Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego

Gmina Sokołów Małopolski ogłasza przetarg

  • Adres: 36-050 Sokołów Małopolski, ul. Rynek
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. (017) 7729019 , fax. (017) 7729019
  • Data zamieszczenia: 2020-07-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Sokołów Małopolski
    ul. Rynek 1
    36-050 Sokołów Małopolski, woj. podkarpackie
    tel. (017) 7729019, fax. (017) 7729019
    REGON: 69058213400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: ww.sokolow-mlp.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zadanie nr I „Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 3 000 000,00 zł’’ 1) Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na kwotę 3 000 000,00 zł (słownie: trzy miliony złotych 00/100), na spłaty otrzymanych krajowych pożyczek i kredytów. 2) Okres kredytowania – od dnia uruchomienia I transzy kredytu do dnia 31.12.2028 r. 3) Uruchomienie środków kredytu następować będzie w formie przelewu na podstawie pisemnej dyspozycji na wskazany przez Zamawiającego rachunek bankowy. Wykorzystanie kredytu nastąpi do dnia 21.12.2020 roku. 4) Kredyt będzie oprocentowany wg zmiennej stopy procentowej opartej na stopie bazowej WIBOR 1M, wyliczonej jako średnia z miesiąca kończącego kwartał poprzedzający okres odsetkowy, powiększonej lub pomniejszonej o stałą marżę banku. 5) Koszty obsługi kredytu wg formularza oferty stanowi: oprocentowanie kredytu – oprocentowanie wg stopy WIBOR 1M z dnia 14.07.2020 roku (wysokość 0,23 %), marża banku wyrażona w punktach procentowych w stosunku rocznym. od kredytu zostanie lub nie zostanie naliczona prowizja z tytułu udzielonego kredytu. 6) Kredyt spłacany będzie w ratach kwartalnych przez okres od 31.03.2021 r. do 31.12.2028 r. Harmonogram spłaty kredytu znajduje się w formularzu oferty, który stanowi Załącznik nr 1 SIWZ. 7) Karencja w spłacie rat kapitałowych i odsetek: Karencja w spłacie rat kapitałowych – do dnia 30.03.2021 r.; Karencja w spłacie odsetek – do dnia 30.03.2021 r. 8) Odsetki naliczane od zadłużenia z tytułu kredytu będą płacone przez Zamawiającego w okresach kwartalnych, do ostatniego dnia kończącego miesiąc, od rzeczywistej wysokości zaciągniętego zobowiązania. 9) Jeżeli data spłaty kredytu lub odsetek przypada na dzień wolny od pracy, uważa się, że termin został zachowany, jeżeli spłata nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie określonym w umowie. 10) Oferent informuje zamawiającego z 7 dniowym (dni kalendarzowe) wyprzedzeniem o wysokości odsetek. Dopuszcza się przesłania informacji drogą mailową lub faksem. 11) Przy obliczaniu odsetek przyjmuje się że rok ma 365 dni, rok przestępny 366, a miesiąc i kwartał rzeczywistą liczbę dni kalendarzowych. 12) Zabezpieczenie spłaty kredytu stanowić będzie weksel in blanco z deklaracją wekslową. 13) Zamawiający zastrzega sobie prawo do: niewykorzystania pełnej kwoty kredytu bez dodatkowych kosztów (Wykonawca nie będzie pobierał odsetek i innych opłat od niewykorzystanej części kredytu), wcześniejszej spłaty kredytu bez uprzedniego powiadomienia Wykonawcy i bez pobierania przez Wykonawcę oprocentowania za okres po spłacie kredytu, bądź dodatkowych opłat, prawo rezygnacji z całości lub części przyznanego kredytu, bez dodatkowych opłat, prowizji i kar. 14) Rozliczenie pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będzie dokonywać się w złotych polskich. 15) Zamawiający nie będzie wypełniał przesłanych przez Wykonawców wszelkich załączników, tabel stanowiących wzory opracowane przez Wykonawców. Jednakże odpowie zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych na każde pytanie dotyczące SIWZ oraz przekaże informacje niezbędne do zbadania zdolności kredytowej gminy, a także do przygotowania i złożenia oferty. Wszystkie dokumenty do oceny zdolności kredytowej Zamawiającego dostępne są na stronie internetowej www.bip.sokolow-mlp.pl 16) Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania innych dodatkowych opłat związanych z usługą wykonania przedmiotu zamówienia. 17) Zamawiający dopuści wprowadzenie do umowy wszelkich zmian, które są korzystne dla Zamawiającego, a wynikać będą z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. 18) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia zatrudniał na podstawie umowy o pracę przynajmniej jedną osobę, wykonującą następujące czynności – przyjmowanie dyspozycji Zamawiającego odnośnie transz kredytu, wyliczanie należnych odsetek od kredytu, informowanie o bieżącym stanie kredytu - jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy. 19) Pozostałe dodatkowe informacje: Zamawiający wyraża zgodę na kontrasygnatę skarbnika na umowie kredytu, wekslu, deklaracji wekslowej, Gmina Sokołów Małopolski nie złoży oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art. 777 § 1 pkt 5 ustawy Kodeks postępowania cywilnego, Na rachunkach Gminy Sokołów Małopolski w bankach nie ciążą zajęcia egzekucyjne, Gmina Sokołów Małopolski nie posiada zaległych zobowiązań wobec banków, ZUS ani US, Zamawiający nie udzielił poręczeń i gwarancji innym podmiotom., W Gminie nie był prowadzony program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27.08.2009 r o finansach publicznych. Zadanie nr II ,,Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 2 996 617,80 zł’’ 1) Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na kwotę 2 996 617,80 zł (słownie: dwa miliony dziewięćset dziewięćdziesiąt sześć tysięcy sześćset siedemnaście złotych 80/100), na spłaty otrzymanych krajowych pożyczek i kredytów oraz na pokrycie deficytu budżetu. 2) Okres kredytowania – od dnia uruchomienia I transzy kredytu do dnia 31.12.2028 r. 3) Uruchomienie środków kredytu następować będzie w formie przelewu na podstawie pisemnej dyspozycji na wskazany przez Zamawiającego rachunek bankowy. Wykorzystanie kredytu nastąpi do dnia 21.12.2020 roku. 4) Kredyt będzie oprocentowany wg zmiennej stopy procentowej opartej na stopie bazowej WIBOR 1M, wyliczonej jako średnia z miesiąca kończącego kwartał poprzedzający okres odsetkowy, powiększonej lub pomniejszonej o stałą marżę banku. 5) Koszty obsługi kredytu wg formularza oferty stanowi: oprocentowanie kredytu – oprocentowanie wg stopy WIBOR 1M z dnia 14.07.2020 roku (wysokość 0,23%), marża banku wyrażona w punktach procentowych w stosunku rocznym. od kredytu zostanie lub nie zostanie naliczona prowizja z tytułu udzielonego kredytu. 6) Kredyt spłacany będzie w ratach kwartalnych przez okres od 31.03.2021 r. do 31.12.2028 r. Harmonogram spłaty kredytu znajduje się w formularzu oferty, który stanowi Załącznik nr 1 SIWZ. 7) Karencja w spłacie rat kapitałowych i odsetek: Karencja w spłacie rat kapitałowych – do dnia 30.03.2021 r.; Karencja w spłacie odsetek – do dnia 30.03.2021 r. 8) Odsetki naliczane od zadłużenia z tytułu kredytu będą płacone przez Zamawiającego w okresach kwartalnych, do ostatniego dnia kończącego miesiąc, od rzeczywistej wysokości zaciągniętego zobowiązania. 9) Jeżeli data spłaty kredytu lub odsetek przypada na dzień wolny od pracy, uważa się, że termin został zachowany, jeżeli spłata nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie określonym w umowie. 10) Oferent informuje zamawiającego z 7 dniowym (dni kalendarzowe) wyprzedzeniem o wysokości odsetek. Dopuszcza się przesłania informacji drogą mailową lub faksem. 11) Przy obliczaniu odsetek przyjmuje się że rok ma 365 dni, rok przestępny 366, a miesiąc i kwartał rzeczywistą liczbę dni kalendarzowych. 12) Zabezpieczenie spłaty kredytu stanowić będzie weksel in blanco z deklaracją wekslową. 13) Zamawiający zastrzega sobie prawo do: niewykorzystania pełnej kwoty kredytu bez dodatkowych kosztów (Wykonawca nie będzie pobierał odsetek i innych opłat od niewykorzystanej części kredytu), wcześniejszej spłaty kredytu bez uprzedniego powiadomienia Wykonawcy i bez pobierania przez Wykonawcę oprocentowania za okres po spłacie kredytu, bądź dodatkowych opłat, prawo rezygnacji z całości lub części przyznanego kredytu, bez dodatkowych opłat, prowizji i kar. 14) Rozliczenie pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będzie dokonywać się w złotych polskich. 15) Zamawiający nie będzie wypełniał przesłanych przez Wykonawców wszelkich załączników, tabel stanowiących wzory opracowane przez Wykonawców. Jednakże odpowie zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych na każde pytanie dotyczące SIWZ oraz przekaże informacje niezbędne do zbadania zdolności kredytowej gminy, a także do przygotowania i złożenia oferty. Wszystkie dokumenty do oceny zdolności kredytowej Zamawiającego dostępne są na stronie internetowej www.bip.sokolow-mlp.pl 16) Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania innych dodatkowych opłat związanych z usługą wykonania przedmiotu zamówienia. 17) Zamawiający dopuści wprowadzenie do umowy wszelkich zmian, które są korzystne dla Zamawiającego, a wynikać będą z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. 18) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia zatrudniał na podstawie umowy o pracę przynajmniej jedną osobę, wykonującą następujące czynności – przyjmowanie dyspozycji Zamawiającego odnośnie transz kredytu, wyliczanie należnych odsetek od kredytu, informowanie o bieżącym stanie kredytu - jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy. 19) Pozostałe dodatkowe informacje: Zamawiający wyraża zgodę na kontrasygnatę skarbnika na umowie kredytu, wekslu, deklaracji wekslowej, Gmina Sokołów Małopolski nie złoży oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art. 777 § 1 pkt 5 ustawy Kodeks postępowania cywilnego, Na rachunkach Gminy Sokołów Małopolski w bankach nie ciążą zajęcia egzekucyjne, Gmina Sokołów Małopolski nie posiada zaległych zobowiązań wobec banków, ZUS ani US, Zamawiający nie udzielił poręczeń i gwarancji innym podmiotom., W Gminie nie był prowadzony program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27.08.2009 r o finansach publicznych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wymaga posiadania przez Wykonawcę aktualnego zezwolenia na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe, a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach