Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego dla Gminy Rzeczenica oraz spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek na kwotę do 2 069 043,00 złotych.

Gmina Rzeczenica ogłasza przetarg

  • Adres: 77-304 Rzeczenica, ul. Człuchowska 26
  • Województwo:
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2013-11-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Rzeczenica
    ul. Człuchowska 26 26
    77-304 Rzeczenica
    REGON: 00054543200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.wrotapomorza.pl/pl/bip/gminy/rzeczenica/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego dla Gminy Rzeczenica oraz spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek na kwotę do 2 069 043,00 złotych.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1 Przedmiotem zamówienia jest usługa dotycząca udzielenia i obsługi kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego oraz spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek na kwotę do 2 069 043,00 złotych. Kod Wspólnego Słownika Zamówień CPV: 66.13.00.00-0 3.2 Kwota kredytu: do 2 069 043,00 zł (słownie: dwa miliony sześćdziesiąt dziewięć tysięcy czterdzieści trzy złote 00/100). 3.3 Okres kredytowania: od zawarcia umowy do 31.12.2022 roku. 3.4 Uruchomienie kredytu nastąpi jednorazowo na podstawie pisemnego wniosku przedstawionego przez Zamawiającego, w terminie 3 dni od dnia wydania dyspozycji. 3.5 Wypłata środków nastąpi w formie przelewu na wskazany rachunek bankowy. 3.6 Okres karencji w spłacie kapitału obejmować będzie czas od dnia wypłaty do 31.12.2017 r. 3.7 Prowizja 0 % za uruchomienie transz i przedterminową spłatę kredytu. 3.8 W przypadku niezrealizowania planowanych na 2013 rok wydatków Zamawiający zastrzega możliwość zmniejszenia kwoty kredytu. 3.9 Odsetki płatne miesięcznie w ostatnim dniu kalendarzowym miesiąca, za który zostały naliczone. O wysokości odsetek do zapłaty bank poinformuje każdorazowo kredytobiorcę, na co najmniej 5 dni przed terminem płatności. 3.10 Spłata kredytu w 60 ratach miesięcznych w latach 2018-2022, płatnych w ostatnim dniu kalendarzowym każdego miesiąca w wysokości: - 39 443,00 zł (pierwsza rata kapitałowa - styczeń 2018 r.) - 34 400,00 zł (59 kolejnych rat) 3.11 Na ogólny koszt obsługi kredytu składa się: oprocentowanie kredytu (w tym WIBOR 1 M, marża banku), prowizja, opłata przygotowawcza. 3.12 W trakcie obowiązywania umowy obowiązywał będzie WIBOR 1M z ostatniego dnia kalendarzowego każdego miesiąca poprzedzającego miesiąc naliczenia odsetek. W przypadku gdy w danym dniu nie ogłoszono Tabeli kursów z notowaniem stawki Wibor 1M, stosuje się stawkę Wibor 1M podaną w ostatniej obowiązującej Tabeli kursów w dniu poprzedzającym ten dzień. 3.13 Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania przy naliczaniu odsetek - w okresie obsługi kredytu kalendarza odsetkowego actual/365/366. 3.14Terminy płatności rat kapitałowych mogą ulec przesunięciu pod warunkiem złożenia przez Zamawiającego pisemnego wniosku o odroczenie płatności na czas oznaczony. Wniosek powinien być złożony w banku najpóźniej na 30 dni przed terminem płatności raty kapitałowej. Przesunięcia są możliwe w przypadku zagrożenia płynności finansowej Zamawiającego spowodowanej przez zwiększone wydatki na usunięcie skutków klęsk żywiołowych lub innych podobnych okoliczności albo też w przypadku załamania dochodów budżetowych spowodowanych niekorzystną sytuacją gospodarczą. Oznaczony czas przesunięcia płatności raty kapitałowej nie może wykraczać poza termin obowiązywania umowy. Niespłacona rata kapitałowa wchodzi w skład niespłaconej części kapitału i jest oprocentowana na niezmienionych zasadach określonych w ofercie i umowie. Po każdorazowym przesunięciu terminu spłaty raty kapitałowej bank dokona stosownego przeliczenia tabeli spłaty rat kapitałowych i odsetkowych stosownie do treści wniosku Zamawiającego o odroczeniu terminu płatności. Z tytułu wymienionych czynności bank nie będzie pobierał żadnych dodatkowych opłat ani prowizji. 3.15 W przypadku zagrożenia płynności finansowej Zamawiającego spowodowanej przez zwiększone wydatki na usunięcie skutków klęsk żywiołowych lub innych podobnych okoliczności albo też w przypadku załamania dochodów budżetowych spowodowanych niekorzystną sytuacją gospodarczą, strony dopuszczają możliwość przedłużenia terminu spłaty kredytu o czas oznaczony. Powyższa zmiana wymaga formy pisemnej i może być dokonana jedynie przed upływem okresu kredytowania określonego w umowie. Oprocentowanie będzie naliczane na zasadach zaproponowanych w ofercie. Z tytułu przedłużenia terminu spłaty kredytu bank nie będzie pobierał żadnych dodatkowych opłat ani prowizji. 3.16 Zamawiający zastrzega możliwość spłaty kapitału przed upływem okresu kredytowania, jak również możliwość spłaty kapitału w ratach i terminach innych niż wynikających z harmonogramu spłat. Zdarzenie jest możliwe w przypadku osiągnięcia przez Zamawiającego dobrego wyniku finansowego potwierdzonego nadwyżką budżetową. Wcześniejsza spłata kapitału wymaga uprzednio złożenia przez Zamawiającego pisemnego zawiadomienia z 30 dniowym wyprzedzeniem. Bank dokona stosownego przeliczenia rat kapitałowych i odsetkowych odpowiednio do treści złożonego wniosku. Za powyższą czynność bank nie będzie pobierał żadnych dodatkowych opłat ani prowizji. 3.17 Sposób zabezpieczenia kredytu - weksel in blanco z deklaracją wekslową. 3.18. Wykorzystanie kredytu: do 31.12.2013 r. 3.19 Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych i oferty wariantowej. 3.20 Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielania zamówień uzupełniających.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661300000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100). 8.2 Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 8.3 Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 8.4 Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, przelewem na rachunek Zamawiającego nr 65 9326 0006 0030 5189 3000 0040 Bank Spółdzielczy w Człuchowie 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). Wadium wniesione w formie pieniądza powinno być oznaczone w następujący sposób: Wadium - Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego dla Gminy Rzeczenica oraz spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek na kwotę do 2 069 043, 00 złotych. 8.5. Kopię dowodu wniesienia wadium potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę zaleca się dołączyć do oferty. 8.5 Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 8.6 Jako termin wniesienia wadium w formie pieniądza zostanie przyjęty termin uznania na rachunku Zamawiającego. 8.7 Jeżeli Wykonawca wnosi wadium w innej formie niż pieniądz, oryginał dokumentu wadium należy dołączyć do oferty. 8.8 Wadium wniesione w formie poręczenia lub gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy. 8.9 Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4 a ustawy. 8.10 Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 8.11 Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8.12 Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 8.13 Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 8.14 Zgodnie z art. 46 ust.5 Ustawy Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 8.15 Zgodnie z art. 46 ust. 4a Ustawy Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.wrotapomorza.pl/pl/bip/gminy/rzeczenica/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach