Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu bankowego długoterminowego w wysokości 1 625 000 zł

Starostwo Powiatowe ogłasza przetarg

  • Adres: 29-100 Włoszczowa, ul. Wiśniowa
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 413 944 950 , fax. 413 944 965
  • Data zamieszczenia: 2020-07-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Starostwo Powiatowe
    ul. Wiśniowa 10
    29-100 Włoszczowa, woj. świętokrzyskie
    tel. 413 944 950, fax. 413 944 965
    REGON: 29101936000010
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.starostwo.wloszczowa.eobip.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu bankowego długoterminowego w wysokości 1 625 000 zł
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1 Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu bankowego długoterminowego w kwocie 1 625 000,00 zł (słownie: jeden milion sześćset dwadzieścia pięć tysięcy złotych 00/100) z przeznaczeniem na pokrycie planowanego deficytu budżetu Powiatu oraz na spłatę zaciągniętych zobowiązań w wariancie: kredyt złotówkowy ze zmienną stopą procentową, oprocentowany wg stawki WIBOR 1M plus stała marża bankowa powiększająca (pomniejszająca) stawkę WIBOR 1M. 3.2 Okres kredytowania – od podpisania umowy do dnia 31.12.2032r. Planuje się zaciągnięcie kredytu na okres 149 miesięcy (tj. od 31.08.2020 r. do 31.12.2032r.). Ostateczna data zaciągnięcia będzie jednak zależała od terminu zakończenia procedury przetargowej i daty podpisania umowy. 3.3 Uruchomienie kredytu: zamawiający przewiduje uruchomienie kwoty kredytu jednorazowo lub w 2 transzach, w terminie od podpisania umowy do 31 grudnia 2020 roku. Wartość oraz terminy wypłat transz zostaną określone na podstawie złożonego przez Zamawiającego odrębnego zapotrzebowania na środki. Wypłata transz nastąpi w ciągu 5 dni roboczych od dnia złożenia powyższego zapotrzebowania. 3.4 Spłata kapitału kredytu dokonywana będzie w ratach miesięcznych przez okres 144 miesięcy tj. od stycznia 2021 r. do grudnia 2032 r. według następującego harmonogramu: 1) 12 rat po 2 500,00 zł (od stycznia 2021r. do grudnia 2021r.) – tj. 30 000,00zł, 2) 1 rata 1 500,00 zł oraz 11 rat po 3 500,00 zł w latach : - od stycznia 2022r. do grudnia 2022r. – tj. 40 000,00zł, - od stycznia 2023r. do grudnia 2023r. – tj. 40 000,00zł, 3) 1 rata 12 000,00 zł oraz 11 rat po 13 000,00 zł (od stycznia 2024r. do grudnia 2024r.) – tj. 155 000,00 zł, 4) 1 rata 5 000,00 zł oraz 11 rat po 15 000,00 zł w latach : - od stycznia 2025r. do grudnia 2025r. – tj. 170 000,00zł, - od stycznia 2026r. do grudnia 2026r. – tj. 170 000,00zł, - od stycznia 2027r. do grudnia 2027r. – tj. 170 000,00zł, - od stycznia 2028r. do grudnia 2028r. – tj. 170 000,00zł, - od stycznia 2029r. do grudnia 2029r. – tj. 170 000,00zł, - od stycznia 2030r. do grudnia 2030r. – tj. 170 000,00zł, - od stycznia 2031r. do grudnia 2031r. – tj. 170 000,00zł, - od stycznia 2032r. do grudnia 2032r. – tj. 170 000,00zł, w terminie do ostatniego dnia każdego miesiąca, a w przypadku gdy termin spłaty przypadnie w dzień wolny od pracy, Zamawiający dokona spłaty raty w pierwszy dzień roboczy następujący po wyznaczonej dacie. 3.5 Okres karencji przy spłacie kapitału do dnia 31.12.2020r. 3.6 Spłata odsetek, które naliczane będą od wielkości wykorzystanego kredytu do dnia poprzedzającego dzień wpłaty kolejnych rat kredytu oraz w okresie karencji, będzie następować w miesięcznych ratach najczęściej do ostatniego dnia danego miesiąca, jednakże ostatecznie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu za który naliczone zostały odsetki. Jeżeli data spłaty odsetek przypada na dzień ustawowo wolny od pracy lub na sobotę, termin upływa następnego dnia, który nie jest dniem wolnym od pracy ani sobotą. 3.7 W całym okresie kredytowania (wykorzystanie i spłata) naliczanie odsetek winno być według metody kapitałowej, to znaczy od aktualnego, rzeczywistego zadłużenia z tytułu spłaty kredytu. 3.8 Oprocentowanie kredytu liczone będzie w następujący sposób: WIBOR 1M+stała marża banku. 3.9 Oprocentowanie kredytu stanowić będzie jedyny koszt zamawiającego w całym okresie kredytowania. Nie dopuszcza się stosowania jakichkolwiek innych prowizji lub opłat (prowizji od udzielonego kredytu, opłat bankowych, prowizji za wcześniejszą spłatę od niewykorzystania kredytu, itp.). 3.10 Do obliczenia ceny oferty należy przyjąć stawkę WIBOR 1M z dnia 24.07.2020r. w wysokości 0,23%, stałą marżę banku oraz uruchomienie kredytu na dzień 31.08.2020r. 3.11 Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą dokonywane będą w walucie polskiej. 3.12 Zamawiający zastrzega sobie prawo do przewalutowania kredytu bez dodatkowych opłat w przypadku wejścia Polski do strefy euro. 3.13 Zabezpieczenie kredytu – weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 3.14 Zamawiający zastrzega sobie: 1) możliwość zaciągnięcia kredytu w kwocie niższej od ustalonej bez konieczności zapłaty z tego tytułu odsetek i innych obciążeń, 2) możliwość wcześniejszej (przed ustalonymi terminami) spłaty kredytu oraz poszczególnych rat kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów w postaci opłat, prowizji rekompensacyjnej, itp. W przypadku spłaty kredytu we wcześniejszym terminie, odsetki będą naliczane do dnia spłaty; 3) możliwość zmiany harmonogramu spłaty bez pobierania dodatkowych opłat i prowizji, przy czym wydłużenie terminu płatności rat kapitałowych oraz zmiany ich wysokości będzie następowało po uzgodnieniu z Wykonawcą; 4) możliwość przesunięcia spłaty rat kapitałowych w okresie kredytowania. 3.15 Kod i nazwa zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): - 66113000 - 5 Usługi udzielania kredytu - 66110000 - 4 Usługi bankowe 3.16 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i warunki jego realizacji zawierają: 1) informacje zawarte w pozostałych załącznikach do SIWZ, 2) dokumenty dostępne na stronie internetowej Powiatu włoszczowskiego oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Powiatu, w zakładce budżet powiatu: 3) budżet Powiatu na 2020 r. wraz ze zmianami oraz opiniami RIO 4) sprawozdania za 2020 r: Rb-NDS i Rb-Z, itd. 5) budżet Powiatu na 2019 r. wraz ze zmianami oraz opiniami RIO 6) sprawozdania za 2019 r: Rb-NDS i Rb-Z, itd.. 3.17 Wykonawca jest zobowiązany do zdobycia wszelkich informacji niezbędnych do prawidłowego przygotowania oferty oraz sprawdzenia i zweryfikowania materiałów niniejszego postępowania oraz niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o ewentualnych błędach lub przeoczeniach. 3.18 Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych oraz wariantowych. 3.19 Zamawiający zastrzega obowiązek wykonania przez Wykonawcę całości zamówienia w ramach własnego przedsiębiorstwa. 3.20 Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 3.21 Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. 3.22 Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający informuje, że w zakresie realizacji zamówienia występują czynności, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na cały okres realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę co najmniej jednej osoby wykonującej czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy (Dz.U.2019r. poz. 1040 ze zm.), tj. wykonanie prac związanych bezpośrednio z obsługą kredytu. Sposób dokumentowania zatrudnienia osób oraz uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp: a) W terminie 3 dni roboczych od zawarcia umowy, na każde żądanie zamawiającego w terminie przez niego wskazanym od dnia otrzymania wezwania, wykonawca lub podwykonawca przedstawi zamawiającemu oświadczenie o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osobę lub osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy: lub poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy, umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). b) Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; w przypadku wątpliwości, czy osoby realizujące zamówienie są zatrudnione na podstawie umowy o pracę, zamawiający powiadomi właściwy inspektorat pracy, celem przeprowadzenia czynności kontrolnych; c) Wykonawca zobowiązany jest do zatrudniania osoby lub osób przy realizacji przedmiotu umowy w okresie od dnia zawarcia umowy do dnia zakończenia wykonywania przedmiotu umowy. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, wykonawca zobowiązuje się w terminie 14 dni od dnia rozwiązania umowy z zatrudnioną osobą, do zatrudnienia na to miejsce innej osoby posiadającej tożsamą wiedzę i doświadczenie do wykonywania usług.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 6.2 Wykonawca w terminie 3 dni od dnia Zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy (informacji z otwarcia ofert), jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu oświadczenia o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Wzór oświadczenia zostanie zamieszczony na stronie Zamawiającego wraz z informacją z otwarcia ofert. 6.2 Wykonawca w terminie 3 dni od dnia Zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy (informacji z otwarcia ofert), jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu oświadczenia o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Wzór oświadczenia zostanie zamieszczony na stronie Zamawiającego wraz z informacją z otwarcia ofert.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach