Przetargi.pl
UDZIELENIE I OBSŁUGA KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO W KWOCIE 5 000 000,00 ZŁ Z PRZEZNACZENIEM NA SFINANSOWANIE PLANOWANEGO DEFICYTU

Gmina Kostrzyn ogłasza przetarg

  • Adres: 62-025 Kostrzyn, ul. Dworcowa
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 618178565 , fax. 618178191
  • Data zamieszczenia: 2017-11-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kostrzyn
    ul. Dworcowa 5
    62-025 Kostrzyn, woj. wielkopolskie
    tel. 618178565, fax. 618178191
    REGON: 631259554
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kostrzyn.wlkp.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    UDZIELENIE I OBSŁUGA KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO W KWOCIE 5 000 000,00 ZŁ Z PRZEZNACZENIEM NA SFINANSOWANIE PLANOWANEGO DEFICYTU
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa bankowa udzielenia i obsługi kredytu długoterminowego w złotych polskich w kwocie 5 000 000,00 zł (słownie: pięć milionów złotych 00/100) z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu. 2. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: a) Okres kredytowania 8 lat, z opóźnionym terminem spłaty (spłata od 31.03.2018 r.), spłata kredytu w ratach kwartalnych, okres spłaty kredytu – począwszy od 31.03.2018 roku do dnia 31 grudnia 2024 roku w terminach i ratach zgodnie z HARMONOGRAMEM SPŁAT KREDYTU, b) Oprocentowanie kwartalne (3-miesięczne) liczone od kapitału pomniejszonego o spłacone raty, oparte na zmiennej stawce WIBOR 3M (dla obliczenia ceny należy przyjąć stawkę WIBOR 3M na dzień 01.12.2017r. opublikowaną przez NBP) plus marża banku (marża nie może zostać podwyższona w trakcie trwania umowy). c) Spłata odsetek w cyklach miesięcznych, na ostatni dzień roboczy miesiąca, począwszy od miesiąca, w którym nastąpiło uruchomienie kredytu. d) Zamawiający zastrzega, że kredyt zostanie uruchomiony jednorazowo, tj. postawiony będzie do dyspozycji Zamawiającego najpóźniej do dnia 15.12.2017 roku (termin ten może ulec wydłużeniu z zastrzeżeniem, że nie więcej niż o dwa dni robocze licząc od dnia zawarcia umowy w zależności od złożonej oferty). Środki kredytowe zostaną wykorzystane do dnia 31.12.2017 r. e) Zamawiający zastrzega sobie możliwość przedterminowej spłaty części lub całości kredytu po uprzednim powiadomieniu banku o zamiarze takiej spłaty w terminie 7 dni przed jej realizacją, bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów oraz możliwość przesunięcia spłaty kredytu w ramach ustalonych lat kredytowania. f) Warunki wymagane przez Zamawiającego, co do prowizji i opłat bankowych: Zamawiający zapłaci bankowi jednorazową prowizję przygotowawczą liczoną od kwoty całkowitej kredytu (tj. 5 000 000,00 zł). Poza jednorazową prowizją Zamawiający nie przewiduje żadnych innych prowizji i opłat związanych z wykonaniem umowy. Prowizja przygotowawcza zostanie zapłacona przez Zamawiającego w dniu uruchomienia kredytu, bez umniejszenie kwoty uruchamianego kredytu. g) Zabezpieczeniem spłaty kredytu będzie weksel własny „in blanco" wraz z deklaracją wekslową, podpisany przez Burmistrza Gminy oraz Skarbnika Gminy. h) Zamawiający złoży oświadczenie o poddaniu się egzekucji na podstawie bankowego tytułu egzekucyjnego co do roszczeń z weksla w dniu podpisania umowy. i) Umowa kredytowa, weksel oraz deklaracja wekslowa zostaną kontrasygnowane przez Skarbnika Gminy. UWAGA: Wykonawca winien zapoznać się z dokumentacją przetargową, a zaistniałe ewentualnie nieścisłości lub braki wyjaśnić z Zamawiającym na podstawie art. 38 ustawy Prawo zamówień publicznych. 3. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności związane z obsługą udzielonego kredytu (na czas realizacji, zamówienia) w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku Kodeks pracy (j.t. Dz.U.2016.1666 z późn. zm.). Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a Pzp, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a Pzp, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań oraz rodzaje czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia zostały określone we wzorze umowy stanowiącym III część SIWZ. Za niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne w wysokości określonej w projekcie umowy stanowiącym załącznik do SIWZ. 4. Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień 66 11 30 00-5 Usługi udzielenia kredytu 5. Wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia Wykonawca jest zobowiązany ująć w cenie ofertowej. 6. Wykonawca, którego oferta - na podstawie kryteriów oceny ofert – będzie oceniona jako najkorzystniejsza, zostanie zobowiązany do dostarczenia w wyznaczonym terminie przed zawarciem umowy wymagane dokumenty i oświadczenia. 7. Informacje dodatkowe: 1) JST nie korzysta z transakcji wykupu wierzytelności. 2) JST nie udzieliła żadnych poręczeń i gwarancji. 3) Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia oświadczenia o poddaniu się egzekucji na podstawie bankowego tytułu egzekucyjnego, co do roszczeń z tytułu umowy kredytu oraz co do roszczeń z weksla. 4) Skarbnik kontrasygnuje umowę kredytową weksel, deklarację wekslową oraz oświadczenie o poddaniu się egzekucji. 5) W celu obliczenia ceny oferty należy przyjąć 15.12.2017 r. jako datę uruchomienia kredytu. 6) Uruchomienie kredytu nastąpi na podstawie złożonej dyspozycji przez Zamawiającego. Kredyt będzie uruchamiany jednorazowo poprzez złożenie dyspozycji na wzorze Wykonawcy - Banku. 7) Załączniki dostępne na stronie internetowej http://bip.wokiss.pl/kostrzynm/ - w zakładce Budżet oraz w zakładce Prawo lokalne - Uchwały: a) Uchwała budżetowa na 2017 rok - Uchwała Nr XXVIII/216/2016 Rady Miejskiej Gminy Kostrzyn z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie uchwały budżetowej na rok 2017 oraz jej zmiany b) Uchwała Nr XXXVII/307/2017 Rady Miejskiej Gminy Kostrzyn z dnia 26.10.2017 w sprawie zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Kostrzyn na lata 2017 -2024, c) Uchwała Nr XXXVII/306/2017 Rady Miejskiej Gminy Kostrzyn z dnia 26.10.2017 w sprawie zmiany w budżecie Gminy Kostrzyn na 2017 r. d) Sprawozdanie z wykonania budżetu za rok 2016 oraz 2015 oraz za 3 kwartały 2017 r. e) Sprawozdanie Rb-Z, Rb-N i Rb-NDS z wykonania budżetu f) Opinie RIO o prawidłowości prognozy długu oraz o wykonaniu budżetu za 2016 rok g) Opinia RIO o możliwości spłaty kredytu będącego przedmiotem postępowania przetargowego, h) Upoważnienie dla Burmistrza do zaciągania kredytów zawarte w § 9 pkt. 1 Uchwały Nr XXVIII/216/2016 z dnia 29 grudnia października 2016 r. 8) Gmina nie posiada na rachunkach bankowych zajęć egzekucyjnych. 9) Gmina nie posiada zaległych zobowiązań w bankach. 10) Gmina informuje, iż nie był prowadzony program naprawczy. 11) Nie były prowadzone działania windykacyjne. 12) Gmina nie posiada zaległych zobowiązań wobec ZUS i US. 13) Zamawiający informuje, iż w ciągu ostatnich dwóch lat nie została podjęta uchwała o nieudzieleniu absolutorium Burmistrzowi. 14) Zamawiający informuje, że nie wystąpiły oraz nie są planowane przejęcia z mocy prawa przez JST zadłużenia po innym podmiocie, dla którego JST była podmiotem założycielskim. 8. UWAGI: 1) Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów. 2) Zamawiający nie zamierza zwoływać zebrania Wykonawców, chyba że taka potrzeba zajdzie. 3) Zamawiający przewiduje możliwość prowadzenie korespondencji drogą elektroniczna lub fax-em.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał zezwolenie uprawniające do wykonywania czynności bankowych w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (j.t. Dz.U.2017.1876, zm. z 2016 r. poz. 1997)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach