Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu bankowego długoterminowego w wysokości 5.000.000,00 zł

Gmina Pomiechówek ogłasza przetarg

  • Adres: 05-180 Pomiechówek, ul. Szkolna
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 227 652 724 , fax. 22 765-27-10
  • Data zamieszczenia: 2019-09-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Pomiechówek
    ul. Szkolna
    05-180 Pomiechówek, woj. mazowieckie
    tel. 227 652 724, fax. 22 765-27-10
    REGON: 54659000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pomiechowek.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu bankowego długoterminowego w wysokości 5.000.000,00 zł
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: udzielenie i obsługa kredytu bankowego długoterminowego w walucie polskiej w wysokości 5.000.000,00 zł (słownie: pięć milionów złotych) z przeznaczeniem na: 1.1. sfinansowanie planowanego deficytu w wysokości 2.634.337,00 zł (słownie: dwa miliony sześćset trzydzieści cztery tysiące trzysta trzydzieści siedem złotych) z przeznaczeniem na realizację zadań inwestycyjnych objętych Wykazem Przedsięwzięć do Wieloletniej Prognozy Finansowej oraz 1.2. spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu wyemitowanych papierów wartościowych, zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokości: 2.365.663,00 zł (słownie: dwa miliony trzysta sześćdziesiąt pięć tysięcy sześćset sześćdziesiąt trzy złote). 2. Spłata kredytu wraz z należnymi odsetkami nastąpi w latach 2019-2032, przy uwzględnieniu okresu karencji w spłacie kapitału do końca 2022 roku. 3. Spłata kapitału następować będzie w 40 ratach w wysokości ustalonej w harmonogramie, począwszy od dnia 31.03.2023 roku. 4. Ustala się zabezpieczenie spłaty kredytu i odsetek w formie „weksla in blanco” wraz z deklaracją wekslową. 5. Zamawiający nie przewiduje prowizji od udzielonego kredytu. 6. Odsetki od zaciągniętego kredytu nie będą kapitalizowane. 7. Zamawiający nie dopuszcza wyszczególnienia w ofercie dodatkowych elementów kosztowych. 8. Skarbnik Gminy złoży kontrasygnatę na umowie kredytowej i deklaracji wekslowej. 9. Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w walucie polskiej. 10. Wykonawca zobowiązany jest wyznaczyć osobę, która będzie wykonywała w ramach realizacji zamówienia czynności opiekuna kredytowego. 11. Do obowiązków opiekuna kredytowego należało będzie: 1) prowadzenie bieżącej korespondencji z Zamawiającym w zakresie związanym z obsługą udzielonego kredytu; 2) przekazywanie informacji w zakresie spłat, w tym wysokościach naliczonych odsetek w terminie określonym umową; 3) przyjmowanie od Zamawiającego wszelkich wniosków, informacji i zawiadomień związanych z obsługą udzielonego kredytu i realizacją zawartej umowy; 4) udzielanie Zamawiającemu wszelkich informacji i wyjaśnień w zakresie obsługi udzielonego kredytu i realizacji zawartej umowy. 12. Zamawiający, działając na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy – Prawo zamówień publicznych wymaga, by osoba wykonująca w ramach realizacji, czynności przewidziane dla opiekuna kredytowego, określone w pkt 11, była zatrudniona na podstawie umowy o pracę. Sposób udokumentowania zatrudnienia tej osoby oraz uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę w/w wymagań a także sankcje z tytułu ich niespełnienia określone zostały w załączonych istotnych postanowieniach umowy. 13. Wymagania dotyczące zatrudnienia osób: 1) Działając na podstawie art. 29 ust 3a ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności bezpośrednio związane z realizacją przedmiotowego zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 1502, z późn. zm.) – czynności te określone zostały w pkt 11 w zw. z ust. 12. 2) Wymagania zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia zostały określone w Istotnych Postanowieniach Umowy, stanowiących integralną część Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 15 000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych), przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110, 650, 1000 i 1669). 3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na numer rachunku: 38 8011 0008 0020 0200 0273 0003, z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postępowaniu nr WIZP.271.39.2019 na: Udzielenie i obsługę kredytu bankowego długoterminowego w wysokości 5.000.000,00 zł”. 4. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w Rozdziale XI ust. 3 niniejszej SIWZ, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 5. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 1) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 2) innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie a jego kopia w ofercie. 6. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji winno być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania ofertą. 7. Jako Beneficjenta wadium wnoszonego w formie poręczeń lub gwarancji należy wskazać: Gminę Pomiechówek, ul. Szkolna 1a, 05-180 Pomiechówek. 8. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 9. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium. Wadium wniesione w formie gwarancji (bankowej czy ubezpieczeniowej) musi mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu – dochodzenie roszczenia z tytułu wadium wniesionego w tej formie nie może być utrudnione. Dlatego w treści gwarancji powinna znaleźć się klauzula stanowiąca, iż wszystkie spory odnośnie gwarancji będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich, chyba, że wynika to z przepisów prawa. 10. Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć na wskazany w Rozdziale XI ust. 3 SIWZ rachunek bankowy Zamawiającego, najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych Zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem. 11. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Pzp. 12. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada: uprawnienia do wykonywania czynności bankowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Prawo bankowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 2187, z późn. zm.).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór treści oświadczenia został zamieszczony w Rozdziale 3 Tomu I niniejszej SIWZ (Formularz 3.3.).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach