Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu bankowego długoterminowego złotowego w kwocie 4 000 000 zł.

Gmina Prószków ogłasza przetarg

  • Adres: 46-060 Prószków, Opolska
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 774013700 , fax. 774013711
  • Data zamieszczenia: 2019-09-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Prószków
    Opolska 17
    46-060 Prószków, woj. opolskie
    tel. 774013700, fax. 774013711
    REGON: 531413248
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.proszkow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu bankowego długoterminowego złotowego w kwocie 4 000 000 zł.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Udzielenie i obsługa kredytu bankowego, długoterminowego, złotowego w kwocie 4.000.000,00 zł z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 4.000.000,00 zł na podstawie Uchwały Rady Miejskiej w Prószkowie Nr XI/71/2019 z dnia 24 czerwca 2019 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego oraz nr XII/77/2019 z dnia 12 lipca 2019 r. w sprawie zmiany Uchwały Nr XI/71/2019 Rady Miejskiej w Prószkowie z dnia 24 czerwca 2019 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego w związku z realizacją inwestycji: -„Zwiększenie efektywności energetycznej w budynku OKIS w Prószkowie w zakresie termomodernizacji, przebudowy oraz nadbudowy” do kwoty 1.500.000,00 zł; - „Budowa żłobka na terenie Prószkowa” do kwoty 2.500.000,00 zł. 2) Waluta kredytu – PLN 3) Spłata kredytu nastąpi od dnia 20.01.2020 r. do 20.12.2025 r., należy przyjąć karencję w spłacie kredytu do dnia 19.01.2020 r. 4) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia kwoty planowanego do zaciągnięcia kredytu, niewykorzystania w całości kredytu lub rezygnacji z kredytu bez ponoszenia jakichkolwiek konsekwencji i kosztów z tego tytułu. 5) Prawnym zabezpieczeniem spłaty kredytu będzie weksel in blanco z deklaracja wekslową. Na wekslu i deklaracji wekslowej zostanie zamieszczona kontrasygnata Skarbnika Gminy Prószków. 6) Kredyt będzie uruchamiany sukcesywnie na pisemną dyspozycję Zamawiającego w okresie od dnia podpisania umowy do dnia 31.12.2019 r. w formie przelewu na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego. 7) Wykonawca uruchomi środki kredytu w wysokości i terminach wskazanych przez Zamawiającego w dyspozycjach składanych do Wykonawcy, bez składania odrębnego wniosku kredytowego. 8) Wykonawca otworzy rachunek kredytowy najpóźniej w dniu zawarcia umowy kredytowej i będzie go prowadzić nieodpłatnie w okresie jej obowiązywania. 9) Spłata kapitału będzie następować w okresach miesięcznych od stycznia 2020 r. do grudnia 2025 r. płatnych 20 dnia każdego miesiąca, w przypadku gdy termin zapłaty przypadnie na dzień wolny od pracy, uregulowanie należności nastąpi w pierwszym dniu roboczym po wyznaczonej dacie. 10) Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu bez poboru przez Wykonawcę pozostałych odsetek oraz dodatkowych opłat związanych z obsługa kredytu. O zamiarze wcześniejszej spłaty Zamawiający powiadomi bank w terminie 5 dni przed dniem dokonania spłaty (powiadomienie zostanie doręczone osobiście, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub faksu). 11) Zamawiający zastrzega sobie możliwość przesunięcia terminów spłat oraz zmian kwot rat kredytów bez dodatkowych opłat i prowizji. 12) Oprocentowanie kredytu: zmienna stopa procentowa, marża Wykonawcy stała w umownym okresie kredytowania. 13) Jednorazowa prowizja bankowa zostanie pobrana w dniu udzielenia kredytu. Maksymalną stawkę prowizji ustala się na nieprzekraczalnym poziomie 0,8 %. 14) Spłata odsetek od wykorzystanego kredytu następować będzie w okresach miesięcznych, na podstawie zawiadomienia Wykonawcy o wysokości naliczonych odsetek dostarczonego do siedziby Zamawiającego w terminie 7 dni przed datą płatności. Okresem odsetkowym, za który naliczane będą należne bankowi odsetki będzie okres liczony od pierwszego do ostatniego dnia miesiąca (miesiąc kalendarzowy) na podstawie stawki WIBOR 3M. Oprocentowanie kredytu będzie zmienne w okresach odsetkowych, odsetki nie będą naliczane od kredytu przyznanego lecz jeszcze nie uruchomionego, stopa procentowa będzie równa sumie stawki bazowej opartej o stawkę WIBOR 3M oraz marży banku. Zmiana oprocentowania będzie następować w okresie miesięcznych wraz ze zmianą stawki bazowej WIBOR 3M. 15) Do celów rozliczeniowych przyjmuje się, że okres rozliczeniowy pokrywa się z miesiącem kalendarzowym, który liczy rzeczywistą liczbę dni, a rok 365 dni. 16) Dla porównywalności ceny ofertowej należy przyjąć, że dniem płatności raty kapitałowej i odsetkowej będzie w każdym miesiącu 20 jego dzień, bez względu na fakt czy dzień ten wypadnie w sobotę lub w dzień ustawowo wolny od pracy oraz każdy rok ma 365 dni. 17) Do kalkulacji ceny Wykonawca dla porównywalności ofert winien przyjąć kwotę bazową WIBOR 3M w wysokości 1,72% przy założeniu, że całość kredytu zostanie uruchomiona do dnia 02.12.2019 r. 18) Zamawiający nie przewiduje ponoszenia innych kosztów związanych z obsługą kredytu oraz wydaniem opinii i zaświadczeń wystawionych na wniosek kredytobiorcy. Wykonawca powinien wszystkie koszty kredytu uwzględnić w cenie ofertowej – Wykonawca nie będzie pobierał podczas obowiązywania umowy kredytowej żadnych innych prowizji i opłat związanych z realizacją umowy o udzielenie kredytu, w tym opłat za jakiekolwiek czynności bankowe związane z obsługą kredytu. 19) Za datę spłaty kredytu lub odsetek przyjmuje się dzień faktycznego dokonania wpłaty środków pieniężnych. Jeżeli data spłaty kredytu lub odsetek przypada na dzień wolny od pracy uważa się, że ustalony termin został zachowany, jeżeli spłata nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie określonym w umowie kredytu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej, a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe (tekst jedn. Dz.U. z 2018 r. poz. 2187 z późn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe posiadania innego dokumentu potwierdzającego rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu, określonego w rozdziale 4.2.1 SIWZ oraz wykazania braku podstaw do wykluczenia, Wykonawcy muszą złożyć wraz z ofertą oświadczenia (aktualne na dzień składania ofert) w zakresie wskazanym w załączniku Nr 2 i 3 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniach będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Oświadczenia te Wykonawca składa zgodnie ze wzorami stanowiącymi Załącznik Nr 2 i 3 do SIWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenia, o którym mowa w pkt 5.1.1 SIWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te, mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt 5.1.1 SIWZ. Dowodami, o których mowa w pkt 4.5.1 SIWZ, są w szczególności pisemne zobowiązanie podmiotu trzeciego złożone na zasadach określonych w pkt 4.4 – 4.5 SIWZ - jeżeli Wykonawca polega na zasobach lub sytuacji podmiotu trzeciego. Oferta musi zawierać: a) Formularz ofertowy sporządzony i wypełniony według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 1 do SIWZ. b) Oświadczenia, o których mowa w pkt 5.1 SIWZ według wzorów stanowiących odpowiednio Załącznik nr 2 i 3 do SIWZ, c) Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii (jeżeli dotyczy); d) Dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty (w odniesieniu do pełnomocnictwa - oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba, że Zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t. j. Dz. U. z 2017 poz. 570 ze zm.), w przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności tych dokumentów w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi; e) Zobowiązanie podmiotu trzeciego, o którym mowa w pkt 4.5.1 i 4.5.4 SIWZ - jeżeli Wykonawca polega na zasobach lub sytuacji podmiotu trzeciego; Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp z podmiotami, które złożyły oferty w postępowaniu. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór informacji stanowi Załącznik Nr 4 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach