Przetargi.pl
Udzielenie i obsługę kredytu długoterminowego złotowego z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek.

Gmina Moszczenica ogłasza przetarg

  • Adres: 97-310 Moszczenica, ul. Kosowska
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 446 169 570 , fax. 446 169 625
  • Data zamieszczenia: 2019-07-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Moszczenica
    ul. Kosowska 1
    97-310 Moszczenica, woj. łódzkie
    tel. 446 169 570, fax. 446 169 625
    REGON: 59064794800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.moszczenica.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługę kredytu długoterminowego złotowego z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: „udzielenie i obsługę kredytu długoterminowego złotowego z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokości 2 726 597,00 zł (słownie: dwa miliony siedemset dwadzieścia sześć tysięcy pięćset dziewięćdziesiąt siedem złotych 00/100). Kredyt spłacany w ratach płatnych do 25 dnia miesiąca w latach: 2020 r.: 30 000,00 zł 25.01.2020r. = 2 500,00 zł; 25.02.2020r. = 2 500,00 zł; 25.03.2020r. = 2 500,00 zł; 25.04.2020r. = 2 500,00 zł; 25.05.2020r. = 2 500,00 zł; 25.06.2020r. = 2 500,00 zł 25.07.2020r. = 2 500,00 zł; 25.08.2020r. = 2 500,00 zł; 25.09.2020r. = 2 500,00 zł; 25.10.2020r. = 2 500,00 zł; 25.11.2020r. = 2 500,00 zł; 25.12.2020r. = 2 500,00 zł; 2021 r.: 30 000,00 zł 25.01.2021r. = 2 500,00 zł; 25.02.2021r. = 2 500,00 zł; 25.03.2021r. = 2 500,00 zł; 25.04.2021r. = 2 500,00 zł; 25.05.2021r. = 2 500,00 zł; 25.06.2021r. = 2 500,00 zł; 25.07.2021r. = 2 500,00 zł; 25.08.2021r. = 2 500,00 zł; 25.09.2021r. = 2 500,00 zł; 25.10.2021r. = 2 500,00 zł; 25.11.2021r. = 2 500,00 zł; 25.12.2021r. = 2 500,00 zł; 2022 r.: 180 000,00 zł 25.01.2022r. = 15 000,00 zł; 25.02.2022r. = 15 000,00 zł; 25.03.2022r. = 15 000,00 zł; 25.04.2022r. = 15 000,00 zł; 25.05.2022r. = 15 000,00 zł; 25.06.2022r. = 15 000,00 zł; 25.07.2022r. = 15 000,00 zł; 25.08.2022r. = 15 000,00 zł; 25.09.2022r. = 15 000,00 zł; 25.10.2022r. = 15 000,00 zł; 25.11.2022r. = 15 000,00 zł; 25.12.2022r. = 15 000,00 zł; 2023 r.: 180 000,00 zł 25.01.2023r. = 15 000,00 zł; 25.02.2023r. = 15 000,00 zł; 25.03.2023r. = 15 000,00 zł; 25.04.2023r. = 15 000,00 zł; 25.05.2023r. = 15 000,00 zł; 25.06.2023r. = 15 000,00 zł; 25.07.2023r. = 15 000,00 zł; 25.08.2023r. = 15 000,00 zł; 25.09.2023r. = 15 000,00 zł; 25.10.2023r. = 15 000,00 zł; 25.11.2023r. = 15 000,00 zł; 25.12.2023r. = 15 000,00 zł; 2024 r.: 360 000,00 zł 25.01.2024r. = 30 000,00 zł; 25.02.2024r. = 30 000,00 zł; 25.03.2024r. = 30 000,00 zł; 25.04.2024r. = 30 000,00 zł; 25.05.2024r. = 30 000,00 zł; 25.06.2024r. = 30 000,00 zł; 25.07.2024r. = 30 000,00 zł; 25.08.2024r. = 30 000,00 zł; 25.09.2024r. = 30 000,00 zł; 25.10.2024r. = 30 000,00 zł; 25.11.2024r. = 30 000,00 zł; 25.12.2024r. = 30 000,00 zł; 2025 r.: 360 000,00 zł 25.01.2025r. = 30 000,00 zł; 25.02.2025r. = 30 000,00 zł; 25.03.2024r. = 30 000,00 zł; 25.04.2025r. = 30 000,00 zł; 25.05.2025r. = 30 000,00 zł; 25.06.2025r. = 30 000,00 zł; 25.07.2025r. = 30 000,00 zł; 25.08.2025r. = 30 000,00 zł; 25.09.2025r. = 30 000,00 zł; 25.10.2025r. = 30 000,00 zł; 25.11.2025r. = 30 000,00 zł; 25.12.2025r. = 30 000,00 zł; 2026 r.: 480 000,00 zł 25.01.2026r. = 40 000,00 zł; 25.02.2026r. = 40 000,00 zł; 25.03.2026r. = 40 000,00 zł; 25.04.2026r. = 40 000,00 zł; 25.05.2026r. = 40 000,00 zł; 25.06.2026r. = 40 000,00 zł; 25.07.2026r. = 40 000,00 zł; 25.08.2026r. = 40 000,00 zł; 25.09.2026r. = 40 000,00 zł; 25.10.2026r. = 40 000,00 zł; 25.11.2026r. = 40 000,00 zł; 25.12.2026r. = 40 000,00 zł; 2027 r.: 545 880,00 zł 25.01.2027r. = 45 490,00 zł; 25.02.2027r. = 45 490,00 zł; 25.03.2027r. = 45 490,00 zł; 25.04.2027r. = 45 490,00 zł; 25.05.2027r. = 45 490,00 zł; 25.06.2027r. = 45 490,00 zł; 25.07.2027r. = 45 490,00 zł; 25.08.2027r. = 45 490,00 zł; 25.09.2027r. = 45 490,00 zł; 25.10.2027r. = 45 490,00 zł; 25.11.2027r. = 45 490,00 zł; 25.12.2027r. = 45 490,00 zł; 2028 r.: 560 717,00 zł 25.01.2028r. = 46 725,00 zł; 25.02.2028r. = 46 725,00 zł; 25.03.2028r. = 46 725,00 zł; 25.04.2028r. = 46 725,00 zł; 25.05.2028r. = 46 725,00 zł; 25.06.2028r. = 46 725,00 zł; 25.07.2028r. = 46 725,00 zł; 25.08.2028r. = 46 725,00 zł; 25.09.2028r. = 46 725,00 zł; 25.10.2028r. = 46 725,00 zł; 25.11.2028r. = 46 725,00 zł; 25.12.2028r. = 46 742,00 zł; 2. Warunki udzielenia kredytu: 1) Wykonawca przygotowując ofertę musi: - uwzględnić wszystkie koszty związane z uzyskaniem kredytu; - uwzględnić wszystkie koszty związane ze spłatą kredytu i podać w ofercie całkowity koszt jego spłaty za przewidywany okres kredytowania; - uwzględnić oprocentowanie kredytu wg średniej arytmetycznej stawki WIBOR 1 M za miesiąc czerwiec 2019 r. plus marża bankowa. 2) Karencja w spłacie kapitału do dnia 31.12.2019 r. 3) Płatność I raty – do 25.01.2020 r. 3. Pierwsza płatność odsetek nastąpi w miesiącu przekazania pierwszej transzy kredytu; 4. Spłata kapitału następować będzie w terminach określonych w opisie przedmiotu zamówienia. 5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu w dowolnym czasie trwania umowy. W takim przypadku Zamawiający nie poniesie żadnych dodatkowych kosztów. Okres czasu w jakim zamawiający zobowiązuje się poinformować wykonawcę o wcześniejszej spłacie części lub całości kredytu nie może być dłuższy niż 30 dni kalendarzowych licząc od dnia zawiadomienia wykonawcy do dnia wcześniejszej spłaty, ustalonego przez zamawiającego (dotyczy to tylko dni roboczych); 6. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wykorzystania niepełnej kwoty kredytu. W tym przypadku wykonawca nie będzie pobierał dodatkowych opłat i prowizji; albo zamawiający zastrzega sobie prawo do wykorzystania mniejszej kwoty kredytu bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek kosztów. W przypadku zaciągnięcia kredytu w wysokości niższej od planowanej nie będzie to skutkować rozwiązaniem umowy kredytowej oraz nie będzie powodować żadnych innych roszczeń Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego. Wykonawca nie będzie naliczał i pobierał odsetek oraz jakichkolwiek opłat i prowizji bankowych od kwoty niewykorzystanego kredytu; 7. Zamawiający zastrzega sobie prawo złożenia oświadczenia o rezygnacji z dalszego wykorzystywania kredytu bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych opłat. 8. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany harmonogramu spłaty kredytu, stanowiącego załącznik do umowy kredytowej, bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych opłat, po uprzednim powiadomieniu wykonawcy o zamiarze dokonania takiej spłaty; 9. Oprocentowanie kredytu będzie liczone na podstawie stawki bazowej WIBOR-1M z godziny 11.00 kwotowanej w dniu poprzedzającym początek okresu odsetkowego (przyjmuje się okresy odsetkowe miesięczne liczone od pierwszego do ostatniego dnia danego miesiąca) - publikowanego w serwisach informacyjnych, dziennikach np. „Rzeczpospolita”, z uwzględnieniem marży wykonawcy. W przypadku, gdy w ostatnim dniu poprzedzającym okres odsetkowy nie ma kwotowań stawki WIBOR 1M, należy przyjąć stawkę z ostatniego dnia poprzedzającego okres odsetkowy, w którym kwotowania się odbyły; 10. W przypadku spłaty części lub całości kredytu w trakcie miesiąca odsetki będą naliczane w oparciu o faktyczny czas korzystania z kapitału kredytu i płatne będą do 25 dnia miesiąca; 11. Odsetki będą naliczane od wysokości i czasu faktycznie wykorzystanych środków. Niewykorzystane środki powinny być dostępne i zaliczone do transzy kolejnej. Pozostawienie środków do dyspozycji zamawiającego nie będzie stanowiło podstawy do naliczania odsetek; 12. Zamawiający dopuszcza pobieranie prowizji przez wykonawcę tylko od przyznanego kredytu. Prowizja bankowa płatna procentowo od pobranej transzy kredytu, w dniu pobrania transzy; Zamawiający jest zwolniony ze wszystkich opłat związanych z przekazywaniem środków pieniężnych z tytułu kredytu oraz za wystawienie opinii Bankowej dotyczącej realizacji przez zamawiającego zobowiązań z tyt. kredytu; 13. Koszty wynikające z obsługi kredytu zamawiający pokrywa tylko do wysokości odsetek (stawka bazowa WIBOR 1M + (-) marża banku) i prowizji od udzielonego kredytu. Wszystkie pozostałe czynności wykonywane przy obsłudze kredytu przez wykonawcę są bezpłatne dla zamawiającego; 14. Marża wykonawcy oraz wysokość prowizji nie mogą ulec zmianie podczas trwania umowy; 15. Wykonawca zobowiązuje się, że co najmniej na 3 dni robocze przed terminem spłaty rat poinformuje na piśmie (e-mail) lub telefonicznie (w takim przypadku konieczne jest potwierdzenie tej informacji pisemnie, najpóźniej w dniu następnym) zamawiającego o wysokości i terminie spłaty odsetek i kapitału oraz przedstawi Nr konta na który należy przekazać środki finansowe. Informacja dotyczyć ma wysokości odsetek i kapitału w oparciu o stan zadłużenia na dzień poprzedzający dzień otrzymania przez zamawiającego tej informacji. 16. Przy obliczaniu odsetek przyjmuje się kalendarz odsetkowy 365 (366)/365 (366) dni; Umowę kredytową przygotowuje Wykonawca w uzgodnieniu z Zamawiającym. 17. Zmawiający wymaga, aby Wykonawca, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejsza w przedmiotowym postępowaniu, złożył w terminie do 2 dni od daty rozstrzygnięcia postępowania (bez wezwania Zamawiającego) projekt umowy, która będzie uwzględniała wszystkie warunki określone w SWIZ. Zamawiający nie będzie związany z przedstawionym przez Wykonawcę projektem umowy i zastrzega sobie prawo negocjacji szczegółowych zapisów projektu umowy w celu naniesienia niezbędnych poprawek. Poprawki mogą dotyczyć w szczególności warunków umowy, które nie zostały ściśle określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, przy czym ewentualne zmiany treści projektu umowy nie spowodują sprzeczności z zapisami specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 18. Zamawiający w uzasadnionych przypadkach zastrzega sobie prawo wprowadzania zmian do umowy kredytu w formie zawarcia stosownego(ych) aneksu(ów), bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek kosztów. 19. W razie zaistnienia zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od dnia powzięcia wiadomości o takich okolicznościach. 20. Umowa zostanie zawarta z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszej specyfikacji. 21. Postanowienia umowy zgodne z ustawami – Prawo zamówień publicznych, Prawo bankowe oraz o finansach publicznych. 22. Oprocentowanie kredytu zmienne, oparte o stawkę WIBOR 1M z ostatniego dnia roboczego miesiąca poprzedniego plus marża banku (stała) w okresie obowiązywania umowy. UWAGA: Dla potrzeb obliczenia ceny ofertowej należy przyjąć stawkę bazową oprocentowania według średniej arytmetycznej stawki WIBOR 1M za miesiąc czerwiec 2019 r. (w wysokości 1,64) plus marża bankowa. 23. W przypadku spłaty części lub całości kredytu w trakcie miesiąca odsetki będą naliczane w oparciu o faktyczny czas korzystania z kapitału kredytu i płatne będą do 25 dnia miesiąca. 24. W przypadku, gdy termin spłaty kredytu lub odsetek, przypadnie w dzień wolny od pracy, to Zamawiający ureguluje wymaganą ratę w pierwszy dzień roboczy po wyznaczonej dacie spłaty. 25. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową. 26. Liczba oraz wysokość transz uruchomienia kredytu będzie ustalona przez Zamawiającego według jego bieżących potrzeb, na podstawie pisemnych dyspozycji Zamawiającego. Kredyt na konto Zamawiającego nr 20 89730003 0070 0700 0707 0002. UWAGA: Dla potrzeb obliczenia ceny ofertowej przyjmuje się jednorazową wypłatę kredytu w dniu 30.07.2019 r. 27. Zamawiający dopuszcza pobieranie prowizji tylko od przyznanego kredytu. UWAGA: Dla potrzeb obliczenia ceny ofertowej przyjmuje się, że prowizja ma charakter jednorazowy, a płatność prowizji nastąpi do dnia 30.07.2019 r. 28. Koszty wynikające z obsługi kredytu zamawiający pokrywa tylko do wysokości prowizji i odsetek od uruchomionego kredytu. Wszystkie czynności wykonywane przy obsłudze kredytu przez wykonawcę są bezpłatne dla zamawiającego. 29. Zamawiający zastrzega sobie prawo wprowadzania w uzasadnionych przypadkach zmian do umowy kredytu w formie zawarcia stosownego(ych) aneksu(ów), np. przy dokonaniu przedterminowej spłaty części kredytu - strony ustalą nowy harmonogram spłaty kredytu. 30. Dokumenty potwierdzające zdolność kredytową Zamawiającego udostępnia się do wglądu w siedzibie Zamawiającego oraz na stronie gminy http://bip.moszczenica.eu/. UWAGA: Zamawiający wyklucza sporządzanie analiz, zestawień finansowych zawartych w przedstawianych dokumentach, według kryteriów określonych przez Wykonawców. Nazwa/y i kod/y Wspólnego Słownika Zamówień: (CPV): 66113000-5 – usługi udzielenia kredytu. 31. Wymagania dot. zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę: 1) Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy z dnia 24 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 z późn. zm.) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t. j. Dz. U. z 2016r. poz. 1666, z późn. zm.) osobę lub osoby wykonujące czynności w zakresie realizacji zamówienia - wykonywania prac z związanych bezpośrednią obsługą i udzieleniem kredytu. 2) W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełnienia ww. wymogów i dokonania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3) W trakcie realizacji zamówienia, na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane wyżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.) zwane dalej „RODO”. Z kolei informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami RODO. 4) Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w powyższych punktach czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości 1/60 minimalnego wynagrodzenia za pracę za każdą osobę, za każdy dzień, w którym osoba nie była zatrudniona do realizacji zadania na podstawie umowy o pracę. Niezłożenie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. 5) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 6) Wykonawca zobowiązany jest do zawarcia w umowie z Podwykonawcą postanowień zobowiązujących do zatrudnienia na umowę o pracę osób wykonujących czynności, o których mowa w pkt. 1 oraz umożliwiających Zamawiającemu skontrolowanie niniejszego obowiązku.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga złożenia wadium w wysokości 6 000,00 zł (słownie: sześć tysięcy złotych). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (j.t. Dz. U. z 2016 r., poz. 359 z późn. zm.). 4. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku: BS ZP o/Moszczenica. Nr konta 36 8973 0003 0070 0700 0707 0005 z adnotacją: „Wadium – nr sprawy: IOA.271.27.2019”. Wadium musi być wniesione najpóźniej w terminie składania ofert do godz. 10.00. 5. Poręczenia lub gwarancje bankowe, gwarancje ubezpieczeniowe, poręczenia udzielone przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j. Dz. U. z 2016r. poz. 359 z późn. zm.) w oryginale również w w/w terminie winny znajdować się w Kasie Urzędu Gminy. Uwaga: Nie należy załączać oryginału dokumentu wadialnego do oferty. Potwierdzona kserokopia dowodu wniesienia wadium można załączyć do oferty (nie jest to wymagane). Z chwilą zmiany terminu złożenia ofert przez Zamawiającego jednocześnie ulega zmianie termin (dzień) wpłaty wadium, godzina wpłaty pozostaje bez zmian chyba, że w zawiadomieniu o zmianie terminu złożenia ofert podano również zmienioną godzinę wpłaty wadium. 6. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust.4a i ust. 5 ustawy. Zamawiający uzna, że przedstawiona gwarancja nie spełnia wymogu bezwarunkowości, gdy z treści gwarancji: 1) wynika, że dotyczy jedynie należności bezspornych; 2) wynika obowiązek przedłożenia gwarantowi przez Zamawiającego (beneficjenta gwarancji) dokumentów innych niż: a) pisemne wezwanie do zapłaty, b) pisemne oświadczenie o zaistnieniu okoliczności uzasadniających żądanie oraz nie dokonaniu przez Wykonawcę zapłaty wymagalnych należności; 3) wynika, że gwarant może powołać się na zarzuty dotyczące istnienia i ważności umowy podstawowej oraz na rzeczywiste niezrealizowanie się zabezpieczonego rezultatu; 4) wynika, że Zamawiający (beneficjent gwarancji) musi udowodnić zaistnienie okoliczności określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy. 7. Oferta niezabezpieczona akceptowaną formą wadium, przez cały okres związania ofertą zostanie odrzucona. 8. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu zamawiający uważa wadium, które w oznaczonym terminie znajdzie się na koncie zamawiającego. 9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 14. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano, 11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego; 13. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada stosowne uprawnienia tj. Wykonawca musi posiadać zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 1876 ze zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust 1 ustawy Prawo bankowe posiadania innego dokumentu potwierdzającego rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz ofertowy – wg. Załącznika nr 1 do SIWZ; 2) zobowiązanie podmiotu trzeciego do udostępnienia potencjału - w przypadku, gdy wykonawca powołuje się na potencjał podmiotu trzeciego w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu; 3) Dokumenty, z których wynika upoważnienie osób podpisujących ofertę do reprezentacji wykonawcy, w szczególności pełnomocnictwo (o ile w imieniu wykonawcy działa pełnomocnik).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach