Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 1 131 324,00 zł.

Gmina Borzechów ogłasza przetarg

  • Adres: 24-224 Borzechów,
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 815 111 702 , fax. 815 111 024
  • Data zamieszczenia: 2019-11-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Borzechów
    24-224 Borzechów, woj. lubelskie
    tel. 815 111 702, fax. 815 111 024
    REGON: 53513200000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.borzechow.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 1 131 324,00 zł.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zamówienia pn: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 1 131 324,00 zł 3.2. Szczegółowy zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia: 1. Kwota kredytu: 1 131 324,00 zł 2. okres kredytowania — od dnia podpisania umowy do 30.12.2030 r. 3. Uruchomienie kredytu nastąpi w jednej transzy : do 20 grudnia 2019 r. Zamawiający nie przewiduje prowizji z tytułu udzielenia kredytu (zgodnie z art. 69 ust.2 pkt 9 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. prawo bankowe (Dz. U. z 2018 r., poz. 2187 ze zm.). 4. Termin wypłaty zostanie określony na podstawie złożonego przez Zamawiającego odrębnego zapotrzebowania na środki. Czas uruchomienia kredytu będzie zgodny z ofertą Wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. 5. Zamawiający ustala okres karencji przy spłacie kredytu -od dnia podpisania umowy do dnia 30.06.2020 6. Spłata kapitału będzie następowała : - I rata do dnia 30.06.2020 w kwocie 31 324,00 zł i od 2021 roku - 40 rat płatnych kwartalnie począwszy od 31.03.2021r. do 30.12.2030 r w kwocie 27 500,00 zł 7. Spłata odsetek następować będzie w okresach miesięcznych w latach 2019-2030, w ostatnim dniu roboczym każdego miesiąca od faktycznie wykorzystanej kwoty kredytu. Do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu w stosunku do 365/366 dni w roku. Do obliczenia kalendarza odsetkowego do obliczenia ceny oferty należy przyjąć rzeczywistą liczbę dni w miesiącu przez 365 dni w roku. 8. Kredyt przeznaczony będzie na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu 2019 roku oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek. 9. Oprocentowanie kredytu będzie liczone w oparciu o jednomiesięczną stawkę WIBOR 1M z ostatniego roboczego dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc, za który dokonywana jest płatność odsetek, powiększoną o marżę określoną w ofercie. Marża wyrażona w punktach procentowych (dwa miejsca po przecinku) będzie stała w okresie obowiązywania umowy i nie może ulec zmianie. Dla obliczenia ceny oferty należy przyjąć stawkę WIBOR IM w październiku, tj. z dnia 31.10.2019 r. w wysokości 1,63% oraz uruchomienie kredytu w jednej transzy w dniu 20.12.2019 r. 10. Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z wykorzystania całości lub części kredytu bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów. 11. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej (przed ustalonymi terminami) spłaty kredytu oraz poszczególnych rat kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów w postaci opłat, prowizji rekompensacyjnej itp. W przypadku spłaty kredytu we wcześniejszym terminie, odsetki będą naliczane do dnia spłaty. 12. W przypadku nie wykorzystania całej kwoty kredytu zostanie ustalony nowy harmonogram spłat rat kredytu. 13. W przypadku, gdy termin spłaty raty kredytu przypadnie w dzień wolny od pracy, Zamawiający ureguluje wymaganą ratę w pierwszy dzień roboczy następujący po wyznaczonej dacie spłaty. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca każdorazowo (co miesiąc) informował w sposób pisemny lub faxem o zbliżającym się terminie zapłaty kapitału i odsetek co najmniej na 7 dni przed wymaganym terminem płatności. 14. Realizacja dyspozycji kredytobiorcy następować będzie w formie bezgotówkowej na rachunek budżetu Gminy Borzechów Nr 32 8687 0009 2002 2500 0127 0004 15. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 200,00 zł za każdy dzień opóźnienia uruchomienia kredytu, liczoną od terminu wskazanego przez Wykonawcę w formularzu ofertowym. 16. Zamawiający wymaga, aby wykonawca, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejsza złożył w terminie 3 dni od daty rozstrzygnięcia postępowania projekt umowy, który będzie uwzględniał wszystkie warunki określone w SIWZ. Zamawiający nie będzie związany przedstawionym przez wykonawcę projektem umowy i zastrzega sobie prawo wnoszenia poprawek do szczegółowych zapisów projektu umowy. Poprawki mogą dotyczyć w szczególności warunków umowy, które nie zostały ściśle określone w SIWZ, przy czym ewentualne zmiany treści projektu umowy nie spowoduje sprzeczności z zapisami SIWZ. 17. Jedynym kosztem kredytu jest jego zmienne oprocentowanie. Kredyt nie może być obciążony żadnymi innymi opłatami. 18. Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w walucie polskiej (PLN). 19. Zamawiający nie wyraża zgody na udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na realizację inwestycji ze środków pożyczki Europejskiego Banku Inwestycyjnego. 3.3. Informacje dodatkowe dla Wykonawców: 1. Gmina Borzechów nie posiada udziałów w spółce prawa handlowego . 2. Gmina Borzechów nie wyemitowała papierów wartościowych wierzycielskich. 3. Zamawiający oświadcza, że nie zalega z uiszczaniem podatków oraz składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne. 4. Wójt Gminy Borzechów potwierdza, iż prawnym zabezpieczeniem spłaty udzielonego kredytu będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową. Zgodnie z art. 262 ust. 2 ustawy o finansach publicznych czynności prawnych polegających na zaciąganiu kredytów i pożyczek oraz udzielaniu pożyczek, poręczeń i gwarancji, a także emisji papierów wartościowych w gminie dokonuje wójt (burmistrz). Artykuł 46 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym stanowi, że oświadczenie woli w imieniu gminy w zakresie zarządu mieniem składa jednoosobowo wójt albo działający na podstawie jego upoważnienia zastępca wójta samodzielnie albo wraz z inną upoważnioną przez wójta osobą. Zamawiający nie dopuszcza możliwości kontrasygnaty Skarbnika na wekslu in blanco. Brak jest podstaw prawnych do dokonania takiej kontrasygnaty. Zgodnie z powyższym Skarbnik Gminy nie jest osobą upoważnioną do reprezentowania Gminy. Kontrasygnata Skarbnika nie jest oświadczeniem woli w rozumieniu prawa cywilnego, a więc nie może mieć charakteru poręczenia na dokumentach stanowiących zabezpieczenie, gdyż na nim znajdować się mogą tylko podpisy osób upoważnionych do reprezentowania gminy. Skarbnik Gminy złoży kontrasygnatę na umowie o kredyt 5. Na rachunkach bankowych Gminy Borzechów nie ciążą zajęcia egzekucyjne. 6. Zamawiający oświadcza, iż nie toczy się ani w ostatnich pięciu latach nie wszczęto przeciwko niemu postępowania egzekucyjnego. 6. Gmina Borzechów nie posiada zaległych zobowiązań w bankach. 7. W ciągu ostatnich 18 miesięcy w Gminie Borzechów nie był prowadzony program naprawczy w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. 8. W ciągu ostatnich 36 miesięcy nie były prowadzone wobec Gminy za pośrednictwem komornika sądowego działania windykacyjne zadłużenia w bankach. 9. Zamawiający oświadcza, iż nie posiada zobowiązań nieujętych w kwocie zadłużenia w wieloletniej prognozie finansowej w postaci płatności ratalnej. 10. Zamawiający oświadcza, że nie zawieszono organów Gminy, ani nie ustanowiono zarządu komisarycznego wskutek braku skuteczności w wykonywaniu zadań publicznych przez organy Gminy. 11. Zamawiający oświadcza, że nie jest organem założycielskim samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej prowadzącego szpital oraz nie jest posiadaczem większości udziałów w spółce kapitałowej prowadzącej szpital
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 3.3. Wykonawca ubiegający się o udzielenie przedmiotowego zamówienia musi spełniać warunki udziału w postępowaniu dotyczące kompetencji i uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej. Zamawiający nie dokonuje szczegółowego określenia warunków dotyczących zdolności technicznej łub zawodowej oraz sytuacji finansowej i ekonomicznej. 3.4. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący uprawnienia do wykonywania określonej działalności łub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, jeżeli wykaże, że posiada uprawnienia do prowadzenia na terenie Rzeczypospolitej Polskiej działalności gospodarczej w zakresie wykonywania czynności bankowych obejmujących udzielanie kredytów, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 2178 z późn. zm.) 3.5. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu w stosownych sytuacjach polegać na zdolnościach innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia. 3.6. Oferty wykonawców, którzy wykażą spełnianie wymaganych warunków zostaną dopuszczone do badania i oceny. 3.7. W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu wykonawcy są zobowiązani złożyć następujące dokumenty: Razem z oferta: 5.5.1 Oświadczenie wstępne o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 2 do SIWZ 5.2 Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesji, zezwolenia lub licencji zgodnie z punktem 5.2 SIWZ 3.8. Jeżeli wykonawca nie złoży oświadczenia, o którym mowa w sekcji 5.5.1 lub dokumentów, o których mowa w sekcji 5.5.2 lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 3.9. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie, o którym mowa w pkt 5.5.1 i 6.3.1 składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców' wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw' wykluczenia. 3.10. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 5.5.1. i 6.3.1. 3.11. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów wskazanych w sekcji 5.5.2 na wezwanie zamawiającego, jeżeli zamawiający posiada aktualne oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352). W tym celu zaleca się, aby wykonawca zamiast złożyć wymagane dokumenty wskazał, w jakim konkretnie postępowaniu złożył dokumenty będące w posiadaniu zamawiającego łub w jaki sposób są one dostępne dla zamawiającego - w celu umożliwienia ich identyfikacji. 3.12. Dokumenty wskazane w sekcji 5.5.1 - 5.5.2 powinny być aktualne na dzień ich złożenia. 3.13. Dokumenty sporządzone w języku obcym należy składać wraz z tłumaczeniem na język polski. 3.14. Oświadczenie wskazane w sekcji 5.5.1 składa się w formie oryginału. 3.15. Dokumenty wskazane w sekcji 5.5.2 składa się w formie oryginału lub kserokopii za zgodność z oryginałem. 3.16. Wykonawcy, którzy nie wykażą spełniania wymaganych warunków zostaną wykluczeni z postępowania.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 4.4. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert (o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy), samodzielnie (bez odrębnego wezwania ze strony zamawiającego) przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej z innymi wykonawcami składającymi oferty w danym postępowaniu (o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 PZP) - wg załącznika do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 4.5. Jeżeli wykonawca nie złoży oświadczenia, o którym mowa w sekcji 6.4, lub oświadczenie jest niekompletne, zawiera błędy lub budzi wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wezwie do jego złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach