Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego złotowego do kwoty 2.924.052,00 zł (słownie: dwa miliony dziewięćset dwadzieścia cztery tysiące pięćdziesiąt dwa zł)

Gmina Komprachcice ogłasza przetarg

  • Adres: 46-070 Komprachcice, Kolejowa
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 77 4031700-01 , fax. 774 031 725
  • Data zamieszczenia: 2020-06-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Komprachcice
    Kolejowa 3
    46-070 Komprachcice, woj. opolskie
    tel. 77 4031700-01, fax. 774 031 725
    REGON: 54385800000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.komprachcice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego złotowego do kwoty 2.924.052,00 zł (słownie: dwa miliony dziewięćset dwadzieścia cztery tysiące pięćdziesiąt dwa zł)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego do wysokości 2.924.052,00 zł., który przeznaczony jest na sfinansowanie planowanego deficytu na następujące zadania: • Budowy ciągu pieszo-rowerowego w pasie dróg wojewódzkich nr 429 i 435 w ramach Czas na rower - Budowa ścieżek pieszo-rowerowych w Aglomeracji Opolskiej; • Budowy ciągu pieszo-rowerowego UL. Lipowa w Osinach w ramach Czas na rower - Budowa ścieżek pieszo-rowerowych w Aglomeracji Opolskiej; • Budowa i przebudowa infrastruktury drogowej i pieszo-rowerowej ul. Bursztynowej w Komprachcicach w ramach Czas na rower - Budowa ścieżek pieszo-rowerowych w Aglomeracji Opolskiej; • Termomodernizacja budynku PSP w Domecku; • Modernizacja punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w gminie Komprachcice; • Przebudowa sali wielofunkcyjnej i wyposażenie SOK Komprachcice Zakres zamówienia: 1. Termin uruchomienia środków: od dnia podpisania umowy ale nie później niż do ostatniego dnia III kwartał 2020 r. 2. Termin wykorzystania środków: do ostatniego dnia IV kwartału 2020 r. 3. Spłata kapitału i odsetek w okresach kwartalnych do ostatniego dnia kończącego kwartał. a. Wykonawca przedłoży Zamawiającemu harmonogram spłat rat kredytu, stosownie do zapisów umowy. Harmonogram stanowić będzie załącznik do niniejszej umowy; b. Za datę spłaty kredytu rozumie się datę wpływu środków na rachunek umowy, o którym mowa w ust. 5; c. Wykonawca będzie przesyłał Zamawiającemu pisemną informację o kwocie spłaty raty kapitałowej i odsetkowej najpóźniej na 14 dni przed datą spłaty; d. W przypadku, gdy termin spłaty kredytu określony w ust. 3, upływa w sobotę lub dniu ustawowo wolnym od pracy, uważa się, że termin spłaty został zachowany, jeżeli spłata nastąpi w pierwszym dniu roboczym po terminie spłaty. e. Wysokość i termin spłaty raty kredytu, określone w ust. 3, mogą być zmienione pod warunkiem złożenia przez Zamawiającego pisemnego wniosku o odroczenie płatności na czas oznaczony, najpóźniej 10 dni przed terminem płatności. f. Niespłacona rata kapitałowa wchodzi w skład niespłaconej części kapitału i jest oprocentowana na zasadach określonych w umowie. g. Po każdorazowym przesunięciu terminu raty kapitałowej Wykonawca dokona stosownego przeliczenia harmonogramu spłat, stosownie do wniosku Zamawiającego bez pobierania dodatkowych opłat i prowizji. 4. Spłata pierwszej raty kapitałowej nastąpi do ostatniego dnia I kwartału 2021 roku. Spłata odsetek nastąpi od następnego kwartału po zaciągnięciu kredytu. Raty kredytu są równe. 5. W celu obsługi bieżącej kredytu Wykonawca otwiera na wniosek Zamawiającego rachunek techniczny, na którym będą zgromadzone środki pieniężne w wysokości zgodnej z przedmiotem zamówienia. Koszt obsługi rachunku zawiera się w cenie oferty. 6. Zamawiający zastrzega możliwość niepełnego wykorzystania kwoty udzielonego kredytu. W takim przypadku strony ustalają nowy harmonogram spłat kredytu w formie aneksu do umowy. Za powyższą czynność Zamawiający nie będzie obciążony dodatkowymi kosztami. 7. Zamawiający zastrzega możliwość wcześniejszej spłaty części kredytu. W takim przypadku strony ustalają nowy harmonogram spłat kredytu w formie aneksu do umowy. Za powyższą czynność Zamawiający nie będzie obciążony dodatkowymi kosztami. W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu (w całości lub części) odsetki będą naliczane za okres i kwotę faktycznego wykorzystania kredytu, a bank nie naliczy prowizji z tego tytułu. 8. W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu lub niepełnego wykorzystania kredytu Zamawiający zastrzega, iż nastąpi to bez konieczności spłat odsetek za pierwotnie zakładany okres kredytowania. 9. Spłata odsetek naliczonych od rzeczywistej wielkości zaciągniętego kredytu w wysokości wynikającej z aktualnego stanu zadłużenia, począwszy od pierwszego dnia wykorzystania środków z kredytu w ratach kwartalnych. 10. Przy naliczaniu odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu w stosunku do 365 dni w roku. 11. Oprocentowanie zmienne równe stawce WIBOR 1M + stała marża banku. Do obliczenia ceny ofertowej należy przyjąć stawkę WIBOR 1M obowiązującą w dniu 1 czerwca 2020 r. Przez stawkę WIBOR 1M rozumie - Stawka bazowa WIBOR 1M oznacza notowaną na warszawskim rynku międzybankowym stopę procentową dla międzybankowych depozytów 1-miesięcznych, według notowania na dwa dni poprzedzające rozpoczęcie danego kwartału. W przypadku, gdy w tym dniu nie ustalono notowania stawki WIBOR 1M, stosuje się ostatnie notowanie stawki WIBOR 1M jakie miało miejsce przed tym dniem. 12. Prowizja przygotowawcza - 0 zł. 13. Ostatnia rata tj. spłata kapitału i odsetek nastąpi do ostatniego dnia czwartego kwartału 2023 r . z zastrzeżeniem ust. 7 i 8. 14. Wykonawca przedłoży Zamawiającemu do akceptacji projekt umowy sporządzony zgodnie z warunkami określonymi w SIWZ. 15. Zamawiający nie przewiduje złożenia oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art. 777 kpc 16. Nie przewidujemy złożenia oświadczenia o poddaniu się egzekucji zgodnie z art.97 Prawa bankowego do wysokości kredytu. 17. Podpisanie umowy kredytowej będzie możliwe po uprzednim dostarczeniu pozytywnej opinii RIO dotyczącej spłaty zadłużenia z tyt. wnioskowanego kredytu. Opinia RIO o możliwości spłaty zadłużenia z tytułu zaciągniętego kredytu zostanie przedłożona przed podpisaniem umowy kredytowej. Zabezpieczenie spłaty kredytu - weksel własny " in blanco" wraz z deklaracją wekslową do wysokości kwoty kredytu zł. Na wekslu i deklaracji zostanie złożona kontrasygnata Skarbnika Gminy. Zamawiający nie będzie płacił prowizji od niewykorzystanego kredytu. Zamawiający nie dopuszcza żadnych prowizji za udzielenie kredytu. Zamawiający nie będzie płacił prowizji od przedterminowej spłaty. Zamawiający nie będzie płacił żadnych opłat poza odsetkami od kredytu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski a także regulacji usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z 29.08.1997 Prawo Bankowe (Dz. U. z 2016 r. poz. 1988 z późniejszymi zmianami) a w przypadku określonym w art. 178 ust.1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe. W przypadku Banku Państwowego wystarczy podanie rocznika, numeru i pozycji właściwego Dziennika Ustaw zawierającego rozporządzenie o utworzeniu banku. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez 2 lub więcej Wykonawców ocena ww. warunków, o których mowa w pkt 1 dotyczyć będzie każdego z Wykonawców oddzielnie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, 2. aktualne na dzień składania ofert oświadczenie potwierdzające spełnienia warunków udziału w postępowaniu, 3. projekt umowy Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego złotowego do kwoty 2.924.052,00 zł (słownie: dwa miliony dziewięćset dwadzieścia cztery tysiące pięćdziesiąt dwa złotych) , 4. Zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (jeżeli dotyczy). 5. Pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie (jeżeli dotyczy) a) W przypadku podpisywania oferty przez osoby nie wymienione w odpisie z właściwego rejestru – pełnomocnictwo do podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia umowy. b) W przypadku podmiotów występujących wspólnie pełnomocnictwo podpisane przez upoważnionych przedstawicieli każdego z podmiotów występujących wspólnie, do reprezentowania w postępowaniu (zgodnie z art. 23 ustawy Pzp).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach