Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu dla Gminy Grabowiec

Gmina Grabowiec ogłasza przetarg

  • Adres: 22-425 Grabowiec, Rynek
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 84 651 24 74 , fax. 84 651 24 74
  • Data zamieszczenia: 2020-06-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Grabowiec
    Rynek 3
    22-425 Grabowiec, woj. lubelskie
    tel. 84 651 24 74, fax. 84 651 24 74
    REGON: 54056400000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.grabowiec.pl/gmina/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu dla Gminy Grabowiec
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego dla Gminy Grabowiec na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Grabowiec z przeznaczeniem na udzielenie pomocy finansowej Powiatowi Zamojskiemu na realizację projektu pn. „Przebudowa drogi powiatowej nr. 3230 L Skierbieszów – Grabowiec – Hrubieszów na odcinku Wolica Uchańska – Grabowiec Góra (II etap)”. 2. Kwota kredytu: 1 100 000,00 zł. 3. Okres kredytowania: od dnia podpisania umowy do 31 grudnia 2028 roku. 4. Uruchomienie środków nastąpi w jednej transzy w III kwartale 2020 r. 5. Termin wypłaty zostanie określony na podstawie złożonego przez Zamawiającego odrębnego zapotrzebowania na środki. Czas uruchomienia kredytu będzie zgodny z ofertą Wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. 6. Zamawiający ustala okres karencji przy spłacie kredytu -od dnia podpisania umowy do dnia 31.03.2023 roku. 7. Spłata kredytu nastąpi w 24 ratach według poniższego zestawienia: 2023 r. – 4 raty po 17.500,00 zł; 2024 r. – 4 raty po 50.000,00 zł; 2025 r. – 4 raty po 50.000,00 zł; 2026 r. – 4 raty po 50.000,00 zł; 2027 r. – 4 raty po 50.000,00 zł; 2028 . – 4 raty po 57.500,00 zł. Płatne do ostatniego dnia miesiąca kończącego kwartał kalendarzowy. 8. Tytułem zabezpieczenia spłat kredytu Zamawiający wystawi weksel własny „in blanco” wraz z deklaracją wekslową podpisane przez Wójta Gminy wraz z kontrasygnatą Skarbnika Gminy. 9. Spłata odsetek następować będzie w okresach kwartalnych w latach 2020-2028, w ostatnim dniu roboczym każdego miesiąca od faktycznie wykorzystanej kwoty kredytu. Do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu w stosunku do 365/366 dni w roku. 10. Oprocentowanie kredytu będzie liczone w oparciu o jednomiesięczną stawkę WIBOR 1M z ostatniego roboczego dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc, za który dokonywana jest płatność odsetek, powiększoną o marżę określoną w ofercie. Marża wyrażona w punktach procentowych (dwa miejsca po przecinku) będzie stała w okresie obowiązywania umowy i nie może ulec zmianie. Dla obliczenia ceny oferty należy przyjąć stawkę WIBOR 1M w czerwcu, tj. z dnia 15.06.2020 r. w wysokości 0,24 %, oraz uruchomienie kredytu w jednej transzy w dniu 15.07.2020 r. 11. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej (przed ustalonymi terminami) spłaty kredytu oraz poszczególnych rat kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów w postaci opłat, prowizji rekompensacyjnej itp. W przypadku spłaty kredytu we wcześniejszym terminie, odsetki będą naliczane do dnia spłaty. 12. W przypadku, gdy termin spłaty raty kredytu przypadnie w dzień wolny od pracy, Zamawiający ureguluje wymaganą ratę w pierwszy dzień roboczy następujący po wyznaczonej dacie spłaty. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca każdorazowo (co kwartał) informował w sposób pisemny lub faxem o zbliżającym się terminie zapłaty kapitału i odsetek co najmniej na 7 dni przed wymaganym terminem płatności. 13. Realizacja dyspozycji kredytobiorcy następować będzie w formie bezgotówkowej na rachunek budżetu Gminy Grabowiec Nr 35964410202006200025120026. 14. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 200,00 zł brutto za każdy dzień opóźnienia uruchomienia kredytu, liczoną od terminu wskazanego przez Wykonawcę w formularzu ofertowym. 15. Zamawiający wymaga, aby wykonawca, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejsza złożył w terminie 3 dni od daty rozstrzygnięcia postępowania projekt umowy, który będzie uwzględniał wszystkie warunki określone w SIWZ. Zamawiający nie będzie związany przedstawionym przez wykonawcę projektem umowy i zastrzega sobie prawo wnoszenia poprawek do szczegółowych zapisów projektu umowy. Poprawki mogą dotyczyć w szczególności warunków umowy, które nie zostały ściśle określone w SIWZ, przy czym ewentualne zmiany treści projektu umowy nie spowoduje sprzeczności z zapisami SIWZ. 16. Jedynym kosztem kredytu jest jego oprocentowanie. Kredyt nie może być obciążony żadnymi innymi kosztami. 17. Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w walucie polskiej (PLN). 18. Zamawiający nie wyraża zgody na udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na realizację inwestycji ze środków pożyczki Europejskiego Banku Inwestycyjnego. 19. Wspólny Słownik Zamówień Publicznych (CPV): 66113000-5 Usługi udzielania kredytu. 20. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a Pzp: 1. Zamawiający stosowanie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na cały okres realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę co najmniej jednej osoby wykonującej czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r, - Kodeks pracy, tj: a/ wykonywanie prac związanych z bezpośrednią obsługą i udzieleniem kredytu, 2. Sposób dokumentowania zatrudnienia osób oraz uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań o których mowa art. 29 ust. 3a ustawy Pzp: a) w terminie 3 dni roboczych od zawarcia umowy, na każde żądanie zamawiającego w terminie przez niego wskazanym od dnia otrzymania wezwania, wykonawca lub podwykonawca przedstawi zamawiającemu oświadczenie o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osobę lub osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; lub poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie obowiązującymi przepisami (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; b) w przypadku wątpliwości, czy osoby realizujące zamówienie są zatrudnione na podstawie umowy o pracę, zamawiający powiadomi właściwy inspektorat pracy, celem przeprowadzenia czynności kontrolnych, c) wykonawca zobowiązany jest do zatrudniania osoby lub osób przy realizacji przedmiotu umowy w okresie od dnia zawarcia umowy do dnia zakończenia wykonywania przedmiotu umowy. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, wykonawca zobowiązuje się, w terminie 14 dni od dnia rozwiązania umowy z zatrudnioną osobą, do zatrudnienia na to miejsce innej osoby posiadającej tożsamą wiedzę i doświadczenie do wykonywania usług. W przypadku zmiany zatrudnionych w trakcie realizacji umowy wykonawca ma obowiązek przedstawić aktualny wykaz w terminie 3 dni od dnia dokonania zmiany osób wraz z oświadczeniem, o którym mowa w pkt 2 lit. a). Zmiany te nie stanowią zmiany niniejszej umowy. 3. sankcje z tytułu niespełnienia wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp: a) w przypadku niezatrudnienia przy realizacji zamówienia osoby lub osób na umowę o pracę lub nieprzedstawienia zamawiającemu na jego żądanie wykazów osób zatrudnionych wraz z oświadczeniem o którym mowa w pkt 2 lita. a), wykonawca zapłaci zamawiającemu karę umowną w' wysokości 100 zł brutto za każdy dzień opóźnienia. Kara będzie naliczana za rozpoczęty dzień, w którym wykonawca nie wypełnił zobowiązania, 4. ww. wymagania dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do podwykonawcy. 21. Zamawiający nie dopuszcza korzystanie z podwykonawców. 22. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie: 1. Ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy (art.141 ustawy Pzp); 2. Zobowiązani są ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Przyjmuje się, że pełnomocnictwo do podpisania oferty obejmuje pełnomocnictwo do poświadczenia za zgodność z oryginałem wszystkich dokumentów (art. 23 ust.2 ustawy Pzp); 3. Pełnomocnictwo musi wynikać z umowy lub z innej czynności prawnej, mieć formę pisemną; fakt ustanowienia Pełnomocnika musi wynikać z załączonych do oferty dokumentów, wszelka korespondencja prowadzona będzie z Pełnomocnikiem; 4. Jeżeli oferta konsorcjum zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający wezwie pełnomocnika przed zawarciem umowy do przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców(art.23 ust.4 ustawy Pzp).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują zasobami zdolnymi do wykonania zamówienia, 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, 4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia, 5) spełniaja warunki określone w SIWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia zgodnie z art. 86 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych informacji z otwarcia ofert, ma obowiązek przekazać zamawiającemu, bez dodatkowego wezwania, oryginału oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 25 ust. 1 pkt 23 cyt. Ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przestawić dowody, że powiązania z innymi wykonawcami nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór świadczenia stanowi zał. nr 3 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach