Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 3 000 000,00 zł

Gmina Sędziejowice ogłasza przetarg

  • Adres: 98-160 Sędziejowice, ul. Wieluńska
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 436 771 002 , fax. 436 771 006
  • Data zamieszczenia: 2020-11-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Sędziejowice
    ul. Wieluńska 6
    98-160 Sędziejowice, woj. łódzkie
    tel. 436 771 002, fax. 436 771 006
    REGON: 73093459400000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 3 000 000,00 zł
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 3.000.000,00 zł (słownie: trzy miliony złotych), w tym: na finansowanie planowanego deficytu budżetu - 2.777.240,21 zł; na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów - 222.759,79 zł. 2. Uruchomienie kredytu nastąpi w dwóch transzach na pisemną dyspozycję kredytobiorcy w formie przelewu na rachunek bieżący kredytobiorcy, w tym: a) pierwsza transza w wysokości 1.000.000,00 zł - w ciągu 5 dni od daty podpisania umowy, b) druga transza w wysokości 2.000.000,00 zł - nie później niż do 21 grudnia 2020 r. 3. Okres karencji w spłacie kredytu od dnia postawienia do dyspozycji kredytu do 31 stycznia 2021 r. 4. Okres kredytowania: od dnia podpisania umowy kredytowej do 31 grudnia 2030 r. 5. Spłata kapitału nastąpi w 120 okresach miesięcznych w kwocie 25.000,00 zł każda rata, licząc od dnia 31 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2030 r. 6. Wysokość miesięcznych rat spłat kapitału może ulec zmianie w przypadku wykorzystania przez zamawiającego mniejszej kwoty kredytu. 7. Odsetki od kredytu płatne będą miesięcznie, na ostatni dzień miesiąca. Termin płatności pierwszych odsetek: 31 grudnia 2020r. Odsetki przypadające w miesiącach płatności rat kapitałowych są płatne w terminach płatności tych rat. 8. Oprocentowanie kredytu będzie zmienne i obliczane w oparciu o wskaźnik oprocentowania depozytów bankowych WIBOR 1M powiększony o stałą marżę banku w okresie kredytowania. 9. Dla celów sporządzenia oferty należy przyjąć wartość WIBOR 1M z dnia 2 listopada 2020 r. tj. 0,20%. 10. Dopuszcza się możliwość niewykorzystania całości kredytu lub wcześniejszej jego spłaty, bez pobrania przez bank dodatkowej prowizji lub opłaty. W przypadku wcześniejszej spłaty kapitału, odsetki będą naliczane za okres faktycznego wykorzystania kredytu. 11. Zamawiający przewiduje zmiany dotyczące wykorzystania udzielonego kredytu polegające na niewykorzystaniu kredytu w pełnej wysokości lub wcześniejszej spłaty kredytu w całości bądź w części i dopuszcza wprowadzenie zmian do umowy kredytowej w takim zakresie. 12. Sposób ustalenia wysokości stopy procentowej: stopa procentowa dla danego miesiąca jest ustalana w oparciu o stawkę WIBOR 1M liczoną jako średnia arytmetyczna w okresie od pierwszego do ostatniego dnia roboczego miesiąca poprzedzającego dany okres odsetkowy plus stała marża banku w okresie obowiązywania umowy. 13. Prowizje: a) wysokość prowizji za gotowość banku od kwoty niewykorzystanego kredytu – 0%, b) wysokość prowizji od kwoty spłaconej przed terminem – 0% c) wysokość prowizji przygotowawczej - nie wyższa niż 0,1% od kwoty kredytu 14. Zabezpieczenie spłaty kredytu - weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową przy kontrasygnacie Skarbnika. 15. Do celów obliczenia oprocentowania przyjmuje się, że rok liczy 365 dni, a miesiąc rzeczywistą ilość dni. 16. Cenę oferty należy podać w PLN cyfrowo i słownie, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. 17. Cena oferty winna zawierać wszystkie koszty związane z obsługą kredytu. Przy kalkulacji kosztów należy uwzględnić: a) wysokość oprocentowania według wartości WIBOR 1M z dnia 2 listopada 2020 r., tj. 0,20%, b) marżę bankową, c) łączną kwotę odsetek, uwzględniającą wyżej wymienioną wysokość oprocentowania oraz marżę bankową, d) prowizję od udzielenia kredytu (procentowo i kwotowo). 18. Suma odsetek oraz prowizji od udzielonego kredytu będą składały się na cenę oferty. 19. Dla obliczania ceny przyjmuje się, że pierwsza transza kredytu w kwocie 1.000.000,00 zł uruchomiona jest w dniu 30 listopada 2020 r., zaś druga transza w kwocie 2.000.000,00 zł - w dniu 21 grudnia 2020 r., kredyt zaś spłacany jest w 120 ratach miesięcznych, w kwocie 25.000,00 zł każda, przy czym pierwsza rata płatna jest 31 stycznia 2021 r., zaś ostatnia - 31 grudnia 2030 r. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dział III SIWZ opis przedmiotu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna za spełniony warunek posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności, gdy Wykonawca przedstawi aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie RP wydane przez Komisję Nadzoru Finansowego zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2019r., poz. 2357 ze zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed wejściem w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe, a w przypadku banków państwowych pisemne oświadczenie, że bank prowadzi działalność na podstawie stosownego rozporządzenia Rady Ministrów z podaniem rocznika, numeru i pozycji właściwego Dziennika Ustaw.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 3. Wraz z ofertą powinny być złożone: a) Oświadczenia wymagane postanowieniami pkt 1. rozdziału VII SIWZ; b) Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii; c) Pełnomocnictwo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, o ile prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą;

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach