi, iż posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, zgodnie z art. 2 oraz art. 30a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe ( Dz.U. 2017, poz. 1876 z późn. zm. ); tj. zezwolenie Komisji Nadzoru Bankowego na utworzenie banku i rozpoczęcie działalności lub inny równoważny dokument.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu wykazania spełnienia warunków udziału w Postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 i ust. 1b Ustawy Prawo zamówień publicznych każdy z Wykonawców powinien przedłożyć wraz z ofertą następujące oświadczenia i dokumenty: 1) Formularz oferty (załącznik nr 1) do SIWZ 2) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – załącznik nr 2 do SIWZ. 3) Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania – załącznik nr 3 do SIWZ 4) Stosowne Pełnomocnictwo, jeżeli uprawnienie do podpisania oferty nie wynika z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji informacji o działalności gospodarczej. Pełnomocnictwo należy dołączyć w oryginale lub kopii potwierdzonej notarialnie. 2. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji dotyczących: 1) kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia; 2) firm oraz adresów Wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie; 3) ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp (według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku konsorcjum, oświadczenie składa oddzielnie każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 3. Zamawiający stosownie do zapisów art. 24aa przewiduje dokonanie w pierwszej kolejności oceny ofert, a następnie zbadanie, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Niemniej jednak, jeżeli będzie to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 6. W przypadku Wykonawców występujących wspólnie na podstawie art. 23 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć dokumenty: 1) Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, o którym mowa w art. 23 ustawy Pzp, 2) Dokumenty wymienione w rozdziale VII pkt 1. SIWZ ppkt 2) -3), muszą być złożone przez każdy podmiot wchodzący w skład konsorcjum. 7. Stosownie do treści § 7 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia 2) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w Rozdziale VII ust.1 pkt 2)- 3) specyfikacji istotnych warunków zamówienia, składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 8. Dokumenty, o których mowa w ust. 8 pkt 2) ppkt a) niniejszego rozdziału powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert 9 Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 7, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis ust. 7 stosuje się.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach