Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 5 000 000,00 zł

Gmina Zamość ogłasza przetarg

  • Adres: 22-400 Zamość, Peowiaków
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 84 639-29-59 , fax. 84 639-23-64
  • Data zamieszczenia: 2017-10-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Zamość
    Peowiaków 92
    22-400 Zamość, woj. lubelskie
    tel. 84 639-29-59, fax. 84 639-23-64
    REGON: 54068200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://ugzamosc.bip.lubelskie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 5 000 000,00 zł
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Załącznik A do SIWZ OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA ZADANIE PN. "UDZIELENIE I OBSŁUGA KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO W WYSOKOŚCI 5 000 000,00 zł” 1.Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 5 000 000,00 Kredyt przeznaczony zostanie na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu. Wykonawca uwzględni wydatki już poniesione przez Zamawiającego. Przedmiot zamówienia realizowany będzie zgodnie z poniższymi założeniami: 1.kwota kredytu 5 000 000,00 PLN ( słownie pięć milionów złotych 00/100). Dopuszcza się możliwość nie wykorzystania kredytu w pełnej wysokości bez ponoszenia dodatkowych opłat. 2.kredyt udzielony będzie w złotych (PLN) 3.uruchomienie kredytu następować będzie w transzach. Określenie transz wypłat kredytu oraz terminów postawienia ich do dyspozycji Zamawiającego następować będzie poprzez złożenie przez Zamawiającego pisemnego zapotrzebowania na środki na 3 dni robocze przed ich uruchomieniem, przy czym zapotrzebowanie dla swej ważności będzie złożone w formie pisemnej. 4.okres kredytowania 8 lat 5.karencja w spłacie kredytu do 31.03.2018 r. 6.spłata odsetek bez karencji, spłata kredytu nastąpi w następujący sposób: - Kredyt spłacany będzie w ratach kwartalnych w latach 2018 – 2024. Raty płatne będą do 31 marca, 30 czerwca, 30 września oraz 29 grudnia każdego roku. Wysokość raty kredytu wynosić będzie: W latach 2018- 2023 kredyt spłacany będzie w następujący sposób: 31 marca – 200.000,00 zł,30 czerwca – 200.000,00 zł ,30 września 200.000,00 zł oraz 29 grudnia 200.000,00 zł w roku 2024 kredyt spłacany będzie w następujący sposób: 31 marca, rata w kwocie 200.000,00 zł. 7.kwota kredytu będzie oprocentowana w stosunku rocznym, według zmiennej stopy procentowej. Stopa procentowa równa będzie wysokości stawki referencyjnej, powiększonej o marżę Wykonawcy. Stawkę referencyjną stanowić będzie stawka WIBOR 1M. Marża Wykonawcy będzie stała. Odsetki od kredytu naliczane będą od faktycznie wykorzystanej kwoty kredytu. Naliczane odsetki od wykorzystanego kredytu płatne będą do ostatniego dnia każdego miesiąca . Odsetki naliczane będą wyłącznie od wypłaconych transz kredytu (tzn. Wykonawca nie będzie naliczał odsetek od kwoty niewykorzystanego kredytu) 8.zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową 9.termin i sposób pobrania prowizji: Wykonawca nie będzie pobierał żadnych opłat i innych prowizji od udzielonego kredytu. Warunek ten dotyczy prowizji od niewykorzystanej części kredytu, prowizji od wcześniejszej spłaty oraz innych stosowanych przez Wykonawcę prowizji związanych z obsługą kredytu oraz innych opłat 10.zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany terminarza uruchomienia i spłat kredytu bez dodatkowych opłat i prowizji. Zamawiający zawiadomi Wykonawcę o planowanej przedterminowej spłacie części lub całości kredytu; w przypadku wcześniejszej spłaty części lub całości kapitału odsetki płatne będą do faktycznego zadłużenia 11.wysokość i termin spłat kredytu/raty kredytu mogą być, w szczególnie uzasadnionym przypadku, zmienione, w drodze aneksu do umowy, na pisemny wniosek kredytobiorcy złożony wraz z odpowiednim uzasadnieniem na 15 dni przed terminem płatności raty kapitałowej. Oznaczony czas przesunięcia raty kapitałowej nie może wykraczać poza okres 1 roku kalendarzowego w poszczególnych latach kredytowania. Rata kapitałowa, której termin spłaty został przesunięty, wchodzi w skład kapitału i jest oprocentowana na zasadach określonych w umowie kredytu 12.dopuszcza się możliwość udzielenia kredytu z linii kredytowej EBI 13.Za rok obrachunkowy przyjmuje się 365 dni, a w przypadku roku przestępnego - 366 dni 2.Termin wykonania zamówienia Termin wykonania zamówienia do 31.03.2024 roku. 3.Opis sposobu obliczenia ceny 1.Cenę oferty podaje się w złotych polskich. Zamawiający rozlicza się z Wykonawcą w złotych polskich. 2.Przy obliczeniu ceny oferty należy przyjąć: a)kwota kredytu złotówkowego: 5 000 000,00 PLN ( słownie pięć milionów złotych 00/100 ) b)stopa bazowa WIBOR 1 M w wysokości 1,66 % tj, wg stanu na dzień 09.08.2017 roku c)uruchomienie kredytu następować będzie w transzach : kwota 5 000 000,00 PLN w terminie 01.12.2017 r. Zamawiający informuje, iż zastrzega sobie prawo do zmiany terminów uruchomienia kredytu oraz wysokości transz kredytu. 3.Określenie terminu uruchomienia wypłaty kredytu nastąpi poprzez złożenie przez Zamawiającego pisemnego zapotrzebowania na środki na 3 dni robocze przed ich uruchomieniem 4.Okres kredytowania do 31.03.2024 roku, 5.Podstawa oprocentowania stawka WIBOR 1 M(...%) + marża Wykonawcy, 6.Sposób spłaty rat kapitałowych przebiegać będzie w następujący sposób: 1.kredyt spłacany będzie w ratach kwartalnych w latach 2018 – 2024 raty płatne będą do 31 marca, 30 czerwca, 30 września oraz 29 grudnia każdego roku. Wysokość raty kredytu wynosić będzie: w latach 2018- 2023 kredyt spłacany będzie w następujący sposób: 31 marca – 200.000,00 zł,30 czerwca – 200.000,00 zł ,30 września 200.000,00 zł oraz 29 grudnia 200.000,00 zł w roku 2024 kredyt spłacany będzie w następujący sposób: 31 marca, rata w kwocie 200.000,00 zł. 7.Karencja w spłacie rat do 31.03.2018 roku , 8.Sposób spłaty odsetek: miesięcznie bez karencji, 9.Formuła naliczania odsetek : (saldo kredytu x oprocentowanie x rzeczywista liczba dni w okresie odsetkowym rzeczywista liczba dni w danym roku 10.Oprocentowanie jest sumą zmiennej stawki bazowej i marży, 11.Wykonawca sporządza kalkulację ceny oferty przy uwzględnieniu w podanej wysokości marży wszystkich niezbędnych kosztów związanych z realizacją przedmiotu umowy wprost lub pośrednio określonych w SIWZ wraz z wszelkimi prowizjami, podatkami i opłatami, kosztami pośrednimi, zyskiem wraz z całym ryzykiem ogólnym. Marża nie może mieć wartości ujemnej ; wartość procentową marzy należy podać w zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku. Wszelkie ewentualne rabaty , bonifikaty, promocje, upusty itp. należy uwzględnić podczas sporządzania kalkulacji ceny oferty, a nie od kwoty , która wynika z kalkulacji ceny. Przy obliczaniu ceny należy zaokrąglić wartości do dwóch miejsc po przecinku 12.Wykonawca zobowiązany jest dołączyć arkusz wyliczenia ceny 13.Cena oferty wyrażona w postaci zapisu cyfrowego i zapis słowny muszą być ze sobą zgodne zarówno co do złotych, jak i groszy polskich,
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12-23 oraz ust. 5 pkt 1 ustawy 2) spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące: a) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej wydane przez Komisję Nadzoru Finansowego, zgodnie z ustawa 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1988 ze zm.) lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest uprawniony do wykonywania czynności bankowych, w przypadku gdy nie działa na podstawie zezwolenia wydanego przez Komisje Nadzoru Finansowego.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, sporządzonego i wypełnionego według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 2.Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 5: 1) ppkt 2 lit. a nin. rozdz. - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 3.Dokumenty, o których mowa w pkt 7 powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 4.Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 7, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt 8 stosuje się. 5. Zamawiający może żądać od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów. 6. Oświadczenia, o których mowa w Rozporządzeniu, dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 7. Dokumenty, o których mowa w Rozporządzeniu, inne niż oświadczenia, o których mowa w pkt 11, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 8. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 9. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej. 10. Ilekroć w SIWZ, a także w załącznikach do SIWZ występuje wymóg podpisywania dokumentów lub oświadczeń lub też potwierdzania dokumentów za zgodność z oryginałem, należy przez to rozumieć, że oświadczenia i dokumenty te powinny być opatrzone podpisem (podpisami) osoby (osób) uprawnionej (uprawnionych) do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub osobę (osoby) upoważnioną (upoważnione) do reprezentowania Wykonawcy na podstawie pełnomocnictwa. 11. Podpisy na oświadczeniach i dokumentach muszą być złożone w sposób pozwalający zidentyfikować osobę podpisującą. Zaleca się opatrzenie podpisu pieczątką z imieniem i nazwiskiem osoby podpisującej. 12. W przypadku potwierdzania dokumentów za zgodność z oryginałem, na dokumentach tych muszą się znaleźć podpisy, według zasad, o których mowa w pkt 15 i 16 oraz klauzula „za zgodność z oryginałem”. W przypadku dokumentów wielostronicowych, należy poświadczyć za zgodność z oryginałem każdą stronę dokumentu, ewentualnie poświadczenie może znaleźć się na jednej ze stron wraz z informacją o liczbie poświadczonych stron. 13.Pełnomocnictwo, o którym mowa w pkt 15, w formie oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza należy dołączyć do oferty. 14.Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, o których mowa w Rozporządzeniu, innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 15.Jeżeli Wykonawca nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia, poprawienia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 16.Jeżeli Wykonawca nie złoży wymaganych pełnomocnictw albo złoży wadliwe pełnomocnictwa, Zamawiający wezwie do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 17. Zamawiający wzywa także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy. 18. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 19. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności o których mowa w art. 25 ust 1 pkt 1 i 3 ustawy Pzp, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia, lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005r o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U z 2014r. poz. 1114 oraz z 2016r. poz.352). W takim przypadku Wykonawca wskaże dostępność oświadczeń lub dokumentów w formie elektronicznej wskazując określony adres internetowy ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych a zamawiający samodzielnie pobierze wskazane prze wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. Jeżeli wykonawca wskaże oświadczenia lub dokumenty, które znajdują się w posiadaniu zmawiającego (wykonawca winien wskazać, kiedy zostały złożone, w jakim postępowaniu sprawie itp.,) to zamawiający skorzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów o ile są one aktualne.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach