Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu konsolidacyjnego w wysokości 3 808 000,00 zł z przeznaczeniem na całkowitą spłatę zobowiązań z tytułu wcześniej zaciągniętych kredytów Gminy Batorz.

Urząd Gminy Batorz ogłasza przetarg

  • Adres: 23-320 Batorz, Batorz Pierwszy
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 15 8745134, 8745139 , fax. 158 745 134
  • Data zamieszczenia: 2019-12-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Batorz
    Batorz Pierwszy 52A
    23-320 Batorz, woj. lubelskie
    tel. 15 8745134, 8745139, fax. 158 745 134
    REGON: 53521500000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.batorz.gmina.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu konsolidacyjnego w wysokości 3 808 000,00 zł z przeznaczeniem na całkowitą spłatę zobowiązań z tytułu wcześniej zaciągniętych kredytów Gminy Batorz.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem zamówienia jest usługa udzielenia długoterminowego kredytu konsolidacyjnego w kwocie 3 808 000,00 zł (słownie: trzy miliony osiemset osiem tysięcy złotych 00/100) z przeznaczeniem na całkowitą spłatę zobowiązań Gminy Batorz z tytułu wcześniej zaciągniętych kredytów w banku BSZK o/Batorz: • Kredyt na kwotę 320.000,00 zł (umowa nr 80003838/1/JST/P/2012 z dnia 28.12.2012), • Kredyt na kwotę 480.000,00 zł (umowa nr 80003838/1/JST/P/2014 z dnia 29.12.2014), • Kredyt na kwotę 480.000,00 zł (umowa nr 80003838/1/JST/P/2015 z dnia 22.12.2015), • Kredyt na kwotę 300.000,00 zł (umowa nr 80003838/1/JST/P/2016 z dnia 22.12.2016), • Kredyt na kwotę 1.328.000,00 zł (umowa nr 80003838/1/JST/P/2017 z dnia 21.12.2017), • Kredyt na kwotę 900.000,00 zł (umowa nr 80003838/1/JST/P/2018 z dnia 21.12.2018). 2) Kredyt konsolidacyjny jest przeznaczony na całkowitą spłatę zobowiązań, o których mowa w ust. 1, zgodnie z uchwałą nr IX/49/2019 Rady Gminy Batorz z dnia 14 listopada 2019 r. (udostępnioną w informacjach dodatkowych). 3) Spłata zobowiązań Zamawiającego poprzedzona będzie zawarciem umowy z Wykonawcą, w której strony szczegółowo określą sposób spłaty przejętych zobowiązań. Wykonawca zobowiązany jest do załączenia do oferty propozycji projektu umowy zgodnego z postanowieniami SIWZ. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian do ww. projektu umowy przy zachowaniu zgodności z SIWZ. 4) Forma zabezpieczenia kredytu: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 5) Oprocentowanie w okresie obowiązywania umowy: a) Od kwoty należności głównych: • ustalone w oparciu o stawkę bazową WIBOR 3M, powiększoną o stałą marżę. Stawka bazowa ustalana będzie w okresach kwartalnych zgodnie z notowaniem stawki WIBOR 3M na dwa dni robocze przed rozpoczęciem nowego okresu odsetkowego. • Dla pierwszego okresu rozliczeniowego należy przyjąć stawkę WIBOR 3M przyjętą do obliczenia ceny oferty. • O każdej zmianie oprocentowania wynikającej ze zmiany stawki WIBOR 3M Wykonawca powiadomi Zamawiającego w formie pisemnej z podaniem terminu, od którego zmiana będzie obowiązywała, w terminie do 7 dni od daty obowiązywania nowej wartości oprocentowania, w pierwszej kolejności drogą elektroniczną, następnie listem poleconym. Do zawiadomienia dołączony zostanie nowy harmonogram płatności. b) Od kwoty należności przeterminowanych: w przypadku niedotrzymania przez Zamawiającego terminów płatności którejkolwiek z rat, Wykonawcy przysługiwać będzie prawo do naliczania odsetek karnych. Odsetki naliczane będą od dnia następnego po upływie terminu płatności. 6) Spłata odsetek następować będzie przez cały okres trwania umowy, na koniec każdego kwartału kalendarzowego, począwszy od 31 marca 2020 roku. Do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni w każdym okresie rozliczeniowym w stosunku do liczby dni w roku (przyjmuje się, że każdy rok odsetkowy liczy 365 dni). 7) Wykonawca udzielający kredytu konsolidacyjnego dokona całkowitej spłaty zobowiązań, o których mowa w ust. 1, bezpośrednio na konto Wierzyciela. Środki z kredytu nie wpłyną na rachunek bankowy Zamawiającego. 8) Zamawiający oświadcza, że wszystkie wierzytelności określone w ust. 1 są bezsporne, i w całości należne Wierzycielowi, a w chwili spłaty będą postanowione w stan wymagalności. 9) Odsetki naliczane będą za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu. Spłata odsetek następować będzie, tylko od kwoty faktycznie uruchomionego kredytu, na podstawie dokumentów obciążeniowych. 10) Odsetki naliczane będą od kwoty faktycznego zadłużenia, Bank nie będzie pobierać opłat i prowizji bankowych od zaangażowania kredytu tj. salda niewykorzystanej części kredytu. 11) W przypadku, gdy termin spłaty upływa w dniu wolnym ustawowo od pracy, uważa się, że termin spłaty został zachowany, jeżeli spłata rat i odsetek nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie spłaty (dni robocze: poniedziałek-piątek). 12) W razie uchybienia przez Zamawiającego terminom i wysokości płatności rat przekraczającego 45 dni, Wykonawcy przysługuje możliwość postawienia umowy w stan natychmiastowej wymagalności, po uprzednim wyznaczeniu Zamawiającemu dodatkowego terminu nie krótszego niż 45 dni. 13) Kredyt w kwocie 3 808 000,00 zł będzie spłacany w 40 ratach płatnych w terminie od 31 marca 2020 r. do 31 grudnia 2029 r. zgodnie z poniższym harmonogramem: L.p. Data Kwota zadłużenia [zł] Spłata [zł] 3 808 000,00 1 31 marzec 2020 3 801 000,00 7 000,00 2 30 czerwiec 2020 3 794 000,00 7 000,00 3 30 wrzesień 2020 3 787 000,00 7 000,00 4 31 grudzień 2020 3 780 000,00 7 000,00 5 31 marzec 2021 3 760 000,00 20 000,00 6 30 czerwiec 2021 3 740 000,00 20 000,00 7 30 wrzesień 2021 3 720 000,00 20 000,00 8 31 grudzień 2021 3 700 000,00 20 000,00 9 31 marzec 2022 3 655 000,00 45 000,00 10 30 czerwiec 2022 3 610 000,00 45 000,00 11 30 wrzesień 2022 3 565 000,00 45 000,00 12 31 grudzień 2022 3 520 000,00 45 000,00 13 31 marzec 2023 3 410 000,00 110 000,00 14 30 czerwiec 2023 3 300 000,00 110 000,00 15 30 wrzesień 2023 3 190 000,00 110 000,00 16 31 grudzień 2023 3 080 000,00 110 000,00 17 31 marzec 2024 2 970 000,00 110 000,00 18 30 czerwiec 2024 2 860 000,00 110 000,00 19 30 wrzesień 2024 2 750 000,00 110 000,00 20 31 grudzień 2024 2 640 000,00 110 000,00 21 31 marzec 2025 2 530 000,00 110 000,00 22 30 czerwiec 2025 2 420 000,00 110 000,00 23 30 wrzesień 2025 2 310 000,00 110 000,00 24 31 grudzień 2025 2 200 000,00 110 000,00 25 31 marzec 2026 2 062 500,00 137 500,00 26 30 czerwiec 2026 1 925 000,00 137 500,00 27 30 wrzesień 2026 1 925 000,00 137 500,00 28 31 grudzień 2026 1 650 000,00 137 500,00 29 31 marzec 2027 1 512 500,00 137 500,00 30 30 czerwiec 2027 1 375 000,00 137 500,00 31 30 wrzesień 2027 1 237 500,00 137 500,00 32 31 grudzień 2027 1 100 000,00 137 500,00 33 31 marzec 2028 962 500,00 137 500,00 34 30 czerwiec 2028 825 000,00 137 500,00 35 30 wrzesień 2028 687 500,00 137 500,00 36 31 grudzień 2028 550 000,00 137 500,00 37 31 marzec 2029 412 500,00 137 500,00 38 30 czerwiec 2029 275 000,00 137 500,00 39 30 wrzesień 2029 137 500,00 137 500,00 40 31 grudzień 2029 - 137 500,00 14) Kredyt udzielony będzie na okres 10 lat z okresem spłaty rozpoczynającym się najpóźniej 31 marca 2020 r. 15) Ustala się okres karencji w spłacie kredytu do dnia 31.03.2020 roku. 16) Zamawiający przewiduje jednorazowe uruchomienie całej kwoty kredytu w dniu 23 grudnia 2019 r., przy czym termin ten może ulec zmianie w przypadku niemożliwości zawarcia umowy spowodowanej przedłużającą się procedurą przetargową. 17) Dowód zaspokojenia Wierzyciela Wykonawca przedłoży Zamawiającemu w terminie 2 dni roboczych od daty dokonania zapłaty. Dowodem zaspokojenia Wierzyciela będzie wyciąg z rachunku bankowego Wykonawcy lub inny dokument pochodzący z banku, zawierający potwierdzenie wykonania ww. operacji, albo sporządzone przez należycie reprezentowanego Wierzyciela oświadczenie o otrzymaniu zapłaty tytułem zaspokojenia jego wierzytelności, ze wskazaniem daty i kwoty dokonanej wpłaty. Zamawiający uzna powyższe zobowiązanie za wykonane w przypadku przesłania ww. terminie informacji drogą elektroniczną lub faksem, a następnie w późniejszym terminie listem poleconym za potwierdzeniem odbioru. 18) Zamawiający przewiduje możliwości zmian w harmonogramie spłat w poszczególnych latach - w okresie spłaty kredytu długoterminowego – bez pobierania dodatkowych opłat z tego tytułu, poza kosztami przedstawionymi w ofercie Wykonawcy. 19) Zamawiający przewiduje możliwość wcześniejszej spłaty całości lub części zadłużenia z tytułu kredytu konsolidacyjnego. W przypadku wcześniejszej spłaty zadłużenia, Zamawiający nie będzie obciążony dodatkowymi opłatami z tego tytułu, a odsetki naliczane będą tylko od aktualnego, pozostałego do spłaty zadłużenia. W przypadku wcześniejszej spłaty zadłużenia Zamawiający poinformuje Wykonawcę w terminie 7 dni przed planowaną spłatą. 20) Wykonawca nie będzie pobierać żadnych dodatkowych opłat i prowizji z tytułu udzielenia i obsługi kredytu poza wymienionymi w SIWZ w załączniku Nr 1 - formularz ofertowy. 21) Zamawiający zastrzega sobie prawo rezygnacji z zaciągnięcia kredytu bez żadnych konsekwencji finansowych. 22) W przypadku zaciągnięcia kredytu w wysokości niższej od planowanej, nie będzie to skutkować rozwiązaniem umowy kredytowej oraz nie będzie powodować żadnych innych roszczeń Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego. 23) Okres kredytowania (wymagany) od dnia podpisania umowy do 31.12.2029 r. 24) Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą dokonywane będą w PLN. 25) Nie dopuszcza się zapłaty prowizji od udzielenia kredytu. 26) Kredyt nie będzie obciążony innymi opłatami niż wymienione w SIWZ 27) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmian redakcyjnych w umowie. 28) Pozytywna opinia RIO o możliwości spłaty zadłużenia zostanie przekazana Wykonawcy który uzyskał zamówienie publiczne przed podpisaniem umowy kredytowej. 29) Realizacja niniejszego zamówienia nie wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę, gdyż jest brak czynności polegających na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz.U. z 2019 r. poz. 1040, z późn. zm.).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każda składana oferta musi być zabezpieczona wadium: a) Wadium wymagane jest w wysokości 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych, 00/100). Wadium, wniesione w każdej formie, musi obejmować okres związania ofertą, to jest 30 dni od ostatecznego terminu składania ofert. 2. Wadium może być wniesione w następujących formach: b) pieniądzu (wyłącznie przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego), c) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, d) gwarancjach bankowych, e) gwarancjach ubezpieczeniowych, f) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 310). 3. Wadium wnoszone w formie pieniądza należy wpłacić na konto Zamawiającego: Gmina Batorz, ul. Batorz Pierwszy 52A , 23-320 Batorz Bank: BSZK oddział Batorz nr konta: 24 8717 1110 2008 8000 3838 0002 4. Dokument potwierdzający wniesienie wadium w innych formach niż w pieniądzu należy dołączyć do oferty w taki sposób, aby Zamawiający swobodnie mógł w wyznaczonym terminie zwrócić wykonawcy wadium. 5. W przypadku wadium wnoszonego w innej formie niż w pieniądzu oryginalny dokument wadium należy złożyć wraz z ofertą w siedzibie Zamawiającego lub przesłać wraz z ofertą pocztą/kurierem itp., mając na uwadze fakt, że wadium i oferta muszą dotrzeć do Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Dokument ten winien być dołączony do oferty jako odrębny dokument. 6. Termin wniesienia wadium w każdej formie: najpóźniej w dniu otwarcia ofert przed upływem godziny 10:45. 7. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium w wyznaczonym terminie zostanie odrzucona. 8. W przypadku wniesienia wadium w formie pieniądza za termin wniesienia wadium przyjmuje się datę uznania na rachunku Zamawiającego. 9. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz w dokumencie wadialnym musi znaleźć się zapis, iż jest ono nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. W gwarancji nie mogą być zawarte jakiekolwiek warunki ograniczające zakres odpowiedzialności gwarancyjnej. Dokument wadialny musi obejmować wszystkie przypadki opisane w art.46 ust. 4a ustawy Pzp. 10. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 13. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy Wykonawcy. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: • odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, • zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W zakresie warunku posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności zawodowej Wykonawca musi wykazać, że: posiada zezwolenie na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w art. 36 Ustawy Prawo Bankowe (Dz. U. z 2016 r. poz. 1988 z późn. zm.), a w przypadku banków państwowych, pisemne oświadczenie, że bank prowadzi działalność na podstawie stosownego rozporządzenia
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej lub oświadczenie o braku przynależności

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach