Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego

Powiat Nowotomyski ogłasza przetarg

  • Adres: 64-300 Nowy Tomyśl, Poznańska
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 61 44 26 700 , fax. 614 423 589
  • Data zamieszczenia: 2019-09-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Nowotomyski
    Poznańska 33
    64-300 Nowy Tomyśl, woj. wielkopolskie
    tel. 61 44 26 700, fax. 614 423 589
    REGON: 63127693700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatnowotomyski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu złotowego dla Powiatu Nowotomyskiego w wysokości 2.690.846,52 zł na okres 10 lat z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów. 2. Kredyt w walucie polskiej. 3. Okres spłaty – od stycznia 2020r. do 27 grudnia 2029r. w okresach miesięcznych 4. Oprocentowanie zmienne, oparte na stawce WIBOR1M + stała marża bankowa ( Zamawiający zastrzega możliwość zmiany marży Banku poprzez jej obniżenie na wniosek Zamawiającego do poziomu oferowanego dla nowych kredytów udzielanych jednostkom samorządu terytorialnego). 5. Wykonawca zobowiązany jest stawić do dyspozycji Zamawiającego kredyt w formie przelewu środków finansowych z rachunku kredytowego Wykonawcy na rachunek budżetu Powiatu nr 53 9058 0000 0000 0000 7272 0033. ( w formie polecenia przelewu). 6. Wykorzystanie kredytu nastąpi jednorazowo lub w ratach na podstawie dyspozycji Zamawiającego. 7. Kwota kredytu zostanie postawiona do dyspozycji Zamawiającego w okresie od 4 listopada 2019 roku do 31 grudnia 2019 roku w wysokości określonej na podstawie dyspozycji Zamawiającego ( w przypadku, gdy procedura przetargowa nie zostanie zakończona do 04.11.2019r., termin postawienia kredytu do dyspozycji ulegnie przesunięciu). 8. Zamawiający zobowiązuje się do spłaty kapitału i odsetek w następującej formie: do ostatniego dnia roboczego miesiąca a) Początek spłaty kapitału od stycznia 2020 roku z rachunku budżetu Powiatu nr 53 9058 0000 0000 0000 7272 0033 b) Początek spłaty odsetek od kredytu od stycznia 2020 oku z rachunku wydatków nr 43 9058 0000 0000 0000 7272 0019 c) Termin płatności rat kredytowych i odsetek od kredytu przypadający na ostatni dzień roboczy każdego miesiąca – raty płatne miesięcznie d) Wykonawca zobowiązany jest do informowania Zamawiającego o wysokości rat i odsetek miesięcznych do zapłaty w terminie na 7 dni roboczych przed terminem płatności. Niedotrzymanie w/w terminu powoduje przesunięcie terminu płatności o liczbę dni opóźnienia. 9. Dopuszcza się możliwość spłaty kredytu przed ustalonym terminem bez ponoszenia dodatkowych opłat i prowizji ( odsetki naliczane do dnia spłaty kredytu, a nie do końca okresu umowy, bez prowizji rekompensacyjnej). 10. Zabezpieczenie kredytu stanowi weksel in blanco z wystawienia Zamawiającego wraz z deklaracją wekslową. 11. Umowa oraz weksel in blanco zostaną kontrasygnowane przez Skarbnika Powiatu. 12. Na potrzeby obliczenia odsetek od kredytu w umowie oraz na potrzeby obliczenia ceny ofert należy przyjąć kalendarz rzeczywisty tj. liczący 365/366 dni w roku przestępnym. 13. Koszty obsługi kredytu ( cenę ofertową) stanowią : oprocentowanie kredytu oraz marża. 14. Oprocentowanie kredytu dla obliczenia ceny oferty powinno być wyliczone w oparciu o stawkę bazową WIBOR 1M w wysokości obowiązującej na dzień 23.09.2019r. 15. Wykonawca jest obowiązany do skalkulowania i podania w ofercie wyłącznie dwóch stawek w następujący sposób: • Oprocentowanie kredytu w stosunku do stopy procentowej WIBOR 1M (wg stawki obowiązującej na dzień 23.09.2019r. ogłoszonej w Rzeczpospolitej w dniu 24.09.2019 roku. • Marża (w całym okresie kredytowania). 16. Do złożonej oferty Wykonawca załączy projekt umowy o udzielenie kredytu odzwierciedlający i spełniający warunki niniejszej specyfikacji. 17. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany spłaty kapitału i odsetek od zaciągniętego kredytu w ratach i terminach innych niż określono w harmonogramie ze względu na pogorszenie sytuacji ekonomiczno-finansowej. 18. Zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia wysokości udzielonego kredytu w zależności od sytuacji finansowej Powiatu lub rezygnację z zaciągnięcia kredytu. 19. W celu wstępnego zbadania zdolności kredytowej Zamawiającego, Zamawiający udostępnia dokumenty formalno-prawne oraz dokumenty dotyczące sytuacji ekonomiczno-finansowej Zamawiającego w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie Powiatu Nowotomyskiego. 20. Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą w PLN.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca musi wykazać, że posiada aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, jak również na realizację usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2018r. poz. 2187 ze zm.i), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe, inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wypełniony formularz ofertowy sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego zał. nr 1,; Do oferty należy dołączyć aktualne dokumenty potwierdzające status prawny wykonawcy, np. odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej. Oferta nie musi zawierać tych dokumentów w przypadku wyrażenia zgody przez wykonawcę na pobranie z dostępnych w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych. Upoważnienie osób podpisujących ofertę musi bezpośrednio wynikać z ww. dokumentów. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z ww. dokumentów, to do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej notarialnie; a) oświadczenie wymienione w pkt 6.1 niniejszej SIWZ; b) harmonogram spłaty kredytu; c) projekt umowy, d) oryginał pełnomocnictwa dla lidera ( jeżeli Wykonawcy występują wspólnie muszą, zgodnie z zapisami art. 23 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych ustanowić pełnomocnika (lidera) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia, e) Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do specyfikacji

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach