Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego złotówkowego do wysokości 3 600 000,00 zł z przeznaczeniem na finansowanie planowanego w 2019 roku deficytu budżetowego Gminy Izbica oraz na spłatę wcześniejszych zobowiązań.

Gmina Izbica ogłasza przetarg

  • Adres: 22-375 Izbica, ul. Gminna
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 846 183 034 , fax. 846 183 034
  • Data zamieszczenia: 2019-07-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Izbica
    ul. Gminna 4
    22-375 Izbica, woj. lubelskie
    tel. 846 183 034, fax. 846 183 034
    REGON: 53790600000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugizbica.bip.e-zeto.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego złotówkowego do wysokości 3 600 000,00 zł z przeznaczeniem na finansowanie planowanego w 2019 roku deficytu budżetowego Gminy Izbica oraz na spłatę wcześniejszych zobowiązań.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego złotówkowego do wysokości 3 600 000,00 zł z przeznaczeniem na finansowanie planowanego w 2019 roku deficytu budżetowego Gminy Izbica oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań. 1. Ustalenia szczegółowe dotyczące przedmiotu zamówienia: 1) Wykonawca udzieli Zamawiającemu w 2019 roku kredytu w walucie polskiej w kwocie do 3 600 000.00 zł (słownie trzy miliony sześćset tysięcy 00/100 zł) na warunkach określonych w umowie. 2) Zamawiający przeznaczy środki z kredytu na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Izbica oraz wcześniej zaciągniętych zobowiązań. 3) Uruchomienie kredytu nastąpi w transzach na rachunek podstawowy Gminy Izbica. 4) Wysokość i termin przekazywania środków będą każdorazowo uzgodnione z Wykonawcą i przedkładane w postaci wniosku przed uruchomieniem transzy faxem lub pocztą e-mail. 5) Oprocentowanie kredytu ustalone miesięcznie na podstawie zmiennej stawki WIBOR 3M – notowanej w ostatnim dniu roboczym miesiąca poprzedzającego okres, za jaki naliczane są odsetki powiększonej o marżę w wysokości wynikającej z oferty. 6) Karencja w spłacie kapitału do dnia 31 marca 2029 roku. 7) Kredyt zostanie spłacony do dnia 31 grudnia 2035 roku. 8) Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania pełnej kwoty przyznanego kredytu oraz prawo wcześniejszej jego spłaty bez dodatkowych opłat i prowizji. 9) Spłata Kapitału będzie dokonywana w 28 ratach kwartalnych, w następujących wysokościach i terminach: Nr raty Rok Termin spłaty Kwota raty 1 2029 31.03.2029 25 000,00 2 30.06.2029 25 000,00 3 30.09.2029 25 000,00 4 31.12.2029 25 000,00 5 2030 31.03.2030 62 500,00 6 30.06.2030 62 500,00 7 30.09.2030 62 500,00 8 31.12.2030 62 500,00 9 2031 31.03.2031 162 500,00 10 30.06.2031 162 500,00 11 30.09.2031 162 500,00 12 31.12.2031 162 500,00 13 2032 31.03.2032 175 000,00 14 30.06.2032 175 000,00 15 30.09.2032 175 000,00 16 31.12.2032 175 000,00 17 2033 31.03.2033 175 000,00 18 30.06.2033 175 000,00 19 30.09.2033 175 000,00 20 31.12.2033 175 000,00 21 2034 31.03.2034 175 000,00 22 30.06.2034 175 000,00 23 30.09.2034 175 000,00 24 31.12.2034 175 000,00 25 2035 31.03.2035 125 000,00 26 30.06.2035 125 000,00 27 30.09.2035 125 000,00 28 31.12.2035 125 000,00 Kwota kredytu 3 600 000,00 10) Spłata odsetek będzie następowała do 10-go każdego miesiąca następującego po upływie kwartału kalendarzowego. 11) Odsetki naliczane będą tylko do faktycznie wykorzystanego zadłużenia wg zmiennej stopy procentowej. 12) Jeżeli data spłaty kredytu lub odsetek przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, uważa się, że termin został zachowany jeżeli spłata nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie określonym w umowie. 13) Wykonawca nie będzie pobierał żadnych prowizji od uruchomienia kredytu ani żadnych dodatkowych opłat. 14) Marża bankowa jest wielkością stałą przez cały okres kredytowania. 15) W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu, odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania. 16) W przypadku niewykorzystania przez Zamawiającego części kredytu lub dokonania wcześniejszej spłaty części kredytu, strony ustalą nowy harmonogram spłaty w formie aneksu do umowy. 17) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany harmonogramu spłaty kredytu w przypadku zmiany sytuacji finansowej Zamawiającego, tj. gdy w okresie obowiązywania umowy kredytowej zaistnieje zagrożenie przekroczenia relacji, o której mowa w art. 243 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 2077 ze zm.), wówczas Zamawiający może zwrócić się do wykonawcy z wnioskiem o zmianę harmonogramu spłat, który zostanie zaakceptowany przez obie strony umowy. 18) Zabezpieczenie kredytu: weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową z kontrasygnatą Skarbnika Gminy lub osoby przez niego upoważnionej. 19) Wszelkie płatności wynikające z umowy będą płatne w polskich złotych. 20) Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy PZP wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2019r. poz. 1040 z późn. zm.). a. Wykonawca w przypadku uznania jego oferty za najkorzystniejszą, zobowiązany jest do zatrudnienia na warunkach określonych powyżej co najmniej 1 osoby w wymiarze czasu pracy minimum 0,5 etatu, wykonującej w trakcie realizacji zamówienia czynności zawiązane z obsługą administracyjno-księgową przedmiotu zamówienia (stanowisko związane z obsługą kredytu). W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem realizacji zamówienia Wykonawca będzie zobowiązany do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby. b. Zamawiający uprawniony będzie do kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań dotyczących zatrudnienia ww. osób na każdym etapie realizacji umowy. Na żądanie Zamawiającego, Wykonawca obowiązany będzie w terminie 3 dni od otrzymania wezwania Zamawiającego złożyć oświadczenie o zatrudnieniu pracownika/ów na umowę o pracę ze wskazaniem czynności, jakie będzie/ą on/i wykonywać. c. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę oświadczenia o zatrudnieniu pracownika/ów na umowę o pracę wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności związane z obsługą administracyjno-księgową przedmiotu zamówienia (stanowisko związane z obsługą kredytu) w terminie wskazanym przez Zamawiającego zgodnie z punktem powyżej będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracownika świadczącego usługi na podstawie umowy o pracę. d. W przypadku niezatrudnienia przy realizacji zamówienia osób wymaganych przez Zamawiającego, na zasadach wskazanych powyżej, Wykonawca będzie zobowiązany do zapłacenia Zamawiającemu kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 10 000,00 PLN (słownie zł: dziesięć tysięcy złotych 00/100), 1) Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu - wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Izbicy, nr rachunku: 71 9610 0002 2001 0000 0824 0012 z adnotacją „Wadium – Znak sprawy: ZP.272.1.2019”. b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110 ze zm.). 2) Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 3) W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) kwotę gwarancji, c) termin ważności gwarancji w formule: „od dnia …….– do dnia ………”, d) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie Zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. 4) W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, Zamawiający wymaga oryginału dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia). 5) Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert. 6) Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem przypadku określonego w art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 7) Zamawiający zwraca wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 8) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 11) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 12) Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym rozdziale dotyczą również przedłużania ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach określonych w ustawie.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku:  Wykonawca musi posiadać zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej a także realizację usług objętych przedmiotem zamówienia zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2016 roku. poz. 1988 z późn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie w/w ustawy. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców – dokument ten składa Wykonawca, który będzie realizował usługę wymagająca zezwolenia na prowadzenie działalnoiści bankowej, a także realizację usług objętych przedmiotem zamówienia zgodnie z wymogami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2016 r. poz. 1988 z późn. zm.).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach