Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2 340 000,00 zł

Gmina Sędziejowice ogłasza przetarg

  • Adres: 98160 Sędziejowice, ul. Wieluńska
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 436 771 002 , fax. 436 771 006
  • Data zamieszczenia: 2017-11-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Sędziejowice
    ul. Wieluńska 6
    98160 Sędziejowice, woj. łódzkie
    tel. 436 771 002, fax. 436 771 006
    REGON: 73093459400000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2 340 000,00 zł
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2.340.000,00 zł (słownie: dwa miliony trzysta czterdzieści tysięcy złotych), w tym: na finansowanie planowanego deficytu budżetu - 1.817.143,00 zł; na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów - 522.857,00 zł. 2. Uruchomienie kredytu nastąpi w jednej transzy na pisemną dyspozycję kredytobiorcy w formie przelewu na rachunek bieżący kredytobiorcy, w ciągu 3 dni od daty podpisania umowy, nie później niż do 15 grudnia 2017 r. 3. Okres karencji w spłacie kredytu od dnia postawienia do dyspozycji kredytu do 31 marca 2018 r. 4. Okres kredytowania: od dnia podpisania umowy kredytowej do 30 listopada 2025 r. 5. Spłata kapitału nastąpi w 32 okresach licząc od dnia 31 marca 2018 r. do 30 listopada 2025r. w następujących kwotach i terminach: 1) 31.03.2018 - 25.000 2) 31.05.2018 - 25.000 3) 30.09.2018 - 25.000 4) 30.11.2018 - 25.000 5) 31.03.2019 - 80.000 6) 31.05.2019 - 80.000 7) 30.09.2019 - 80.000 8) 30.11.2019 - 80.000 9) 31.03.2020 - 80.000 10) 31.05.2020 - 80.000 11) 30.09.2020 - 80.000 12) 30.11.2020 - 80.000 13) 31.03.2021 - 80.000 14) 31.05.2021 - 80.000 15) 30.09.2021 - 80.000 16) 30.11.2021 - 80.000 17) 31.03.2022 - 80.000 18) 31.05.2022 - 80.000 19) 30.09.2022 - 80.000 20) 30.11.2022 - 80.000 21) 31.03.2023 - 80.000 22) 31.05.2023 - 80.000 23) 30.09.2023 - 80.000 24) 30.11.2023 - 80.000 25) 31.03.2024 - 80.000 26) 31.05.2024 - 80.000 27) 30.09.2024 - 80.000 28) 30.11.2024 - 80.000 29) 31.03.2025 - 80.000 30) 31.05.2025 - 80.000 31) 30.09.2025 - 80.000 32) 30.11.2025 – 80.000 6. Wysokość miesięcznych rat spłat kapitału może ulec zmianie w przypadku wykorzystania przez zamawiającego mniejszej kwoty kredytu. 7. Oprocentowanie kredytu będzie zmienne i obliczane w oparciu o wskaźnik oprocentowania depozytów bankowych WIBOR 1M powiększony o stałą marżę banku w okresie kredytowania. 8. Dla celów sporządzenia oferty należy przyjąć wartość WIBOR 1M z dnia 31 października 2017 r. tj. 1,66%. 9. Dopuszcza się możliwość niewykorzystania całości kredytu lub wcześniejszej jego spłaty, bez pobrania przez bank dodatkowej prowizji lub opłaty. W przypadku wcześniejszej spłaty kapitału, odsetki będą naliczane za okres faktycznego wykorzystania kredytu. 10. Zamawiający przewiduje zmiany dotyczące wykorzystania udzielonego kredytu polegające na niewykorzystaniu kredytu w pełnej wysokości lub wcześniejszej spłaty kredytu w całości bądź w części i dopuszcza wprowadzenie zmian do umowy kredytowej w takim zakresie. 11. Sposób ustalenia wysokości stopy procentowej: stopa procentowa dla danego miesiąca jest ustalana w oparciu o stawkę WIBOR 1M liczoną jako średnia arytmetyczna w okresie od pierwszego do ostatniego dnia roboczego miesiąca poprzedzającego dany okres odsetkowy plus stała marża banku w okresie obowiązywania umowy. 12. Prowizje: 1) wysokość prowizji za gotowość banku od kwoty niewykorzystanego kredytu - 0%, 2) wysokość prowizji od kwoty spłaconej przed terminem - 0% 3) wysokość prowizji przygotowawczej - nie wyższa niż 0,1% od kwoty kredytu 13. Zabezpieczenie spłaty kredytu - weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową przy kontrasygnacie Skarbnika oraz oświadczenie dłużnika o poddaniu się egzekucji (złożone w trybie art. 97 ust. 1 i 2 ustawy - Prawo bankowe). 14. Do celów obliczenia oprocentowania przyjmuje się, że rok liczy 365 dni, a miesiąc rzeczywistą ilość dni. 15. Cenę oferty należy podać w PLN cyfrowo i słownie, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. 16. Cena oferty winna zawierać wszystkie koszty związane z obsługą kredytu. Przy kalkulacji kosztów należy uwzględnić: 1) wysokość oprocentowania według wartości WIBOR 1M z dnia 31 października 2017 r., tj. 1,66%, 2) marżę bankową, 3) łączną kwotę odsetek, uwzględniającą wyżej wymienioną wysokość oprocentowania oraz marżę bankową, 4) prowizję od udzielenia kredytu (procentowo i kwotowo). 17. Suma odsetek oraz prowizji od udzielonego kredytu będą składały się na cenę oferty. 18. Dla obliczania ceny przyjmuje się, że kredyt udzielony jest 15 grudnia 2017 r. w kwocie 2.340.000 zł, spłacany w 32 ratach według harmonogramu określonego w pkt 5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dział III SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna za spełniony warunek posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności, gdy Wykonawca przedstawi aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie RP wydane przez Komisję Nadzoru Finansowego zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2017r., poz. 1876 ze zm.), a przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed wejściem w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe, a w przypadku banków państwowych pisemne oświadczenie, że bank prowadzi działalność na podstawie stosownego rozporządzenia Rady Ministrów z podaniem rocznika, numeru i pozycji właściwego Dziennika Ustaw.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) załącznik nr 1 do SIWZ - formularz ofertowy; b) Oświadczenia wymagane postanowieniami pkt 1. rozdziału VII SIWZ; c) Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii; d) Pełnomocnictwo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, o ile prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą;

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach