Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na rzecz Gminy Gorzkowice z przeznaczeniem na sfinansowanie deficytu budżetowego

Gmina Gorzkowice ogłasza przetarg

  • Adres: 97350 Gorzkowice, ul. Szkolna
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 446 818 006 , fax. 446 818 006
  • Data zamieszczenia: 2018-11-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Gorzkowice
    ul. Szkolna 3
    97350 Gorzkowice, woj. łódzkie
    tel. 446 818 006, fax. 446 818 006
    REGON: 59064787100000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na rzecz Gminy Gorzkowice z przeznaczeniem na sfinansowanie deficytu budżetowego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    4.1. Przedmiotem zamówienia jest usługa udzielenia i obsługi kredytu długoterminowego w wysokości 2 800 000,00 zł na rzecz Gminy Gorzkowice z przeznaczeniem na sfinansowanie deficytu budżetowego w roku 2018 zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 2) ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. 4.2. Szczegółowe warunki zamówienia, w tym standardy jakościowe, o których mowa w art. 91 ust. 2a ustawy Pzp: 1) Przewidywany termin wykorzystania kredytu: 31 grudnia 2018 r. w transzach według potrzeb Zamawiającego. 2) Kredyt zostanie wykorzystany zgodnie z uchwałą Rady Gminy Gorzkowice nr XLV/335/2018 z dnia 19 października 2018 r. 3) Kredyt będzie przekazany na żądanie Zamawiającego, w transzach na jego rachunek prowadzony w banku wybranym do obsługi budżetu gminy w ciągu 3 dni od złożenia dyspozycji. 4) Dla ujednolicenia obliczenia kosztu kredytu należy przyjąć wypłatę kredytu w dwóch transzach : I transza kredytu na dzień 15 listopada 2018r. II transza kredytu na dzień 10 grudnia 2018r. 5) Uruchamianie pierwszej transzy kredytu będzie następowało na podstawie dyspozycji Zamawiającego, w ciągu 3 dni od podpisania umowy, przy czym ostatnia transza wpłynie na rachunek bankowy Zamawiającego nie później niż 31.12.2018 r. 6) Karencja w spłacie kredytu do 28 marca 2019 r. Pierwsza spłata raty nastąpi do 31 marca 2019 r. 7) Okres kredytowania od daty zawarcia umowy do 31 grudnia 2027 r. 8) Spłata odsetek kwartalna, począwszy od pierwszego dnia, w którym wykorzystano transzę kredytu po otrzymaniu pisemnej informacji o wysokości odsetek. 9) Bazowa stopa oprocentowania oparta będzie na stawce WIBOR 3M powiększonej o marżę Wykonawcy. Oprocentowanie stawka WIBOR 3M z ostatnich 10 dni poprzedzających okres obrachunkowy. 10) Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z wykorzystania części kredytu bez dodatkowych kosztów i opłat. 11) Marża Wykonawcy jest stała w okresie umowy. 12) Zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowych kosztów i opłat. 13) Spłata kapitału nastąpi w 36 ratach kwartalnych w terminach do 31 marca, 30 czerwca, 30 września i 31 grudnia każdego roku, w latach 2019-2027 wg poniższego harmonogramu:  2019 rok – 200 000,00 zł (4x 50 000,00 zł)  2020 rok – 200 000,00 zł (4x 50 000,00 zł)  2021 rok – 200 000,00 zł (4 x 50 000,00 zł)  2022 rok – 200 000,00 zł (4 x 50 000,00 zł)  2023 rok – 200 000,00 zł (4 x 50 000,00 zł)  2024 rok – 200 000,00 zł (4 x 50 000,00 zł)  2025 rok – 500 000,00 zł (4x 125 000,00 zł)  2026 rok – 500 000,00 zł (4x 125 000,00 zł)  2027 rok – 600 000,00 zł (4 x 125 000,00 zł) 14) Oprocentowanie kredytu stanowi koszty obsługi kredytu. 15) Prowizja od rachunku kredytowego i technicznego wynosi 0,00zł. 16) Wykonawca będzie naliczał odsetki od faktycznie wykorzystanych kwot kredytu. Odsetki naliczane będą za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu przy założeniu, że rok liczy 365/366 dni, od dnia powstania zadłużenia z tytułu udzielonego kredytu do dnia poprzedzającego jego spłatę włącznie. 17) Za spłatę odsetek oraz rat kapitału należy przyjąć dzień obciążenia rachunku Zamawiającego. Spłata rat kapitałowych kredytu będzie następowała najpóźniej w ostatnim dniu roboczym każdego kwartału. 18) Formę zabezpieczenia kredytu stanowi weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową na sumę odpowiadającą kwocie zadłużenia z tytułu wykorzystanego kredytu wraz z odsetkami oraz innymi kosztami Wykonawcy. 19) Zamawiający nie posiada zaległości wobec ZUS i US. 20) Zakłada się złożenie kontrasygnaty Skarbnika Gminy na dokumentach kredytowych (umowa kredytowa, weksel in blanco, oświadczenie o poddaniu się egzekucji, deklaracji wystawy weksla in blanco). 21) Zamawiający nie korzysta z leasingu oraz emisji papierów dłużnych. 22) Zamawiający nie udzielał gwarancji i poręczeń. 23) Zamawiający nie występuje jako strona w partnerstwie publiczno – prywatnym. 24) Zamawiający udostępni jako załączniki do niniejszej specyfikacji dodatkowe dokumenty potwierdzające jego kondycję finansową tj. Rb – Z na dzień 31.12.2017 oraz 30.09.2018 r.; Rb – 28S na dzień 31.12.2017 oraz 30.09.2018 r.; Rb – 27S na dzień 31.12.2017 oraz 30.09.2018 r.; Rb – N na dzień 31.12.2017 oraz 30.09.2018 r.; Rb – NDS na dzień 31.12.2017 oraz 30.09.2018 r.; Rb – PDP na dzień 31.12.2017; 25) Uchwały i zarządzenia budżetowe oraz WPF dostępne są na stronie internetowej Zamawiającego pod adresem: http: www.gorzkowice,pl 26) Opinie RIO dostępne są na stronie: http://www.gorzkowice.pl 27) Waluta PLN.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113300-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający określa, że ww. warunek zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że posiada kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, tj. posiada odpowiednie zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej (zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 1876 ze zm.) lub inny odpowiedni dokument, uprawniający do prowadzenia działalności bankowej zgodnie z obowiązującym prawem.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, określonych w rozdziale 6 SIWZ oraz wykazania braku podstaw do wykluczenia, o którym mowa w rozdziale 7 SIWZ Wykonawcy muszą złożyć wraz z ofertą oświadczenia (aktualne na dzień składania ofert) w zakresie wskazanym w załączniku Nr 2 i 3 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniach będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Oświadczenia te Wykonawca składa zgodnie ze wzorami stanowiącymi Załącznik Nr 2 i 3 do SIWZ. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt 8.1.1 SIWZ. Dokumenty składane po otwarciu ofert bez wezwania zamawiającego przez wszystkich wykonawców: Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp z podmiotami, które złożyły oferty w postępowaniu. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik Nr 4 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach