Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 3 000 000 zł (trzy miliony złotych)

Gmina Radziechowy - Wieprz ogłasza przetarg

  • Adres: 34-381 Radziechowy, Wieprz
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 33 8676610 w. 112 , fax. 338 676 613
  • Data zamieszczenia: 2020-09-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Radziechowy - Wieprz
    Wieprz 700
    34-381 Radziechowy, woj. śląskie
    tel. 33 8676610 w. 112, fax. 338 676 613
    REGON: 55084100000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.radziechowy-wieprz.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 3 000 000 zł (trzy miliony złotych)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zaciągnięcie kredytu długoterminowego w wysokości 3 000 000,00 zł (słownie: trzy miliony złotych 00/100) w walucie polskiej, z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu jednostki samorządu terytorialnego. 2. Umowa kredytu zostanie sporządzona przez Wykonawcę, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, na jego koszt zgodnie z przepisami Ustawy Pzp oraz wszystkimi zastrzeżeniami zawartymi w SIWZ – (wzór umowy należy dołączyć do oferty). 3. Wypłata kredytu nastąpi w dwóch transzach, pierwsza transza w kwocie 2.000.000,00 zł do dnia 30.10.2020 r., druga transza w kwocie 1.000.000,00 do dnia 30.11.2020 r. na pisemny wniosek Zamawiającego. 4. Kredyt zostanie przelany na konto wskazane przez Zamawiającego. 5. Spłata kredytu nastąpi w równych 120 miesięcznych ratach w wysokości 25.000,00 złotych każda, płatnych do 20 dnia każdego miesiąca tj. pierwsza rata do 20.01.2021 r i ostatnia 120 rata do 20.12.2030 r. 6. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową (kontrasygnata skarbnika na deklaracji wekslowej) 7. Termin spłat odsetek: spłata odsetek będzie się odbywać w okresach miesięcznych do 20-go dnia każdego miesiąca. 8. Odsetki od kredytu naliczone będą tylko od kwoty aktualnego, rzeczywistego zadłużenia na rachunku kredytowym. 9. Do celów obliczenia oprocentowania przyjmuje się, że rok liczy 365 dni, a miesiąc rzeczywistą ilość dni. 10.Kredyt oprocentowany będzie według stopy procentowej stanowiącej sumę stopy bazowej i marży Banku, ustalanej na okresy 3-miesięczne przy zastosowaniu następującej zasady: Stopą bazową jest stawka WIBOR 3M, obliczona jako średnia arytmetyczna z miesiąca poprzedzającego okres jej obowiązywania. Marża banku jest stała w całym okresie kredytowania. 11.W przypadku, jeżeli ostateczny termin spłaty rat odsetkowych lub kapitałowych będzie dniem świątecznym lub wolnym od pracy, to płatność nastąpi w ostatnim dniu roboczym przed tym dniem. 12. Zamawiający zastrzega możliwość wykorzystania mniejszej kwoty kredytu oraz wcześniejszej spłaty bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek kosztów. W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu, odsetki będą liczone za okres jego faktycznego wykorzystania. 13. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany harmonogramu spłat kredytu, bez dodatkowych opłat. 14. Zamawiający nie przewiduje żadnych opłat i prowizji związanych z udzieleniem, obsługą oraz spłatą kredytu (w tym spłatą przedterminową). 15. Załącznikami do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia są pliki zawarte w folderze stanowiącym załącznik nr 5 do Specyfikacji – Informacje finansowe: 15.1. Bilans jednostki budżetowej i samorządowego zakładu budżetowego na dzień 31.12.2019 r. 15.2. Informacja dodatkowa – wyciąg z danych na dzień 31.12.2019 r. 15.3.Rachunek zysków i strat jednostki (wariant porównawczy) sporządzony na dzień 31.12.2019 r. 15.4. Zestawienie zmian w funduszu jednostki na dzień 31.12.2019 r. 15.5. Uchwała Nr 4200/II/5/2020 II Składu Orzekającego RIO w Katowicach w sprawie opinii o przedłożonym przez Wójta Gminy Radziechowy- Wieprz sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2019 rok. 15.6. Bilans z wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego na dzień 31.12.2019 r. 15.7. Sprawozdanie Rb-27S Wójta Gminy od początku roku do dnia 30 czerwca roku 2020 15.8. Sprawozdanie Rb-28S Wójta Gminy od początku roku do dnia 30 czerwca roku 2020 15.9. Sprawozdanie Rb-N Wójta Gminy Radziechowy- Wieprz za II kwartał 2020 r. 15.10. Sprawozdanie Rb-NDS Wójta Gminy Radziechowy- Wieprz za II kwartał 2020 r. 15.11. Sprawozdanie Rb-Z Wójta Gminy Radziechowy- Wieprz za II kwartał 2020 r. 15.12. Uchwała Nr 4200/II/133/2020 z dnia 08.09.2019 r II Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach w sprawie opinii o przedłożonej przez Wójta Gminy Radziechowy- Wieprz informacji o przebiegu wykonania budżetu za pierwsze półrocze 2020 roku 15.13. Uchwała Rady Gminy Radziechowy- Wieprz z dnia 19 grudnia 2019 r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy Radziechowy- Wieprz na rok 2020. 15.14. Uchwała Rady Gminy z dnia 19 grudnia 2019 r. w sprawie przyjęcia WPF na lata 2020-2030. 15.15. Uchwała Nr 4200/II/5/2020 II Składu Orzekającego RIO w Katowicach z dnia 13 stycznia 2020 w sprawie opinii o prawidłowości planowanej kwoty długu Gminy Radziechowy- Wieprz wynikającej z planowanych i zaciągniętych zobowiązań. 15.16. Uchwała Nr 4200/II/5/2020 II Składu Orzekającego RIO w Katowicach z dnia 13 stycznia 2020 w sprawie opinii o możliwości sfinansowania deficytu przedstawionego w Uchwale budżetowej Gminy Radziechowy Wieprz na 2020 rok. 15.17. Uchwała Rady Gminy Radziechowy- Wieprz z dnia 21 lipca 2020 w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy Radziechowy- Wieprz na rok 2020. 15.18. Uchwała Rady Gminy Radziechowy- Wieprz z dnia 21 lipca 2020 w sprawie wprowadzenia zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Radziechowy- Wieprz na lata 2020-2030. 15.19. Uchwała Rady Gminy Radziechowy- Wieprz z dnia 21 lipca 2020 w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego. 15.20. Uchwała Nr 4200/II/126/2020 II Składu Orzekającego RIO w Katowicach z dnia 4 sierpnia 2020 w sprawie opinii o możliwości spłaty przez Gminę Radziechowy- Wieprz kredytu długoterminowego w kwocie 3.000.000,00 zł. 16. Umowa kredytu zostanie sporządzona przez Wykonawcę, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, na jego koszt zgodnie z przepisami Ustawy Pzp oraz wszystkimi zastrzeżeniami zawartymi w SIWZ – (wzór umowy należy dołączyć do oferty). 17. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Oferty nie zawierające pełnego zakresu przedmiotu zamówienia zostaną odrzucone. 18. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert równoważnych. 19. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 20. Miejsce realizacji: Gmina Radziechowy- Wieprz. 21. Zamawiający przewiduje zastosowania procedury, o której mowa w art. 24 aa ustawy Pzp. 22. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej jeżeli wykaże, że: posiada aktualne zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na wykonywanie działalności zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 2187 z późn. zm.), uprawniające do prowadzenia działalności w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, a w przypadku określonym w art.178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art.193 Prawo bankowe. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia, że wykonawca nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 23, Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej www.bip.radziechowy-wieprz.pl informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej – zał. nr 4 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców (konsorcjum, spółka cywilna) oświadczenie, o którym mowa w tym punkcie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 2. Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą zobowiązanie lub inne dokumenty o których mowa w pkt IV.4, na podstawie których wykonawca udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. 3. Pozostałe dokumenty, które Wykonawca jest zobowiązany złożyć wraz z ofertą: 1) wypełniony Formularz ofertowy (Zał. nr 1 do SIWZ), 2) Wzór umowy kredytu. 3) w przypadku złożenia oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 4) pełnomocnictwo udzielane osobom podpisującym dokumenty ofertowe, o ile prawo do reprezentowania wykonawcy w powyższym zakresie nie wynika wprost z dokumentów rejestrowych – postanowienie niniejsze stosuje się odpowiednio do reprezentowania wykonawcy powołanego i funkcjonującego na podstawie przepisów ustaw. 4. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna) ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu, albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być udzielone przez wszystkich wykonawców wchodzących w skład konsorcjum lub spółki cywilnej oraz zostać przedłożone w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. 5. W przypadku, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu będzie nieczytelna lub będzie budzić wątpliwości, co do jej prawdziwości, zamawiający może zażądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu. 6. Dokumenty i oświadczenia sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski. 7. Pełnomocnictwo udzielone osobie reprezentującej wykonawcę składane przez Wykonawcę powinno być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach