Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości do 2 180 000,00 zł z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek.

Gmina Mełgiew ogłasza przetarg

  • Adres: 21007 Mełgiew, ul. Partyzancka
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 81 460 57 00 , fax. 81 460 57 90
  • Data zamieszczenia: 2017-10-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Mełgiew
    ul. Partyzancka 2
    21007 Mełgiew, woj. lubelskie
    tel. 81 460 57 00, fax. 81 460 57 90
    REGON: 43101958900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.melgiew.pl BIP: https://ugmelgiew.bip.lubelskie.pl/index.php?id=146

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości do 2 180 000,00 zł z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn.: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości do 2 180 000,00 zł z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek . 3.2. Kody i nazwy wg. Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): CPV: 66113000-5- usługi udzielania kredytu 3.3. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia: Kwota kredytu: do 2 180 000,00 zł 3.4. Spłatę planowanego kredytu długoterminowego przewiduje się na lata 2019-2022, w następujących sumach i terminach: 1) spłaty kapitału w równych ratach po 545 000,00 zł, w tym: a) do 31 grudnia 2019 r – podzielone na 2 płatności z terminem: 30.06.2019r – 300 000 zł, do 31.12.2019r. – 245 000 zł; b) do 31 grudnia 2020 r – podzielone na 2 płatności z terminem: 30.06.2020r – 300 000 zł, do 31.12.2020r. – 245 000 zł; c) do 31 grudnia 2021 r – podzielone na 2 płatności z terminem: 30.06.2021r – 300 000 zł, do 31.12.2021r. – 245 000 zł; d) do 31 grudnia 2022 r – podzielone na 2 płatności z terminem: 30.06.2022r – 300 000 zł, do 31.12.2022r. – 245 000 zł; 3.5. Warunki udzielenia kredytu: 1. Zamawiający zastrzega sobie możliwość pobrania całej kwoty jednorazowo bądź w transzach, przy czym Wykonawca uruchomi środki kredytu w wysokości i terminach wskazanych przez Zamawiającego, bez składania odrębnego wniosku kredytowego podlegającego rozpatrzeniu. O terminie wypłaty i wysokości każdej transzy Zamawiający poinformuje Wykonawcę co najmniej na 2 dni robocze przed wypłatą transzy kredytu. 2. Zamawiającemu będzie przysługiwać prawo do nie wykorzystania pełnej kwoty kredytu oraz prawo do wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowych kosztów, a także w przypadku nie wykorzystania pełnej kwoty kredytu, możliwość zmiany harmonogramu spłaty rat kapitałowych. 3. Ostateczny termin wykorzystania kredytu upływa dnia 28 grudnia 2017 r. 4. Kredyt nie będzie obciążony innymi opłatami niż wymienione w SIWZ. 5. W całym okresie kredytowania marża Kredytodawcy pozostaje na niezmienionym poziomie. 6. Jedynym kosztem kredytu jest jego oprocentowanie. 7. Spłata odsetek w okresach miesięcznych, tylko od kwoty faktycznie uruchomionego kredytu. 8. Odsetki naliczane będą za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu. 9. Odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane w miesięcznych okresach obrachunkowych i płatne do 7 dnia następnego miesiąca. 10. Oprocentowanie kredytu ustala się na okresy miesięczne na podstawie stawki WIBOR 3M notowanej w ostatnim dniu roboczym miesiąca poprzedzającego okres, za który odsetki są naliczane. 11. Zabezpieczenie kredytu – weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową podpisane przez Wójta Gminy Mełgiew wraz z kontrasygnatą Skarbnika Gminy. 3.6. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca każdorazowo informował w formie pisemnej (faxem bądź drogą elektroniczną) o zbliżającym się terminie spłaty kapitału i odsetek na co najmniej 7 dni przed wymaganym terminem płatności. 1) W przypadku, gdy termin spłaty kredytu przypada w dzień wolny od pracy, Zamawiający będzie regulował wymaganą ratę w pierwszy dzień roboczy następujący po wyznaczonej dacie spłaty. 3.7. Wykonawca dopuści możliwość na wniosek Zamawiającego, nie częściej niż raz w roku, odroczenia terminu spłaty raty kapitałowej o 1 miesiąc. 3.8. Realizacja dyspozycji kredytobiorcy następować będzie w formie bezgotówkowej na rachunek bankowy Gminy Mełgiew Nr 37 8689 0007 3000 0867 2000 0030 3.9. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana przedłożenia projektu umowy, zawierającego istotne dla stron postanowienia określone w SIWZ dział XXII, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą umowy w sprawie zamówienia publicznego. Umowa winna zawierać wszystkie elementy wymagane przepisami ustawy prawo bankowe. Zamawiający wymaga w celu sprawnej weryfikacji aby istotne dla stron postanowienia w treści umowy zostały wyodrębnione (inny kolor czcionki, pogrubienie czcionki itp.). 3.10. Celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej Zamawiający informuję, iż dokumenty w zakresie: 1) sprawozdań proj. z wykonania budżetu i Wieloletnia Prognoza Finansowa dostępne są na BIP Zamawiającego pod linkiem: https://ugmelgiew.bip.lubelskie.pl/index.php?id=161 ; 2) uchwał RIO pod linkiem: https://ugmelgiew.bip.lubelskie.pl/index.php?id=156 3) Uchwał Rady Gminy pod linkiem: https://ugmelgiew.bip.lubelskie.pl/index.php?id=184 4) Pozostałe dokumenty stanowią załączniki niniejszej SIWZ pn.: skompresowany plik w formacie RAR, w zakresie: a) Zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON, b) Zaświadczenie o NIP, c) Powołanie Wójta Gminy, d) Powołanie Skarbnika Gminy, e) Zarządzenie Wójta Gm. Mełgiew w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego, f) Opinia RIO o możliwości spłaty kredytu, g) Zaświadczenie ZUS – osobny plik w for. RAR, h) Zaświadczenie US- osobny plik w for. RAR. 5) Informacje dodatkowe dla Wykonawcy: 1) Gmina Mełgiew posiada udziały w spółce prawa handlowego. 2) Gmina Mełgiew nie wyemitowała papierów wartościowych wierzycielskich 3) Gmina Mełgiew nie posiada zobowiązań z tytułu wierzytelności Forfaiting, e-Financing. 4) Gmina Mełgiew nie udzieliła poręczeń. 5) Gmina Mełgiew nie korzysta z wykupu wierzytelności. 6) Na rachunkach bankowych Gminy Mełgiew nie ciążą zajęcia egzekucyjne 7) Gmina Mełgiew nie posiada zaległych zobowiązań w bankach. 8) W ciągu ostatnich 18 miesięcy w Gminie Mełgiew nie był prowadzony program naprawczy w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych. 9) Wobec Gminy Mełgiew nie były prowadzone za pośrednictwem komornika sądowego działania windykacyjne zadłużenia w bankach. 10) Gmina Mełgiew nie posiada zaległych zobowiązań wobec ZUS i US.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do przetargu obowiązany jest wnieść wadium w wysokości 3 000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wymaga, by Wykonawca przystępujący do przedmiotowego zamówienia posiadał Zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego, jeżeli ustawa z dnia 29.08.1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1876.) nakłada obowiązek posiadania zezwolenia na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym zamówieniem. W przypadku Banku Państwowego (art. 14 i nast. Prawo bankowe) wystarczy podanie rocznika, numeru i pozycji właściwego Dziennika Ustaw zawierającego rozporządzenie o utworzeniu banku. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie (konsorcjum, spółka cywilna) muszą wykazać, że wyżej wspomniany warunek udziału w postępowaniu spełnia samodzielnie każdy z wykonawców wchodzących w skład konsorcjum/spółki cywilnej, na którym ciążyć będzie obowiązek realizacji części zamówienia objętej obowiązkiem posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach