Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego złotowego w kwocie 2 249 051,00 złotych na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań

Gmina Miedźna ogłasza przetarg

  • Adres: 43227 Miedźna, ul. Wiejska
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 2116338, 2116196, 2116160 , fax. 322 116 089
  • Data zamieszczenia: 2018-09-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miedźna
    ul. Wiejska 131
    43227 Miedźna, woj. śląskie
    tel. 032 2116338, 2116196, 2116160, fax. 322 116 089
    REGON: 27625829100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.miedzna.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego złotowego w kwocie 2 249 051,00 złotych na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego złotowego w wysokości 2 249 051,00 zł. (słownie: dwa miliony dwieście czterdzieści dziewięć tysięcy pięćdziesiąt jeden złotych 00/100) z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań. 2. Wykonawca otworzy rachunek kredytowy najpóźniej w dniu zawarcia umowy o udzielenie kredytu i prowadzić go będzie nieodpłatnie w okresie jej obowiązywania. 3. Zamawiający dopuszcza otwarcie rachunku technicznego do obsługi kredytu, który Wykonawca będzie prowadził nieodpłatnie w okresie obowiązywania umowy kredytowej. 4. Wykonawca postawi do dyspozycji Zamawiającego środki kredytu w dniu podpisania umowy- przyjmując jako zabezpieczenie – weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową, na której złożona zostanie kontrasygnata Skarbnika Gminy. 5. Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia oświadczenie o poddaniu się egzekucji do kwoty zaciągniętego kredytu. 6. Dopuszcza się możliwość wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu po uprzednim 3 tygodniowym powiadomieniu banku – bez konieczności ponoszenia dodatkowych opłat i prowizji. 7. Kredyt pobrany będzie do 30.10.2018 roku. Zaplanowano wypłatę kredytu w jednej transzy w wysokości 2 249 051,00 zł. 8. Za przekazanie środków w ramach udzielanego kredytu nie będzie pobierana dodatkowa opłata. 9. Zamawiający zastrzega sobie prawo nieskorzystania z kredytu w pełnej wysokości, określonej w pkt 7 niniejszego rozdziału, bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych opłat. 10. Wykonawca dokona uruchomienia kredytu zgodnie z dyspozycją Zamawiającego. 11. Wykorzystanie kredytu następować będzie w walucie polskiej. 12. Kwota wykorzystanego kredytu będzie oprocentowana w stosunku rocznym, według zmiennej stopy procentowej. 13. Stopa procentowa, o której mowa w pkt 12 będzie równa wysokości zmiennej stawki bazowej (WIBOR 3M) powiększonej o stałą marżę Wykonawcy, ustaloną na podstawie złożonej oferty. 14. Zmiana stawki WIBOR 3M będącej podstawą naliczania odsetek, następować będzie pierwszego dnia każdego kwartału, w kwartalnych okresach obrachunkowych w oparciu o stawkę z 20-go dnia miesiąca poprzedzającego okres obrachunkowy. W przypadku braku notowań stawki WIBOR 3M na 20-ty dzień miesiąca poprzedzającego okres obrachunkowy, do wyliczenia stopy procentowej stosuje się odpowiednie notowania z dnia poprzedzającego, w którym było prowadzone notowanie stawki WIBOR 3M. 15. Odsetki będą naliczane od salda kredytu na bazie rzeczywistej liczby dni w roku i miesięcy. 16. O każdej zmianie wysokości oprocentowania kredytu i dacie wprowadzenia tej zmiany Wykonawca powiadamia Zamawiającego pisemnie. 17. Marża Wykonawcy jest stała w umownym okresie kredytowania. 18. Wykonawca udzieli Zamawiającemu karencji w spłacie kapitału kredytu na okres do 27.03.2019 r. włącznie. Rozpoczęcie spłaty rat kapitałowych kredytu nastąpi od 28.03.2019 r., w 16 ratach kwartalnych, 28. dnia ostatniego miesiąca kwartału, zgodnie z poniższym harmonogramem: • 28.03.2019 r. – 50 000,00 zł; • 28.06.2019 r. – 50 000,00 zł; • 28.09.2019 r. – 50 000,00 zł; • 28.12.2019 r. – 50 000,00 zł; • 28.03.2020 r. – 25 000,00 zł; • 28.06.2020 r. – 25 000,00 zł; • 28.09.2020 r. – 25 000,00 zł; • 28.12.2020 r. – 25 000,00 zł; • 28.03.2021 r. – 200 000,00 zł; • 28.06.2021 r. – 200 000,00 zł; • 28.09.2021 r. – 200 000,00 zł; • 28.12.2021 r. – 200 000,00 zł; • 28.03.2022 r. – 300 000,00 zł; • 28.06.2022 r. – 300 000,00 zł; • 28.09.2022 r. – 300 000,00 zł; • 28.12.2022 r. – 249 051,00 zł. 19. Spłata odsetek za okres od dnia uruchomienia kredytu do 31 grudnia 2018 r. nastąpi dnia 28.12.2018 r. Pozostałe odsetki płatne będą na bieżąco łącznie z ratami kapitałowymi według powyższego harmonogramu, za dany kwartał w stosunku do faktycznego salda zadłużenia w danym kwartale. 20. Jeżeli data spłaty kredytu lub odsetek przypada na dzień ustawowo wolny od pracy uważa się, że termin został zachowany, jeżeli spłata nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie określonym w harmonogramie. 21. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany harmonogramu i wysokości spłaty rat kapitałowych i odsetek bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych opłat i prowizji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium z opisem realizacji przedmiotu zamówienia tj.: „Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego złotowego w kwocie 2 249 051,00 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań”. Wadium w wysokości: 5 600,00 zł (słownie: pięć tysięcy sześćset złotych 00/100), należy wnieść w terminie do dnia 26 września 2018 r. do godz. 12:00 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a. pieniądzu, b. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c. gwarancjach bankowych, d. gwarancjach ubezpieczeniowych, e. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 09.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r., poz. 110 z późniejszymi zmianami). 3. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek Zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Miedźnej numer konta bankowego: 04 8446 0006 2001 0000 1179 0006, przy czym Zamawiający musi otrzymać z banku potwierdzenie wpływu środków najpóźniej w dniu składania ofert, przed upływem terminu ich składania. Za skuteczność operacji finansowo – bankowych odpowiada Wykonawca. Potwierdzenie wykonania transakcji należy dołączyć do oferty. 5. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczeń należy złożyć w oryginale w kasie Urzędu Gminy w Miedźnej (kasa zlokalizowana na parterze budynku Urzędu Gminy w Miedźnej), najpóźniej w dniu otwarcia ofert przed upływem terminu ich składania lub dołączyć do oferty. W przypadku dołączenia oryginału dokumentu wadialnego do oferty zaleca się, aby dokument ten został dołączony w sposób uniemożliwiający naruszenie integralności oferty w przypadku jego zwrotu (np. powinien zostać umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów). 6. W przypadku wadium wnoszonego przez wykonawców występujących wspólnie (np. spółka cywilna, konsorcjum) w postaci niepieniężnej zaleca się, aby z treści dokumentu wadialnego wynikało, że dotyczy on wszystkich tych Wykonawców występujących wspólnie. 7. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniężny na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 8. Wadium wnoszone w formie innej niż w pieniądzu musi spełniać wymagania wynikające z ustawy Prawo zamówień publicznych, w szczególności określać bezwarunkowy, nieodwołalny obowiązek zapłaty na pierwsze żądanie Zamawiającego, w przypadkach określonych w ustawie oraz być ważne przez okres związania ofertą, określony w niniejszej SIWZ. Wadium musi być wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 10 niniejszego rozdziału. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: a. Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, b. Wykonawca którego oferta została wybrana odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, c. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, którego oferta została wybrana. 11. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 9 niniejszego rozdziału, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 13. Jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy, Zamawiający odrzuca ofertę.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów . Wykonawca przedłoży zezwolenie, zgodnie z art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. - Prawo bankowe (Dz.U. z 2017r. poz. 1876 z późn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe - inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach