Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 1.467.375,15 PLN przeznaczonego na finansowanie deficytu budżetu Gminy Kwilcz oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów

Gmina Kwilcz ogłasza przetarg

  • Adres: 64-420 Kwilcz, ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 61 29 15 065 , fax. 61 29 15 264
  • Data zamieszczenia: 2020-10-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kwilcz
    ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 23
    64-420 Kwilcz, woj. wielkopolskie
    tel. 61 29 15 065, fax. 61 29 15 264
    REGON: 63125896800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kwilcz.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 1.467.375,15 PLN przeznaczonego na finansowanie deficytu budżetu Gminy Kwilcz oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 1.467.375,15 PLN przeznaczonego na finansowanie deficytu budżetu Gminy Kwilcz oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów. 1. Rodzaj transakcji: udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego. 2. Kwota i waluta kredytu: 1.467.375,15 PLN. 3. Wszelkie rozliczenia związane z realizacją zamówienia również odbywać się będą w PLN. 4. Okres kredytowania: 2020-2028. Zamawiający zobowiązuje się spłacić kredyt wraz z odsetkami od dnia 31.01.2021 roku do dnia 31.12.2028 roku. 5. Okres karencji: do dnia 31.12.2020 roku. 6. Początek spłaty kredytu - od dnia 31.01.2021 roku. Spłata kredytu w złotych polskich w ratach miesięcznych, w terminie do ostatniego dnia kalendarzowego każdego miesiąca, przy czym: - I rata płatna na koniec stycznia 2021 r., tj. 31.01.2021 r. - ostatnia rata płatna na koniec grudnia 2028 r., tj. 31.12.2028 r. Harmonogram spłat kredytu stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. 7. Spłata odsetek od wykorzystanego kredytu płatna ostatniego dnia miesiąca. 8. W przypadku, gdy termin spłaty kredytu lub odsetek przypadać będzie na sobotę lub na dzień wolny od pracy to Zamawiający ureguluje wymaganą ratę i odsetki w pierwszym dniu roboczym następującym po wyznaczonej dacie spłaty. 9. Odsetki naliczane będą od aktualnego zadłużenia. 10. Realizacja kredytu w formie przelewu środków pieniężnych na rachunek bieżący Gminy Kwilcz. 11. Oprocentowanie kredytu: kredyt jest oprocentowany wg zmiennej stopy procentowej obowiązującej w okresach za który odsetki są naliczane. 12. Opis sposobu obliczenia oprocentowania: oprocentowanie kredytu ustala się na stawce bazowej WIBOR 3M ogłaszanej dla ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego okres obrachunkowy, skorygowanej o marżę banku. 13. Sposób zabezpieczenia kredytu: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową określającą warunki jego wypełnienia. 14. Całość kredytu postawiona zostanie do dyspozycji w I transzy w kwocie 1.467.375,15 zł w nieprzekraczalnym terminie do 3 dni roboczy od daty podpisania umowy. 15. Zamawiający nie przewiduje naliczenia prowizji i innych opłat związanych z udzieleniem i obsługą kredytu. 16. Zamawiającemu przysługuje prawo przedterminowej spłaty kredytu w całości bądź w części, bez dodatkowych opłat. 17. W przypadku wcześniejszej spłaty części kapitału lub całości, odsetki będą naliczane od faktycznego zadłużenia. 18. Przy naliczaniu odsetek przyjmujemy rok obejmujący 365/366 dni w roku przestępnym. 19. Celem przygotowania oferty w niniejszym postępowaniu Wykonawca winien przyjąć stawki WIBOR 3M na dzień 08.10.2020 r. – 0,22%. Wskazana w ofercie banku marża jest obowiązująca przez cały okres kredytowania 2 . Dokumenty niezbędne do sporządzenia oferty znajdują się pod następującymi linkami: 2.1. Informacje dotyczące budżetu Gminy ( w tym uchwały i zarządzenia wójta ) - http://bip.kwilcz.pl/content.php?cms_id=498 2.2. Wieloletnie prognozy finansowe - http://bip.kwilcz.pl/list.php?sid=449b304109e7a1c8e41aabb794dbd4f3 2.3. sprawozdania budżetowe - http://bip.kwilcz.pl/list.php?sid=7e6d807b1cf605d714b70dd48f2f753e 2.4. sprawozdania finansowe - http://bip.kwilcz.pl/list.php?sid=a5ad574e04aab3d5ddeec8315a83215d 3. Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych 4. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 5.Zamawiający nie przewiduje możliwości zawarcia umowy ramowej. 6.Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej. 7.Zamawiający nie przewiduje zamówień o których mowa w 67 ust. 1 pkt 7 i art. 134 ust. 6 pkt.3. 8.Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1320). związane z udzieleniem kredytu w tym min: przygotowanie kredytu, wyliczanie należnych odsetek, informowanie o bieżącym stanie kredytu itp. - jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy, o ile czynności te nie będą wykonywane przez osobę w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 8 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do żądania: 1) oświadczenia wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu pracownika na podstawie umowy o pracę, 2) poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o pracę zatrudnionego pracownika, 3) innych dokumentów – zawierających informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę oraz zakres obowiązków pracownika. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 8 czynności w trakcie realizacji zamówienia: • oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę, datę zawarcia umowy i zakres obowiązków pracownika oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę oraz zakres obowiązków pracownika powinny być możliwe do zidentyfikowania; • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 8 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 8 czynności. Skierowanie do wykonania czynności określonych w punkcie 8 osób niezatrudnionych na podstawie umowy o pracę, stanowić będzie podstawę do odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Odstąpienie od umowy w tym wypadku może nastąpić w terminie 30 dni od dnia stwierdzenia przez Zamawiającego powyższego naruszenia . W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań o których mowa w art.29 ust.3a oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań Zamawiający określił w zapisach , które winny znaleźć się w umowie. 9. Zamawiający informuje, że nie przewiduje zaliczek na poczet wykonania zamówienia 10. Zamawiający nie przewiduje rozliczeń w walutach obcych. 11. Zamawiający przewiduje zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp. 12. Zamawiający nie stawia wymagań odnośnie obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia zgodnie z art. 36a ust.2 pzp. 13. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów. 14. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej. 15. Zamawiający nie stawia wymagań związanych z realizacją zamówienia , które mogą obejmować aspekty gospodarcze, środowiskowe, społeczne, związane z innowacyjnością lub zatrudnieniem – w szczególności bezrobotnych, młodocianych, osób niepełnosprawnych, innych osób o których mowa w ustawie o zatrudnieniu socjalnym. 16. Zamawiający informuje, że przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadził dialogu technicznego. 17. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia katalogów elektronicznych do oferty. 18. Zamawiający nie zastrzega, że o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz inni wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: • Wykażą posiadanie zezwolenia komisji Nadzoru Bankowego na rozpoczęcie działalności bankowej zgodnie z wymogami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe lub inny dokument, na podstawie którego prowadzona jest działalność w zakresie przedmiotu zamówienia zgodnie z przepisami prawa bankowego.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu – odpowiednio zgodnie z załącznikiem nr 2 lub 3 W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, z których wynikać będzie: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Uwaga! Podmiot trzeci, na którego zasobach polega Wykonawca składający ofertę poświadcza za zgodność z oryginałem kopie dokumentów. 2.2. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy pzp Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia (załącznik nr 6 do SIWZ). 3.Ofertę może złożyć tylko podmiot do tego uprawniony, w tym celu należy dołączyć do oferty dokument lub dokumenty, z których wynika uprawnienie do podpisania oferty i dokumentów złożonych wraz z ofertą . 3.1. W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy określające jego zakres winno być również złożone wraz z ofertą (o ile nie wynika to z innych dokumentów załączonych do oferty, i o których mowa wyżej) i podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania wykonawcy. Pełnomocnictwo należy złożyć w oryginale, w przypadku kopii pełnomocnictwo musi być poświadczone notarialnie. 3.2. Dokument , z którego wynika jednoznacznie zobowiązanie się podmiotu trzeciego do udostępnienia Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, zgodnie z art.22a ust.2 ustawy pzp – jeżeli dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach