Przetargi.pl
„Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 5.000.000,00 zł dla Gminy Jedlińsk przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w związku z realizacją zadań inwestycyjnych.”

Gmina Jedlińsk ogłasza przetarg

  • Adres: 26-660 Jedlińsk, ul. Warecka
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 483 213 087 , fax. 483 213 021
  • Data zamieszczenia: 2019-07-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Jedlińsk
    ul. Warecka 19
    26-660 Jedlińsk, woj. mazowieckie
    tel. 483 213 087, fax. 483 213 021
    REGON: 67022376400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.jedlinsk.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 5.000.000,00 zł dla Gminy Jedlińsk przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w związku z realizacją zadań inwestycyjnych.”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1 Przedmiotem zamówienia jest: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 5.000.000,00 zł dla Gminy Jedlińsk przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w związku z realizacją zadań inwestycyjnych. Kwota kredytu: 5.000.000,00 zł (słownie: pięć milionów złotych), a) Rodzaj kredytu : długoterminowy, na sfinansowanie planowanego deficytu b) Okres kredytowania : od dnia uruchomienia do dn. 31.12.2026 r. c) Karencja w spłacie kredytu: do 31.12.2019r., dotyczy tylko rat kapitałowych, spłata odsetek począwszy od miesiąca w którym nastąpi uruchomienie kredytu, d) Planowane kwoty i terminy uruchomienia kredytu: - do 01.09.2019r. – 5.000.000,00 zł e) Spłata kapitału kredytu w złotych polskich następować będzie w ratach rocznych i płatna będzie do dnia 30 września danego roku: - 2020 rok – 714.286,00 zł - 2021 rok – 714.286,00 zł - 2022 rok – 714.286,00 zł - 2023 rok – 714.286,00 zł - 2024 rok – 714.286,00 zł - 2025 rok – 714.286,00 zł - 2026 rok – 714.284,00 zł f) Odsetki naliczone w ratach miesięcznych, liczone od faktycznie wykorzystanych środków, pobierane w ostatnim dniu każdego miesiąca, g) Jeżeli termin spłaty raty kredytu czy odsetek przypada na dzień wolny od pracy, płatność przypada na pierwszy dzień roboczy po terminie płatności. h) Oprocentowanie kredytu będzie zmienne; stopa procentowa będzie równa sumie stawki bazowej i stałej marży banku. Stawka bazowa będzie równa 3 miesięcznej stawce WIBOR z 15 dnia miesiąca poprzedzającego okres płatności odsetek, dla którego ustala się oprocentowanie powiększoną o marżę Banku – kredytodawcy. W przypadku braku notowania stawki WIBOR 3M dla danego dnia, do wyliczenia stopy procentowej stosuje się notowania z dnia poprzedniego, w którym było prowadzone notowanie stawki WIBOR 3M. i) Dla porównywalności ofert należy przyjąć- -liczba dni w roku dla kalkulacji kosztów 365. j) W przypadku spłaty kredytu we wcześniejszym terminie, odsetki liczone będą od za okres faktycznego kredytowania, a nie do końca umowy (zastrzeżenie możliwości przedterminowej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów). k) Zabezpieczenie kredytu stanowić będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. Skarbnik Gminy złoży kontrasygnatę na wekslu i deklaracji wekslowej. l) Zamawiający nie wyraża zgody na doliczanie do ceny kredytu innych kosztów niż WIBOR i marży banku. Wymaga się, aby wykonawca złożył w druku oferty oświadczenie, że nie będą naliczane koszty z tytułu: - prowizji przygotowawczej, - prowizji za sporządzenie aneksów, - prowizji za wcześniejszą spłatę kredytu, - prowizji od niewykorzystanej kwoty kredytu ani żadnych innych prowizji. m) Wykonawca zobowiązany jest przed podpisaniem umowy do dostarczenia Zamawiającemu projektu umowy w wersji papierowej i elektronicznej. Projekt umowy musi być zgodny z warunkami określonymi w SIWZ oraz musi zostać zaakceptowany przez Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian do tego projektu przed podpisaniem umowy w wersji ostatecznej. o) Zamawiający zastrzega zmianę wysokości spłaty rat w poszczególnych latach, możliwość wcześniejszej spłaty kredytu. Bank nie będzie pobierał z tego tytułu dodatkowych opłat i prowizji. p) Gmina nie złoży oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art. 777 .par. 1 pkt.5 k.p.c. r) Zamawiający wyraża zgodę na kontrasygnatę skarbnika na umowie kredytu, wekslu, deklaracji wekslowej. s) Na rachunkach Gminy w bankach nie ciążą zajęcia egzekucyjne. t) Gmina nie posiada zaległych zobowiązań w bankach. u) W Gminie nie był prowadzony program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27.08.2009r o finansach publicznych w) W Gminie nie były prowadzone za pośrednictwem komornika sądowego działania windykacyjne wszczynane na wniosek banków. y) Zamawiający nie posiada zobowiązań z tyt. obligacji, wykupu wierzytelności, forfaitingu, faktoringu, eFinancingu, leasingu, ani zaległości wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i Urzędu Skarbowego. z) Zamawiający nie udzielił poręczeń i gwarancji innym podmiotom. 2.2 Do oceny zdolności kredytowej Zamawiającego udostępnione są urzędowe sprawozdania finansowo-majątkowe sporządzone dla G.U.S., Ministerstwa Finansów i Regionalnej Izby Obrachunkowej (Rb -NDS, Rb-Z, Rb-N, Rb 28-S, Rb 27-S za 2018 rok i I kwartał 2019 roku) Sprawozdania dostępne są na stronie internetowej w Biuletynie Informacji Publicznej gminy Jedlińsk w zakładce „Sprawozdania” link: http://bip.jedlinsk.pl/index.php?id=179 Ponadto Zamawiający udostępni w formie skanów załączonych do SIWZ: -uchwałę Nr IX/36/2019 Rady Gminy Jedlińsk z dnia 27 czerwca 2019 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego, -opinię RIO w sprawie projektu uchwały budżetowej na 2019 rok oraz możliwości sfinansowania deficytu, -opinię RIO w sprawie projektu uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2019-2026, -Opinia RIO o możliwości sfinansowania planowanego w roku 2019 deficytu. - opinia RIO o możliwości spłaty długoterminowego kredytu przez Gminę Jedlińsk
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 4.2.1 kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej: – o udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski wymagane przepisami ustawy Prawo bankowe z dnia 29 sierpnia 1997 r. (t.j. Dz.U. z 2018r. poz. 2187), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 w/w ustawy inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 Prawo bankowe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 5.2 Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, jest zobowiązany do przekazania zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. 7.18 Na potrzeby oceny ofert oferta musi zawierać: a) Formularz Ofertowy sporządzony i wypełniony według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 5 do SIWZ b) Oświadczenia i dokumenty o których mowa w pkt. 5.1 SIWZ z zastrzeżeniem, że dokument o którym mowa w pkt. 5.1.4 SIWZ jeżeli dotyczy, c) Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy (wykonawców występujących wspólnie), o ile ofertę składa pełnomocnik, 7.19 Ofertę należy umieścić w kopercie/opakowaniu i zabezpieczyć w sposób uniemożliwiający zapoznanie się z jej zawartością bez naruszenia zabezpieczeń przed upływem terminu otwarcia ofert. 7.20 Na kopercie/opakowaniu należy umieścić następujące oznaczenia: a) nazwa, adres, numer telefonu i faksu wykonawcy, b) Gmina Jedlińsk, ul. Warecka 19, 26-660 Jedlińsk OFERTA – Przedmiot zamówienia: „Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 5.000.000,00 zł dla Gminy Jedlińsk przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w związku z realizacją zadań inwestycyjnych.” c) Nie otwierać przed dniem 29.07.2019 r. do godz. 10:00

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach