Przetargi.pl
Udzielenie i obsługę kredytu bankowego długoterminowego złotowego w wysokości 2 461 990,91 PLN na finansowanie planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego

Urząd Gminy w Tworogu ogłasza przetarg

  • Adres: 42-690 Tworóg, ul. Zamkowa
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 322 857 493, , fax. 322 857 414
  • Data zamieszczenia: 2020-10-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy w Tworogu
    ul. Zamkowa 16
    42-690 Tworóg, woj. śląskie
    tel. 322 857 493, , fax. 322 857 414
    REGON: 54522500000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.ugtworog.rekord.com.pl/5604

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługę kredytu bankowego długoterminowego złotowego w wysokości 2 461 990,91 PLN na finansowanie planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia publicznego jest usługa polegająca na udzielenie i obsługi kredytu bankowego długoterminowego złotowego w wysokości 2 461 990,91 PLN na finansowanie planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego. Szczegółowe wymagania dotyczące usługi: 1. Zamówienie obejmuje udzielenie i obsługę kredytu bankowego długoterminowego, z którego środki zostaną przeznaczone na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy. 2. Wysokość kredytu 2 461 990,91 zł, słownie: dwa miliony czterysta sześćdziesiąt jeden tysięcy dziewięćset dziewięćdziesiąt złotych 91/100. 3. Termin uruchomienia kredytu Zakłada się uruchomienie kredytu do dnia 26.11.2020r., na wniosek pisemnej dyspozycji przez Zamawiającego. Termin uruchomienia kredytu jest jednym z kryteriów oceny ofert i Wykonawca deklaruje go w formularzu ofertowym zgodnie z wytycznymi. 4. Okres spłaty kredytu: 31.01.2021- 31.12.2029 5. Terminy i wysokość rat spłaty kredytu: - rozpoczęcie spłaty kredytu – 31.01.2021 -zakończenie spłaty kredytu – 31.12. 2029 Szczegółowy opis: a) W 2021 r - kwota 270 000,00zł - w 12-stu ratach miesięcznych, Każda rata co miesiąc po 22 500,00 zł b) w 2022r. – kwota 270 000,00zł – w 12-stu ratach miesięcznych, Każda rata co miesiąc po 22 500,00 zł c) w 2023r. – kwota 270 000,00zł - w 12-stu ratach miesięcznych Każda rata co miesiąc po 22 500,00 zł d) w 2024r. – kwota 270 000,00zł – w 12-stu ratach miesięcznych, Każda rata co miesiąc po 22 500,00 zł e) w 2025r. – kwota 270 000,00zł – w 12-stu ratach miesięcznych Każda rata co miesiąc po 22 500,00 zł f) w 2026r. – kwota 270 000,00zł – w 12-stu ratach miesięcznych, Każda rata co miesiąc po 22 500,00 zł g) w 2027r. – kwota 269 999,71zł – 1-wsza rata 22 499,71zł, 11-ście rat po 22 500,00zł h) w 2028r. – kwota 270 000,29zł – 1-wsza rata 22 500,29zł 11-ście rat po 22 500,00zł i) 2029r. – kwota 301 990,91zł - 1-wsza rata 25 164,91zł 11–ście rat po 25 166,00zł 6. Oprocentowanie kredytu zmienne, oparte o stawkę WIBOR 1M plus marża banku stała dla całego okresu kredytowania. Średnią stawkę WIBOR 1M dla danego miesiąca bierze się ze średniej stawki WIBOR 1M miesiąca poprzedzającego. Stopa procentowa ustalana jest na jednomiesięczne Okresy Obowiązywania Oprocentowania, z których pierwszy rozpoczyna się w pierwszym Dniu Uruchomienia i kończy się z upływem ostatniego dnia miesiąca, w którym nastąpiło uruchomienie Kredytu. Każdy następny Okres Obowiązywania Oprocentowania rozpoczyna się w dniu następującym bezpośrednio po upływie poprzedniego Okresu Obowiązywania Oprocentowania, tj. w pierwszym dniu miesiąca kalendarzowego i kończy się ostatniego dnia tego miesiąca. Ostatni Okres Obowiązywania Oprocentowania kończy się w dniu poprzedzającym dzień zakończenia okresu kredytowania. 7. Odsetki od wykorzystanego kredytu są naliczane za dany miesiąc od dnia uruchomienia kredytu do dnia poprzedzającego dzień spłaty wykorzystanej kwoty kredytu. 8. Odsetki stają się należne Bankowi w ostatnim dniu kalendarzowym danego miesiąca, a w przypadku całkowitej spłaty kredytu- w dniu jego spłaty. 9. Bank nie będzie pobierał żadnych dodatkowych opłat i prowizji z tytułu udzielenia i obsługi kredytu. 10. W przypadku, gdy termin spłaty raty kredytu czy odsetek przypada na dzień wolny od pracy, Kredytobiorca dokona wymaganej spłaty raty kredytu w ostatnim dniu roboczym danego miesiąca. 11. Bank zapewnia możliwość całkowitej wcześniejszej spłaty kredytu, bez dodatkowych opłat obciążających Zamawiającego. 12. Ustala się termin płatności pierwszych odsetek na dzień 31.01.2021. 13. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel in blanco, wystawiony przez Zamawiającego. 14. Bank nie będzie upoważniony do dysponowania rachunkiem bankowym Zamawiającego. 15. Zawiadomienie o wysokości naliczonych odsetek winno być dostarczone Zamawiającemu najpóźniej 5 dni przed ich terminem płatności. Dopuszcza się dodatkowo elektroniczną formę przesyłania tego zawiadomienia na adres ksiegowosc@tworog.pl 16. Odsetki od kredytu nie podlegają kapitalizacji. 17. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień umowy w zakresie zmiany terminu spłaty raty kapitałowej lub odsetkowej w razie trudności w realizacji strony dochodowej budżetu, wcześniejszej spłaty kredytu, niewykorzystania kredytu. 18. Zgodnie z ustawą z dn. 02.03.2020 o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem Covid-19 i innych chorób zakaźnych oraz wywołanych sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020r., poz.374 ze zm.) na podstawie art.15 zo pkt 2 zaciągnięcie lub wyemitowanie przez jednostkę samorządu terytorialnego zobowiązań, o których mowa w art. 91 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, nie wymaga uzyskania opinii regionalnej izby obrachunkowej o możliwości spłaty zobowiązań.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca musi wykazać, że posiada zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności, o którym mowa w art.36 ust.1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe, a w przypadku Wykonawcy będącego bankiem zagranicznym, prowadzącego działalność przez oddział w kraju – zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na utworzenie oddziału banku zagranicznego w kraju, o którym mowa w art.40 ust.1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz oświadczeń i dokumentów, potwierdzających brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, określonych przez Zamawiającego w pkt 2 i 3 niniejszego rozdziału: 4.1. W celu wykazania braku podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego w pkt 2 i 3 niniejszego rozdziału – do oferty należy dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenia, zgodne ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 2 oraz Załącznik nr 3 do SIWZ (oświadczenie z art. 25a ustawy Pzp). Informacje zawarte w oświadczeniach stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 4.2. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, Wykonawca składa, stosownie do treści art. 24 ust. 11 Pzp (w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, tj. informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 Pzp), oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzieleniu zamówienia (zgodne ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 4 do SIWZ). UWAGA! W przypadku Wykonawców wspólnie składających ofertę oświadczenia, o których mowa powyżej, zobowiązany jest złożyć każdy z Wykonawców wspólnie składających ofertę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach