Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości do 5 600 000,00 zł z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu Powiatu Ostrowskiego w 2017 roku

Powiat Ostrowski reprezentowany przez Zarząd Powiatu ogłasza przetarg

  • Adres: 07300 Ostrów Mazowiecka, ul. 3 Maja
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 29 645 71 00 , fax. 29 645 71 01
  • Data zamieszczenia: 2017-09-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Ostrowski reprezentowany przez Zarząd Powiatu
    ul. 3 Maja 68
    07300 Ostrów Mazowiecka, woj. mazowieckie
    tel. 29 645 71 00, fax. 29 645 71 01
    REGON: 55066880600000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości do 5 600 000,00 zł z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu Powiatu Ostrowskiego w 2017 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości do 5 600 000,00 zł z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu Powiatu Ostrowskiego w 2017 roku. 2.Uruchomienie kredytu nastąpi od dnia 1 grudnia 2017 r. 3.Czas uruchomienia kredytu nie może być dłuższy niż 3 dni robocze, licząc od dnia następnego po dniu przekazania wniosku o uruchomienie kredytu przez zamawiającego. 4.Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany wysokości i terminu uruchomienia kredytu. Nie przewiduje się możliwości wcześniejszego uruchomienia kredytu. 5.Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania pełnej wysokości kredytu bez dodatkowych opłat i prowizji. 6.W przypadku zaciągnięcia kredytu w wysokości niższej od planowanej nie będzie to skutkować rozwiązaniem umowy kredytowej oraz nie będzie powodować żadnych innych roszczeń wykonawcy w stosunku do zamawiającego. Niższa wysokość kredytu nie będzie miała wpływu na okres kredytowania oraz zasady spłaty rat kredytu, które pozostaną bez zmian. 7.Okres kredytowania do 31 grudnia 2024 roku. 8.Okres karencji w spłacie kapitału do 30 marca 2018 roku. 9.Spłata kredytu następować będzie kwartalnie w 28 następujących ratach kapitałowych: 1)rok 2018 – 4 raty każda po 60 000 zł, 2) rok 2019–2021 – 12 rat każda po 160 000 zł, 3) rok 2022 – 4 raty każda po 245 000,00 zł, 4) rok 2023 – 4 raty każda po 270 000,00 zł, 5) rok 2024 – 4 raty każda po 345 000,00 zł. 10. W przypadku, gdy termin spłaty raty kredytu przypadnie w dzień wolny od pracy, to rata ta może być spłacona w ostatni dzień roboczy kończący miesiąc. 11. Pierwsza rata kredytu spłacona będzie 31 marca 2018 r., następne raty płacone będą na koniec każdego kwartału, a ostatnia do 31 grudnia 2024 r. 12. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty części lub całości zadłużenia z tytułu kredytu bez dodatkowych prowizji i opłat. O zamiarze dokonania takiej spłaty zamawiający pisemnie poinformuje wykonawcę na co najmniej 5 dni roboczych przed dokonaniem spłaty podając wysokość i termin przedterminowej spłaty kredytu. W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania. 13. Odsetki od kredytu będą naliczane miesięcznie od faktycznie wykorzystanego kredytu według zmiennej stawki WIBOR 1M +/- stała marża wykonawcy. Oprocentowanie kredytu będzie ustalone w dniu uruchomienia pierwszej transzy kredytu i będzie ulegało zmianie co miesiąc. 14. Kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna. 15. Do obliczeń kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu w stosunku do 365/366 dni roku. 16. Spłata rat odsetkowych za dany miesiąc następować będzie do końca każdego miesiąca na podstawie zawiadomienia przesłanego przez bank w formie pisemnej, tj. listem poleconym, lub za pośrednictwem faksu lub pocztą e-mail na adres: starostwo@powiatostrowmaz.pl, na 5 dni przed terminem zapłaty. 17. Pierwsza rata odsetek za okres od dnia uruchomienia kredytu do 31 grudnia 2017 r. będzie spłacona 10 stycznia 2018 r. 18. Okres karencji w spłacie odsetek do 31 grudnia 2017 r. 19. Zamawiający dopuszcza możliwość oprocentowania od zadłużenia przeterminowanego w wysokości odsetek ustawowych. 20. Zabezpieczenie kredytu – weksel in blanco z deklaracją wekslową opatrzone kontrasygnatą Skarbnika Powiatu. 21. Rozliczenia dotyczące kredytu będą prowadzone w PLN. 22. Zamawiający nie wyraża zgody na złożenie notarialnego oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art. 777 § 1 pkt 5 Kodeksu postępowania cywilnego i nie poniesienie kosztów sporządzenia takiego oświadczenia. 23. Koszty obsługi kredytu (cenę kredytu) stanowią: 1) oprocentowanie kredytu liczone od wykorzystanego kredytu (transzy kredytu) według zmiennej stawki WIBOR 1 M +/- stała marża wykonawcy. Dla przygotowania oferty należy przyjąć stopę WIBOR 1M w wysokości 1,66 % plus marża banku. Stopa oprocentowania kredytu ulega zmianie odpowiednio do zmian jednomiesięcznych złotowych depozytów międzybankowych z ostatniego dnia notowań miesiąca poprzedzającego miesiąc spłaty kolejnej raty odsetkowej. Koszty związane z prowadzeniem rachunku kredytowego oraz wszelkie opłaty związane z obsługą kredytu wykonawca jest zobowiązany wliczyć do marży w taki sposób, aby skalkulować i przedstawić jedną stawkę procentową, której wysokość jest wiążąca przez cały okres kredytowania. Nie dopuszcza się naliczania żadnych innych opłat (np. za prowadzenie rachunków, przelewy), 2) prowizja: 0%. Dodatkowe informacje zamawiającego: 1. Zamawiający nie zalega z opłatami i spłatami rat wobec żadnych banków i instytucji finansowych. 2. Spłaty rat pożyczek i kredytów wraz z odsetkami dokonywane były w obowiązujących terminach. 3. Zamawiający nie posiada zaległości wobec US z tytułu podatku oraz wobec ZUS z tytułu składek na ubezpieczenia społeczne. 4. Nie posiada zobowiązań wynikających z umów o partnerstwie publiczno-prawnym. 5. Nie przejmował z mocy prawa zadłużenia po podmiocie, dla którego był podmiotem założycielskim, nigdy nie wstępował na miejsce dłużnika, który zostaje z długu zwolniony. 6. Nie korzysta z leasingu i factoringu. 7. Udzielił tylko poręczenia pożyczek z WFOŚiGW dla SPZZOZ w Ostrowi Mazowieckiej. 8. Nie korzystał i nie korzysta z wykupu wierzytelności.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o której mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2016 r. poz. 1988 ze zm.) lub inny dokument, z którego wynika takie zezwolenie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie, o którym mowa w rozdziale VII ust. 1 pkt 1 SIWZ (załącznik 2 i 3 do SIWZ) składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 2.Wykonawca, który w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów przedstawia w szczególności zobowiązanie tych podmiotów zawierające: 1)zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2)sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3)zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4)informację czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 3.Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp (tj. informacji dotyczącej kwoty, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia; firmy oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty; cen, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach) przekaże zmawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia – druk oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach