Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 1.000.000,00 zł na pokrycie deficytu budżetowego z przeznaczeniem na przebudowę dróg gminnych w Pszczółkach ul. Rataja, Klonowej, Topolowej oraz Łąkowej.

Gmina Pszczółki ogłasza przetarg

  • Adres: 83-032 Pszczółki, ul. Pomorska 18
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 058 6839128
  • Data zamieszczenia: 2009-11-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Pszczółki
    ul. Pomorska 18 18
    83-032 Pszczółki, woj. pomorskie
    tel. 058 6839128
    REGON: 00054505300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pszczolki.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 1.000.000,00 zł na pokrycie deficytu budżetowego z przeznaczeniem na przebudowę dróg gminnych w Pszczółkach ul. Rataja, Klonowej, Topolowej oraz Łąkowej.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu w wysokości 1.000.000,00 zł na pokrycie deficytu budżetowego z przeznaczeniem na przebudowę dróg gminnych w Pszczółkach ul. Rataja, Klonowej, Topolowej oraz Łąkowej. 2. Waluta kredytu: PLN. 3. Kwota kredytu: 1.000.000,00 zł. 4. Oprocentowanie kredytu: według zmiennej stawki WIBOR - 3 miesięczny powiększonej o stałą w całym okresie kredytowania marżę Wykonawcy. 5. Wykorzystanie kredytu: do 31.12.2009 r. 6. Dopuszcza się możliwość niewykorzystania kredytu w pełnej wysokości bez ponoszenia dodatkowych opłat. 7. Spłata kredytu nastąpi w 12 ratach kwartalnych, w okresie od II kw. 2010 r. do I kw. 2013 r. Terminy i wysokość spłat rat: 2010r II kw. 83.000 PLN III kw. 83.000 PLN IV kw. 83.000 PLN 2011r I kw. 83.000 PLN II kw. 83.000 PLN III kw. 83.000 PLN IV kw. 83.000 PLN 2012r I kw. 83.000 PLN II kw. 83.000 PLN III kw. 83.000 PLN IV kw. 83.000 PLN 2013r I kw. 87.000 PLN 8. Odsetki od wykorzystanego kredytu płatne kwartalnie, liczone od aktualnego zadłużenia w oparciu o zmienną stawkę WIBOR - 3 miesięczny powiększoną o stałą marżę banku, płatną do ostatniego dnia roboczego każdego okresu rozliczeniowego. 9. Jeżeli termin spłaty odsetek lub rat kapitałowych przypada w sobotę, niedzielę, święto lub inny dzień ustawowo wolny od pracy, spłata odsetek lub rat kapitałowych nastąpi w dniu roboczym poprzedzającym ten dzień. 10. Niedopuszczalne jest ustalenie oprocentowania kredytu przeterminowanego jako stałej wielkości liczbowej, bez podania mechanizmu jego zmian. 11. Wykonawca przez cały okres trwania umowy nie będzie naliczał dodatkowych opłat - nie dopuszcza się w ofercie dodatkowych elementów kosztowych. W proponowanej marży bank powinien ująć ewentualne dodatkowe opłaty zwyczajowo naliczane przez bank, tj. prowizję przygotowawczą, prowizję za gotowość, prowizję za obsługę kredytu, itp 12. Za rok obrachunkowy przyjmuje się 365 dni, a w przypadku roku przestępnego 366 dni. 13. Zabezpieczenie kredytu: weksel in blanco. 14. Zamawiający oświadcza, że nie ma żadnych powiązań kapitałowych i organizacyjnych z innymi przedsiębiorstwami. 15. Wykaz dokumentów do oceny zdolności kredytowej Zamawiającego - załącznik nr 1 do specyfikacji: 15.1. Statut gminy Pszczółki. 15.2. Zaświadczenie Przewodniczącego Gminnej Komisji Wyborczej o wyborze wójta. 15.3. Uchwała Nr XI/80/99 Rady Gminy Pszczółki z dnia 30 lipca 1999r w sprawie powołania skarbnika gminy Pszczółki. 15.4. Zaświadczenie o numerze REGON gminy Pszczółki. 15.5. Zaświadczenie o numerze NIP. 15.6. Uchwała Nr XXXI/273/09 Rady Gminy Pszczółki z dnia 12 listopada 2009r w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego na pokrycie deficytu budżetowego z przeznaczeniem na przebudowę dróg gminnych w Pszczółkach ul.Rataja, Klonowej, Topolowej, oraz Łąkowej. 15.7. Uchwała Nr XXIII/219/08 Rady Gminy Pszczółki z dnia 29 grudnia 2008r w sprawie budżetu gminy Pszczółki na 2009 rok. 15.8. Uchwała Nr 153/g260/III/P/08 składu orzekającego RIO w Gdańsku z dnia 16 grudnia 2008r. w sprawie opinii o projekcie budżetu Gminy Pszczółki na 2009 rok wraz z informacją o stanie mienia komunalnego i objaśnieniami. 15.9. Prognoza długu Gminy Pszczółki na 2009 rok (załącznik do Zarządzenia Nr 75/08 Wójta gminy Pszczółki z dnia 12 listopada 2008r). 15.10. Uchwała Nr 155/g260/III/D/08 składu orzekającego RIO w Gdańsku z dnia 16 grudnia 2008r. w sprawie opinii o możliwości sfinansowania deficytu budżetu oraz prognozie kształtowania się długu Gminy Pszczółki. 15.11. Uchwała Nr XXXI/271/09 Rady Gminy Pszczółki z dnia 12 listopada 2009r w sprawie zmiany budżetu gminy Pszczółki na 2009 rok (ostatnia zmiana). 15.12. Informacja o stanie mienia komunalnego Gminy Pszczółki na dzień 30 września 2009r (załącznik do Zarządzenia Nr 58/09 Wójta Gminy Pszczółki z dnia 10 listopada 2009r). 15.13. Prognoza długu Gminy Pszczółki na 2010 rok( załącznik nr 3 do Zarządzenia Nr 58/09 Wójta Gminy Pszczółki z dnia 10 listopada 2009r). 15.14. Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy Pszczółki za 2007 rok. 15.15. Uchwała Nr 066/g260/R/III/08 składu orzekającego RIO w Gdańsku z dnia 16 kwietnia 2008r dotycząca rozpatrzenia sprawozdania z wykonania budżetu za 2007r. 15.16. Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy Pszczółki za 2008 rok. 15.17. Uchwała Nr 020/g260/R/III/09 składu orzekającego RIO w Gdańsku z dnia 31 marca 2009r dotycząca rozpatrzenia sprawozdania z wykonania budżetu za 2008r. 15.18. Uchwała Nr 044/g260/A/III/09 składu orzekającego RIO w Gdańsku z dnia 7 kwietnia 2009r. w sprawie opinii wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Pszczółki o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy z tytułu wykonania budżetu za 2008 rok. 15.19. Informacja o przebiegu wykonania budżetu gminy Pszczółki z I półroczu 2009r. 15.20. Uchwała nr 085/g260/B/III/09 składu orzekającego RIO w Gdańsku z dnia 28 sierpnia 2009r. w sprawie opinii o przedłożonej informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy Pszczółki za I półrocze 2009r. 15.21. Sprawozdanie kwartalne Rb-NDS o nadwyżce/deficycie gminy Pszczółki za 2007r, 2008r, III kw.2009r. 15.22. Sprawozdanie kwartalne Rb-N o stanie należności gminy Pszczółki za 2007r, 2008r, III kw.2009r. 15.23. Sprawozdanie kwartalne Rb-Z o stanie zobowiązań Gminy Pszczółki za 2007r,2008r, III kw.2009r. 15.24. Skonsolidowany bilans gminy Pszczółki za 2007r., 2008r. 15.25. Rachunek zysków i strat jednostki za 2007r., 2008r. 15.26. Zestawienie zmian w funduszu jednostki za 2007r., 2008r. 15.27. Bilans z wykonania budżetu gminy Pszczółki za 2007r., 2008r.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661130005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, 4) nie podlegają wykluczeniu z art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. 2. Wykonawcy składający ofertę wspólnie muszą; 1) ustanowić pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, 2) spełniać wspólnie warunki określone w pkt. 1. podpunkty 1, 2, 3, 3) spełniać każdy z osobna warunek określony w pkt. 1. podpunkty 4, 4) zawrzeć umowę regulującą współpracę podmiotów. 3. Zamawiający dokona oceny spełnienia wymaganych warunków metodą spełnia / nie spełnia oraz na podstawie analizy dokumentów i oświadczeń dostarczonych przez Wykonawców.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Na ofertę Wykonawcy składa się wypełniony i podpisany Formularz ofertowy, wg wzoru znajdującego się w części II SIWZ, oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - załącznik do Formularza ofertowego oraz dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnienie tych warunków: 1) aktualny odpis z właściwego rejestru, potwierdzający uprawnienia do występowania w obrocie prawnym oraz, że profil działania Wykonawcy jest zgodny z przedmiotem niniejszego zamówienia, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 2) zezwolenia Komisji Nadzoru Finansowego na utworzenie banku, obejmującego swoim zakresem wykonywanie czynności bankowych, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29.08.1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2002 r. Nr 72, poz. 665 ze zmianami) albo zezwolenia wydanego przez właściwe władze nadzorcze państwa macierzystego, obejmującego swoim zakresem wykonywanie czynności bankowych, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo bankowe - dotyczy Wykonawcy - instytucji kredytowej w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt 17 ustawy Prawo bankowe albo aktualnego statutu Banku - dotyczy Wykonawcy - banku, o którym mowa w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe, 3) oświadczenie o posiadaniu niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowaniu osobami zdolnymi do wykonania zamówienia (załącznik do Formularz ofertowego), 4) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art.24 ust.1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (załącznik do Formularza ofertowego), 5) w przypadku złożenia oferty wspólnej - pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu wraz z umową regulującą współpracę Wykonawców. 6) do oferty należy również załączyć wzór umowy kredytowej oraz wykaz dokumentów wymaganych przez bank w celu udzielenia kredytu. 2. Dokumenty złożone przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia będą rozpatrywane łącznie, z wyjątkiem pkt. 1 ppkt. 1), 2), 4), 3. Zamawiający żąda, aby przedstawione dokumenty były sporządzone w języku polskim, w oryginale lub formie kserokopii poświadczonej, na każdej stronie, za zgodność z oryginałem przez składającego ofertę. 4. Wykonawcy składający ofertę wspólną będą ponosić solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy zgodnie z jej postanowieniami. 5. Zamawiający może w ramach solidarnej odpowiedzialności żądać wykonania umowy od wszystkich partnerów łącznie lub od każdego z osobna.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.pszczolki.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach