Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 3 200 000,00 zł z przeznaczeniem na pokrycie planowanego deficytu budżetu na realizacje zadań inwestycyjnych

Gmina Borki ogłasza przetarg

  • Adres: 21-345 Borki, Wojska Polskiego
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 818 574 208, , fax. 818 574 229
  • Data zamieszczenia: 2019-07-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Borki
    Wojska Polskiego 41
    21-345 Borki, woj. lubelskie
    tel. 818 574 208, , fax. 818 574 229
    REGON: 43101988500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gminaborki.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 3 200 000,00 zł z przeznaczeniem na pokrycie planowanego deficytu budżetu na realizacje zadań inwestycyjnych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu w wysokości 3 200 000,00 zł (trzy miliony dwieście tysięcy złotych) z przeznaczeniem na pokrycie planowanego deficytu budżetu – na realizację zadań inwestycyjnych 1. Uruchomienie kredytu przewiduje się w jednej transzy wg. zamówienia złożonego przez kredytobiorcę. 2. Kredyt będzie przekazany na rachunek bankowy kredytobiorcy w wysokości 3 200 000,00 zł nie później niż do dnia 31 sierpień 2019 r. 3. Okres kredytowania od dnia uruchomienia do 30.06.2030 r. 4. Spłata rat kapitałowych począwszy od 31.03.2022 roku, w kwotach i terminach określonych w harmonogramie spłat kredytu jak niżej: Lp. Termin płatności do: Rata Stan zadłużenia 1. 31.08.2019 r. uruchomienie 3 200 000,00 2. 31.03.2022 r. 25 000,00 3 175 000,00 3. 30.06.2022 r. 25 000,00 3 150 000,00 4. 30.09.2022 r. 25 000,00 3 125 000,00 5. 31.12.2022 r. 25 000,00 3 100 000,00 6. 31.03.2023 r. 105 000,00 2 995 000,00 7. 30.06.2023 r. 105 000,00 2 890 000,00 8. 30.09.2023 r. 105 000,00 2 785 000,00 9. 31.12.2023 r. 105 000,00 2 680 000,00 10. 31.03.2024 r. 105 000,00 2 575 000,00 11. 30.06.2024 r. 105 000,00 2 470 000,00 12. 30.09.2024 r. 105 000,00 2 365 000,00 13. 31.12.2024 r. 105 000,00 2 260 000,00 14. 31.03.2025 r. 105 000,00 2 155 000,00 15. 30.06.2025 r. 105 000,00 2 050 000,00 16. 30.09.2025 r. 105 000,00 1 945 000,00 17. 31.12.2025 r. 105 000,00 1 840 000,00 18. 31.03.2026 r. 105 000,00 1 735 000,00 19. 30.06.2026 r. 105 000,00 1 630 000,00 20. 30.09.2026 r. 105 000,00 1 525 000,00 21. 21.12.2026 r. 105 000,00 1 420 000,00 22. 31.03.2027 r. 105 000,00 1 315 000,00 23. 30.06.2027 r. 105 000,00 1 210 000,00 24. 30.09.2027 r. 105 000,00 1 105 000,00 25. 31.12.2027 r. 105 000,00 1 000 000,00 26. 31.03.2028 r. 105 000,00 895 000,00 27. 30.06.2028 r. 105 000,00 790 000,00 28. 30.09.2028 r. 105 000,00 685 000,00 29. 31.12.2028 r. 105 000,00 580 000,00 30. 31.03.2029 r. 105 000,00 475 000,00 31. 30.06.2029 r. 105 000,00 370 000,00 32. 30.09.2029 r. 105 000,00 265 000,00 33. 31.12.2029 r. 105 000,00 160 000,00 34. 31.03.2030 r. 105 000,00 55 000,00 35. 30.06.2030 r. 55 000,00 0,00 5. Spłata odsetek naliczonych od rzeczywistej wielkości zaciągniętego kredytu w okresach kwartalnych, w wysokości wynikającej z aktualnego stanu zadłużenia, począwszy od pierwszego dnia wykorzystania środków z kredytu. Odsetki spłacane po upływie każdego kwartału do ostatniego dnia miesiąca kończącego kwartał. W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu odsetki będą naliczane za okres faktycznego wykorzystania kredytu. 6. Przy naliczaniu odsetek za dany kwartał będzie przyjmowana stawka WIBOR 3M notowana 20-go dnia ostatniego miesiąca kończącego kwartał. 7. Oprocentowanie będzie naliczane tylko od kwoty faktycznego zadłużenia. Wykonawca nie będzie pobierał opłat i prowizji bankowej od zaangażowania kredytu tj. salda niewykorzystanej transzy części kredytu. 8. Bank nie będzie pobierał jednorazowej prowizji za udzielenie kredytu, w tym za rozpatrzenie wniosku, za wypłatę transz, za zmianę harmonogramu, za aneksowanie umowy, za wcześniejszą spłatę, za otwarcie i obsługę rachunku na potrzeby kredytu. 9. Bank nie będzie pobierał żadnych dodatkowych opłat i prowizji z tytułu udzielenia i obsługi kredytu poza wymienionymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia 10. Zabezpieczenie spłaty kredytu stanowić będzie weksel in blanco z deklaracją wekslową. 11. Do wyliczenia ceny oraz w trakcie trwania umowy będzie obowiązywał kalendarz rzeczywisty tj. rok 365/366 dni (rzeczywista liczba dni w miesiącu) 12. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów oraz możliwość pobrania kredytu w kwocie mniejszej niż wyszczególniona w pkt 2 bez zmian w okresie spłaty wyszczególnionym w pkt 4 oraz możliwość niewykorzystania transzy kredytu w terminie bez naliczania dodatkowej prowizji.. 13. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Banku w zakresie zmiany wysokości rat, ilości rat, terminów spłaty, długości okresu kredytowania, w tym terminu realizacji umowy, gdy konieczność takich zmian wyniknie z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, lub zmiany te wynikną z okoliczności dotyczących Zamawiającego. 14. Celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej Zamawiający udostępni do wglądu w swojej siedzibie następujące dokumenty: a) Sprawozdanie Rb-NDS za 2018 r. b) Sprawozdanie Rb-27S i 28S za 2018 r. c) Sprawozdanie Rb-Z i Rb-N za 2018 r. d) Budżet Gminy Borki na 2019 r. UWAGA ! Zamawiający nie dopuszcza możliwości sporządzania dla potrzeb wykonawców danych i informacji w postaci przetworzonej wg wzorów i wytycznych wynikających z ich indywidualnego zapotrzebowania. Zawarta umowa będzie musiała zawierać postanowienia zawarte w pkt III SIWZ – „Opis przedmiotu zamówienia” w zakresie punktów 1 do 13, co należy uwzględnić w projekcie umowy załączonym do oferty.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek dotyczący posiadania kompetencji i uprawnień niezbędnych do wykonania przedmiotowego zamówienia - wykonawca zobowiązany jest posiadać zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z 29.08.1997 Prawo Bankowe (Dz.U. 2018 poz. 2187 ze zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe. W przypadku Banku Państwowego wystarczy podanie rocznika, numeru i pozycji właściwego Dziennika Ustaw zawierającego rozporządzenie o utworzeniu banku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej - załącznik nr 4 do SIWZ Każdy wykonawca zobligowany jest do przekazana oświadczenia zamawiającemu w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych tj. informacji która zawiera w szczególności firmy oraz adresy wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie określonym w SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie w oryginale składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach