Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu w kwocie 1 000 000,00 zł na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Troszyn oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów.

Gmina Troszyn ogłasza przetarg

  • Adres: 07405 Troszyn, ul. Słowackiego
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 297 673 168 , fax. 297 671 053
  • Data zamieszczenia: 2017-11-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Troszyn
    ul. Słowackiego 13
    07405 Troszyn, woj. mazowieckie
    tel. 297 673 168, fax. 297 671 053
    REGON: 55066794200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.troszyn.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu w kwocie 1 000 000,00 zł na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Troszyn oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa bankowa kredytu długoterminowego w wysokości 1.000.000,00 zł (słownie: jeden milion złotych) na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Troszyn oraz spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów. 2. Przewidywany termin uruchomienia kredytu: w ciągu 2 dni od otrzymania od Zamawiającego pisma dotyczącego uruchomienia transzy. 3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania kredytu w całości bez dodatkowych prowizji i opłat. 4. Okres kredytowania do 30 listopada 2027 r. 5. Okres karencji w spłacie kredytu uzależniony od oferty wykonawcy, jednak nie krótszy niż 12 miesięcy i nie dłuższy niż 36 miesięcy. 6. Spłata kapitału następować będzie w okresach miesięcznych w równych ratach do dnia 30 listopada 2027 r., przy czym raty kapitałowe zostaną zaokrąglone w górę do pełnych złotych, a wysokość ostatniej raty będzie uzupełnieniem spłaty całego kredytu. W przypadku niewykorzystania pełnej kwoty kredytu, raty kredytu zostaną pomniejszone proporcjonalnie o kwotę niewykorzystanej części kredytu, 7. Spłata kapitału następować będzie na koniec każdego miesiąca. Termin spłaty pierwszej rata będzie uzależniony od oferty wykonawcy dotyczącej okresu karencji w spłacie kredytu lecz nie później niż 31 grudzień 2020 r., a termin ostatniej raty to 30 listopad 2027 r. 8. Spłata odsetek następować będzie miesięcznie, na ostatni dzień miesiąca, na podstawie noty odsetkowej wystawionej przez wykonawcę, począwszy od grudnia 2017 r. 9. Odsetki od kredytu będą naliczane miesięcznie według zmiennej stawki WIBOR 1M plus stała marża wykonawcy. Oprocentowanie kredytu będzie ustalone w dniu uruchomienia kredytu i będzie ulegało zmianie co 1 miesiąc. Kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna. Do obliczeń kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu w stosunku do rzeczywistej liczby dni w roku. 10. Koszty obsługi kredytu (cenę kredytu) stanowią: - oprocentowanie kredytu: liczone od wykorzystanego kredytu według zasady - stawka bazowa WIBOR dla depozytów 1M notowana na dwa dni robocze przed podpisaniem umowy kredytu w pierwszym okresie jedno – miesięcznym oraz stawka bazowa WIBOR dla depozytów 1M notowana na dwa dni robocze przed rozpoczęciem kolejnych okresów jedno – miesięcznych powiększona lub pomniejszona o marżę stałą wynikającą z oferty stanowi wysokość oprocentowania w miesiącu następnym. Koszty związane z prowadzeniem rachunku kredytowego oraz wszelkie opłaty związane z obsługą kredytu wykonawca jest zobowiązany wliczyć do marży w taki sposób, aby skalkulować i przedstawić jedną stawkę procentową, której wysokość jest wiążąca przez cały okres kredytowania. Nie dopuszcza się naliczania żadnych innych opłat ( np. za prowadzenie rachunków, przelewy). -prowizja : liczona jako % od wykorzystanej kwoty kredytu, płatna po uruchomieniu kredytu na podstawie noty wystawionej przez wykonawcę, w ciągu 5 dni od otrzymania. Prowizja musi zawierać wszystkie opłaty, które są związane z uruchomieniem kredytu. 11. Zabezpieczenie kredytu - weksel in blanco z deklaracją wekslową. 12. Zamawiający zastrzega możliwość wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu bez dodatkowych prowizji i opłat (odsetki naliczane do dnia spłaty kredytu). 13. Okres kredytowania dla potrzeb wyliczenia kosztów obsługi kredytu należy liczyć od terminu uruchomienia środków. 14. Prowizja od kredytu płatna po uruchomieniu transz kredytu, proporcjonalnie do uruchamianych transz. 15. Do wyliczenia kosztów obsługi kredytu należy przyjąć jako datę uruchomienia środków kredytowych - 15 grudzień 2017 r. w kwocie 1.000.000,00 zł oraz oprocentowanie WIBOR 1M aktualne na dzień 21.11.2017 r. tj. 1,66% 16. Zamawiający wyraża zgodę na złożenie pisemnego oświadczenia o poddaniu się egzekucji w świetle przepisów art. 97 ust. 1 i 2 Prawo bankowe. 17. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany kwot i terminów uruchomienia transz kredytu bez dodatkowych kosztów. 19.Wymagania związane z realizacją zamówienia dotyczące zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę (klauzula społeczna - art. 29 ust. 3a ustawy Pzp). 19.1.Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu stosuje klauzulę społeczną na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1579 ze zm.). 19.2.Wykonawca zobowiązany jest do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: obsługa kredytu tj. w szczególności wyliczanie należnych odsetek do kredytu, informowanie o bieżącym stanie kredytu, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666z późn. zm). 19.3.W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 19.2. czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 19.4.W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 19.2 czynności w trakcie realizacji zamówienia: oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy. Ponadto oświadczenie w odniesieniu do każdego pracownika winno zawierać oprócz ww. informacji także imię i nazwisko pracownika oraz datę zawarcia umowy. 19.5. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 19.2. czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości 200 zł za każdy dzień opóźnienia. 19.6. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 19.2. czynności.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca musi wykazać, że posiada uprawnienia do wykonywania czynności bankowych w zakresie udzielania kredytów, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku – Prawo bankowe (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 1876)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz oferty sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ, 2) Formularz cenowy sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1A do SIWZ, 3)Stosowne pełnomocnictwo(a) – zgodnie z punktem 12.1.3.SIWZ, 4)W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego, zgodnie z rozdziałem 8.1. SIWZ,

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach