Przetargi.pl
„Udzielenie i obsługa kredytu obrotowego odnawialnego w wysokości 12.000.000,00 zł na pokrycie występującego w ciągu 2020 roku przejściowego deficytu budżetu”

Miasto Leszno, Urząd Miasta Leszna ogłasza przetarg

  • Adres: 64-100 Leszno, ul. Kazimierza Karasia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 65 5298100 , fax. 65 5298131
  • Data zamieszczenia: 2020-01-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Leszno, Urząd Miasta Leszna
    ul. Kazimierza Karasia 15
    64-100 Leszno, woj. wielkopolskie
    tel. 65 5298100, fax. 65 5298131
    REGON: 00066099500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.leszno.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Udzielenie i obsługa kredytu obrotowego odnawialnego w wysokości 12.000.000,00 zł na pokrycie występującego w ciągu 2020 roku przejściowego deficytu budżetu”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia publicznego jest udzielenie i obsługa kredytu obrotowego odnawialnego w wysokości 12 000 000,00 zł na pokrycie występującego w ciągu 2020 roku przejściowego deficytu budżetu. 2. Podstawowe dane o kredycie: a) termin realizacji zamówienia: od dnia zawarcia umowy do dnia ostatecznej spłaty, tj. do 30.12.2020 roku, b) podczas trwania umowy (do 30.12.2020 r.) spłata przez Zamawiającego całości lub części wykorzystanego wcześniej kredytu powoduje odnowienie wolnego limitu kredytu o spłaconą kwotę, umożliwiając Zamawiającemu wielokrotne korzystanie z limitu do czasu wygaśnięcia lub rozwiązania zawartej umowy, c) wykorzystanie kredytu nastąpi w dowolnych terminach i kwotach w oparciu o pisemną dyspozycję, która zostanie złożona Wykonawcy. Dopuszcza się złożenie dyspozycji drogą elektroniczną na adres e-mail wskazany w umowie, d) jeżeli dyspozycja wykorzystania kredytu lub jego części zostanie złożona do godz. 12.00 środki z kredytu Wykonawca w formie bezgotówkowej przekaże na rachunek bieżący Zamawiającego w tym samym dniu, natomiast jeżeli dyspozycja wykorzystania kredytu lub jego części zostanie złożona po godz.12.00 Wykonawca środki z kredytu przekaże na rachunek bieżący Zamawiającego najpóźniej w dniu następnym. Przekazanie środków z kredytu oznacza, że środki w danym dniu znajdą się na rachunku bieżącym Zamawiającego. 3. Oprocentowanie kredytu będzie naliczane tylko od wysokości wykorzystanego kredytu i ustalone będzie w stosunku rocznym według zmiennej stopy procentowej równej wysokości stawki referencyjnej powiększonej o marżę Wykonawcy. Marża Wykonawcy jest stała w całym okresie kredytowania. Marża musi uwzględniać wszelkie wymagania Zamawiającego określone w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i jej załącznikach oraz obejmować wszelkie koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami prawa realizacji przedmiotu zamówienia. Odsetki będą naliczane tylko od kwoty faktycznego zadłużenia, tj. od kwoty wykorzystanego kredytu. Wykonawca nie będzie pobierać opłat i prowizji od niewykorzystanego limitu, tj. od salda niewykorzystanej części kredytu. Oprocentowanie podane zostanie z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. a) stawkę referencyjną stanowi stawka WIBOR 1M, oznaczająca notowaną na warszawskim rynku międzybankowym stopę procentową dla międzybankowych złotowych depozytów 1-miesięcznych, przy czym stawka WIBOR 1M za każdy okres odsetkowy ustalana będzie na podstawie stawki WIBOR1M ogłaszanej przez Narodowy Bank Polski dla ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego okres obrachunkowy, b) marża Wykonawcy wskazana w ofercie jest stała w całym okresie kredytowania. c) stosownie do art. 92 ust.1 ustawy z dnia 29 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t. j. Dz. U. 2019 r. poz. 869 ze zm.) kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna, d) odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane będą od dnia pierwszego wykorzystania kredytu, w miesięcznych okresach obrachunkowych. Pierwszym dniem pierwszego okresu obrachunkowego jest dzień postawienia kredytu do dyspozycji Zamawiającego (środki na rachunku Zamawiającego). Pierwszy okres obrachunkowy kończy się w ostatnim dniu miesiąca, w którym nastąpiło postawienie środków do dyspozycji Zamawiającego. Kolejne okresy obrachunkowe rozpoczynają się w następnym dniu po zakończeniu poprzedniego okresu obrachunkowego. Ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym dzień ostatecznej spłaty kredytu, e) płatność odsetek nastąpi do 5-tego dnia (roboczego) miesiąca następującego po zakończeniu każdego okresu obrachunkowego, za jaki zostały naliczone, na podstawie zawiadomienia przesłanego przez Wykonawcę. Dopuszcza się informowanie przez Wykonawcę o wysokości odsetek w formie elektronicznej. Odsetki za ostatni okres obrachunkowy płatne w dniu ostatecznej spłaty kredytu. f) o zmianie wysokości oprocentowania kredytu w związku ze zmianą stawki WIBOR 1M, Wykonawca powiadomi pisemnie lub w formie elektronicznej Zamawiającego. Do wyliczenia oprocentowania kredytu w Ofercie należy przyjąć stawkę bazową WIBOR 1M z dnia 27 stycznia 2020 r. ( tj. 1,63 % ) i stałą marżę Wykonawcy oraz pełne wykorzystanie kredytu w wysokości 12.000.000,00 PLN od 02.03.2020 r. Całkowita spłata kredytu w dniu 30.12.2020 r. Dla porównywalności złożonych Ofert wyliczenie to należy przygotować na Załączniku nr 1b do SIWZ, w którym Wykonawca wypełnia tylko wysokość marży Wnioskodawcy - w polu nr 2 (oznaczonym kolorem żółtym) - do drugiego miejsca po przecinku. Do wyliczenia ceny i w trakcie trwania umowy będzie obowiązywał kalendarz rzeczywisty, tj. 366 dni, każdy miesiąc to rzeczywista liczba dni. 4. Tytułem zabezpieczenia spłaty kredytu wraz z odsetkami Zamawiający wystawi weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową, podpisaną przez Zamawiającego przy kontrasygnacie Skarbnika Miasta. Zamawiający nie dopuszcza innych form zabezpieczenia, np. możliwości złożenia oświadczenia w formie aktu notarialnego w oparciu o art.777 § 1 pkt 5 k.p.c. 5. Od przyznanego kredytu Wykonawca nie pobierze żadnej prowizji i opłat, w szczególności: - za przyjęcie i rozpatrzenie wniosku kredytowego, - za przyjęcie i rozpatrzenie wniosku o zmianę warunków kredytu w okresie obowiązywania umowy, - prowizji przygotowawczej, - od przyznanego kredytu, - od wcześniejszej spłaty kredytu (części lub całości), - od niewykorzystanej kwoty kredytu, - z tytułu administrowania kredytem, - za otwarcie i obsługę rachunków na potrzeby kredytu, - od zmiany terminu realizacji umowy. 6. Umowa na realizację przedmiotu zamówienia (umowa kredytowa) zawarta zostanie według wzoru przygotowanego przez wybranego Wykonawcę. Umowa ta musi uwzględniać zapisy Istotnych Postanowień Umowy, stanowiących Załącznik nr 5 do SIWZ. Umowa nie może zawierać postanowień sprzecznych z Istotnymi Postanowieniami Umowy. 7. Standardy jakościowe, o których mowa w art. 91 ust. 2a ustawy Pzp, odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia zostały określone w SIWZ i załącznikach do niej. SIWZ opisuje przedmiot zamówienia w sposób kompletny i wyczerpujący. Zasady i standardy jakościowe świadczenia usług udzielenia kredytu regulują przepisy prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe (tj. Dz.U. z 2019 r. poz. 2357). Koszty cyklu życia są równe szacunkowej wartości zamówienia i zostały uwzględnione przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia (Załącznik nr 16 do SIWZ). 8. Nomenklatura Wspólnego Słownika Zamówień – Kod CPV: 66.11.30.00 - 5 – Usługi udzielania kredytu. 9. Informacje dodatkowe: a) Zamawiający nie korzysta z finansowania w formie forfaitingu, factoringu, leasingu, wykupu wierzytelności; b) na rachunkach bankowych Zamawiającego nie występują zajęcia egzekucyjne; c) Zamawiający nie posiada zaległości wobec ZUS i US. 10. Dokumenty dotyczące przedmiotu zamówienia można pobrać ze strony www.bip.leszno.pl
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy Wykonawca musi wnieść wadium w wysokości: 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 310 ze zm.). 3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank PKO BP S.A. nr: 37 1020 3088 0000 8302 0005 7703 z dopiskiem: WADIUM Przetarg nieograniczony - znak sprawy FB.271.1.2020 „Udzielenie i obsługa kredytu obrotowego odnawialnego w wysokości 12.000.000,00 zł na pokrycie występującego w ciągu 2020 roku przejściowego deficytu budżetu” Kopię polecenia przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego zaleca się złożyć wraz z ofertą. Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych Zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem. 4. Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach, należy złożyć wraz z ofertą w oryginale, w osobnej kopercie w Urzędzie Miasta Leszna, ul. Kazimierza Karasia 15, 64-100 Leszno, WYŁĄCZNIE w Biurze Obsługi, mieszczącym się na parterze budynku, opisanej w następujący sposób: WADIUM Przetarg nieograniczony - znak sprawy FB.271.1.2020 „Udzielenie i obsługa kredytu obrotowego odnawialnego w wysokości 12.000.000,00 zł na pokrycie występującego w ciągu 2020 roku przejściowego deficytu budżetu” wraz z kserokopią poświadczoną „za zgodność z oryginałem”. 5. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, dokument powinien być sporządzony zgodnie z obowiązującym prawem i winien zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela (instytucji udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib; b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem; c) kwotę gwarancji/poręczenia; d) termin ważności gwarancji/poręczenia; e) bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie, zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłaty na rzecz Zamawiającego pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp tj.: • jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. • jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. f) gwarancja/poręczenie winno być nieodwołalne i bezwarunkowe; g) gwarancja/poręczenie musi być wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej; h) wszelkie spory dotyczące gwarancji/poręczenia podlegają rozstrzygnięciu zgodnie z prawem Rzeczypospolitej Polskiej i podlegają kompetencji sądu właściwego dla siedziby Zamawiającego; i) jednocześnie Zamawiający wymaga, aby okres ważności gwarancji/poręczenia nie był krótszy niż okres związania ofertą. 6. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert, o którym mowa w Rozdziale 11 pkt 1 SIWZ. 7. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa powyżej, przed upływem terminu składania ofert tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert. 8. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 9. Jeżeli wadium zostanie wniesione w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w BZP. 10. Jeżeli wadium zostanie wniesione w formach, o których mowa w pkt 2 ppkt 2) -5) Rozdziału 8 SIWZ (w formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2) – 5) ustawy Pzp) i kwota wadium zostanie w tych formach określona w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w BZP. 11. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 16 Rozdziału 8 SIWZ. 12. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 13. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 14. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 11 powyżej, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3) ustawy Pzp, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 16. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 17. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowa na rachunku bankowym i zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 18. UWAGA: Zamawiający zastrzega, że zgodnie z uchwałą Sądu Najwyższego (sygn. akt III CZP 27/17 z dnia 22 czerwca 2017 roku) wadium podlega zatrzymaniu na podstawie art. 46 ust. 4a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843) także wtedy, kiedy Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie złożył dokumenty lub oświadczenia ale z ich treści nie wynika potwierdzenie okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1.Zamawiający określa warunek udziału w postępowaniu, o którym mowa w Rozdziale 5 pkt. 2. lit. a) SIWZ: Warunek, uważa się za spełniony, gdy Wykonawca wykaże, że posiada zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (tj. Dz.U. z 2019 r. poz. 2357) lub inny dokument, na podstawie którego prowadzona jest działalność bankowa w zakresie przedmiotu niniejszego zamówienia, zgodnie z przepisami Prawa bankowego. UWAGA! W przypadku złożenia oferty przez grupę Wykonawców (Konsorcjum), Zamawiający uzna powyższy warunek udziału w postępowaniu za spełniony, jeżeli każdy z członków Konsorcjum będzie posiadał zezwolenie na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (tj. Dz.U. z 2019 r. poz. 2357) lub inny dokument, na podstawie którego prowadzona jest działalność bankowa w zakresie przedmiotu niniejszego zamówienia, zgodnie z przepisami Prawa bankowego. W przypadku banków zagranicznych w rozumieniu ustawy Prawo bankowe, w miejsce w/w dokumentów należy przedstawić odpowiedni dokument z kraju siedziby banku, potwierdzający prawo do prowadzenia działalności bankowej oraz zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na prowadzenie działalności na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej w formie oddziału. W przypadku instytucji kredytowych w rozumieniu ustawy Prawo bankowe w miejsce w/w dokumentów należy przedstawić odpowiedni dokument z kraju siedziby banku, potwierdzający prawo do prowadzenia działalności bankowej oraz dowód otrzymania przez Komisję Nadzoru Finansowego od właściwych władz nadzorczych państwa macierzystego stosownego zawiadomienia/informacji.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Na ofertę składają się: a) wypełniony formularz „Oferta cenowa” sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik nr 1a do SIWZ, b) wypełniony formularz „Formularz cenowy” sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik nr 1b do SIWZ. 2. Wraz z ofertą powinny być złożone: a) oświadczenia, o których mowa w Rozdziale 6 pkt. 1 i pkt. 2 SIWZ (Załączniki nr 2 i 3 do SIWZ). b) dowód wniesienia wadium, 3. Jeżeli Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, wraz z ofertą składa się pełnomocnictwo. 4. Zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy Pzp Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23) ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23) ustawy Pzp stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach