Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na pokrycie podatku VAT

Gmina Jawornik Polski ogłasza przetarg

  • Adres: 37-232 Jawornik Polski, Jawornik Polski
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 16 6514014 w. 26 , fax. 166 514 055
  • Data zamieszczenia: 2019-09-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Jawornik Polski
    Jawornik Polski 30
    37-232 Jawornik Polski, woj. podkarpackie
    tel. 16 6514014 w. 26, fax. 166 514 055
    REGON: 65090062500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.jawornikpolski.itl.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na pokrycie podatku VAT
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 1 653 532,28 PLN (słownie: jeden milion sześćset pięćdziesiąt trzy tysiące pięćset trzydzieści dwa złote 28/100) z przeznaczeniem na pokrycie należnego podatku od towarów i usług (VAT) od realizacji inwestycji pn. „Uporządkowanie gospodarki ściekowej Etap II – budowa części kanalizacji sanitarnej na terenie Aglomeracji Manasterz oraz montaż instalacji fotowoltaicznych dla przepompowni i oczyszczalni ścieków” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020 Oś priorytetowa IV Ochrona środowiska natułanego i dziedzictwa kulturowego, działanie 4.3 Gospodarka wodno – ściekowa poddziałanie 4.3.1 Gospodarka ściekowa zapisanego w uchwale Rady Gminy Jawornik Polski z dnia 28.06.2019r. nr 84/IX/2019 2. Zamawiający zastrzega sobie prawo niewykorzystania kredytu w całości bez konieczności zapłaty z tego tytułu odsetek i innych obciążeń. Odsetki, prowizje oraz inne opłaty banku będą naliczane wyłącznie od wykorzystanej kwoty kredytu. 3. Kredyt będzie spłacany jednorazowo w 2020r., ze zwrotu podatku Vat przez Urząd Skarbowy 4. Dla celów przygotowania wyceny oferty, Wykonawcy uczestniczący w niniejszym postepowaniu przyjmą stawkę WIBOR 1M z dnia 28.08.2019r. w wysokości 1,64% Marża, prowizje oraz inne opłaty banku w całym okresie kredytowania nie mogą ulec zmianie. 5. Charakterystyka przedmiotu zamówienia: a) Waluta kredytu PLN b) Kwota kredytu: 1 653 532,28 PLN c) Okres kredytowania: od dnia podpisania umowy do 2020r. d) Wpływ środków – kredyt zostanie uruchomiony w jednej transzy. Dokładny czas uruchomienia kredytu zostaną określone przez Zamawiającego w oparciu o pisemną dyspozycję o uruchomienie kredytu, która zostanie złożona Wykonawcy za pośrednictwem faksu lub drogą elektroniczną, na numer faksu lub adres e-mail wskazany w umowie w sprawie niniejszego zamówienia publicznego. Uruchomienie kredytu musi nastąpić nie później niż w ciągu czterech dni roboczych (o terminie decyduje kryterium – termin uruchomienia kredytu, jako punktacja oceny ofert) następujący po dniu, w którym zostanie złożona Wykonawcy pisemna dyspozycja Zamawiającego o uruchomienie kredytu. Poprzez uruchomienie kredytu rozumie się wpływ środków finansowych na rachunek bankowy Zamawiającego. e) Zamawiający wyłącznie w celu obliczenia kosztów udzielenia kredytu, ustala datę 14.10.2019r. jako hipotetyczną datę uruchomienia kredytu. Data ta nie jest wiążąca dla kredytobiorcy w rzeczywistym uruchomieniu kredytu i służy jedynie zachowaniu porównywalności składanych ofert. f) Okres karencji w spłacie kredytu: 14 dni od wpływu środków z Urzędu Skarbowego. g) Okres karencji w spłacie odsetek: brak karencji h) Wysokość prowizji przygotowawczej (obejmującej koszt rozpatrzenia wniosku):0% i) Wysokość prowizji od przedterminowo spłaconej kwoty kredytu lub jego raty: 0% j) Zabezpieczenie kredytu: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową k) Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszych (przed ustalonym terminem) spłat rat kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat i konieczności informowania Wykonawcy o tym fakcie. W takim przypadku odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie do końca okresu umowy. l) Zamawiający zastrzega sobie możliwość spłaty więcej niż jednej raty miesięcznie bez ponoszenia dodatkowych opłat i konieczności informowania Wykonawcy o tym fakcie m) Zamawiający zastrzega sobie możliwość przesunięcia terminu spłaty zaciągniętego kredytu na warunkach nie gorszych niż podane w ofercie Wykonawcy. n) Wszystkie opłaty manipulacyjne i inne towarzyszące operacjom i czynnościom związanym z realizacją umowy zostaną uwzględnione w niezmiennej stawce procentowej marży Wykonawcy. o) Zamawiający zastrzega sobie możliwość wykorzystania kredytu w transzach w zależności od potrzeb. p) W przypadku gdy termin spłaty kredytu przypadnie na dzień wolny od pracy Zamawiający ureguluje wymaganą ratę w pierwszy dzień roboczy następujący po wyznaczonej dacie spłaty. q) Przedstawiona w Ofercie marża nie może ulec zwiększeniu w trakcie trwania umowy kredytowej i nie może być wyższa niż 1,4%. r) Odsetki za okres od dnia uruchomienia kredytu do końca całego okresu kredytowania będą płatne w okresach miesięcznych, do ostatniego dnia każdego miesiąca, którego dotyczą. Do celów obliczenia oprocentowania przyjmuje się, że rok liczy 360 dni, a miesiąc 30 dni. s) Odsetki naliczane będą od wykorzystanej kwoty kredytu. t) Zamawiający zastrzega sobie prawo do prolongaty spłat rat kredytu i odsetek bez dodatkowych opłat. u) Kredyt oprocentowany będzie w skali roku, według zmiennej stopy procentowej, ustalonej jako stopa bazowa powiększona o stałą marżę banku: • stopa bazowa - zmienna stawka WIBOR 1M • stała dla całego okresu kredytowania marża banku v) Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami niż wymienione w specyfikacji. w) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany harmonogramu spłaty kredytu. 6. Zamawiający nie określa wymagań o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp. 7. Dla określenia sytuacji finansowej Gminy Jawornik polski przedkłada się następujące dokumenty: 1) Uchwała nr 12/19/2019 z dnia 12 września 2019r. w sprawie opinii o możliwości spłaty przez Gminę Jawornik Polski kredytu długoterminowego w kwocie 1 653 532,28 zł 2) Uchwała nr 84/IX/2019 Rady Gminy Jawornik Polski z dnia 28.06.2019r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego na pokrycie należnego podatku /od towarów i usług (VAT) od realizacji inwestycji pn. „Uporządkowanie gospodarki ściekowej Etap II – budowa części kanalizacji sanitarnej na terenie Aglomeracji Manasterz oraz montaż instalacji fotowoltaicznych dla przepompowni i oczyszczalni ścieków” 3) Uchwała RIO w Rzeszowie Nr 12/44/2019 z dnia 14 czerwca 2019r. w sprawie zaopiniowania wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Jawornik Polski o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy Jawornik Polski za 2018 rok. 4) Uchwała RIO w Rzeszowie Nr 12/48/2019 z dnia 30 maja 2019r. w sprawie opinii o sprawozdaniu Wójta Gminy Jawornik Polski z wykonania budżetu za 2018 rok. 5) Uchwała RIO w Rzeszowie Nr 12/43/2019 z dnia 10 kwietnia 2019r. w sprawie opinii o prawidłowości planowanej kwoty długu Gminy Jawornik Polski na lata 2019-2029. 6) Uchwała RIO w Rzeszowie nr 12/23/2019 z dnia 10 kwietnia 2019r. w sprawie opinii o możliwości sfinansowania deficytu budżetu, przedstawionego w uchwale budżetowej Gminy Jawornik Polski na 2019 rok 7) Uchwała RIO w Rzeszowie Nr 12/8/2018 z dnia 27 grudnia 2018r. w sprawie opinii o możliwości sfinansowania deficytu budżetu, przedstawionego w projekcie uchwały budżetowej gminy Jawornik Polski na 2019 rok. 8) Uchwała RIO w Rzeszowie Nr 12/46/2018 z dnia 4 stycznia 2019r. w sprawie opinii o projekcie budżetu Gminy Jawornik Polski za 2019 rok. 9) Uchwała RIO w Rzeszowie Nr 12/41/2018 z dnia 27 grudnia 2018r. w sprawie opinii o projekcie uchwały o wieloletniej prognozie finansowej Gminy Jawornik Polski. 10) Uchwała RIO w Rzeszowie Nr 12/47/2018 z dnia 31 października 2018r. w sprawie opinii o informacji Wójta Gminy Jawornik Polski o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze 2018 roku. 11) Uchwała RIO w Rzeszowie Nr 12/25/2017 z dnia 27 grudnia 2017 roku w sprawie opinii o możliwości sfinansowania deficytu budżetu, przedstawionego w projekcie uchwały budżetowej Gminy Jawornik Polski na 2018 rok. 12) Uchwała RIO w Rzeszowie Nr 12/39/2018 z dnia 21 lutego 2018r. w sprawie opinii o prawidłowości planowanej kwoty długu Gminy Jawornik Polski. 13) Uchwała RIO w Rzeszowie Nr 12/23/2018 z dnia 21 lutego 2018r. w sprawie opinii o możliwości sfinansowania deficytu budżetu, przedstawionego w uchwale budżetowej Gminy Jawornik Polski za 2018 rok. 14) Uchwała RIO w Rzeszowie Nr 12/17/2017 z dnia 27 grudnia 2017r. w sprawie opinii o projekcie uchwały o wieloletniej prognozie finansowej gminy Jawornik Polski. 15) Uchwała RIO w Rzeszowie Nr 12/31/2017 z dnia 27 grudnia 2017r. w sprawie opinii o projekcie budżetu Gminy Jawornik Polski na 2018 rok. 16) Uchwała RIO w Rzeszowie Nr 12/40/2018 z dnia 12 czerwca 2018r. w sprawie zaopiniowania wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Jawornik Polski o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy Jawornik Polski za 2017 rok. 17) Uchwała RIO w Rzeszowie Nr 12/47/2018 z dnia 30 maja 2018 roku w sprawie opinii o sprawozdaniu Wójta Gminy Jawornik Polski z wykonania budżetu za 2017 rok. 18) Uchwała RIO w Rzeszowie Nr 12/48/2017 w dnia 15 listopada 2017r. w sprawie opinii o informacji Wójta gminy Jawornik Polski o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze 2017 roku. 19) Uchwała RIO w Rzeszowie Nr 12/18/2016 z dnia 29 grudnia 2016r. w sprawie opinii o projekcie uchwały o wieloletniej prognozie finansowej Gminy Jawornik Polski. 20) Uchwała RIO w Rzeszowie Nr 12/35/2017 z dnia 12 stycznia 2017r. w sprawie opinii o projekcie budżetu gminy Jawornik Polski na 2017 rok. 21) Bilans z wykonania budżetu państwa, jednostki i samorządu terytorialnego Gmina Jawornik Polski sporządzony na dzień31-12-2017r. 22) Skonsolidowany bilans jednostki samorządu terytorialnego Gmina Jawornik Polski sporządzony na dzień 31-12-2017r. 23) Bilans jednostki budżetowej i samorządowego zakładu budżetowego sporządzony na dzień 31-12-2017r. 24) Rachunek zysków i strat jednostki (wariant porównawczy) sporządzony na dzień 31-12-2017r. 25) Zestawienie zmian w funduszu jednostki sporządzony na dzień 31-12-2017r. 26) Zestawienie zmian w funduszu jednostki sporządzone na dzień 31-12-2018r. 27) Skonsolidowany bilans jednostki samorządu terytorialnego Gmina Jawornik Polski sporządzony na dzień 31-12-2018r. 28) Rachunek zysków i strat jednostki (wariant porównawczy) sporządzony na dzień 31-12-2018r. 29) Bilans jednostki budżetowej i samorządowego zakładu budżetowego sporządzony na dzień 31-12-2018r. 30) Bilans z wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego Gmina Jawornik Polski sporządzony na dzień 31-12-2018r. 31) Informacja dodatkowa wprowadzenie do sprawozdania finansowego 32) Rb-27S sprawozdanie z wykonania planu dochodów budżetowych jednostki samorządu terytorialnego , okres sprawozdawczy od początku roku do dnia 30 czerwca roku 2019 33) Rb-28S sprawozdanie z wykonania planu wydatków budżetowych jednostki samorządu terytorialnego , okres sprawozdawczy od początku roku do dnia 30 czerwca roku 2019 34) Rb-N kwartalne sprawozdanie o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych II kwartał 2019 35) Rb-NDS sprawozdanie o nadwyżce/deficycie jst do dnia 30.06.2019 36) Rb-Z kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji II kwartał 2019 37) Rb-27S sprawozdanie z wykonania planu dochodów budżetowych jednostki samorządu terytorialnego, okres sprawozdawczy od początku roku do dnia 31 grudnia roku 2018 38) Rb-28S sprawozdanie z wykonania planu wydatków budżetowych jednostki samorządu terytorialnego, okres sprawozdawczy od początku roku do dnia 31 grudnia roku 2018 39) Rb-N kwartalne sprawozdanie o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych IV kwartał 2018 40) Rb-NDS sprawozdanie o nadwyżce /deficycie jednostki samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 31 grudnia roku 2018 41) Rb-PDP sprawozdanie z wykonania dochodów podatkowych gminy/miasta na prawach powiatu , okres sprawozdawczy od początku roku do dnia 31 grudnia roku 2018 42) Rb-Z kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji Iv kwartał 2018 roku 43) Rb-27S sprawozdanie z wykonania planu dochodów budżetowych jednostki samorządu terytorialnego, okres sprawozdawczy od początku roku do dnia 31 grudnia roku 2017 44) Rb-28S sprawozdanie z wykonania planu wydatków budżetowych jednostki samorządu terytorialnego, okres sprawozdawczy od początku roku do dnia 31 grudnia roku 2017 45) Rb-N kwartalne sprawozdanie o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych IV kwartał 2017 46) Rb-NDS sprawozdanie o nadwyżce /deficycie jednostki samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 31 grudnia roku 2017 47) Rb-PDP sprawozdanie z wykonania dochodów podatkowych gminy/miasta na prawach powiatu , okres sprawozdawczy od początku roku do dnia 31 grudnia roku 2017 48) Rb-Z kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji IV kwartał 2017
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości: 500 zł (słownie: pięćset złotych) 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących form: - pieniądzu (nr konta UG Jawornik Polski – 14 9106 1018 2004 1000 0026 0004 BS Przeworsk O/Jawornik Polski) - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym - gwarancjach bankowych - gwarancjach ubezpieczeniowych - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014r. poz.1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240) 3. Potwierdzoną Kopię dowodu uiszczenia wadium w formie pieniężnej należy dołączyć do oferty 4. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniężna powinno być załączone do oferty w formie oryginału. 5. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 6. Za datę wniesienia wadium w formie pieniężnej uznaje się datę uznania rachunku Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie prawo sprawdzenia czasu wpływu wadium na swoje konto. 7. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej musi mieć datę początkową ważności równą co najmniej terminowi złożenia oferty określonej w siwz, a datę końcową ważności upływającą najwcześniej w ostatnim dniu związania ofertą wymaganą zapisami siwz. 8. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, i nieodwołalne na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art.46 ust.4a i 5 pzp. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: - Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. - Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie. b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy. c) Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o której mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2015r. poz. 128 j.t.) lub inny dokument, z którego wynika takie zezwolenie. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia w wyznaczonym terminie – nie krótszym niż 5 dni – aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz potwierdzających brak podstaw do wykluczenia. A – dokumenty na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu A.1 kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów a) Koncesji, zezwolenia, licencji lub dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Uwaga: W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty wymagane w pkt VI SIWZ pkt A.1 składa odpowiednio Wykonawca, który wykazuje spełnianie warunków, w zakresie opisanym w pkt V SIWZ pkt 1.2.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Każdy wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej ( http://www.jawornikpolski.itl.pl/bip/ ) informacji z otwarcia ofert o której mowa w art. 86 ust.5 ustawy, przekażą Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do niniejszej SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. VI. A. INNE DOKUMENTY, KTÓRE NALEŻY DOŁĄCZYĆ DO OFERTY 1. Wypełniony i podpisany formularz oferty - załącznik Nr 1 do SIWZ 2. Pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy i zaciągania w jego imieniu zobowiązań. Musi być załączone w oryginale albo załączona jako kopia pełnomocnictwa uwierzytelniona notarialnie. (jeśli dotyczy) 3. Pisemne zobowiązania innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji ich potencjału technicznego, kadrowego lub finansowego na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia - (jeśli dotyczy).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach