Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 1.380.000,00 zł

Gmina Baborów ogłasza przetarg

  • Adres: 48120 Baborów, ul. Dąbrowszczaków
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 774036920, , fax. 774 036 928
  • Data zamieszczenia: 2017-08-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Baborów
    ul. Dąbrowszczaków
    48120 Baborów, woj. opolskie
    tel. 774036920, , fax. 774 036 928
    REGON: 53141281700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.baborow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 1.380.000,00 zł
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 1.380.000 PLN (słownie złotych jeden milion trzysta osiemdziesiąt tysięcy zł 00/100) 3.2. Kredyt zostanie przeznaczony na finansowanie planowanego deficytu - wyprzedzające finansowanie oraz zapewnienie wkładu własnego przy realizacji zadań inwestycyjnych : „Remont budynku Ratusza w Baborowie „ oraz „Remont świetlicy wiejskiej w Babicach” . Oba zadanie będą realizowane z udziałem środków pochodzących z budżetu unii europejskiej. Podstawowe dane o kredycie: a) Rodzaj transakcji : udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego, b) Kwota i waluta kredytu : 1.380.000 zł, uruchamiana według dyspozycji kredytobiorcy w okresie od dnia podpisania umowy do 28.12.2017 r. W celu obliczenia wartości zamówienia, na potrzeby porównania ofert przyjmuje się następujące terminy uruchomienia kredytu: - 2 listopada 2017 r. – 1.100.000,00 zł, - 15 listopada 2017 r. – 280.000,00 zł. Rzeczywisty termin uruchomienia kredytu może ulec zmianie. 3.3. Spłata kapitału następować będzie w następujący sposób: I. Spłata kapitału zaciągniętego na wyprzedzające finansowanie zadań inwestycyjnych w części środków unijnych nastąpi w ciągi 30 dni od dnia wpływu zrefundowanych środków za zrealizowane zadania na rachunek budżetu Gminy. W celu obliczenia wartości zamówienia, na potrzeby porównania ofert przyjmuje się następujące terminy spłaty kredytu: 1) 30.12.2017 r. – 260.000 zł, 2) 31.03.2018 r. – 404.000 zł, 3) 30.06.2018 r. – 260.000 zł. II . Spłata kapitału zaciągniętego na sfinansowanie wkładu własnego następować będzie począwszy od dnia 30 września 2018 r. w następujący sposób: 1) w 2018 r. - 50.000,00 zł (2 raty po 25.000,00 zł), 2) w 2019 r. - 38.000,00 zł (2 raty po 12.000 zł, 2 raty po 7.000,00 zł), 3) w 2020 r. - 28.000,00 zł (4 raty po 7.000 zł), 4) w 2021 r. - 30.000,00 zł (4 raty po 7.500,00 zł), 5) w 2022 r. - 32.000,00 zł (4 raty po 8.000,00 zł), 6) w 2023 r. - 36.000,00 zł (4 raty po 9.000,00 zł), 7) w 2024 r. - 36.000,00 zł (4 raty po 9.000,00 zł), 8) w 2025 r. - 36.000,00 zł (4 raty po 9.000,00 zł), 9) w 2026 r. - 36.000,00 zł (4 raty po 9.000,00 zł), 10) w 2027 r. - 36.000,00 zł (4 raty po 9.000,00 zł), 11) w 2028 r. - 38.000,00 zł (2 raty po 9.000 zł, 2 raty po 10.000,00 zł), 12) w 2029 r. - 40.000,00 zł (4 raty po 10.000,00 zł), 13) w 2030 r. - 20.000,00 zł (4 raty po 5.000,00 zł), Płatne ostatniego dnia kalendarzowego każdego kwartału. Ustala się okres karencji w spłacie tej części kredytu do 30 września 2018 r. 3.4. Okres kredytowania: do 31.12.2030 r. 3.5. Uruchomienie kredytu: następować będzie wg odrębnych pisemnych dyspozycji kredytobiorcy w terminie od dnia podpisania umowy do 28 grudnia 2017 r. 3.6. Zamawiający zastrzega sobie prawo wcześniejszej spłaty kredytu, bez ponoszenia dodatkowych kosztów z tego tytułu. W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania. 3.7. Terminy płatności odsetek: spłata odsetek będzie się odbywać w okresach miesięcznych, na podstawie otrzymanego od banku zawiadomienia o ich wysokości, począwszy od miesiąca następującego po miesiącu w którym nastąpiło uruchomienie kredytu w terminie do 25 dnia miesiąca następującego po miesiącu, za który odsetki naliczono. Odsetki naliczane będą od aktualnego zadłużenia na rachunku kredytowym, na koniec danego miesiąca. Zawiadomienie o wysokości naliczonych odsetek winno być dostarczone zamawiającemu najpóźniej 10 dni przed ich terminem płatności. Dopuszcza się mailową formę przesyłania tego zawiadomienia. 3.8. Oprocentowanie kredytu: kredyt jest oprocentowany wg zmiennej stopy procentowej obowiązującej w okresach, za które odsetki są naliczane. 3.9. Oprocentowanie kredytu ustala się na stawce bazowej WIBOR 1M powiększone o wskazaną przez bank marżę w stosunku rocznym ( WIBOR 1M jest to stopa procentowa, po jakiej banki są skłonne udzielić pożyczek innym bankom, liczony jako średnia arytmetyczna ze wszystkich notowań z poprzedniego miesiąca kalendarzowego, liczony za okres od 1-go do ostatniego dnia każdego miesiąca). Oprocentowanie ulega zmianie każdego 1-go dnia miesiąca kalendarzowego w okresie kredytowania według stawki WIBOR 1 M za poprzedni miesiąc kalendarzowy. Wskazana w ofercie marża banku jest obowiązująca przez cały okres kredytowania. Do wyliczenia oprocentowania kredytu w ofercie należy przyjąć stawkę bazową WIBOR 1M w wysokości 1,66 % w stosunku rocznym oraz spłaty rat kapitału w sposób określony w pkt. 3.3. 3.10. Odsetki od kredytu nie podlegają kapitalizacji. 3.11. Planowany okres zawarcia umowy kredytowej: w terminie związania ofertą. 3.12. Wykonawca nie będzie pobierać żadnych dodatkowych opłat i prowizji z tytułu udzielenia i obsługi kredytu poza wymienionymi w SIWZ i przedstawionymi w ofercie. 3.13. Prawne zabezpieczenie spłaty kredytu: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 3.14. Źródło spłaty kredytu wraz z odsetkami: pomoc finansowa Województwa Opolskiego oraz dochody budżetu Gminy Baborów.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia do wykonywania czynności bankowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1988). Zamawiający uzna warunek za spełniony gdy Wykonawca wykaże, iż posiada zezwolenia Komisji Nadzoru Finansowego lub inny dokument uprawniający do wykonywania czynności bankowych. W przypadku ubiegania się o wspólne zamówienie warunek ten musi spełnić każdy Wykonawca oddzielnie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania 2. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu. 3. Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo może być ustanowione do reprezentowania wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo musi być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. 4. Dokument z którego wynika prawo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem prze notariusza z wyjątkiem poświadczenia za zgodność dokumentów z KRS który może być poświadczony przez wykonawcę) względnie do podpisania innych oświadczeń lub dokumentów składanych wraz z ofertą chyba ze Zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tj. Dz.U z 2017 r. poz. 570) a wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty o ile prawo do ich podpisywania nie wynika z dokumentów złożonych wraz z ofertą. 5. Oświadczenie Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach