Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokosci 3 500 000,oo z przeznaczeniem na refinansowanie wcześniej zaciągniętych zobowiazań Gminy.

Gmina Harasiuki ogłasza przetarg

  • Adres: 37-413 Harasiuki, Harasiuki
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 158 791 306 , fax. 158 791 306
  • Data zamieszczenia: 2019-10-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Harasiuki
    Harasiuki 112 A
    37-413 Harasiuki, woj. podkarpackie
    tel. 158 791 306, fax. 158 791 306
    REGON: 83040937600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.harasiuki.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokosci 3 500 000,oo z przeznaczeniem na refinansowanie wcześniej zaciągniętych zobowiazań Gminy.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1.Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 3.500.000 zł z przeznaczeniem na refinansowanie wcześniej zaciągniętych zobowiązań Gminy Harasiuki. 1) Kredyt długoterminowy w kwocie 3 500 000,00 zł (słownie: trzy miliony pięćset tysięcy złotych 00/100) z przeznaczeniem na całkowitą spłatę zobowiązań z tytułu wcześniej zaciągniętego kredytu oraz pożyczki w następujących instytucjach: • Bank Spółdzielczy w Biłgoraju – kwota kredytu 650.000,00 zł (umowa nr 30000114/4/JST/K/12), • Skarb Państwa – pożyczka w kwocie 2 850 000, 00 zł (umowa pożyczki z dnia 25 lipca 2013 roku). 2) Wykonawca postawi kredyt w całości do dyspozycji Zamawiającego w terminie zgodnym z zapisami formularza ofertowego wybranej oferty. 3) Forma zabezpieczenia kredytu: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 4) Oprocentowanie w okresie obowiązywania umowy: a) Od kwoty należności głównych: • ustalone w oparciu o stawkę bazową WIBOR 3M, powiększoną o stałą marżę. Stawka bazowa ustalana będzie w okresach kwartalnych zgodnie z notowaniem stawki WIBOR 3M na dwa dni robocze przed rozpoczęciem nowego okresu odsetkowego. • Dla pierwszego okresu rozliczeniowego należy przyjąć stawkę WIBOR 3M przyjętą do obliczenia ceny oferty. • O każdej zmianie oprocentowania wynikającej ze zmiany stawki WIBOR 3M Wykonawca powiadomi Zamawiającego w formie pisemnej z podaniem terminu, od którego zmiana będzie obowiązywała, w terminie do 7 dni od daty obowiązywania nowej wartości oprocentowania, w pierwszej kolejności drogą elektroniczną, następnie listem poleconym. Do zawiadomienia dołączony zostanie nowy harmonogram płatności. b) Od kwoty należności przeterminowanych: w przypadku niedotrzymania przez Zamawiającego terminów płatności którejkolwiek z rat, Wykonawcy przysługiwać będzie prawo do naliczania odsetek karnych. Odsetki naliczane będą od dnia następnego po upływie terminu płatności. 5) Spłata odsetek następować będzie zgodnie z harmonogramem, począwszy od 31 stycznia 2020 roku. Do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni w każdym okresie rozliczeniowym w stosunku do liczby dni w roku (przyjmuje się, że każdy rok odsetkowy liczy 365 dni). 6) Odsetki naliczane będą za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu. Spłata odsetek następować będzie, tylko od kwoty faktycznie uruchomionego kredytu, na podstawie dokumentów obciążeniowych. 7) Odsetki naliczane będą od kwoty faktycznego zadłużenia, Bank nie będzie pobierać opłat i prowizji bankowych od zaangażowania kredytu tj. salda niewykorzystanej części kredytu. 8) Odsetki od wykorzystanego kredytu Zamawiający płacić będzie przez cały okres trwania umowy według załączonego harmonogramu. 9) W przypadku, gdy termin spłaty upływa w dniu wolnym ustawowo od pracy, uważa się, że termin spłaty został zachowany, jeżeli spłata rat i odsetek nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie spłaty (dni robocze: poniedziałek-piątek). 10) W razie uchybienia przez Zamawiającego terminom i wysokości płatności rat przekraczającego 45 dni, Wykonawcy przysługuje możliwość postawienia umowy w stan natychmiastowej wymagalności, po uprzednim wyznaczeniu Zamawiającemu dodatkowego terminu nie krótszego niż 45 dni. 11) Kredyt w kwocie 3 500 000,00 zł będzie spłacany w 10 ratach płatnych w terminie od 31 stycznia 2020 r. do 31 marca 2022 r. zgodnie z poniższym harmonogramem: Lp. Data Kwota zadłużenia Spłata 3 500 000 1 31 stycznia 2020 2 988 000 512 000 2 31 marca 2020 2 676 000 312 000 3 30 czerwca 2020 2 364 000 312 000 4 30 września 2020 2 052 000 312 000 5 31 stycznia 2021 1 414 000 638 000 6 31 marca 2021 1 176 000 238 000 7 30 czerwca 2021 938 000 238 000 8 30 września 2021 700 000 238 000 9 31 stycznia 2022 200 000 500 000 10 31 marca 2022 - 200 12).Kredyt udzielony będzie na okres 3 lat z okresem spłaty rozpoczynającym się najpóźniej 31 stycznia 2020 r. 13).Ustala się okres karencji w spłacie kredytu do dnia 31.12.2019 roku. 14).Zamawiający przewiduje możliwości zmian w harmonogramie spłat w poszczególnych latach - w okresie spłaty kredytu długoterminowego – bez pobierania dodatkowych opłat z tego tytułu, poza kosztami przedstawionymi w ofercie Wykonawcy. 15).Zamawiający przewiduje możliwość wcześniejszej spłaty całości lub części zadłużenia z tytułu kredytu długoterminowego. W przypadku wcześniejszej spłaty zadłużenia, Zamawiający nie będzie obciążony dodatkowymi opłatami z tego tytułu, a odsetki naliczane będą tylko od aktualnego, pozostałego do spłaty zadłużenia. W przypadku wcześniejszej spłaty zadłużenia Zamawiający poinformuje Wykonawcę w terminie 7 dni przed planowaną spłatą. 16).Wykonawca nie będzie pobierać żadnych dodatkowych opłat i prowizji z tytułu udzielenia i obsługi kredytu poza wymienionymi w SIWZ w załączniku Nr 1 - formularz ofertowy. 17).Zamawiający zastrzega sobie prawo rezygnacji z zaciągnięcia kredytu bez żadnych konsekwencji finansowych. 18).W przypadku zaciągnięcia kredytu w wysokości niższej od planowanej, nie będzie to skutkować rozwiązaniem umowy kredytowej oraz nie będzie powodować żadnych innych roszczeń Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego. 19).Okres kredytowania (wymagany) od dnia podpisania umowy do 31.03.2022 r. 20).Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą dokonywane będą w PLN, 21).Nie dopuszcza się zapłaty prowizji od udzielenia kredytu. 22).Kredyt nie będzie obciążony innymi opłatami niż wymienione w SIWZ, 23).Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmian redakcyjnych w umowie. 24).Zamawiający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od podpisania umowy w przypadku jeżeli najkorzystniejsza oferta będzie posiadała oprocentowanie kredytu równe stawce WIBOR 3M powiększone o stałą marżę w wysokości większej niż 0,98 p.p. Powyższe wynika z zapisów art. 243 ust. 3 b pkt 1 ustawy o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r poz. 869 ).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie i uzna, że warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca oświadczy, że posiada kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej pozwalające na prawidłową realizację zamówienia oraz wykaże, że posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także realizację usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 2187 z późn. zm.).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach