Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 4.920.000 zł na pokrycie planowanego deficytu budżetu Powiatu Myszkowskiego w roku 2019

Powiat Myszkowski reprezentowany przez Zarząd Powiatu w Myszkowie ogłasza przetarg

  • Adres: 42-300 Myszków, ul. Pułaskiego
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 343 159 100 , fax. 343 159 160
  • Data zamieszczenia: 2019-09-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Myszkowski reprezentowany przez Zarząd Powiatu w Myszkowie
    ul. Pułaskiego 6
    42-300 Myszków, woj. śląskie
    tel. 343 159 100, fax. 343 159 160
    REGON: 15139907700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://powiatmyszkowski.bip.net.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 4.920.000 zł na pokrycie planowanego deficytu budżetu Powiatu Myszkowskiego w roku 2019
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego, w kwocie 4.920.000 zł (słownie: cztery miliony dziewięćset dwadzieścia tysięcy złotych) na pokrycie planowanego deficytu budżetu Powiatu Myszkowskiego w roku 2019. 1.1.Istotne warunki dotyczące przedmiotu zamówienia. 1) Postawienie kredytu o łącznej wysokości 4.920.000 zł (słownie: cztery miliony dziewięćset dwadzieścia tysięcy złotych) do dyspozycji Kredytobiorcy na wydzielonym rachunku kredytowym w następnym dniu po dniu zawarcia umowy. 2) Kredyt wykorzystany będzie na poniesione wydatki od 2 stycznia 2019 roku związane z pokryciem planowanego deficytu budżetu Powiatu Myszkowskiego. 3) Kredyt zostanie zaciągnięty na okres 9 lat, tj. do 2028 roku. 4) Uruchomienie kredytu następować będzie sukcesywnie w terminie 3 dni od daty złożenia dyspozycji płatniczych Kredytobiorcy o kolejną transzę, przy czym ostatnia transza wpłynie na rachunek bankowy Kredytobiorcy nie później niż 31 grudnia 2019 roku. 5) Realizacja dyspozycji płatniczych Kredytobiorcy następować będzie w formie bezgotówkowej na rachunek bankowy budżetu Powiatu Myszkowskiego w Międzypowiatowym Banku Spółdzielczym w Myszkowie nr: 19 8279 0000 0127 8921 2001 0001. 6) Odsetki naliczane będą od faktycznie wykorzystanych środków; do obliczenia odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu w stosunku do kalendarza realnego 365 dni / 366 dni w roku. 7) Pierwsza spłata odsetek nastąpi do dnia 31 grudnia 2019 roku. Następne spłaty odsetek będą następowały w okresach miesięcznych, ostatniego dnia roboczego każdego miesiąca kalendarzowego. 8) Pierwsza rata spłaty kapitału nastąpi do dnia 31 stycznia 2020 roku. Następne raty spłaty kapitału będą następowały w okresach miesięcznych, ostatniego dnia roboczego każdego miesiąca kalendarzowego. 9) Zobowiązania Kredytobiorcy z tytułu odsetek od kredytu regulowane będą w miesięcznych okresach obrachunkowych jako suma zmiennej stawki bazowej WIBOR dla złotowych depozytów 1-miesięcznych na rynku międzybankowym, z 20- go dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc, za który naliczane będą odsetki, powiększone o stałą marżę Kredytodawcy ustaloną na podstawie złożonej oferty. 10) W przypadku braku notowań stawki WIBOR 1M na 20-ty dzień miesiąca poprzedzającego spłatę raty kredytu wraz z odsetkami, do wyliczenia stopy procentowej stosuje się odpowiednio notowania z dnia poprzedzającego notowania stawki na rynku depozytów międzybankowych WIBOR 1M. 11) Kwota wykorzystanego kredytu będzie oprocentowana w stosunku rocznym, według zmiennej stopy procentowej, równej wysokości stawki bazowej powiększonej o stałą marżę Kredytodawcy, ustaloną na podstawie złożonej oferty. 12) Kredytobiorca nie dopuszcza pobierania prowizji. 13) Marża Kredytodawcy obejmująca wszelkie opłaty, prowizje i inne korzyści bankowe jest stała w całym okresie obowiązywania umowy. Stała marża wyrażona jest w punktach procentowych w skali roku kalendarzowego. 14) W umowie kredytowej za obowiązujące uznaje się wyłącznie koszty wymienione w punkcie 9, które zostaną spłacone ze środków własnych Kredytobiorcy. 15) Koszty związane z prowadzeniem rachunku kredytowego oraz wszelkie opłaty związane z obsługą kredytu Kredytodawca jest zobowiązany wyliczyć w taki sposób, aby skalkulować i przedstawić jedną stawkę procentową, której wysokość jest wiążąca w całym okresie kredytowania. 16) W okresie miesiąca odpowiadającemu okresowi odsetkowemu przyjętej stawki bazowej, oprocentowanie będzie stałe. 17) Zmiana wysokości oprocentowania kredytu następuje w pierwszym dniu następującym po zakończeniu okresu odsetkowego. 18) Przewidywany harmonogram spłaty kredytu: Spłata kredytu będzie realizowana od dnia 31.01.2020 r. do dnia 31.01.2028 r. w następujący sposób: 2020r. – 600.000 zł (12 x 50.000 zł), 2021r. – 600.000 (12 x 50.000 zł), 2022r. – 600.000 zł (12 x 50.000 zł), 2023r. – 600.000 zł (12 x 50.000 zł), 2024r. – 600.000 zł (12 x 50.000 zł), 2025r. – 600.000 zł (12 x 50.000 zł), 2026r. – 600.000 zł (12 x 50.000 zł), 2027r. – 700.000 zł (11 x 50.000 zł; 1x 150.000 zł), 2028r. - 20.000 zł (1 x 20.000 zł). 19) Kredytobiorca zastrzega sobie prawo do rezygnacji z wykorzystania całości lub części kredytu bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów. 20) Kredytobiorca zastrzega sobie prawo do zmiany harmonogramu spłat kredytu, do wcześniejszej spłaty kredytu lub prolongaty raty kredytu niż będzie to określone w umowie, a odsetki naliczone zostaną do momentu spłaty kredytu. Kredytobiorca nie zostanie obciążony żadnymi dodatkowymi kosztami z tytułu wcześniejszej spłaty kredytu lub prolongaty raty kredytu w okresie obowiązywania umowy. 21) Prolongata nie powoduje wydłużenia okresu kredytowania. 22) Prolongatę wprowadza się na wniosek Kredytobiorcy w formie pisemnego aneksu do umowy. 23) W planowanym dniu płatności prolongowanej raty kapitałowej Kredytobiorca dokonuje spłaty aktualnych należności raty odsetkowej. 24) Karencja w spłacie kapitału obejmować będzie okres od dnia uruchomienia kredytu do dnia 30.01.2020 roku. 25) Kredytobiorca zastrzega sobie prawo do zmiany okresu karencji w spłacie kapitału bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów. Kredytobiorca powiadomi Kredytodawcę o zamiarze wydłużenia lub skrócenia okresu karencji pisemnie z 30 dniowym wyprzedzeniem. 26) Kredytobiorca zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty części kredytu bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów. Kredytobiorca powiadomi Kredytodawcę o zamiarze wcześniejszej spłaty kredytu pisemnie z 14 dniowym wyprzedzeniem. 27) Zakończenie okresu wykorzystania kredytu przypada na dzień 31 grudnia 2019 roku lub na dzień następny po dniu złożenia przez Kredytobiorcę pisemnego oświadczenia o rezygnacji z dalszego wykorzystania kredytu. 28) Odsetki nie podlegają kapitalizacji. 29) Rozliczenia pomiędzy Kredytobiorcą a Kredytodawcą usługi będą dokonywane w złotych polskich (PLN). 30) Kredytodawca informuje Kredytobiorcę o wysokości oprocentowania i wysokości raty odsetkowej w każdym kolejnym okresie odsetkowym na piśmie na 7 dni przed terminem płatności. 31) Forma zabezpieczenia kredytu: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową wystawioną przez Powiat Myszkowski reprezentowany przez Zarząd Powiatu w Myszkowie, przy kontrasygnacie Skarbnika. 32) Kredytobiorca przewiduje podpisanie oświadczenia o poddaniu się egzekucji na podstawie bankowego tytułu egzekucyjnego, przy kontrasygnacie Skarbnika. 33) Kredytobiorca korzysta z kredytów długoterminowych. Na dzień 31.08.2019 roku Powiat Myszkowski posiada zobowiązania z tytułu: -zaciągniętego kredytu długoterminowego w 2012 roku -kwota 6.617.880 zł, ostateczny termin spłaty: 31.10.2026 rok, - zaciągniętego kredytu długoterminowego w 2014 roku - kwota 3.556.690 zł, ostateczny termin spłaty: 30.11.2028 rok. 34) Zaciągnięte w latach ubiegłych kredyty długoterminowe spłacane są terminowo. 35) Powiat Myszkowski aktualnie nie posiada zaangażowania z tytułu wyemitowanych papierów wartościowych, nie korzysta z finansowania w formie wykupu wierzytelności. 36) Rada Powiatu w Myszkowie upoważniła Zarząd Powiatu do udzielania w roku budżetowym 2019 poręczeń i gwarancji do łącznej kwoty 1.000.000 zł. 37) Powiat Myszkowski nie jest powiązany kapitałowo i organizacyjnie z żadną instytucją oraz nie posiada zobowiązań wobec podmiotów powiązanych. 38) Kredytobiorca oświadcza, że nie posiada żadnych zobowiązań wobec ZUS i US. 39) Za każdy dzień utrzymywania się zadłużenia przeterminowanego pobierane są odsetki w wysokości ustawowej. 40) Informacje związane z budżetem, Wieloletnią Prognozą Finansową, opinie Regionalnej Izby Obrachunkowej, sprawozdania z wykonania budżetu oraz inne dokumenty (np. statut Powiatu Myszkowskiego, NIP, REGON), znajdują się na stronie internetowej w Biuletynie Informacji Publicznej w zakładce Zamówienia, Zamówienia publiczne, Kredyt 2019 pod adresem: http://powiatmyszkowski.bip.net.pl 41) Kwartalne i roczne sprawozdania są zamieszczane na stronie internetowej w Biuletynie Informacji Publicznej w zakładce Prawo lokalne, Sprawozdawczość, Sprawozdawczość budżetowa, Sprawozdawczość finansowa pod adresem http://powiatmyszkowski.bip.net.pl 42) Ostateczny termin wykorzystania kredytu upływa z dniem 31 grudnia 2019 roku. 1.2. Zmiany postanowień umowy. 1. Dopuszcza się zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty na zasadach określonych w art.144 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający dopuszcza zmiany postanowień umowy oraz określa warunki zmian. Zmiany dotyczyć mogą: 1) zakresu usług stanowiących przedmiot umowy, jeżeli wynikają z następujących okoliczności: a) podyktowane zostaną zmianami przepisów prawa o których mowa w art.142 ust.5 PZP , wprowadzonymi po podpisaniu niniejszej umowy, o ile zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę, b) na Powiat Myszkowski zostaną nałożone nowe zadania lub zmieni się struktura organizacyjna Powiatu Myszkowskiego, c) pojawią się nowe korzystne dla Powiatu Myszkowskiego produkty bankowe lub rozwiązania organizacyjne, korzystne dla Powiatu Myszkowskiego, wprowadzona zostanie modyfikacja systemów informatycznych. 2) zakresu opisanego w ust.1.1. punktach: 19), 20), 22), 25), 26), 27). 2. Zmiany umowy wymagają formy pisemnej w postaci aneksu podpisanego przez obie strony. 1.3.Wymagania w zakresie opisu przedmiotu zamówienia, o których mowa w art. 29 ust. 3a). 1) Zamawiający, na podstawie art. 29 ust.3a ustawy, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę/podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności operacyjne związane z udzieleniem i obsługą księgową kredytu w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1040 z późn. zm.). Przez czynności operacyjne zamawiający rozumie czynności techniczno-formalne związane z udzieleniem i obsługą kredytu, w tym m.in. prowadzenie rachunku kredytobiorcy, rozliczanie odsetek, ustalanie bieżących sald. 2) Wykonawca lub podwykonawca zatrudni wyżej wymienione osoby co najmniej na okres realizacji umowy. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby. 3) Wykonawca złoży oświadczenie, że w dniu rozpoczęcia realizacji umowy osoby wykonujące czynności operacyjne będą zatrudnione na podstawie umowy o pracę, w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1976 r. – Kodeks pracy zgodnie z którym przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem. 4) Dla udokumentowania tego faktu w terminie 5 dni roboczych od dnia zawarcia umowy Wykonawca przedłoży Zamawiającemu oświadczenie o zatrudnieniu pracowników na umowę o pracę, o których mowa w pkt 1. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte oświadczeniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy. Następnie na każde pisemne wezwanie Zamawiającego, Wykonawca będzie zobowiązany do przekazania Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię umowy/umów o pracę (lub kopie druku ZUS RCA) osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów (lub kopie druku ZUS RCA) powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami (tj. w szczególności bez nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 5) W przypadku konieczności zmiany w okresie trwania umowy osób wykonujących czynności w ramach przedmiotu umowy Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu zaktualizowanego oświadczenia o zatrudnieniu pracowników na umowę o pracę, o których mowa w pkt 4. Obowiązek ten Wykonawca zrealizuje w terminie 5 dni roboczych od dokonania przedmiotowej zmiany. Następnie na każde pisemne wezwanie Zamawiającego, Wykonawca będzie zobowiązany do przekazania Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię umowy/umów o pracę (lub kopie druku ZUS RCA) osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów (lub kopie druku ZUS RCA) powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami (tj. w szczególności bez nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 6) Zamawiający może w każdym czasie realizacji umowy zwrócić się ponownie do Wykonawcy/Podwykonawcy o przedłożenie aktualnego oświadczenia, o którym mowa w pkt 4 oraz o okazanie dowodów potwierdzających zatrudnienie osób, natomiast Wykonawca/Podwykonawca ma obowiązek przedstawić je niezwłocznie Zamawiającemu, ale w terminie nie dłuższym niż 5 dni roboczych od momentu wezwania. 7) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 8) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 9) Za każdy stwierdzony przypadek niespełnienia obowiązku, o którym mowa w pkt 1 umowy, a w szczególności nie przedłożenia zamawiającemu w wyznaczonym przez niego terminie dowodów, o których mowa w pkt 4 i następny niniejszej umowy lub jeżeli przedłożone dowody (dokumenty) nie potwierdzają zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności określone w pkt 1 Wykonawca zobowiązuje się zapłacić Zamawiającemu kary umowne - w wysokości 800,00 zł. 10) W przypadku gdy zastrzeżona kara nie pokryje szkody Zamawiającego ma on prawo do dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych. 1.4. Standardy jakościowe, o których mowa w art.91 ust. 2a ustawy. Standardy jakościowe odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia zostały określone poniżej: - przedmiot zamówienia, tj. udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego dla Jednostki Samorządu Terytorialnego – jest to produkt finansowy o ustalonych standardach jakościowych (przede wszystkim powtarzalność i typowość) – tylko cena umożliwia odróżnienie od siebie przedmiot zamówienia, który charakteryzuje się ustalonymi w przepisach prawa i w niniejszej SIWZ standardami jakościowymi, - udzielenie kredytu nastąpi w PLN, - w postępowaniu mogą wziąć udział wszystkie banki, działające w oparciu o przepisy ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Prawo bankowe, - warunki udzielenia i obsługi kredytu, tj. zasady polityki kredytowania regulują obowiązujące powszechnie przepisy ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Prawo bankowe, - w SIWZ wskazano szczegółowo przedmiot zamówienia oraz metodologię wyliczenia kosztów kredytu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest przed upływem terminu składania ofert wnieść wadium: w wysokości 9.000,00 zł (słownie: dziewięć tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 2.1. pieniądzu; 2.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 2.3. gwarancjach bankowych; 2.4. gwarancjach ubezpieczeniowych; 2.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019r. poz. 310). 3. Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art.45 ust.6 pkt 2-5 ustawy Pzp musi wynikać: 3.1. zabezpieczenie oferty Wykonawcy złożonej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie usługi, pn. „Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 4.920.000 zł na pokrycie planowanego deficytu budżetu Powiatu Myszkowskiego w roku 2019.” - nr referencyjny postępowania: IR.272.10.2019; 3.2. oznaczenie zobowiązanego jako Wykonawcy (wnioskującego o wystawienie gwarancji wadialnej); 3.3. oznaczenie zamawiającego jako beneficjenta gwarancji wadialnej; 3.4. oznaczenie gwaranta jako podmiotu udzielającego gwarancji wadialnej; 3.5. nazwa postępowania o udzielenie zamówienia publicznego; 3.6. suma gwarancyjna; 3.7. okres obowiązywania gwarancji wadialnej; 3.8. bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty określonej w gwarancji lub poręczeniach: 3.8.1. jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:  odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,  nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,  zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy 3.8.2. jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 4. warunki wypłaty sumy gwarancyjnej, które powinny określać formę żądania beneficjenta oraz miejsce i termin jego dostarczenia, w taki sposób, aby nie utrudniały wypłaty sumy gwarancyjnej dla zamawiającego; 5. zapisy dotyczące gwarancji, miejsca i daty jej wystawienia. 6. Wadium w innej formie niż pieniądz należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w formie oryginału w KASIE Starostwa Powiatowego w Myszkowie na Sali Obsługi Interesantów, Starostwo Powiatowe w Myszkowie, ul. Pułaskiego 6, a kserokopię wniesienia wadium potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy dołączyć do oferty. 7. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Powiatu Myszkowskiego: Nr rachunku bankowego zamawiającego: Międzypowiatowy Bank Spółdzielczy w Myszkowie 35 8279 0000 0100 2293 2001 0163 podając nazwę wpłacającego oraz informacje czego wpłata dotyczy: „Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 4.920.000 zł na pokrycie planowanego deficytu budżetu Powiatu Myszkowskiego w roku 2019”: IR.272.10.2019. Kserokopię polecenia przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę należy dołączyć do oferty. 8. Wadium wniesione w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 14.10.2019 r. do godz. 1000 . 9. Niewniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje odrzucenie oferty Wykonawcy na podstawie art. 89 ust. 1pkt 7b) ustawy. 10. Wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum uważa się za wniesione prawidłowo. 11. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć ofertę wadium na cały okres związania ofertą. 12. Zgodnie z art.46 ust.3 ustawy Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art.46 ust.1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 13. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą. Jeżeli przedłużenie terminu związania ofertą dokonywane jest po wyborze oferty najkorzystniejszej, obowiązek wniesienia nowego wadium lub jego przedłużenia dotyczy jedynie wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 14. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust.1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust.1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 16. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 16.1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 16.2. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art.22 ust.1b ustawy dotyczące: kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, iż jest uprawniony do prowadzenia działalności bankowej na terenie Rzeczpospolitej Polskiej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2187 z późn. zm.), tj. dysponuje dokumentami uprawniającymi do prowadzenia działalności bankowej.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Treść oferty musi odpowiadać treści SIWZ i zostać sporządzona wg formularza ofertowego stanowiącego Załącznik Nr 1 do SIWZ. Wykonawca zobowiązany jest również załączyć do oferty Formularz Cenowy - Załącznik Nr 2 do SIWZ oraz Harmonogram spłat kredytu – Załącznik Nr 3 do SIWZ. 1. Wykaz oświadczeń, w celu wstępnego potwierdzenia, ze Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, określone przez zamawiającego w niniejszej SIWZ i ogłoszeniu o zamówieniu (wymagane oświadczenia należy złożyć wraz z ofertą); 1.1. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania – (w oryginale) składane na podstawie art. 25a ust.1 pkt 1 ustawy, aktualne na dzień składania ofert, zgodne ze wzorem załącznika nr 5 do SIWZ, stanowiące wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania z powodu wystąpienia przesłanek, o których mowa w art.24 ust.1 pkt 12-22 ustawy. 1.2. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – (w oryginale) składane na podstawie art.25a ust.1 pkt 1 ustawy, aktualne na dzień składania ofert, zgodne ze wzorem załącznika nr 4 do SIWZ, stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego w SIWZ. 1.3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokument ten potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia. 2. Dokumenty dotyczące przynależności do Grupy Kapitałowej, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust.1 pkt 23) ustawy; W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust.1 pkt 23) ustawy, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji z otwarcia ofert, tj. informacji, o których mowa w art. 86 ust.5 ustawy, każdy z Wykonawców jest zobowiązany zgodnie z art.24 ust.11 ustawy do przekazania Zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik Nr 6 do SIWZ (w oryginale). W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dowody potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców dokumenty, o których mowa należy złożyć odnośnie każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 3. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, składanych przez Wykonawcę w postępowaniu jedynie na wezwanie Zamawiającego – potwierdzających brak podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania (oprócz oświadczenia, o którym mowa w ust.1.1. Rozdziału VIII SIWZ) w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust.1 pkt 3 ustawy - nie dotyczy niniejszego postępowania. 4. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, składanych przez Wykonawcę w postępowaniu na wezwanie Zamawiającego – potwierdzających spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, określonych przez zamawiającego w Rozdziale VII pkt 3 ust.3.1.(oprócz oświadczenia, o którym mowa w ust.1.2. Rozdziału VIII SIWZ) w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust.1 pkt1 ustawy 4.1. Dokument potwierdzający, że Wykonawca jest uprawniony do prowadzenia działalności bankowej na terenie Rzeczpospolitej Polskiej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Prawo bankowe (t.j. – Dz. U. z 2018 r. poz. 2187 z późn. zm.). W przypadku składania oferty wspólnej w/w dokumenty składa ten z wykonawców, który w ramach konsorcjum będzie odpowiadał za realizację usług objętych koncesją/zezwoleniem/licencją. 5. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, składanych przez Wykonawcę w postępowaniu na wezwanie Zamawiającego – potwierdzających, że oferowane usługi odpowiadają wymaganiom określonym w SIWZ (w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust.1 pkt2 ustawy) - nie dotyczy niniejszego postępowania. 6. Pozostałe dokumenty składane przez Wykonawcę wraz z Formularzem ofertowym stanowiącym załącznik Nr 1 do SIWZ: 6.1. Formularz cenowy – Załącznik Nr 2 do SIWZ 6.2. Harmonogram spłat kredytu – Załącznik Nr 3 do SIWZ 6.3.Oryginalne lub notarialnie poświadczone pełnomocnictwo lub inny stosowny dokument, jeśli oferta podpisywana jest przez pełnomocnika lub też w przypadku, gdy umocowanie do podpisania oferty nie wynika z dokumentu rejestrowego Wykonawcy. 6.4. Dowód wniesienia wadium. 7. Jeżeli okaże się to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznana, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 8. Oświadczenia, o których mowa w ust. 1 i ust.2 dotyczące Wykonawcy składane są w oryginale. 9. Dokumenty, o których mowa w ust. 4, inne niż oświadczenia, o których mowa w ust.8 składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 10. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które dotyczą każdego z nich. 11. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej. (Opatrzenie kopii dokumentu lub kopii oświadczenia, sporządzonych w postaci papierowej, własnoręcznym podpisem.) 12. Dokumenty sporządzone w języku obcym składane są wraz z tłumaczeniem na język polski. 13. W przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia muszą postępować według następujących zasad: 13.1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są do złożenia wraz z ofertą pełnomocnictwa do ich reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo powinno być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. 13.2. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego zostanie wybrana, Zamawiający żąda złożenia przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współprace tych Wykonawców.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach