Przetargi.pl
Udzielenie Gminie Łubianka kredytu długoterminowego w wysokości 1.360.679,57 zł

Gmina Łubianka ogłasza przetarg

  • Adres: 87-152 Łubianka, Al. Jana Pawła II
  • Województwo:
  • Telefon/fax: tel. 566 788 217
  • Data zamieszczenia: 2020-11-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Łubianka
    Al. Jana Pawła II 8
    87-152 Łubianka
    tel. 566 788 217
    REGON: 53975600000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lubianka.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie Gminie Łubianka kredytu długoterminowego w wysokości 1.360.679,57 zł
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia kredytu w wysokości 1.360.679,57 zł. 3.2. Kredyt wraz z odsetkami spłacony będzie do 31.12.2030 r. 3.3. Spłaty kredytu dokonywane będą w 120 nierównych ratach miesięcznych, płatne do ostatniego każdego miesiąca, począwszy od dnia 31.01.2021 r. Jeżeli data spłaty przypada na dzień wolny od pracy za termin spłaty uznaje się następny dzień roboczy następujący po dniu wolnym od pracy. 3.4. Spłaty odsetek dokonywane będą w ratach miesięcznych, płatne do ostatniego każdego miesiąca począwszy od miesiąca, w którym uruchomiony zostanie kredyt. Jeżeli data spłaty przypada na dzień wolny od pracy za termin spłaty uznaje się następny dzień roboczy następujący po dniu wolnym od pracy. 3.5. Zamawiający spłaci kredyt w kolejnych latach w następujących wielkościach: rok 2020 - 0,00 zł rok 2021 - 136.067,00 zł (5 rat x 11.340,00 zł, 1 rata x 11.339,00 zł, 6 rat x 11.338,00 zł) rok 2022 - 136.067,00 zł (5 rat x 11.340,00 zł, 1 rata x 11.339,00 zł, 6 rat x 11.338,00 zł) rok 2023 - 136.067,00 zł (5 rat x 11.340,00 zł, 1 rata x 11.339,00 zł, 6 rat x 11.338,00 zł) rok 2024 - 136.067,00 zł (5 rat x 11.340,00 zł, 1 rata x 11.339,00 zł, 6 rat x 11.338,00 zł) rok 2025 - 136.067,00 zł (5 rat x 11.340,00 zł, 1 rata x 11.339,00 zł, 6 rat x 11.338,00 zł) rok 2026 - 136.067,00 zł (5 rat x 11.340,00 zł, 1 rata x 11.339,00 zł, 6 rat x 11.338,00 zł) rok 2027 - 136.067,00 zł (5 rat x 11.340,00 zł, 1 rata x 11.339,00 zł, 6 rat x 11.338,00 zł) rok 2028 - 136.067,00 zł (5 rat x 11.340,00 zł, 1 rata x 11.339,00 zł, 6 rat x 11.338,00 zł) rok 2029 - 136.067,00 zł (5 rat x 11.340,00 zł, 1 rata x 11.339,00 zł, 6 rat x 11.338,00 zł) rok 2030 - 136.076,57 zł (5 rat x 11.340,00 zł, 1 rata x 11.339,00 zł, 6 rat x 11.347,57 zł) (Oznaczenie rat - pierwsze pięć rat do miesiąca stycznia do maja i jedna czerwcowa oraz kolejne sześć lipiec do grudnia) 3.6. Zamawiający nie wymaga zastosowania karencji w spłacie odsetek. W okresie kredytowania odsetki będą naliczane w oparciu o rzeczywistą liczbę dni występującą w danym roku (365/366). 3.7. Kredyt zostanie postawiony do dyspozycji Gminy Łubianka w dwóch transzach. Wypłaty poszczególnych transz następować będą na podstawie wniosku Zamawiającego, w następujących kwotach i terminach: - kwota 900.000,00 zł do dnia 30 listopada 2020 r. do godz. 10.00, - kwota 460.679,57zł do dnia 28 grudnia 2020 r. do godz. 10.00, Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany terminu wpłaty poszczególnych transz, zgodnie z bieżącym zapotrzebowania finansowym. Ostateczny termin uruchomienia kredytu, nastąpi nie później niż w dniu 28 grudnia 2020 roku do godz. 10.00. 3.8. Oprocentowanie kredytu zmienne, uzależnione od stawki WIBOR 1M oraz stałej marży Banku. Stawka WIBOR-u 1M z ostatniego dnia roboczego każdego miesiąca, poprzedzającego miesiąc naliczania odsetek i obowiązuje przez okres kolejnego miesiąca. Odsetki naliczane są za każdy dzień wykorzystania kredytu, zgodnie ze stanem faktycznego zadłużenia. 3.9. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia wielkości oprocentowania na jakie gotów jest udzielić kredytu (sposób ustalenia stopy procentowej: stopa procentowa dla danego okresu odsetkowego będzie ustalana w oparciu o stawkę WIBOR 1M obowiązującą w ostatnim dniu roboczym poprzedniego miesiąca powiększoną o stałą marżę banku) oraz przedstawi plan spłaty kredytu wraz z odsetkami za okres 30 listopada 2020 r.– 31 grudnia 2030 r. (dokonana symulacja spłaty kredytu, musi uwzględniać terminy wypłat poszczególnych transz wskazanych w pkt 3.7 oraz terminy spłat kredytu i odsetek wskazane w pkt 3.5 i pkt 3.6 z uwzględnieniem karencji w spłacie kapitału). Wycenę należy sporządzić zgodnie z załączonym do SIWZ arkuszem kalkulacyjnym wyliczenia kosztu kredytu. 3.10. Wykonawca przedstawi zestawienie niezbędnych dokumentów wymaganych od Zamawiającego do podpisania umowy. 3.11. Wartość wszystkich prowizji od udzielonego kredytu wyniesie 0 %. 3.12. Jako prawne zabezpieczenie spłaty kredytu wraz z odsetkami ustala się weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową z wystawienia Zamawiającego. Prawne zabezpieczenie spłaty kredytu zostanie kontrasygnowane przez Skarbnika Gminy. 3.13. Dopuszcza się możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat. W takim przypadku Wykonawca nie będzie pobierał prowizji w związku ze wcześniejszą spłatą kredytu ani innych dodatkowych opłat. W sytuacji gdy kredyt spłacony będzie wcześniej odsetki będą naliczone do dnia spłaty kredytu, a nie do końca umowy. 3.14. Stała marża banku, nie podlega zmianie przez cały okres wykonania zamówienia. 3.15. Rozliczenia pomiędzy zamawiającym a Wykonawcą będą dokonywane w złotych polskich. 3.16. Do obliczania ceny oferty za realizację przedmiotu zamówienia jako stawkę bazową należy przyjąć WIBOR 1M z dnia 30 września 2020 r. tj. w wielkości 0,2 %. 3.17. Pod pojęciem „cena” należy rozumieć wartość odsetek od zaciągniętego kredytu w wysokości 1.360.679,57 zł obliczonych zgodnie z arkuszem kalkulacyjnym wyliczenia kosztu kredytu stanowiącym załącznik do SIWZ i na zasadach określonych w przedmiocie zamówienia. 3.18. Pod pojęciem „Udostępnienie środków” należy rozumieć termin w jakim wykonawca postawi do dyspozycji transzę kredytu licząc od dnia podpisania umowy. Okres udostępnienia środków nie może być krótszy niż 1 dzień i dłuższy niż 5. Jeden dzień tzn. następny po podpisaniu umowy a nie w dniu podpisania umowy. W przypadku podania przez wykonawcę okresu udostępniania środków krótszego niż 1 dzień tj. 0 dni oferta zostanie potraktowana jako niezgodna z SIWZ. 3.19. Kredyt zaciągnięty zostanie na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 3 ustawy o finansach publicznych tj. na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań 1.360.679,57 zł. 3.20. W przedłożonym projekcie umowy, przed jej podpisaniem, wybrany Wykonawca zawrze wszystkie postanowienia dotyczące opisu przedmiotu zamówienia. 3.21. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia kwoty kredytu do wielkości niezbędnej na pokrycie kwoty deficytu tj. do rezygnacji z drugiej transzy kredytu bez podania przyczyny. W takiej sytuacji Zamawiający przedstawi harmonogram spłat kredytu uwzględniający faktyczną wielkość zaciągniętego kredytu. Harmonogram będzie zmieniony poprzez wykreślenie ostatnich, najstarszych rat spłaty kapitału, aż do uzyskania właściwej kwoty kredytu bez zmiany wielkości i terminów rat przewidzianych do spłaty w pierwszej kolejności.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek dotyczący kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o którym mowa w pkt 5.2.1. lit. a) SIWZ, jeżeli wykaże, że: posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Rzeczpospolitej Polskiej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1988 ze zm.)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) formularz oferty – załącznik nr 1 do SWIZ, 2) harmonogram spłaty kredytu wraz z odsetkami za okres 30.11.2020 r.– 31.12.2030 r. (dokonana symulacja spłaty kredytu, musi uwzględniać terminy wypłat poszczególnych transz wskazanych w pkt 3.7 oraz terminy spłat kredytu i odsetek wskazane w pkt 3.5 i pkt 3.6 opisu przedmiotu zamówienia) – Arkusz kalkulacyjny wyliczenia kosztu kredytu, 3) oświadczenie Wykonawcy, które z informacji zawartych w ofercie na stronach od .... do .... stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i jako takie nie mogą być udostępniane innym uczestnikom postępowania. W przypadku zastrzeżenia informacji przez wykonawcę zobowiązany jest on wykazać, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Brak powyższego oświadczenia oznaczał będzie, że dokumenty składające się na ofertę nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa (Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy ). 4) zobowiązanie podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. 5) w celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmioty, na zdolnościach, których wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizują roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 6) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 7) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 8) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 Pzp; 9) oświadczenie wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne. 10) Koncesję, zezwolenie licencję lub dokument potwierdzający, że wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 11) wykazu usług załącznik nr 6 do SWIZ 12) oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach