Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 3.996.000,00 PLN przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu roku 2019 oraz spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów

Gmina Miejska Hrubieszów ogłasza przetarg

  • Adres: 22-500 Hrubieszów, ul. mjr H. Dobrzańskiego "Hubala"
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 084 6962380 w. 29, , fax. 846 962 380
  • Data zamieszczenia: 2019-10-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Hrubieszów
    ul. mjr H. Dobrzańskiego "Hubala" 1
    22-500 Hrubieszów, woj. lubelskie
    tel. 084 6962380 w. 29, , fax. 846 962 380
    REGON: 95036888800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://umhrubieszow.bip.lubelskie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 3.996.000,00 PLN przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu roku 2019 oraz spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia obejmuje usługę udzielenia i obsługi kredytu długoterminowego w wysokości 3 996 000,00 PLN, słownie: trzy miliony dziewięćset dziewięćdziesiąt sześć tysięcy złotych, z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu roku 2019 oraz spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów. Charakterystyka kredytu: 1) Kwota kredytu - 3 996 000,00 PLN. 2) Walutą kredytu będzie złoty polski (PLN). 3) Okres kredytowania – od dnia podpisania umowy do dnia 31 grudnia 2025 roku. 4) Uruchomienie kredytu w terminie do 20 listopada 2019 r. w transzy i w terminie 3 dni od daty wystawienia pisemnej dyspozycji wypłaty przez Zamawiającego. Uruchomienie kredytu nastąpi bezgotówkowo przelewem na dobro rachunku bankowego Zamawiającego, tj. Gminy Miejskiej Hrubieszów nr 89 1240 2829 1111 0000 4027 0241 w Banku Pekao S.A. 5) Spłata kapitału kredytu będzie następowała w ratach, z karencją spłaty pierwszej raty kapitałowej do 30 czerwca 2020 roku w okresach kwartalnych do końca miesiąca kończącego kwartał. Wysokość poszczególnych rat spłaty kredytu i terminów płatności rat przedstawiono w Tabeli pkt.18). 6) Należne odsetki naliczane będą za każdy dzień korzystania z kredytu, licząc od dnia jego uruchomienia. Naliczanie odsetek nastąpi w okresach miesięcznych. Odsetki od wykorzystanego kredytu będą płatne do 10 dnia miesiąca po zakończeniu okresu obrachunkowego – kwartału kalendarzowego, na podstawie zawiadomienia przekazanego przez Bank co najmniej 7 dni przed terminem płatności, informującego o wysokości należnych odsetek oraz wysokości stawki WIBOR 1M (dla depozytów 1-miesięcznych) przyjętej do ich wyliczenia, przy czym ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym całkowitą spłatę kredytu. Ostatnia rata odsetek jest płatna w terminie ostatniej spłaty raty kredytu. Pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia wypłaty kredytu i kończy się 31.03.2020 r. 7) Zmiana stopy oprocentowania kredytu wynikająca ze zmiany stawki WIBOR 1M (dla depozytów 1-miesięcznych) nie wymaga aneksu do Umowy kredytowej. 8) Za spłatę raty kredytu i odsetek przyjmuje się dzień wpływu należności na rachunek kredytowy. Jeżeli termin płatności przypada na dzień uznany ustawowo wolny od pracy, spłata rat kredytu i odsetek następuje w pierwszym dniu roboczym przypadającym po dniu ustawowo wolnym od pracy. 9) Dla potrzeb umowy kredytowej, przy obliczaniu odsetek przyjmuje się, iż rok liczy 365/366 dni (rok i miesiąc mają rzeczywistą liczbę dni kalendarzowych). 10) Oprocentowanie kredytu liczone wg zmiennej stawki WIBOR 1M (dla depozytów 1-miesięcznych), obowiązującej na każdy ostatni dzień okresu odsetkowego – kwartału kalendarzowego, powiększonej lub pomniejszonej o stałą marżę banku wyrażoną w punktach procentowych. 11) Wykonawcy nie przysługuje prawo naliczenia i pobierania prowizji przygotowawczej, a także prowizji od udzielonego kredytu, ani żadnych innych dodatkowych prowizji i opłat. Jedynym kosztem ponoszonym przez Zamawiającego będzie oprocentowanie kredytu. 12) W każdym okresie obrachunkowym wchodzącym w skład umownego okresu kredytowania marża kredytu będzie stała. 13) Zamawiający zastrzega możliwość wykorzystania mniejszej kwoty kredytu lub całkowitej rezygnacji z niego oraz wcześniejszej spłaty bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek kosztów. 14) W przypadku spłaty kredytu we wcześniejszym terminie, odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie do końca umowy (zastrzeżenie możliwości przedterminowej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów). Kredytodawca nie będzie naliczał odsetek od kwoty niewykorzystanego kredytu. 15) Zabezpieczeniem kredytu jest weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową – podpisanych przez Burmistrza Miasta wraz z kontrasygnatą Skarbnika. Nie dopuszcza się podpisania przez osoby reprezentujące Gminę Miejską Hrubieszów oświadczenia o poddaniu się egzekucji. 16) Spłata kapitału kredytu w złotych polskich będzie następowała w ratach, z karencją spłaty pierwszej raty kapitałowej do 30 czerwca 2020 roku. Wysokość rat spłaty kredytu w poszczególnych latach przedstawia Tabela w pkt. II.16) OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA - SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wymaga posiadania stosownych uprawnień do wykonywania czynności bankowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. prawo bankowe ( Dz. U. z 2018 r., poz. 2187 z późn. zm.) tj. aktualne zezwolenie uprawniające do wykonywania czynności bankowych lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest uprawniony do wykonywania czynności bankowych, wydany przez Komisję Nadzoru Finansowego.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Dokumenty i oświadczenia wymagane od wszystkich Wykonawców, które należy złożyć wraz z ofertą: 1) Oświadczenia Wykonawcy: a) o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania (zawarte w załączniku nr 3 do SIWZ); b) o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (zawarte w załączniku nr 2 do SIWZ); c) o niepodleganiu wykluczeniu przez podmiot (podmioty) na zasobach którego polega wykonawca – jeżeli dotyczy (zawarte w załączniku nr 3 do SIWZ); UWAGA: W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenia składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 2) Pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie (jeśli dotyczy): a) w przypadku podpisywania oferty przez osoby nie wymienione w odpisie z właściwego rejestru – pełnomocnictwo do podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia umowy, b) w przypadku podmiotów występujących wspólnie pełnomocnictwo podpisane przez upoważnionych przedstawicieli każdego z podmiotów występujących wspólnie, do reprezentowania w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (zgodnie z art. 23 ustawy Pzp). 3) Zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (jeśli dotyczy). Wzór zobowiązania stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. Ponadto w terminie do 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca przekaże Zamawiającemu: Oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (wzór oświadczenia w załączniku nr 4 do SIWZ).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach