Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Nurzec-stacja w wysokości 2 800 000,00 zł

Gmina Nurzec-Stacja ogłasza przetarg

  • Adres: 17330 Nurzec-Stacja, ul. Żerczycka
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 856 575 078 , fax. 856 575 063
  • Data zamieszczenia: 2018-07-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Nurzec-Stacja
    ul. Żerczycka 32
    17330 Nurzec-Stacja, woj. podlaskie
    tel. 856 575 078, fax. 856 575 063
    REGON: 5065958500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.ug.nurzec.wrotapodlasia.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Nurzec-stacja w wysokości 2 800 000,00 zł
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia dotyczy udzielenia i obsługi kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Nurzec-Stacja w wysokości 2 800 000,00 zł (słownie: dwa miliony osiemset tysięcy złotych). 2.Przedmiot zamówienia obejmuje: a) uruchomienie poszczególnych części kredytu będzie odbywać się na podstawie pisemnej dyspozycji kredytobiorcy w okresie od 01 sierpnia 2018r. do 20 grudnia 2018r. Postawiony do dyspozycji kredytobiorcy, a niewykorzystany do 20 grudnia 2018r., limit kredytu zostanie w dniu 21 grudnia cofnięty; Uwaga: 01 sierpnia 2018r. jest to przewidywany termin zawarcia umowy kredytowej, przy czym uruchomienie kredytu nastąpi po ostatecznym rozstrzygnięciu przetargu i podpisaniu umowy. b) okres karencji w spłacie kapitału do 30 czerwca 2019 roku; c) spłata : w latach 2019 – 2021 jednorazowe spłaty w dniu 30 czerwca każdego roku ; w latach 2022-2024 w ratach półrocznych płatne na ostatni dzień danego półrocza; w latach 2025-2028 w ratach kwartalnych, płatne na ostatni dzień danego kwartału; d) okres spłaty kredytu: czerwiec 2019 roku - grudzień 2028 roku; e) proponowany harmonogram spłat stanowi Załącznik nr 1 do SIWZ; f) rodzaj oprocentowania: zmienne; g) oprocentowanie kredytu - stawka WIBOR dla 1 miesięcznych złotowych depozytów międzybankowych (WIBOR 1M) z ostatniego dnia roboczego miesiąca, poprzedzającego miesiąc, za który naliczane są odsetki oraz stałej marży Wykonawcy; h) spłata odsetek w okresach miesięcznych , płatne do ostatniego dnia miesiąca; i) Zamawiający ma prawo do wcześniejszej spłaty kredytu w całości lub części aktualnego zadłużenia przed terminem ustalonym w umowie bez ponoszenia dodatkowych kosztów z tego tytułu; j) zabezpieczeniem kredytu będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową; k) Skarbnik Gminy złoży kontrasygnatę na umowie kredytowej i deklaracji wekslowej; l) Zamawiający nie przewiduje prowizji od zaangażowania; m) zawarcie aneksu do umowy nastąpi bez opłat. n) rozliczenie tylko w PLN. Usługa udzielenia kredytu jest usługą powszechnie dostępną o ustalonych standardach jakościowych, na straży której stoi Komisja Nadzoru Finansowego, sprawująca nadzór nad sektorem bankowym. Usługa charakteryzuje się powtarzalnością i typowością – tylko cena umożliwia odróżnienie od siebie przedmiotu zamówienia. Zasady polityki kredytowej regulują obowiązujące powszechnie przepisy ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe (Dz.U. z 2017 poz. 1876). Oferty w postępowaniu mogą złożyć wszystkie instytucje działające na podstawie przepisów ustawy Prawo bankowe. 3.3. Wymagania stawiane Wykonawcy: a) wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy; 3.4. Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień: 66.11.30.00-5 usługi udzielania kredytu 3.5. Informacje o Zamawiającym niezbędne do przygotowania oferty kredytowej oraz dokumenty potwierdzające zdolność kredytową Zamawiającego : 1) sprawozdanie Rb NDS za 2016r., 2) sprawozdanie Rb NDS za 2017r., 3) sprawozdanie Rb NDS za I kwartał 2018r 4) sprawozdanie Rb-Z za 2016r., 5) sprawozdanie Rb- Z za 2017r., 6) sprawozdanie Rb- Z za I kwartał 2018r., 7) sprawozdanie Rb – 27S za 2016r., 8) sprawozdanie Rb – 27S za 2017r., 9) sprawozdanie Rb – 27S za I kwartał 2018r., 10) sprawozdanie Rb – 28S za 2016r. 11) sprawozdanie Rb- 28S za 2017r., 12) sprawozdanie Rb- 28S za I kwartał 2018r., 13) sprawozdanie Rb -N za 2016r., 14) sprawozdanie Rb -N za 2017r., 15) sprawozdanie Rb -N za I kwartał 2018r., 16) sprawozdanie Rb -PDP za 2016r., 17) sprawozdanie Rb -PDP za 2017r., 18) uchwała Nr XXII/151/2017 Rady Gminy Nurzec-Stacja z dnia 20 grudnia 2017r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Nurzec-Stacja na lata 2018-2029 oraz zmiany wprowadzone zarządzeniem Nr 22/2018 Wójta Gminy Nurzec-Stacja z dnia 12 kwietnia 2018r, 19) uchwała Nr XXII/150/2017 Rady Gminy Nurzec-Stacja z dnia 20 grudnia 2017r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy Nurzec-Stacja na rok 2018 oraz zmiany wprowadzone uchwałą Nr XXIV/167/2018 Rady Gminy Nurzec-Stacja z dnia 12 kwietnia 2018r. 20) uchwała Nr II-00312-18/18 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku z dnia 10 stycznia 2018r. w sprawie wyrażenia opinii o prawidłowości planowanej kwoty długu oraz o możliwości sfinansowania przewidzianego na 2018 rok deficytu w budżecie Gminy Nurzec Stacja, 21) zarządzenie Nr 27/2018 Wójta Gminy Nurzec-Stacja z dnia 15 maja 2018r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Nurzec-Stacja , 22) uchwała Nr II - 00313-28/18 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku z dnia 25 maja 2018r. w sprawie wyrażenia opinii o możliwości spłaty przez gminę Nurzec-Stacja kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu , 23) uchwała Nr II -00321-26/18 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku z dnia 6 kwietnia 2018r. w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Wójta Gminy Nurzec-Stacja sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2017 rok 24) zaświadczenie Gminnej Komisji Wyborczej o wyborze wójta z dnia 02 grudnia 2014r., 25) uchwała Nr VIII/58/03 Rady Gminy Nurzec Stacja z dnia 5 grudnia 2003r. w sprawie powołania Skarbnika Gminy Nurzec Stacja, 26) zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON, 27) decyzja w sprawie nadania numeru identyfikacji podatkowej, 28) zobowiązania długoterminowe Gminy Nurzec Stacja z tytułu pożyczek i kredytów, dostępne są na stronie internetowej, na której opublikowano ogłoszenie o zamówieniu wraz z SIWZ: http://bip.ug.nurzec.wrotapodlasia.pl/
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: a) Wykonawca musi posiadać zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe (tj. Dz. U. z 2017 r., poz. 1876 z późniejszymi zmianami), a w przypadku określonym w art. 178 ust 1 ustawy Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe – ocena spełnienia tego warunku nastąpi na podstawie złożonego zezwolenia lub innego dokumentu .potwierdzającego rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W sytuacji, gdy Wykonawca przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu, polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy pzp zobowiązany jest udowodnić, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów, o których mowa w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach