Przetargi.pl
„UDZIELENIE I OBSŁUGA KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO ZŁOTOWEGO W WYSOKOŚCI 3.000,000 ZŁ PRZEZNACZONEGO NA SFINANSOWANIE PLANOWANEGO DEFICYTU BUDŻETU GMINY I MIASTA UJŚCIE NA 2018 ROK ZWIĄZANEGO Z REALIZACJĄ ZADAŃ INWESTYCYJNYCH”

Gmina Ujście ogłasza przetarg

  • Adres: 64850 Ujście, pl. Wiosny Ludów
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 672 840 003 , fax. 672 840 151
  • Data zamieszczenia: 2018-05-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ujście
    pl. Wiosny Ludów 2
    64850 Ujście, woj. wielkopolskie
    tel. 672 840 003, fax. 672 840 151
    REGON: 57079125300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.ujscie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „UDZIELENIE I OBSŁUGA KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO ZŁOTOWEGO W WYSOKOŚCI 3.000,000 ZŁ PRZEZNACZONEGO NA SFINANSOWANIE PLANOWANEGO DEFICYTU BUDŻETU GMINY I MIASTA UJŚCIE NA 2018 ROK ZWIĄZANEGO Z REALIZACJĄ ZADAŃ INWESTYCYJNYCH”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: Udzielenie Gminie Ujście kredytu długoterminowego w wysokości 3.000.000,00 zł (słownie: trzy miliony złotych). Gmina przeznaczy kredyt na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w 2018 roku związanego z realizacją zadań inwestycyjnych. Kredyt zostanie zaciągnięty na okres 8 lat z uwzględnieniem karencji w spłacie kapitału do końca 2018 r. 2. Dostępność kredytu: Ww. kwota zostanie postawiona do dyspozycji Zamawiającego w okresie od następnego dnia po podpisaniu umowy – ostateczny termin uruchomienia kredytu upływa 21.12.2018 r. Uruchomienie kredytu nastąpi w transzach na podstawie pisemnych dyspozycji Zamawiającego. 3. Spłata kredytu nastąpi w 8 ratach kapitałowych, zgodnie z poniższym harmonogramem: a. I rata w terminie do 25.05.2019 r. w wysokości 250.000 zł b. II rata w terminie do 25.05.2020 r. w wysokości 250.000 zł c. III rata w terminie do 25.05.2021 r. w wysokości 300.000 zł d. IV rata w terminie do 25.05.2022 r. w wysokości 400.000 zł e. V rata w terminie do 25.03.2023 r. w wysokości 500.000 zł f. VI rata w terminie do 25.03.2024 r. w wysokości 500.000 zł g. VII rata w terminie do 25.03.2025 r. w wysokości 500.000 zł h. VIII rata w terminie do 25.03.2026 r. w wysokości 300.000 zł 4. Spłata odsetek od wykorzystywanego kredytu będzie następować na ostatni dzień każdego kwartału po przesłaniu informacji Zamawiającemu o wysokości naliczonych odsetek. 5. W przypadku, gdy termin spłaty kredytu i odsetek przypadnie w dzień wolny od pracy, Zamawiający ureguluje wymaganą ratę w pierwszy dzień roboczy następujący po wyznaczonej dacie spłaty. 6. Do wyliczenia odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni kalendarzowych w roku w ilości 365 (366 dni w roku przestępnym) i w poszczególnych miesiącach. W całym okresie kredytowania naliczanie odsetek winno być dokonywane do aktualnego zadłużenia z tytułu kredytu. Niedopuszczalna jest kapitalizacja odsetek. 7. Kredyt powinien być udzielony w oparciu o zmienną stopę procentową, na podstawie stawki referencyjnej WIBOR 3M, powiększony o oferowaną marżę banku. Przez okres spłaty kredytu oferowana marża nie może zostać podwyższona. 8. Zmiana stawki oprocentowania kredytu będzie następować w oparciu o stawkę bazową WIBOR 3M ustalaną wg formuły obowiązującej w banku wybranym w procedurze przetargowej powiększonej o stałą marżę banku. 9. Zabezpieczeniem spłaty kredytu będzie weksel własny in blanco z deklaracją wekslową przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy. 10. Zamawiający zastrzega sobie: a. Wykonawca nie będzie żądał: prowizji od udzielonego kredytu przekraczającej 0,1% kwoty kredytu; opłat za przeterminowaną spłatę kredytu; opłaty administracyjnej za zarządzanie, za złożenie wniosku kredytowego oraz innych opłat, b. Prawo wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowych kosztów związanych z wcześniejszą spłatą, c. Odsetki naliczane będą tylko od kwoty aktualnego zadłużenia pozostającego do spłaty, d. Zmiany harmonogramu spłaty kredytu w przypadku przedterminowej spłaty części kredytu, e. Wykonawca nie może uzależniać udzielenia kredytu od przyjęcia bankowej obsługi budżetu Zamawiającego. f. Niewykorzystanie całości kwoty kredytu. g. Za niewykorzystanie kredytu w pełnej wysokości zamawiający nie będzie ponosił żadnych kosztów. 11. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w przedmiotowym postępowaniu złożył parafowany projekt umowy uwzględniający wszystkie warunki określone w SIWZ. Zamawiający nie będzie związany przedstawionym przez Wykonawcę projektem umowy i zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian do tego projektu przed podpisaniem umowy. Umowa zawarta z wybranym Wykonawcą nie może być sprzeczna z warunkami przedstawionymi w niniejszej SIWZ. 12. W celu sprawnego zbadania zdolności kredytowej Zamawiającego przez Wykonawcę udostępnia się w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie www.bip.ujscie.pl następujące informacje:  Zakładka Budżet Miasta i Gminy Ujście - Sprawozdania a. Sprawozdanie o stanie należności (Rb-N) za 2016 r. 2017 r. i I kw. 2018 r. b. Sprawozdanie o stanie zobowiązań (Rb-Z) za 2016 r. 2017 r. i I kw. 2018 r. c. Sprawozdanie o nadwyższce/deficycie (Rb-NDS) za 2016 r. 2017 r. i I kw. 2018 r. d. Sprawozdanie o dochodach (Rb-27S) za 2016 r. 2017 r. i I kw. 2018 r. e. Sprawozdanie o wydatkach (Rb-28S) za 2016 r. 2017 r. i I kw. 2018 r. f. Sprawozdanie Rb- PDP za 2016 r. 2017 r. g. Sprawozdania z wykonania budżetu za 2016 i 2017 r. oraz opinie RIO w sprawie wykonania budżetu za 2016 i 2017 r.  Zakładka Budżet Miasta i Gminy Ujście - Uchwały a. Budżet Gminy na 2018 r.  Zakładka Budżet Miasta i Gminy Ujście - Wieloletnia Prognoza Finansowa a. WPF na lata 2018-2026  Załączniki do SIWZ a. uchwała RIO w sprawie opinii o możliwości spłaty kredytu zaciąganego przez Gminę Ujście b. NIP c. REGON d. Powołanie Skarbnika Gminy e. Wybór Burmistrza Ujścia f. Zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości 13. UWAGA – inne dokumenty dotyczące sytuacji finansowej i ekonomicznej Gminy Ujście zostaną udostępnione wybranemu Wykonawcy przed podpisaniem umowy. Ponadto wszystkie informację odnośnie Gminy Ujście znajdują się w na stronie internetowej www.bip.ujscie.pl - zakładka e-urząd (Platforma e_usług Publicznych) - zakładka informacje. LINK
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o którym mowa w pkt 5.2.1. lit. a) SIWZ, jeżeli wykaże, że: a) posiada zezwolenie lub inny dokument uprawniający do wykonywania czynności bankowych na podstawie Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz.U.2017.1876 t.j.)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z art. 24 ust. 11 Pzp wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji dotyczących kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp stanowi Załącznik nr 3 do SIWZ. 2) Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach