Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego do wysokości 6 000 000,00 PLN z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek.

Wójt Gminy w Dębicy ogłasza przetarg

  • Adres: 39-200 Dębica, ul. Batorego
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 14 6803342, 6803310 , fax. 146 803 336
  • Data zamieszczenia: 2019-07-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wójt Gminy w Dębicy
    ul. Batorego 13
    39-200 Dębica, woj. podkarpackie
    tel. 14 6803342, 6803310, fax. 146 803 336
    REGON: 85166105600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugdebica.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego do wysokości 6 000 000,00 PLN z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego do wysokości 6 000 000,00 PLN z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek. 2. Opis przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik nr 5 do SIWZ. 1) Kredyt długoterminowy. 2) Kwota kredytu: 6 000 000,00 PLN, słownie: sześć milionów złotych. 3) Okres kredytowania: od dnia podpisania umowy do 22.12.2029 r. 4) Karencja w spłacie kapitału do dnia 30.03.2020 r. 5) Spłata kapitału następować będzie w okresach kwartalnych płatnych w każdym roku do: 31 marca, 30 czerwca, 30 września i 22 grudnia. 6) Spłata odsetek w okresach kwartalnych w każdym roku do 31 marca, 30 czerwca, 30 września i 22 grudnia. Odsetki od kredytu za rok 2019 będą płatne jednorazowo w dniu 31.12.2019 r. 7) Jeżeli data spłaty kredytu lub odsetek przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, uważa się, że termin został zachowany, jeżeli spłata nastąpi w pierwszym dniu roboczym po terminie określonym w umowie kredytu. 8) Oprocentowanie kredytu w okresie kredytowania oparte na zmiennej stawce WIBOR 1M wyliczonej jako średnia arytmetyczna z ostatniego miesiąca poprzedzającego miesiąc, za który naliczane jest oprocentowanie plus marża proponowana przez bank wyrażona w punktach procentowych, niezmienna w okresie obowiązywania umowy. 9) Wykonawca powiadomi Zamawiającego faksem bądź pocztą elektroniczną, na 5 dni roboczych przed planowaną datą spłaty odsetek o naliczonej kwocie tych odsetek. 10) Zabezpieczeniem spłaty kredytu będzie weksel własny „in blanco” wraz z deklaracją wekslową z kontrasygnatą Skarbnika Gminy lub osoby przez niego upoważnionej. 11) Rok odsetkowy: rzeczywista liczba dni występująca w danym roku. 12) Wykonawca nie będzie naliczał żadnych opłat i prowizji związanych z udzieleniem i obsługą kredytu. 13) Dopuszcza się możliwość wykorzystania mniejszej kwoty kredytu lub rezygnacji z kredytu oraz wcześniejszej spłaty kredytu lub jego części bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów. W przypadku wykorzystania mniejszej kwoty kredytu odsetki naliczane będą od wykorzystanej kwoty kredytu, a w przypadku wcześniejszej spłaty kredytu odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania. 14) W przypadku niewykorzystania pełnej kwoty kredytu, strony umowy ustalą wspólnie harmonogram spłat. 15) Transze kredytu będą uruchamiane każdorazowo według potrzeb Zamawiającego na jego pisemny wniosek przesłany faksem lub e-mailem. 16) Udzielenie kredytu w formie bezgotówkowej w walucie polskiej (PLN) na rachunek kredytobiorcy w Banku Pekao SA O/Dębica, nr rachunku 55 1240 4764 1111 0000 4866 0402. 17) Zamawiający dopuszcza możliwość wydłużenia okresu kredytowania pod warunkiem uzasadnionej zmiany sytuacji finansowej z zachowaniem obowiązujących w umowie warunków oprocentowania kredytu. 18) Zamawiający przewiduje refundację wydatków poniesionych na pokrycie deficytu budżetu w roku 2019 przed i po zawarciu umowy kredytowej. 19) Zamawiający przewiduje refundację spłaconych ze środków własnych w 2019 roku pożyczek i kredytów przed i po zawarciu umowy kredytowej. 20) Zamawiający nie przewiduje potwierdzania wydatkowania środków. 21) Na naszych rachunkach w bankach nie ciążą zajęcia egzekucyjne. Gmina nie posiada zaległych zobowiązań w bankach. 22) W ciągu ostatnich 18 miesięcy nie był prowadzony program naprawczy w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. 23) Gmina nie złoży oświadczenia o poddaniu się egzekucji stosownie do treści przepisu art. 777 k.p.c. 24) Zamawiający nie wyraża zgody, aby w okresie obowiązywania umowy kredytu przedstawiać w banku informacje i dokumenty niezbędne do oceny sytuacji ekonomiczno-finansowej Kredytobiorcy. Opis sposobu obliczania ceny. 1) Cena oferty = suma odsetek od kredytu wynikających z harmonogramu spłat. 2) Założenia do harmonogramu spłat (do ustalenia ceny oferty i porównania ofert): - kwota kredytu długoterminowego: 6 000 000 PLN, słownie sześć milinów złotych, - okres kredytowania: do 22.12.2029 r. , - przewidywany początek okresu spłat: 31.03.2020 r. , - spłata kapitału w okresach kwartalnych zgodnie z harmonogramem, - odsetki pełne spłacane w okresach kwartalnych w każdym roku do 31 marca, 30 czerwca, 30 września i 22 grudnia od aktualnego zadłużenia. Odsetki od kredytu za rok 2019 płatne jednorazowo w dniu 31.12.2019 r. - oprocentowanie wg stopy procentowej WIBOR 1M wyliczonej jako średnia arytmetyczna z ostatniego miesiąca poprzedzającego miesiąc, za który naliczane jest oprocentowanie plus marża proponowana przez bank wyrażona w punktach procentowych, niezmienna w okresie obowiązywania umowy. Do wyliczenia ceny oferty należy przyjąć oprocentowanie stawki WIBOR 1M w wysokości 1,64% oraz wypłatę kredytu w kwocie 6.000.000 zł w dniu 31.10.2019 r. Harmonogram spłat kapitału 6 000 000,00 PLN jest zawarty w Załączniku nr 5 do SIWZ. 3. Umowy o pracę - art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych., Gdy sposób świadczenia i okoliczności świadczenia, realizowanego w ramach zamówienia na usługi, przez osoby występujące z ramienia wykonawcy lub podwykonawcy, dowodzą istnienia stosunku pracy, w rozumieniu przepisu art. 22 § 1 Kodeksu pracy (pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca – do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem), to niezależnie od innych przepisów, wykonawca lub podwykonawca mają obowiązek zawrzeć z osobami zaangażowanymi w wykonywanie czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, umowę o pracę. Zaniechanie zawarcia umowy o pracę w powyższych okolicznościach skutkować będzie, obok odpowiedzialności wynikającej z przepisów prawa pracy, powstaniem odpowiedzialności wykonawcy z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy w sprawie zamówienia publicznego. 1) Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, na podstawie umowy o pracę ( tj. na warunkach określonych w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy Dz. U. z 2014r.poz. 1502, z późn. zm. lub na podstawie właściwych przepisów państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania) - osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia tj. : pracownik banku bezpośrednio zatrudniony przy obsłudze kredytu długoterminowego. 2) W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1) czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: - żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania w-w wymagań i dokonywania ich oceny, - żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania w-w wymagań, - przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia – usługa bezpośredniej obsługi kredytu. 3) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę, osób wykonujących wskazane w punkcie 1) - czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę lub podwykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wykonujących czynności wskazane w pkt 1) , wraz z informacjami na temat zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. b) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy. Oświadczenie winno zawierać informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę oraz zakres obowiązków pracownika. 4) Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1) czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w wzorze umowy w sprawie zamówienia publicznego stanowiącym załącznik do SIWZ. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1) czynności. W konsekwencji będzie traktowane jako nienależyte wykonanie przedmiotu zamówienia. 5) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający NIE wymaga wniesienia wadium.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna, że warunek posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej jest spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże że posiada aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej wydane przez Komisję Nadzoru Finansowego, wymagane przepisami ustawy Prawo bankowe z dnia 29 sierpnia 1997r. (Dz.U. z 2017 r, poz. 1876 z zm.) a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 w-w ustawy inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 Prawo bankowe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W przypadku składania oferty przez pełnomocnika, do oferty należy załączyć pełnomocnictwo w oryginale lub w formie kopii potwierdzonej notarialnie. 2. W przypadku oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego - art.23 ust.2 ustawy Pzp (np. Konsorcjum , spółki cywilne) do oferty muszą być dołączone indywidualne oświadczenia i dokumenty wymienione w Rozdziale VI SIWZ i w Sekcji III.4. ogłoszenia o zamówieniu, dotyczące każdego z uczestników konsorcjum- wspólnika spółki cywilnej. 3. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia (zgodnie z art.23 ust.2 ustawy Pzp) ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 4. Na podstawie Art. 25a. ust. 6 ustawy Pzp, cyt. : „W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, …. oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu … oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu …. oraz brak podstaw wykluczenia.” 5. Zamawiający żąda aby Wykonawca podał w złożonej ofercie: TERMIN postawienia w gotowości środków kredytowych Zamawiającemu, do ……… dni od dnia podpisania umowy kredytowej . 6. Na podstawie art. 24 ust. 11 ustawy Pzp, Wykonawca, przekazuje Zamawiającemu w terminie 3 dni od dnia przekazania informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 - Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach