Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu bankowego długoterminowego w wysokości 4 853 627,53 PLN na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań oraz pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy

Urząd Gminy Skrzyszów ogłasza przetarg

  • Adres: 33-156 Skrzyszów, Skrzyszów 642
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 146 326 330 , fax. 146 326 332
  • Data zamieszczenia: 2020-06-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Skrzyszów
    Skrzyszów 642
    33-156 Skrzyszów, woj. małopolskie
    tel. 146 326 330, fax. 146 326 332
    REGON: 54899100000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.malopolska.pl/ugskrzyszow/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu bankowego długoterminowego w wysokości 4 853 627,53 PLN na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań oraz pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia. 1) Przedmiotem zamówienia jest Udzielenie i obsługa kredytu bankowego długoterminowego w wysokości 4 853 627,53 PLN na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań oraz pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy. 2) Ustalenia szczegółowe dotyczące przedmiotu zamówienia: a. Okres kredytowania: 01.08.2020 r. – 31.10.2031 r. b. Dla celów wyliczenia kosztów obsługi kredytu należy przyjąć uruchomienie kredytu w całości jednorazowo w dniu 01.08.2020 r. c. Odsetki płatne na koniec każdego kwartału. Pierwszy termin płatności odsetek od kredytu to 31.12.2020 r. natomiast ostatni termin płatności odsetek to data spłaty ostatniej raty. d. Spłaty kapitału wg poniższego harmonogramu: Lp. Okres spłaty Nr raty Obciążenie spłatą kredytu kolejnych lat budżetowych 1. 29.10.2021 1 5 000,00 2. 31.10.2022 2 5 000,00 3. 31.10.2023 3 5 000,00 4. 31.10.2024 4 50 000,00 5. 31.10.2025 5 100 000,00 6. 30.10.2026 6 100 000,00 7. 29.10.2027 7 600 000,00 8. 31.10.2028 8 1 000 000,00 9. 31.10.2029 9 1 200 000,00 10. 31.10.2030 10 1 200 000,00 11. 31.10.2031 11 588 627,53 Łącznie 4 853 627,53 e. Oprocentowanie kredytu będzie ulegać zmianie w zależności od zmiany stawki WIBOR 1M. Zmiana oprocentowania dokonywana będzie kwartalnie w pierwszym dniu każdego kwartału kalendarzowego w oparciu o stawkę WIBOR 1M obowiązującą w ostatnim dniu roboczym przed rozpoczęciem kolejnego okresu odsetkowego (kwartał kalendarzowy) + stała, przez cały okres kredytowania, marża Banku. f. Prowizja: jednorazowa (% od łącznej kwoty kredytu). Prowizja z tytułu uruchomienia kredytu zostanie zapłacona przed uruchomieniem I transzy kredytu a wypłata kredytu nastąpi najwcześniej po zaksięgowaniu prowizji na wskazanym rachunku Wykonawcy. g. Rozliczenia będą dokonywane w PLN. h. Za spłatę rat kredytu, odsetek przyjmuje się datę wpływu środków na rachunek Wykonawcy – Banku. i. Zabezpieczeniem spłaty kredytu będzie weksel „in blanco” wraz z deklaracją wekslową, na których złożona zostanie kontrasygnata skarbnika. j. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wykorzystania części kredytu postawionego do jego dyspozycji. k. Kredytobiorca nie będzie ponosił żadnych prowizji (za wyjątkiem określonej w rozdziale III ust. 1 pkt 2) lit. f) SIWZ )i opłat związanych z udzielonym kredytem, a w szczególności wynikających z niewykorzystania kredytu jak również z tytułu przedterminowej spłaty kredytu. W przypadku nieterminowej spłaty Zamawiający będzie ponosił wszelki koszty związane z obsługą zadłużenia przeterminowanego. Zamawiający wyraża zgodę aby oprocentowanie od zadłużenia przeterminowanego ustalone było w wysokości i wg zasad obowiązujących u wykonawcy. l. Zamawiający zastrzega sobie prawo spłaty części lub całości kredytu przed terminem bez wcześniejszego powiadomienia Wykonawcy. Spłata ta pomniejszy wysokość kredytu a odsetki będą liczone od pozostałego do spłaty zadłużenia m. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany harmonogramu spłaty zadłużenia np. poprzez przeniesienie spłaty raty/rat lub jej/ich części na okres późniejszy tj. skumulowanie w kolejnych latach, bez zmiany końcowego terminu spłaty. n. Oświadczenie o poddaniu się egzekucji, które zostanie podpisane przez Wójta przy kontrasygnacie Skarbnika może obejmować do 150% kwoty kredytu. Na pisemny wniosek Wykonawcy oświadczenie o poddaniu się egzekucji zostanie złożone zgodnie z art. 777 k.p.c. a koszty związane ze sporządzeniem takiego oświadczenia poniesie Wykonawca. o. Zamawiający oświadcza, że nie posiada zaległych zobowiązań w bankach ani też w ZUS i US. Przed podpisaniem umowy kredytowej, na żądanie Banku przedłoży aktualne zaświadczenia z ZUS i US o braku zaległości wobec tych Urzędów. 2. Celem zbadania zdolności kredytowej Zamawiającego do specyfikacji dołącza się następujące dokumenty (stanowiące załącznik nr 4 do SIWZ): 1) Uchwała Nr XI.163.2020 Rady Gminy Skrzyszów z dnia 30 kwietnia 2020 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego. 2) Sprawozdanie budżetowe za rok 2018 i 2019 r.: oraz I kwartał 2020 r.Rb-27S, Rb-28S, Rb-NDS, Rb-N, Rb-Z. 3) Zarządzenie nr 248.2020 Wójta Gminy Skrzyszów z dnia 26 marca 2020 r w sprawie przedłożenia sprawozdania rocznego z wykonania budżetu Gminy Skrzyszów za 2019 rok 4) Uchwała nr S.O.VIII-423/32/20 Składu Orzekającego Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie z dnia 21 kwietnia 2020 w sprawie opinii o sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2019 wraz z informacją o stanie mienia Gminy Skrzyszów 5) Uchwała nr S.O.VIII-420/19/20 Składu Orzekającego Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie z dnia 1 czerwca 2020 w sprawie opinii o możliwości spłaty przez Gminę Skrzyszów kredytu długoterminowego 6) Wykaz zobowiązań na dzień 19.06.2020 r. Materiały dotyczące budżetu Gminy są dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie internetowej http://bip.malopolska.pl/ugskrzyszow w sekcji Rada/Uchwały/2018-2023/2020 oraz w sekcji Budżet i majątek
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Ustala się wadium w wysokości 15 000,00 PLN /słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100/.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów Zamawiający uzna, że warunek został spełniony, jeżeli Wykonawca: 1) Posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej, a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2357 z późn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców – dokument ten składa Wykonawca, który będzie realizował usługę wymagającą zezwolenia na prowadzenie działalności bankowej, a także realizację usług objętych przedmiotem zamówienia zgodnie z wymogami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2357 z późn. zm.).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) formularz ofertowy – sporządzony zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ, 2) pełnomocnictwo udzielane osobom podpisującym ofertę, o ile prawo do reprezentowania Wykonawcy w powyższym zakresie nie wynika wprost z dokumentu rejestrowego, 3) dokumenty wymienione w rozdziale VI ust. 1-3 SIWZ. 4) potwierdzenie wpłaty wadium, 5) oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, (w terminie 3dni od dnia zamieszczenia na stronie informacji z otwarcia ofert)o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach