Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 1 855 408,05 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu i spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów

Gmina Dmosin ogłasza przetarg

  • Adres: 95-061 Dmosin, Dmosin
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 468 747 485 , fax. 468 746 294
  • Data zamieszczenia: 2019-12-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dmosin
    Dmosin 9
    95-061 Dmosin, woj. łódzkie
    tel. 468 747 485, fax. 468 746 294
    REGON: 75014821300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.dmosin.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 1 855 408,05 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu i spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest „Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 1 855 408,05 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu i spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów” Oznaczenie wg słownika CPV: 66113000-5 usługi udzielania kredytu 2. Przedmiot niniejszego zamówienia obejmuje Udzielenie i obsługę kredytu długoterminowego w kwocie 1 855 408,05 na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu i spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów. 3. Uruchomienie kredytu będzie następowało jednorazowo w dniu 27.12.2019 r. 4. Wykonawca zobowiązuje się do pozostawienia kredytu do dyspozycji Zamawiającego w okresie od następnego dnia po podpisaniu umowy do 27.12.2019 r. 5. Pierwsza spłata raty kapitałowej nastąpi do dnia 16.01.2020 r., kolejne spłaty rat kapitałowych następować będą według załączonego harmonogramu. 6. Spłata odsetek – na szesnasty dzień każdego miesiąca, począwszy od miesiąca, w którym nastąpi pobranie pierwszej transzy kredytu. 7. Do celu wyliczenia ceny kredytu przyjmuję się teoretycznie, że kredyt będzie uruchomiony jednorazowo w dniu 27.12.2019 r. 8. Odsetki za 2019 rok będą liczone od dnia uruchomienia kredytu do końca grudnia 2019 roku płatne będą w ostatnim dniu roboczym grudnia na podstawie przedłożonego najpóźniej do godz. 9.00 tego dnia (faxem, e-miałem) zawiadomienia o ich wysokości. 9. Oprocentowanie kredytu jest zmienne. Wysokość stopy procentowej jest sumą stałej marży banku i stawki WIBOR 1M. Stawka WIBOR ustalona jest na okres 1 miesiąca i jest to średnia arytmetyczna notowań z ostatniego miesiąca poprzedzającego naliczanie odsetek. 10. Zamawiający nie będzie ponosił żadnych dodatkowych kosztów związanych z uruchomieniem i obsługą kredytu w całym okresie kredytowania, poza ww. oprocentowaniem. 11. Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonywania przedterminowej spłaty całości lub części kredytu bez poboru przez Wykonawcę pozostałych do zapłaty odsetek oraz dodatkowych opłat i prowizji. 12. Zamawiający zastrzega sobie prawo wydłużenia okresu kredytowania o czas oznaczony oraz zmiany harmonogramu spłat rat kapitałowych w zakresie kwot i terminów bez dodatkowych opłat i prowizji. 13. Zamawiający zastrzega sobie prawo do prolongaty spłat rat kapitałowych o czas oznaczony bez dodatkowych opłat i prowizji. 14. Zabezpieczenie terminowej spłaty kredytu wraz z odsetkami stanowić będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. Skarbnik Gminy złoży kontrasygnatę na deklaracji wekslowej oraz umowie kredytowej. 15. Zamawiający nie przewiduje złożenia pisemnego oświadczenia o poddaniu się egzekucji w oparciu o art. 97 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 2187 ze zm.). 16. Zamawiający nie będzie opracowywał żadnych analiz, opracowań itp. w trakcie prowadzonego postępowania przetargowego i całego okresu kredytowania. Wszystkie informacje finansowe jednostki (sprawozdania, projekty i uchwały budżetowe, Wieloletnia prognoza finansowa, sprawozdania i informacje opisowe, opinie RIO, zarządzenia Wójta Gminy) są zamieszczone na stronie internetowej Zamawiającego www.bip.dmosin.pl Ścieżka dostępu do uchwał: https://bip.dmosin.pl/wiadomosci/dzial/39 - uchwały rady gminy Ścieżka dostępu do opinii RIO: https://bip.dmosin.pl/wiadomosci/dzial/39 - opinie i uchwały rady gminy Ścieżka dostępu do zarządzeń: https://bip.dmosin.pl/wiadomosci/dzial/39 - zarządzenie Wójta gminy Ścieżka dostępu do sprawozdań: https://bip.dmosin.pl/wiadomosci/dzial/39 - informacje i sprawozdania z wykonania budżetu 17. Zamawiający oświadcza, że: 1) Gmina Dmosin nie posiada zaległych zobowiązań wobec ZUS, US, instytucji finansowych. 2) W stosunku do Zamawiającego nie był i nie jest prowadzony program naprawczy w rozumieniu ustawy o finansach publicznych. 3) Na rachunku Gminy w bankach nie ciążą zajęcia egzekucyjne. 4) Gmina nie posiada zaległych zobowiązań w bankach. 5) W Gminie nie są prowadzone za pośrednictwem komornika sądowego działania windykacyjne wszczynane na wniosek banków. 6) Zamawiający nie posiada zobowiązań z tyt. Obligacji, wykupu wierzytelności, forfaitingu, faktoringu, leasingu. 7) Zamawiający nie udzielił poręczeń i gwarancji innym podmiotom. 18. Stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp: 1) Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019r. poz. 1843 z późn. zm.) wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie umowy o pracę, wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia, w tym Związane z obsługą administracyjno-księgową ( stanowisko związane z obsługą kredytu) 2) Wykonawca zobowiązuje się, że pracownicy świadczący usługi wskazane w ust. 1 będą w okresie realizacji umowy zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2019r. poz. 1040). 3) W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie do spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1) czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny; b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów; c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 4) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: -oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: a) dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, b) datę złożenia oświadczenia, c) wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu, d) podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy; - poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - ogólne rozporządzenie o ochronie danych (RODO) i ustawy z dnia 21 lutego 2019 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z zapewnieniem stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. poz. 730) (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; - zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; - poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - ogólne rozporządzenie o ochronie danych (RODO) i ustawy z dnia 21 lutego 2019 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z zapewnieniem stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. poz. 730). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. - Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 1 czynności, Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 1 czynności. -W przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 19. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania zamówienia przez Wykonawcę. 20. Zamawiający żąda wskazania w ofercie części zamówienia, których wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy i podania przez Wykonawcę nazw (firm) podwykonawców. 21. Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia do wykonywania czynności bankowych, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe (Dz.U.2018 poz. 2187 z póź. zm.) tj. zezwolenie Komisji Nadzoru Bankowego na prowadzenie działalności bankowej.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oferta musi zawierać: 1) Formularz oferty 2) Oświadczenie z art. 25a ust. 1 ustawy Pzp/ warunki udziału 3) Oświadczenie z art. 25a ust. 1 ustawy Pzp/podstawy wykluczenia 4) Harmonogram spłat kredytu 5) Zobowiązanie podmiotu trzeciego do udostępnienia zasobów (jeżeli dotyczy) 6) Pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy) 7) Pełnomocnictwo dla lidera konsorcjum (jeżeli dotyczy)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach