Przetargi.pl
Udzielenie kredytów długoterminowych: 1) Kredyt nr 1 – Kredyt na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań na rok 2020 w wysokości: 1.350.000,00 PLN. 2) Kredyt nr 2 – Kredyt na wyprzedzające finasowanie projektu „Wspólnie w Harmonii Przyrody, Ciała i Duszy” w roku 2020 w wysokości: 687.236,32 PLN. 3) Kredyt nr 3 – Kredyt na wyprzedzające finasowanie projektu „Efektywna współpraca partnerskich gmin pogranicza” w roku 2020 w wysokości: 150.654,15 PLN.

Gmina Rajcza ogłasza przetarg

  • Adres: 34-370 Rajcza, ul. Górska
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 33 8643155 w. 33 , fax. 338 643 887
  • Data zamieszczenia: 2020-06-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Rajcza
    ul. Górska 1
    34-370 Rajcza, woj. śląskie
    tel. 33 8643155 w. 33, fax. 338 643 887
    REGON: 07218269200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rajcza.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytów długoterminowych: 1) Kredyt nr 1 – Kredyt na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań na rok 2020 w wysokości: 1.350.000,00 PLN. 2) Kredyt nr 2 – Kredyt na wyprzedzające finasowanie projektu „Wspólnie w Harmonii Przyrody, Ciała i Duszy” w roku 2020 w wysokości: 687.236,32 PLN. 3) Kredyt nr 3 – Kredyt na wyprzedzające finasowanie projektu „Efektywna współpraca partnerskich gmin pogranicza” w roku 2020 w wysokości: 150.654,15 PLN.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA DLA KAŻDEGO KREDYTU 1. Zamawiający zaprasza do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego na usługę pn.: Udzielenie kredytów długoterminowych: 1) Kredyt nr 1 – Kredyt na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań na rok 2020 w wysokości: 1.350.000,00 PLN. 2) Kredyt nr 2 – Kredyt na wyprzedzające finasowanie projektu „Wspólnie w Harmonii Przyrody, Ciała i Duszy” w roku 2020 w wysokości: 687.236,32 PLN. 3) Kredyt nr 3 – Kredyt na wyprzedzające finasowanie projektu „Efektywna współpraca partnerskich gmin pogranicza” w roku 2020 w wysokości: 150.654,15 PLN. DANE DLA WSZYSTKICH KREDYTÓW KOLEJNO: I. Kredyt nr 1 – Kredyt na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań na rok 2020 w wysokości: 1.350.000,00 PLN. 1) Rodzaj waluty kredytu – kredyt złotówkowy 2) Okres spłaty: 30 grudnia 2028 r. – zgodnie z harmonogramem spłaty rat stanowiącym załącznik nr 5a do SIWZ 3) Spłata kredytu: kredyt zostanie spłacony w 16 ratach według harmonogramu spłaty rat kredytu (załącznik nr 5a do SIWZ), 4) Terminy spłaty rat do ostatniego dnia danego miesiąca kwartału wg harmonogramu (załącznik nr 5a do SIWZ), 5) Terminy spłaty odsetek: kwartalne do ostatniego dnia miesiąca kwartału. 6) Uruchomienie kredytu po podpisaniu umowy. 7) Kredyt płatny w 3 transzach: • I transza – 675.000,00 PLN – 29.06.2020 r. • II transza – 337.500,00 PLN – 15.09.2020 r. • III transza – 337.500,00 PLN – 15.12.2020 r. 8) Zabezpieczenie kredytu weksel in. blanco wraz z deklaracją wekslową 9) W umowie kredytowej oprocentowanie kredytu będzie liczone w oparciu o stawkę WIBOR dla depozytów 3-miesięcznych liczoną jako średnia notowań z miesiąca poprzedzającego miesiąc obrachunkowy powiększoną o stałą w okresie kredytowania marżę banku. 10) Zamawiający zastrzega sobie prawo przedterminowej spłaty kredytu. 11) Odsetki od kredytu będą naliczane od aktualnego zaangażowania kredytowego. 12) Kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna. 13) Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami niż wymienione w formularzu ofertowym. 14) Zamawiający udostępni następujące dokumenty: a) Harmonogram spłaty rat kredytu (załącznik nr 5a do SIWZ); b) Uchwała nr XX/122/2020 Rady Gminy o zaciągnięciu kredytu (załącznik nr 6a do SIWZ); c) Sprawozdanie Rb-Z za I kw. 2020 r. (załącznik nr 7 do SIWZ); d) Sprawozdanie Rb-NDS za I kw. 2020 r. (załącznik nr 8 do SIWZ); e) Wieloletnia Prognoza Finansowa Gminy Rajcza 2020-2032 (załącznik nr 9 do SIWZ); 1. Wykonawca składa w postępowaniu projekt umowy kredytowej, który winien zawierać wszystkie ustalenia zapisane w SIWZ. 2. Zamawiający dopuszcza możliwość ewentualnego przedłużenia terminu spłaty części kredytu, jeżeli będzie tego wymagała sytuacja finansowa Gminy. 3. Wykonawca winien zagwarantować przyjęcie każdej wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu bez obciążania Zamawiającego dodatkowymi kosztami. 4. Zamawiający powiadomi Wykonawcę o zamiarze dokonania wcześniejszej spłaty. 5. Jedyną dopuszczalną przez Zamawiającego walutą rozliczeń jest złoty polski (PLN). 6. Maksymalny wymagany przez Zamawiającego termin wypłaty poszczególnych transzy kredytu wynosi 5 dni roboczych, z zastrzeżeniem, że Wykonawca może wskazać okres krótszy, zgodnie z treścią Formularzy ofertowych – załączniki nr 1a. 1b, 1c do Specyfikacji (dla każdego kredytu osobny). Jeżeli Wykonawca nie wskaże w Formularzach ofertowych terminu wypłaty transzy kredytu, bądź też zaznaczy więcej niż jeden termin wypłaty transzy kredytu, wówczas Zamawiający za termin wypłaty przyjmie maksymalny wymagany termin, tj. 5 dni roboczych liczonych od dnia złożenia przez Zamawiającego dyspozycji uruchomienia transzy kredytu. II. Kredyt nr 2 – Kredyt na wyprzedzające finasowanie projektu „Wspólnie w Harmonii Przyrody, Ciała i Duszy” w roku 2020 w wysokości: 687.236,32 PLN. 1) Rodzaj waluty kredytu – kredyt złotówkowy 2) Okres spłaty: 30 grudnia 2021 r. – zgodnie z harmonogramem spłaty rat stanowiącym załącznik nr 5b do SIWZ 3) Spłata kredytu: kredyt zostanie spłacony w 1 racie według harmonogramu spłaty rat kredytu (załącznik nr 5b do SIWZ), 4) Terminy spłaty rat do ostatniego dnia danego miesiąca kwartału wg harmonogramu (załącznik nr 5b do SIWZ), 5) Terminy spłaty odsetek: kwartalne do ostatniego dnia miesiąca kwartału. 6) Uruchomienie kredytu po podpisaniu umowy. 7) Zabezpieczenie kredytu weksel in. blanco wraz z deklaracją wekslową 8) W umowie kredytowej oprocentowanie kredytu będzie liczone w oparciu o stawkę WIBOR dla depozytów 3-miesięcznych liczoną jako średnia notowań z miesiąca poprzedzającego miesiąc obrachunkowy powiększoną o stałą w okresie kredytowania marżę banku. 9) Zamawiający zastrzega sobie prawo przedterminowej spłaty kredytu. 10) Odsetki od kredytu będą naliczane od aktualnego zaangażowania kredytowego. 11) Kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna. 12) Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami niż wymienione w formularzu ofertowym. 13) Zamawiający udostępni następujące dokumenty: a) Harmonogram spłaty rat kredytu (załącznik nr 5b do SIWZ); b) Uchwała nr XX/120/2020 Rady Gminy o zaciągnięciu kredytu Rady Gminy o zaciągnięciu kredytu (załącznik nr 6b do SIWZ); c) Sprawozdanie Rb-Z za I kw. 2020 r. (załącznik nr 7 do SIWZ); d) Sprawozdanie Rb-NDS za I kw. 2020 r. (załącznik nr 8 do SIWZ); e) Wieloletnia Prognoza Finansowa Gminy Rajcza 2020-2032 (załącznik nr 9 do SIWZ); 1. Wykonawca składa w postępowaniu projekt umowy kredytowej, który winien zawierać wszystkie ustalenia zapisane w SIWZ. 2. Zamawiający dopuszcza możliwość ewentualnego przedłużenia terminu spłaty części kredytu, jeżeli będzie tego wymagała sytuacja finansowa Gminy. 3. Wykonawca winien zagwarantować przyjęcie każdej wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu bez obciążania Zamawiającego dodatkowymi kosztami. 4. Zamawiający powiadomi Wykonawcę o zamiarze dokonania wcześniejszej spłaty. 5. Jedyną dopuszczalną przez Zamawiającego walutą rozliczeń jest złoty polski (PLN). 6. Maksymalny wymagany przez Zamawiającego termin wypłaty poszczególnych transzy kredytu wynosi 5 dni roboczych, z zastrzeżeniem, że Wykonawca może wskazać okres krótszy, zgodnie z treścią Formularza ofertowego – załączniki nr 1a, 1b, 1c do Specyfikacji (dla każdego kredytu osobny). Jeżeli Wykonawca nie wskaże w Formularzu ofertowym terminu wypłaty transzy kredytu, bądź też zaznaczy więcej niż jeden termin wypłaty transzy kredytu, wówczas Zamawiający za termin wypłaty przyjmie maksymalny wymagany termin, tj. 5 dni roboczych liczonych od dnia złożenia przez Zamawiającego dyspozycji uruchomienia transzy kredytu. III. Kredyt nr 3 – Kredyt na wyprzedzające finasowanie projektu „Efektywna współpraca partnerskich gmin pogranicza” w roku 2020 w wysokości: 150.654,15 PLN. 1) Rodzaj waluty kredytu – kredyt złotówkowy 2) Okres spłaty: 30 grudnia 2021 r. – zgodnie z harmonogramem spłaty rat stanowiącym załącznik nr 5c do SIWZ 3) Spłata kredytu: kredyt zostanie spłacony w 16 ratach według harmonogramu spłaty rat kredytu (załącznik nr 5c do SIWZ), 4) Terminy spłaty rat do ostatniego dnia danego miesiąca kwartału wg harmonogramu (załącznik nr 5c do SIWZ), 5) Terminy spłaty odsetek: kwartalne do ostatniego dnia miesiąca kwartału. 6) Uruchomienie kredytu po podpisaniu umowy. 7) Zabezpieczenie kredytu weksel in. blanco wraz z deklaracją wekslową 8) W umowie kredytowej oprocentowanie kredytu będzie liczone w oparciu o stawkę WIBOR dla depozytów 3-miesięcznych liczoną jako średnia notowań z miesiąca poprzedzającego miesiąc obrachunkowy powiększoną o stałą w okresie kredytowania marżę banku. 9) Zamawiający zastrzega sobie prawo przedterminowej spłaty kredytu. 10) Odsetki od kredytu będą naliczane od aktualnego zaangażowania kredytowego. 11) Kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna. 12) Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami niż wymienione w formularzu ofertowym. 13) Zamawiający udostępni następujące dokumenty: a) Harmonogram spłaty rat kredytu (załącznik nr 5c do SIWZ); b) Uchwała nr XX/121/2020 Rady Gminy o zaciągnięciu kredytu Rady Gminy o zaciągnięciu kredytu (załącznik nr 6c do SIWZ); c) Sprawozdanie Rb-Z za I kw. 2020 r. (załącznik nr 7 do SIWZ); d) Sprawozdanie Rb-NDS za I kw. 2020 r. (załącznik nr 8 do SIWZ); e) Wieloletnia Prognoza Finansowa Gminy Rajcza 2020-2032 (załącznik nr 9 do SIWZ); 1. Wykonawca składa w postępowaniu projekt umowy kredytowej, który winien zawierać wszystkie ustalenia zapisane w SIWZ. 2. Zamawiający dopuszcza możliwość ewentualnego przedłużenia terminu spłaty części kredytu, jeżeli będzie tego wymagała sytuacja finansowa Gminy. 3. Wykonawca winien zagwarantować przyjęcie każdej wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu bez obciążania Zamawiającego dodatkowymi kosztami. 4. Zamawiający powiadomi Wykonawcę o zamiarze dokonania wcześniejszej spłaty. 5. Jedyną dopuszczalną przez Zamawiającego walutą rozliczeń jest złoty polski (PLN). 6. Maksymalny wymagany przez Zamawiającego termin wypłaty poszczególnych transzy kredytu wynosi 5 dni roboczych, z zastrzeżeniem, że Wykonawca może wskazać okres krótszy, zgodnie z treścią Formularza ofertowego – załączniki nr 1a, 1b, 1c do Specyfikacji (dla każdego kredytu osobny). Jeżeli Wykonawca nie wskaże w Formularzu ofertowym terminu wypłaty transzy kredytu, bądź też zaznaczy więcej niż jeden termin wypłaty transzy kredytu, wówczas Zamawiający za termin wypłaty przyjmie maksymalny wymagany termin, tj. 5 dni roboczych liczonych od dnia złożenia przez Zamawiającego dyspozycji uruchomienia transzy kredytu. UWAGA: Dla każdej części zamówienia Oferent przygotowuje osobną ofertę.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy: 1.2.Spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: 1.2.1. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na utworzenie banku, obejmujące swoim zakresem wykonywanie czynności bankowych na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, jak również na realizację usług objętych przedmiotem zamówienia zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 2357 tj.), a w przypadku rozpoczęcia działalności przed dniem wejścia ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe, stosowny dokument, o którym mowa w art. 178 ustawy Prawo bankowe. 2. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie oświadczeń i dokumentów złożonych przez Wykonawców na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA. 3. W przypadku, gdy złożone przez Wykonawców dokumenty, oświadczenia dotyczące warunków udziału w postępowaniu zawierają dane/informacje w innych walutach niż określono to w niniejszej specyfikacji, Zamawiający, jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie kurs NBP z dnia wszczęcia postępowania. Jeżeli w dniu wszczęcia postępowania nie będzie opublikowany średni kurs walut przez NBP, Zamawiający przyjmie kurs przeliczeniowy z ostatniej opublikowanej tabeli kursów NBP przed dniem wszczęcia postępowania o zamówieniu. Kursy walut dostępne są pod następującym adresem internetowym: http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/kursy/kursy_archiwum.html Zamawiający będzie korzystał z Archiwum kursów średnich – tabela A. http://www.nbp.pl/home.aspx?c=/ascx/archa.ascx
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W przypadku złożenia co najmniej 2 ofert w postępowaniu w celu potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 23, Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej www.rajcza.pl informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 3 do Specyfikacji. Wraz ze złożeniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 2. Pozostałe dokumenty, które Wykonawca jest zobowiązany złożyć wraz z ofertą: 1) wypełnione Formularze ofertowe właściwe dla poszczególnych części zamówienia (Załączniki nr 1a, nr 1b i nr 1c do Specyfikacji), 2) projekt umowy kredytowej (dla każdej część zamówienia osobno), który winien zawierać wszystkie ustalenia zapisane w SIWZ, wraz z załączonym harmonogramem spłat (dla każdej część zamówienia osobno), 3) w przypadku złożenia oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 4) pełnomocnictwo udzielane osobom podpisującym dokumenty ofertowe, o ile prawo do reprezentowania Wykonawcy w powyższym zakresie nie wynika wprost z dokumentów rejestrowych – postanowienie niniejsze stosuje się odpowiednio do reprezentowania Wykonawcy powołanego i funkcjonującego na podstawie przepisów ustaw. 3. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna) ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu, albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być udzielone przez wszystkich Wykonawców wchodzących w skład konsorcjum lub spółki cywilnej oraz zostać przedłożone w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. 4. W przypadku, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu będzie nieczytelna lub będzie budzić wątpliwości, co do jej prawdziwości, zamawiający może zażądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu. 5. Dokumenty i oświadczenia sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski. 6. Pełnomocnictwo udzielone osobie reprezentującej Wykonawcę składane przez Wykonawcę powinno być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. 7. W przypadku, gdy złożone przez Wykonawców dokumenty, oświadczenia dotyczące warunków udziału w postępowaniu zawierają dane/informacje w innych walutach niż określono to w niniejszej specyfikacji, Zamawiający, jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie kurs NBP z dnia wszczęcia postępowania. Jeżeli w dniu wszczęcia postępowania nie będzie opublikowany średni kurs walut przez NBP, Zamawiający przyjmie kurs przeliczeniowy z ostatniej opublikowanej tabeli kursów NBP przed dniem wszczęcia postępowania o zamówieniu. Kursy walut dostępne są pod następującym adresem internetowym: http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/kursy/kursy_archiwum.html Zamawiający będzie korzystał z Archiwum kursów średnich – tabela A. http://www.nbp.pl/home.aspx?c=/ascx/archa.ascx.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach