Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 6.120.320 złotych z przeznaczeniem na sfinansowanie w 2018 roku planowanego deficytu budżetowego Miasta Kraśnik

Miasto Kraśnik ogłasza przetarg

  • Adres: 23200 Kraśnik, ul. Lubelska
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 818 251 540 , fax. 818 252 709
  • Data zamieszczenia: 2018-09-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Kraśnik
    ul. Lubelska 84
    23200 Kraśnik, woj. lubelskie
    tel. 818 251 540, fax. 818 252 709
    REGON: 52410500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://umkrasnik.bip.lubelskie.pl/index.php?id=51

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 6.120.320 złotych z przeznaczeniem na sfinansowanie w 2018 roku planowanego deficytu budżetowego Miasta Kraśnik
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia obejmuje udzielenie i obsługę kredytu długoterminowego w wysokości do 6.120.320,00 złotych (słownie: sześć milionów sto dwadzieścia tysięcy trzysta dwadzieścia 00/100 złotych) z przeznaczeniem na sfinansowanie w 2018 roku planowanego deficytu budżetowego Miasta Kraśnik. 2. Waluta kredytu – złoty polski. 3. Zamawiający przeznaczy środki z kredytu na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego, zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r., poz. 2077 ze zm.). 4. Wykonawca uruchomi środki kredytu w wysokości i terminach wskazanych przez Zamawiającego, bez składania odrębnego wniosku kredytowego podlegającego rozpatrzeniu. O terminie wypłaty i wysokości każdej transzy Zamawiający poinformuje Wykonawcę co najmniej na 3 dni robocze przed wypłatą transzy kredytu. 5. Wykonawca otworzy rachunek kredytowy w dniu przelania I transzy kredytu i prowadzić go będzie nieodpłatnie w okresie obowiązywania umowy. 6. Ostateczny termin wykorzystania kredytu upływa z dniem 31.12.2018 roku. 7. Okres kredytowania 10 lat, pierwsza rata kapitałowa płatna do 31.03.2019 r., ostatnia rata płatna do 31.12.2028 roku – z zastrzeżeniem ust. 8. 8. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wykorzystania mniejszej kwoty kredytu oraz wcześniejszej spłaty bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek kosztów. W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu, odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania. Wykonawca nie będzie naliczał odsetek lub jakichkolwiek opłat od kwoty niewykorzystanego kredytu. 9. W przypadku dokonania przedterminowej spłaty części kredytu, Strony ustalą nowy harmonogram spłaty kredytu w formie aneksu do umowy. 10. Oprocentowanie kredytu będzie liczone wg zmiennej stopy procentowej, równej wysokości stawki bazowej WIBOR 1M powiększonej o stałą marżę Wykonawcy ustaloną na podstawie złożonej oferty. Dla pierwszego okresu odsetkowego przyjmuje się stawkę WIBOR 1M obowiązującą w dniu uruchomienia kredytu, dla kolejnych okresów odsetkowych naliczana będzie jako średnia arytmetyczna z ostatnich pięciu dni roboczych poprzedzających dany okres odsetkowy. 11. Spłata odsetek będzie następowała w terminach kwartalnych, począwszy od terminu postawienia kredytu do dyspozycji zamawiającego, I rata odsetkowa płatna do 31.03.2019 r.. Odsetki naliczane będą od rzeczywiście wykorzystanej kwoty kredytu w okresach kwartalnych i płatne nie później niż ostatniego dnia miesiąca kończącego kwartał, za który zostały naliczone. Jeżeli data spłaty przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, spłata następuje w pierwszym dniu roboczym po dniu ustawowo wolnym. 12. Odsetki od ewentualnych należności przeterminowanych będą naliczane według zmiennej stopy procentowej, właściwej dla należności nie spłaconych, odpowiadającej wysokości odsetek ustawowych, obowiązujących w okresach występowania tych należności. 13. Spłata rat kapitałowych nastąpi w 40 równych ratach kwartalnych (po 153.008,00 zł, przy założeniu, że Zamawiający skorzysta z maksymalnej kwoty kredytu tj. 6.120.320,00 zł), płatnych w terminie do ostatniego dnia miesiąca kończącego kwartał. Jeżeli data spłaty przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, spłata następuje w pierwszym dniu roboczym po dniu ustawowo wolnym. 14. Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami i prowizjami niż wymienione w złożonej ofercie. 15. Forma zabezpieczenia spłaty kredytu – weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową, chyba, że Wykonawca odstąpi od zabezpieczenia kredytu. 16. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający informuje, że w zakresie realizacji zamówienia nie występują czynności, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r. poz. 917 ze zm.). 17. Dodatkowe informacje dotyczące Zamawiającego: 1) Miasto Kraśnik posiada udziały w następujących podmiotach – stan na dzień 31.08.2018 r. Nazwa firmy Wartość udziałów w tyś. zł % w ogólnej licznie głosów WZA % udział w kapitale podmiotu Lubelski Rynek Hurtowy SA z siedzibą w Elizówce 5.000,00 Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp. z o.o. 950.000,00 100% 100 % Kraśnickie Przedsiębiorstwo Mieszkaniowe Sp. z o.o. 3.561.000,00 100 % 100 % Dalia Kraśnik Sp. z o.o. 5.000,00 0,03 % 0,03 % Kraśnickie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. 20.983.000,00 100 % 100 % 2) Stan zadłużenia Miasta Kraśnik na dzień 05.09.2018 r. BANK Umowa nr/z dnia Kwota kredytu Zadłużenie na dzień 05.09.2018 r. Ostateczny termin spłaty KREDYTY Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A. 57102031470000849600319756 z dnia27.08.2014 r. . 11 000 000,00 8.600 000,00 zł 31-08-2030 Bank Polska Kasa Opieki S.A. 73/LuCK/L/2013 4 210 000,00 1 804 285,68 30-06-2021 Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A. 41102031470000839600340463 4.754.000,00 3.877.000,00 31.08.2024 Bank Polskiej Spółdzielczości SA 577281/12/K/IN/16 17.950.499.87 16.300.499,87 31.12.2030 POŻYCZKI Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (wartość pożyczki po uwzględnieniu aneksu) 444/2013/Wn-03/OA-TR-KU/P 1.285.013,00 851 013,00 30-06-2025 Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie 50/2015/P/OA 184.000,00 90.000,00 31.12.2019 Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie 213/2017P/OA 570.866,91 540.866,91 30.09.2027 Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie 42/2018/P/OW 340.000,00 340.000,00 30.06.2027 32 403 665,46 3) Na dzień 05.09.2018 r. Miasto Kraśnik nie udzieliło poręczeń, nie korzysta: z faktoringu, forfaitingu, wykupu wierzytelności oraz z e-financingu i leasingu. 4) Sprawozdania i uchwały budżetowe są dostępne na stronie internetowej Miasta Kraśnik pod adresem: http://umkrasnik.bip.lubelskie.pl/index.php?id=60; oraz https://www.prawomiejscowe.pl/UrzadMiastaKrasnik/tabBrowser/mainPage
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych), które może być wnoszone w:  pieniądzu,  poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- -kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,  gwarancjach bankowych,  gwarancjach ubezpieczeniowych,  poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r., poz. 359). 2. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Polska Kasa Opieki S.A. nr 46 1240 5497 1111 0010 4019 7424. 3. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu przelewem, zaleca się, aby wykonawca dołączył do oferty kserokopię wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. W tytule przelewu należy wpisać: wadium - przetarg pn.: „Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 6.120.320 złotych z przeznaczeniem na sfinansowanie w 2018 roku planowanego deficytu budżetowego Miasta Kraśnik”. 4. Za wyjątkiem wadium wniesionego w pieniądzu, wymagane jest dołączenie do oferty oryginału dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego. Oryginał dokumentu należy wpiąć do oferty w koszulce. Dokumenty muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia dokumentu, o którym mowa powyżej (jak również dowodu potwierdzającego dokonanie przelewu wadium wniesionego w pieniądzu na konto Zamawiającego), oddzielnie. W takim przypadku Wykonawca złoży ww. dokument w kopercie oznaczonej: „Wadium na przetarg pn.: „Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 6.120.320 złotych z przeznaczeniem na sfinansowanie w 2018 roku planowanego deficytu budżetowego Miasta Kraśnik”, nie otwierać przed 21.09.2018. godz. 11:30”. Dokument musi być złożony w kancelarii Urzędu Miasta Kraśnik, ul. Lubelska 84, 23-200 Kraśnik przed upływem terminu składania ofert tj.: do 21.09.2018 r.. do godz. 11:00. 5. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert, tj. do 21.09.2018 r. do godz. 11:00 (w przypadku wadium wniesionego w pieniądzu liczy się data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego). 6. Oferta Wykonawca, który nie wniósł wadium podlega odrzuceniu. 7. Oferty Wykonawców, którzy wnieśli wadium w sposób nieprawidłowy, zostaną odrzucone. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 12. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: 1) wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej, 2) wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 14. Wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum uważa się za wniesione prawidłowo.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek dotyczący posiadania uprawnień do wykonywania czynności bankowych tj. posiadanie zezwolenia na utworzenie i rozpoczęcie przez bank działalności, o którym mowa w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r., poz. 1876 ze zm.) lub innego dokumentu uprawniającego do wykonywania czynności bankowych, jeżeli bank został utworzony przed 1 stycznia 1998 r. Na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu wykonawca złoży wraz z ofertą oświadczenie o spełnianiu warunku udziału w postępowaniu wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ. Wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego, złoży zezwolenie na utworzenie i rozpoczęcie przez bank działalności wynikającej z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r., poz. 1876 ze zm.) – dotyczy banków utworzonych po 1 stycznia 1998 r. (zezwolenie uprawniające do wykonywania czynności bankowych). W przypadku, gdy Wykonawca na podstawie odrębnych przepisów nie jest zobowiązany do posiadania ww. zezwolenia do dokonywania czynności bankowych, za spełnienie warunku uważa się przedstawienie innego dokumentu uprawniającego do wykonywania czynności bankowych (banki utworzone przed 1 stycznia 1998 r.).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, wraz z wypełnionym formularzem ofertowym (załącznik nr 1 do SIWZ), podpisanym przez upełnomocnionych przedstawicieli, składa: 1)w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt III.3) ogłoszenia składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, 2)jeżeli prawo do podpisywania oferty nie wynika z dostępnych zamawiającemu dokumentów, należy dołączyć pełnomocnictwo do podpisania oferty – oryginał lub notarialnie poświadczoną kopię, 3)w przypadku zastrzeżenia informacji jako tajemnicę przedsiębiorstwa Wykonawca załączy do oferty wyjaśnienia wykazujące, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. W przypadku nie załączenia wyjaśnień zastrzeżenie informacji jako tajemnica przedsiębiorstwa nie będzie skuteczne. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2017 r., poz. 229). Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawca nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach