Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 1 881 875,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań.

Gmina Harasiuki ogłasza przetarg

  • Adres: 37-413 Harasiuki, Długa
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 158 791 306, , fax. 158 791 306
  • Data zamieszczenia: 2020-04-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Harasiuki
    Długa 11
    37-413 Harasiuki, woj. podkarpackie
    tel. 158 791 306, , fax. 158 791 306
    REGON: 83040937600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.harasiuki.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 1 881 875,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1.Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 1 881 875,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 1 536 875,00 zł oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów w kwocie 345 000,00 zł, zgodnie z Uchwałą Nr XVIII/118/2020 3.2. Warunki udzielenia kredytu: 1) Wykonawca uruchomi środki kredytu w terminie zgodnym z zapisami formularza ofertowego wybranej oferty. 2) Wykonawca postawi do dyspozycji Zamawiającego kredyt w całości, w miesiącu sierpniu 2020 roku po uprzednim zgłoszeniu zapotrzebowania przez Zamawiającego, bez składania odrębnego wniosku kredytowego podlegającego rozpatrzeniu. Bank uruchomi środki kredytu najpóźniej w ciągu 15 dni po zgłoszeniu zapotrzebowania przez Zamawiającego, lecz zgodnie z deklaracją złożoną w ofercie 3) Forma zabezpieczenia kredytu: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 4) Kredyt spłacany będzie w latach 2022 – 2024, spłata kredytu nastąpi od trzeciego kwartału 2022 roku. 5) Spłata pierwszej raty kapitału 30 września 2022 r – ostatniej 31 grudnia 2024 roku 6) Oprocentowanie w okresie obowiązywania umowy: a) Od kwoty należności głównych: • ustalone w oparciu o stawkę bazową WIBOR 3M, powiększoną o stałą marżę. Stawka bazowa ustalana będzie w okresach kwartalnych zgodnie z notowaniem stawki WIBOR 3M na dwa dni robocze przed rozpoczęciem nowego okresu odsetkowego. • Dla pierwszego okresu rozliczeniowego należy przyjąć stawkę WIBOR 3M przyjętą do obliczenia ceny oferty. • O każdej zmianie oprocentowania wynikającej ze zmiany stawki WIBOR 3M Wykonawca powiadomi Zamawiającego w formie pisemnej z podaniem terminu, od którego zmiana będzie obowiązywała, w terminie do 7 dni od daty obowiązywania nowej wartości oprocentowania, w pierwszej kolejności drogą elektroniczną, następnie listem poleconym. Do zawiadomienia dołączony zostanie nowy harmonogram płatności. b) Od kwoty należności przeterminowanych: w przypadku niedotrzymania przez Zamawiającego terminów płatności którejkolwiek z rat, Wykonawcy przysługiwać będzie prawo do naliczania odsetek karnych. Odsetki naliczane będą od dnia następnego po upływie terminu płatności. 7) Spłata odsetek następować będzie zgodnie z harmonogramem, począwszy od 30 września 2020 roku. Do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni w każdym okresie rozliczeniowym w stosunku do liczby dni w roku (przyjmuje się, że każdy rok odsetkowy liczy 365 dni). 8) Odsetki naliczane będą za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu. Spłata odsetek następować będzie, tylko od kwoty faktycznie uruchomionego kredytu, na podstawie dokumentów obciążeniowych. 9) Odsetki naliczane będą od kwoty faktycznego zadłużenia, Bank nie będzie pobierać opłat i prowizji bankowych od zaangażowania kredytu tj. salda niewykorzystanej części kredytu. 10) Odsetki od wykorzystanego kredytu Zamawiający płacić będzie przez cały okres trwania umowy według załączonego harmonogramu. 11) W przypadku, gdy termin spłaty upływa w dniu wolnym ustawowo od pracy, uważa się, że termin spłaty został zachowany, jeżeli spłata rat i odsetek nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie spłaty (dni robocze: poniedziałek-piątek). 12) W razie uchybienia przez Zamawiającego terminom i wysokości płatności rat przekraczającego 45 dni, Wykonawcy przysługuje możliwość postawienia umowy w stan natychmiastowej wymagalności, po uprzednim wyznaczeniu Zamawiającemu dodatkowego terminu nie krótszego niż 45 dni. 13) Kredyt w kwocie 1 881 875,00 zł będzie spłacany w 10 ratach płatnych w terminie od 30 września 2022 r. do 31 grudnia 2024 r. 2022 r – 2 raty po 40 937,00 zł. 2023 r – 4 raty po 225 000,00 zł. 2024 r – 4 raty po 225 000,00 zł. 15). Ustala się okres karencji w spłacie raty kapitałowej do dnia 30 września 2022 roku.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie i uzna, że warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca oświadczy, że posiada kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej pozwalające na prawidłową realizację zamówienia oraz wykaże, że posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także realizację usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 2187 z późn.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wypełniony formularz oferty wraz z harmonogramem spłaty wierzytelności – Załącznik nr 1 do SIWZ, Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy w niniejszym postępowaniu oraz do podpisania umowy (o ile nie wynika to z dokumentów rejestracyjnych). Pełnomocnictwo osób podpisujących ofertę do reprezentowania Wykonawcy, zaciągania w jego imieniu zobowiązań finansowych w wysokości odpowiadającej cenie oferty oraz podpisania oferty musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli pełnomocnictwo takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy (odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej), to do oferty należy dołączyć oryginał lub poświadczoną za zgodność z oryginałem przez notariusza, kopię pełnomocnictwa wystawionego na reprezentanta Wykonawcy przez osoby do upełnomocnione. Zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji na potrzeby realizacji zamówienia niezbędnych zasobów na potwierdzenie spełnienia wymagań Zamawiającego odnośnie zdolności technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej - jeżeli dotyczy Pełnomocnictwo udzielone przez wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego - jeżeli dotyczy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach