Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego do kwoty 2.150.000,00 zł.

Gmina Gidle ogłasza przetarg

  • Adres: 97540 Gidle, ul. Pławińska
  • Województwo:
  • Telefon/fax: tel. 343 272 027 , fax. 343 272 111
  • Data zamieszczenia: 2018-05-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Gidle
    ul. Pławińska 22
    97540 Gidle
    tel. 343 272 027, fax. 343 272 111
    REGON: 15139867500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gidle.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego do kwoty 2.150.000,00 zł.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Zamówienie obejmuje udzielenie i obsługę kredytu długoterminowego do wysokości: 2.150.000,00 zł. ( słownie: dwa miliony sto pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100) związanego z uruchomieniem środków na sfinansowanie zadania pod nazwą „ Budowa wodociągu o kanalizacji w miejscowości Stanisławice w gminie Gidle”. 2. Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą dokonywane w złotych polskich (PLN). 3. Spłata kredytu nastąpi do dnia 31.12.2034r. 4. Karencja w spłacie kapitału – 6 miesięcy 5. Zabezpieczenie terminowej spłaty kredytu wraz z odsetkami stanowić będzie weksel In blanko wraz z deklaracją wekslowa opatrzone kontrasygnatą Skarbnika Gminy. 6. Uruchomienie kredytu nastąpi w czerech transzach według dyspozycji Zamawiającego. Pierwsza transza do 30.05.2018 r. 7. Wykonawca dokona uruchomienia kredytu zgodnie z dyspozycjami Zamawiającego bez naliczenia prowizji od niewykorzystanej części kredytu. 8. Wykonawca uruchomi środki poszczególnych transz kredytu w ciągu najpóźniej 3 dniu od otrzymania dyspozycji Zamawiającego i przekaże na rachunek bieżący Zamawiającego, nr rachunku: 22 8267 1019 2101 0000 0127 0001. 9. Dopuszcza się możliwość niewykorzystania w całości kredytu bez obciążenia Zamawiającego dodatkowymi kosztami przy czym Zamawiający powiadomi Wykonawcę o niewykorzystaniu w całości kredytu w trybie przewidzianym do wcześniejszej spłaty części bądź całości kredytu. 10. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu w terminie przez niego wyznaczonym , pod warunkiem uprzedniego pisemnego powiadomienia Wykonawcy nie później niż 3 dni przed datą wcześniejszej spłaty całości bądź części kredytu. Zamawiający z powyższych tytułów nie poniesie dodatkowych kosztów. 11. W przypadku wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu odsetki naliczane będą tylko z okres do terminu spłaty. 12. W przypadku dokonani przez Zamawiającego przedterminowej spłaty części kredytu, Strony ustalają nowy harmonogram spłat kredytu w formie aneksu do umowy. Za powyższą czynność Zamawiający nie będzie obciążony dodatkowymi kosztami. 13. Wykonawcy nie przysługuje prawo naliczenia i pobierania prowizji przygotowawczej, a także prowizji od udzielonego kredytu ani żadnych dodatkowych prowizji i opłat. Jedynym kosztem ponoszonym przez Zamawiającego będzie oprocentowanie kredytu. 14. Opis sposobu obliczania oprocentowania – kwota wykorzystanego kredytu będzie oprocentowana w stosunku rocznym wg zmiennej stopy procentowej. Stopa procentowa równa będzie wysokości stawki referencyjnej powiększonej o stała w całym okresie kredytowania marżę banku. Stawka referencyjna liczona będzie jako WIBOR 1M dla międzybankowych depozytów jednomiesięcznych obowiązującej w dniu poprzedzającym rozpoczęcie każdego okresu obrachunkowego, za jaki należne odsetki od kredytu są naliczane i spłacane- dla kredytów ze zmienną stopą procentową. Do wyliczenia ceny oraz w trakcie trwania umowy będzie obowiązywał kalendarz rzeczywisty tj. 365/366 dni (rzeczywista liczba dni w miesiącu). 15. Odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane będą w miesięcznych okresach obrachunkowych zgodnie z faktyczna liczba dni w miesiąca kalendarzowego przy czym: a) Pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia wypłaty transzy kredytu i kończy się ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego, b) Ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym całkowita spłatę kredytu . 16. Spłata kapitału nastąpi w kwartalnych ratach. Rata kapitału będzie płacona ostatniego dnia roboczego ostatniego miesiąca danego kwartału. Ostatnia rata kredytu będzie płacona 31 grudnia 2034 roku. Wysokość rat kapitału wg harmonogramu stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ. 17. Na potrzeby wyliczenia ceny należy przyjąć, że uruchomienie poszczególnych transz kredytu nastąpi w terminach określonych w punkcie 6. 18. Spłata odsetek nastąpi w ratach miesięcznych – odsetki naliczone od kwoty faktycznie udzielonego kredytu. 19. Spłata ostatnie raty odsetkowej może być dokonana w dniu spłaty ostatniej raty kredytu. 20. Jeżeli data spłaty kredytu lub odsetek przypada na dzień ustawowo wolny od pracy uważa się, że termin zostaje zachowany, jeżeli spłata nastąpi w ostatnim dniu roboczym przed ta data. 21. Płatność rat kapitałowych o których mowa w pkt. 16) mogą ulec przesunięciu, pod warunkiem złożenia przez Zamawiającego pisemnego wniosku o odroczenie płatności na czas oznaczony. Wniosek winien być złożony u Wykonawcy (w banku) najpóźniej 10 dni przed terminem płatności raty kapitałowej. Oznaczony czas przesunięcia płatności raty kapitałowej nie może wykraczać poza termin obowiązywania umowy. Niespłacona rata kapitałowa wchodzi w skład niespłaconej części kapitału i jest oprocentowana na niezmiennych zasadach określonych w ofercie i umowie. Po każdorazowym przesunięciu terminu raty kapitałowej Wykonawca dokona stosownego przeliczenia tabeli spłat rat kapitałowych i odsetkowych, stosownie do treści wniosku Zamawiającego o odroczenie terminu płatności. Z tytułu ww. czynności opisanych w niniejszym punkcie Wykonawca nie będzie pobierał żadnych dodatkowych opłat ani prowizji. 22. Wyliczenie ofertowe ceny w PLN Wykonawca dokona na podstawie stawki WIBOR 1M z dnia 10 maja 2018r. – 1,64% i marża banku.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Dla uznania, że Wykonawca spełnia warunek , o którym mowa w pkt. 1, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także realizacje usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe ( t.j. Dz. U. z 2017r. poz. 1876 z póź.zm.), lub dokumentów równoważnych potwierdzających prawo prowadzenia na terenie Polski działalności bankowej.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wypełniony druk „Formularz ofertowy” wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 1 do niniejszej specyfikacji. 2) Upoważnienie osób podpisujących ofertę musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny wykonawcy, to do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej notarialnie. 3) Wypełniony załącznik Nr 3 do SIWZ, stanowiący oświadczenie wykonawcy dotyczące spełnienia warunku udziału w postępowaniu , o których mowa w rozdziale VI ust 1 SIWZ; 4) Wypełniony załącznik Nr 4 do SIWZ, stanowiący oświadczenie wykonawcy dotyczące potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale VI ust. 2 SIWZ; 5) Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy dołączyć w oryginale bądź kopii, potwierdzonej za zgodność z oryginałem notarialnie; 6) Zobowiązanie podmiotu trzeciego (jeżeli dotyczy) – w oryginale;

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach