Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu w kwocie 4.000.000,00zł na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Troszyn oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów

Gmina Troszyn ogłasza przetarg

  • Adres: 07-405 Troszyn, Juliusza Słowackiego
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 029 767 31 67, , fax. 029 767 10 53
  • Data zamieszczenia: 2020-08-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Troszyn
    Juliusza Słowackiego 13
    07-405 Troszyn, woj. mazowieckie
    tel. 029 767 31 67, , fax. 029 767 10 53
    REGON: 55066794200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.troszyn.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu w kwocie 4.000.000,00zł na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Troszyn oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Opis przedmiotu zamówienia 1.1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa bankowa kredytu długoterminowego w wysokości 4.000.000,00 zł (słownie: cztery miliony złotych) na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Troszyn oraz spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów. 1.2. Przewidywany termin uruchomienia kredytu: w ciągu 2 dni od otrzymania od Zamawiającego pisma dotyczącego uruchomienia transzy. 1.3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania kredytu w całości bez dodatkowych prowizji i opłat. 1.4. Okres kredytowania do 31 grudnia 2031 r. 1.5. Okres karencji w spłacie kredytu uzależniony od oferty wykonawcy, jednak nie krótszy niż 16 miesięcy i nie dłuższy niż 36 miesięcy. 1.6. Spłata kapitału następować będzie w okresach miesięcznych wg harmonogramu zawartego w pkt. 3.1.6.SIWZ, przy czym raty wykazane w okresie karencji (karencja zaproponowana przez wykonawcę dłuższa niż 16 miesięcy ) będą doliczane do rat spłacanych od 31.01.2030 r. (np. rata z 31.01.2021 r. zostanie doliczona do raty z 31.01.2030 r., rata z 28.02.2021 r. zostanie doliczona do raty z 28.02.2030 r. itd.). W przypadku niewykorzystania pełnej kwoty kredytu, raty kredytu zostaną pomniejszone proporcjonalnie o kwotę niewykorzystanej części kredytu. 1.7. Spłata kapitału następować będzie na koniec każdego miesiąca. Termin spłaty pierwszej rata będzie uzależniony od oferty wykonawcy dotyczącej okresu karencji w spłacie kredytu lecz nie później niż 30 wrzesień 2023 r., a termin ostatniej raty to 31 grudzień 2031 r. 1.8. Spłata odsetek następować będzie miesięcznie, na ostatni dzień miesiąca, na podstawie informacji otrzymanej od wykonawcy. 1.9. Odsetki od kredytu będą naliczane miesięcznie według zmiennej stawki WIBOR 1M plus stała marża wykonawcy. Oprocentowanie kredytu będzie ustalone w dniu uruchomienia kredytu i będzie ulegało zmianie co 1 miesiąc. Kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna. Do obliczeń kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu w stosunku do rzeczywistej liczby dni w roku. 1.10. Koszty obsługi kredytu (cenę kredytu) stanowią: - oprocentowanie kredytu: liczone od wykorzystanego kredytu według zasady - stawka bazowa WIBOR dla depozytów 1M notowana na dwa dni robocze przed podpisaniem umowy kredytu w pierwszym okresie jedno – miesięcznym oraz stawka bazowa WIBOR dla depozytów 1M notowana na dwa dni robocze przed rozpoczęciem kolejnych okresów jedno – miesięcznych powiększona lub pomniejszona o marżę stałą wynikającą z oferty stanowi wysokość oprocentowania w miesiącu następnym. Koszty związane z prowadzeniem rachunku kredytowego oraz wszelkie opłaty związane z obsługą kredytu wykonawca jest zobowiązany wliczyć do marży w taki sposób, aby skalkulować i przedstawić jedną stawkę procentową, której wysokość jest wiążąca przez cały okres kredytowania. Nie dopuszcza się naliczania żadnych innych opłat ( np. za prowadzenie rachunków, przelewy). - prowizja : liczona jako % od wykorzystanej kwoty kredytu, płatna po uruchomieniu kredytu na podstawie noty wystawionej przez wykonawcę, w ciągu 5 dni od otrzymania. Prowizja musi zawierać wszystkie opłaty, które są związane z uruchomieniem kredytu. 1.11. Zabezpieczenie kredytu - weksel in blanco z deklaracją wekslową. 1.12. Zamawiający zastrzega możliwość wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu bez dodatkowych prowizji i opłat (odsetki naliczane do dnia spłaty kredytu). 1.13. Okres kredytowania dla potrzeb wyliczenia kosztów obsługi kredytu należy liczyć od terminu uruchomienia środków. 1.14. Prowizja od kredytu płatna po uruchomieniu transz kredytu, proporcjonalnie do uruchamianych transz. 1.15. Do wyliczenia kosztów obsługi kredytu należy przyjąć jako datę uruchomienia środków kredytowych – 30 wrzesień 2020 r. w kwocie 4.000.000,00 zł oraz oprocentowanie WIBOR 1M aktualne na dzień 10.08.2020 r. tj. 0,20% 1.16. Zamawiający wyraża zgodę na złożenie pisemnego oświadczenia o poddaniu się egzekucji w świetle przepisów art. 97 ust. 1 i 2 Prawo bankowe. 1.17. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany kwot i terminów uruchomienia transz kredytu bez dodatkowych kosztów. 2.Wymagania związane z realizacją zamówienia dotyczące zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę (klauzula społeczna - art. 29 ust. 3a ustawy Pzp). 2.1.Na podstawie art. 29 ust. 3a. „Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie na podstawie umowy o pracę. Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem obsługi kredytu. Art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy: przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca – do zatrudnienia pracownika za wynagrodzeniem. 2.2.W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający będzie uprawniony do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę, wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 2.1 czynności. W szczególności do: a)żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania w/w wymogów i dokonywania ich oceny, b)żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania w/w wymogów, c)przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 2.3.W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu oświadczenie w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, osób wykonujących wskazane pkt 2.1. czynności, w trakcie realizacji zamówienia. Oświadczenie, o którym mowa wyżej powinno zawierać w szczególności: •dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, •datę złożenia oświadczenia, •wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu, •podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy. 2.4. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 2.1. czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości 200 zł za każdy dzień opóźnienia. 2.5. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 2.1. czynności
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca musi wykazać, że posiada uprawnienia do wykonywania czynności bankowych w zakresie udzielania kredytów, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku – Prawo bankowe (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r. poz. 2357 z późn. zm.).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz oferty sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ, 2) Formularz cenowy sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1A do SIWZ, 3) Stosowne pełnomocnictwo(a) – zgodnie z punktem 13.1.4.SIWZ, 4) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego, zgodnie z punktem 8.1. SIWZ, 5) W przypadku gdy Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów w szczególności przedstawiając oryginał zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach