Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w roku 2019 na kwotę 3.079.737,01 zł. na zadania pn. „Modernizacja oczyszczalni ścieków w Jeżowem”

Gmina Jeżowe ogłasza przetarg

  • Adres: 37-430 Jeżowe, Jeżowe
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 158 794 304 , fax. 158 794 304
  • Data zamieszczenia: 2019-11-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Jeżowe
    Jeżowe
    37-430 Jeżowe, woj. podkarpackie
    tel. 158 794 304, fax. 158 794 304
    REGON: 83040941300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.jezowe.biuletyn.net

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w roku 2019 na kwotę 3.079.737,01 zł. na zadania pn. „Modernizacja oczyszczalni ścieków w Jeżowem”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na udzieleniu i obsłudze kredytu na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w roku 2019 na kwotę 3.079.737,01 zł. (trzy miliony siedemdziesiąt dziewięć tysięcy siedemset trzydzieści siedem złotych 01/100) 2. Kredyt zostanie zaciągnięty na wyprzedzające finansowanie zadania pn. „Modernizacja oczyszczalni ścieków w Jeżowem” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi Priorytetowej nr IV „Ochrona środowiska naturalnego i dziedzictwa kulturowego” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. 3. Wymagania związane z realizacją przedmiotu zamówienia: 3.1. Spłata kredytu nastąpi w roku 2020 w kwocie 3.079.737,01 zł. w terminie do 30 Kwietnia 2020 roku. 3.2. Źródłem spłaty zobowiązania będą dochody ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi Priorytetowej nr IV „Ochrona środowiska naturalnego i dziedzictwa kulturowego” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020 otrzymane zgodnie z umową o przyznaniu pomocy Nr RPPK.04.03.01-18-0005/17-00 4. Wykonawca otworzy rachunek kredytowy najpóźniej w dniu zawarcia umowy i prowadzić go będzie nieodpłatnie w trakcie realizacji niniejszej umowy kredytowej. 5. Oprocentowanie kredytu będzie wg zmiennej stopy procentowej ustalonej w oparciu o stawkę WIBOR dla jednomiesięcznych złotowych depozytów międzybankowych skorygowanej o stałą w okresie kredytowania marżę Banku. 6. Przewiduje się zawarcie umowy w dniu : 17 Grudnia 2019 r. 7. Zabezpieczeniem kredytu będzie Weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy. 8. W celu porównania złożonych ofert przyjmuje się, że odsetki będą naliczane następująco: 8.1 Do obliczenia kosztu kredytu należy przyjąć stawkę WIBOR 1M z dnia wszczęcia postępowania (zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych tj. 29.11.2019 r. ) Kurs wynosi: 1,6300 % 8.2 Faktyczne naliczanie odsetek następować będzie od dnia przekazania środków finansowych na rachunek Zamawiającego. 9. Do obliczania odsetek przyjmuje się naturalną ilość dni w miesiącu i w poszczególnych latach (według kalendarza rzeczywistego 365/366 dni). W przypadku gdy termin spłaty przypada na dzień wolny, należy przyjąć spłatę w pierwszym dniu roboczym po tym dniu. 10. Zamawiający zastrzega możliwość: a) Wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu bez ponoszenia dodatkowych prowizji i opłat. b) W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu, odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania. c) Rezygnacji z części przyznanego kredytu bez ponoszenia dodatkowych prowizji i opłat bez konieczności uzyskiwania zgody banku, 11. Zamawiający będzie korzystał z kredytu w ustalonych z bankiem transzach lub jednorazowej wypłaty. Środki z kredytu muszą zostać uruchomione w terminie do 10 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy (Oferent deklaruje w swojej ofercie w ciągu ilu dni udzieli kredytu ) Wykonawcy nie przysługuje prawo naliczania i pobierania jakichkolwiek dodatkowych opłat i prowizji, za wyjątkiem prowizji, która została wskazana w ofercie i umowie. 12. Zamawiający zastrzega sobie, że od przyznanego kredytu Bank nie pobierze żadnej prowizji od kredytu tj.: a) prowizji przygotowawczej b) prowizji od przyznanego kredytu c) prowizji od wcześniejszej spłaty d) prowizji od niewykorzystanej kwoty kredytu. Ponadto Bank nie będzie pobierał opłat dodatkowych niewynikających bezpośrednio z umowy i przedłożonej oferty. DODATKOWE POSTANOWIENIA 1. Wykonawca przyjmując do realizacji przedmiot Umowy zobowiązuje się do zatrudnienia, o którym mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 par 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U.z 2014 r. poz.1502 z póz.zm), osoby/osób wykonującej/cych następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: czynności techniczno - formalne związane z udzieleniem i obsługą kredytu, w tym m.in. prowadzenie rachunku kredytobiorcy, naliczanie odsetek, ustalanie bieżących sald. 2.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 3. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Oferty nie zawierające pełnego zakresu przedmiotu zamówienia zostaną odrzucone. 4.Zamawiający nie przewiduje możliwości złożenia oferty w postaci katalogów elektronicznych. 5. Zamawiający nie zastosował dialogu technicznego, o którym mowa w art. 31a ustawy Prawo zamówień publicznych. 6. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej wydane przez Komisję Nadzoru Finansowego, zgodnie z ustawa 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2017r. poz. 1876) lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest uprawniony do wykonywania czynności bankowych, w przypadku gdy nie działa na podstawie zezwolenia wydanego przez Komisje Nadzoru Finansowego.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Formularz ofertowy Zał. nr 1 1. Do oferty, w celu wstępnego wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia, Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert: Wymagany dokument: Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału 2. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp: Wymagany dokument: Oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 3. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp. 4. Wykaz dokumentów i oświadczeń składanych na wezwanie Zamawiającego na potwierdzenie okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp: 1) W celu wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć wymagany dokument: Koncesja, zezwolenie lub licencja Koncesja, zezwolenia, licencja lub dokument potwierdzający, że wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał zezwolenia na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także realizację usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.8.1997 roku Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2016 r., Poz. 1988 z późn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 tejże ustawy inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 Prawo bankowe. 2) W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia należy przedłożyć wymagane dokumenty: a) Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacjio działalności gospodarczej Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp. 3) Dokumenty podmiotów zagranicznych. Wymagane dokumenty: a) Informacja z odpowiedniego rejestru lub inny równoważny dokument. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. 4) W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, należy przedłożyć: Wymagany dokument: Zobowiązanie podmiotów trzecich do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów. Pisemne zobowiązanie podmiotów, na zdolnościach lub sytuacji których Wykonawca polega, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 5) Inne wymagane dokumenty: a) Formularz ofertowy b) Wykaz części zamówienia, której wykonanie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom c) Informacja wykonawcy o obowiązku podatkowym d) Wzór umowy sporządzony przez wykonawcę, uwzględniający zapisy wymienione w niniejszej SIWZ. e) Pełnomocnictwo, jeżeli Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik. 5. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 6. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia, jeżeli Zamawiający posiada aktualne oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy, lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 570). W takiej sytuacji Wykonawca zobligowany jest do wskazania Zamawiającemu oświadczeń lub dokumentów, które znajdują się w jego posiadaniu, z podaniem sygnatury postępowania, w którym wymagane dokumenty lub oświadczenia były składane, lub do wskazania dostępności oświadczeń lub dokumentów w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych. Zamawiający może żądać od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów. 7. Oświadczenia, dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp oraz dotyczące Podwykonawców, składane są w oryginale. Dokumenty, inne niż oświadczenia, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo Podwykonawca, w zakresie dokumentów, które dotyczą każdego z nich. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej lub w formie elektronicznej. 8. W przypadku gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości, Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. 9. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 5) Inne wymagane dokumenty: a) Formularz ofertowy b) Wykaz części zamówienia, której wykonanie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom c) Informacja wykonawcy o obowiązku podatkowym d) Wzór umowy sporządzony przez wykonawcę, uwzględniający zapisy wymienione w niniejszej SIWZ. e) Pełnomocnictwo, jeżeli Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach