Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytów długoterminowych dla Miejskiego Zakładu Komunikacji Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Koszalinie.

Miejski Zakład Komunikacji Spółka z o.o. w Koszalinie ogłasza przetarg

  • Adres: 75-736 Koszalin, ul. Gnieźnieńska
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 943 423 021 , fax. 943 422 768
  • Data zamieszczenia: 2019-07-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Zakład Komunikacji Spółka z o.o. w Koszalinie
    ul. Gnieźnieńska 9
    75-736 Koszalin, woj. zachodniopomorskie
    tel. 943 423 021, fax. 943 422 768
    REGON: 33055750800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzk.koszalin.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytów długoterminowych dla Miejskiego Zakładu Komunikacji Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Koszalinie.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytów długoterminowych dla Miejskiego Zakładu Komunikacji Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Koszalinie. 2. Przedmiot zamówienia składa się z czterech zadań, które mogą być realizowane łącznie lub oddzielnie tj.: Finansowanie projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej Zadanie 1 – Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 4.813.350,00 zł (w tym kredyt na pokrycie VAT – 1.758.350,00 zł) na finansowanie projektu „Zakup niskoemisyjnego taboru na potrzeby MZK Sp. z o.o. w Koszalinie” Zadanie 2 – Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 4.396.450,00 zł (w tym kredyt na pokrycie VAT – 1 264.770,00 zł) na finansowanie projektu: „Utworzenie Centrum Przesiadkowego Koszalin – Wąwozowa w Koszalinie” Zadanie 3 – Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 2.100.000,00 zł (w tym kredyt na pokrycie VAT – 736.000,00 zł) na finansowanie projektu „Zakup jednostki pływającej na potrzeby przeprawy przez Jezioro Jamno" oraz niezbędnej Infrastruktury Finansowanie zakupu inwestycyjnego Zadanie 4 – Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 937.610,00 zł (w tym kredyt na pokrycie VAT – 194.810,00 zł) na finansowanie zadania „Dostawa do Miejskiego Zakładu Komunikacji Sp. z o.o. w Koszalinie dwóch sztuk fabrycznie nowych, niskoemisyjnych autobusów” 3.Wykonawca postawi do dyspozycji Zamawiającego środki kredytu w pełnej wysokości, w dniu podpisania umowy. 4.Uruchomienie transz kredytu przez Wykonawcę następować będzie na wniosek Zamawiającego w wysokości i terminie określonym przez Zamawiającego (w terminie nie dłuższym niż 5 dni od dnia przedłożenia wniosku o wypłatę na konto wskazane przez Zamawiającego), zgodnie z zgłoszonym zapotrzebowaniem Zamawiającego. 5. Wykorzystanie kredytu następować będzie w walucie polskiej. 6.Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty części kredytu lub całości kredytu w terminie przez niego wyznaczonym, pod warunkiem uprzedniego pisemnego powiadomienia Wykonawcy, nie później niż 3 dni przed datą wcześniejszej spłaty całości bądź części kredytu. Zamawiający z powyższych tytułów nie poniesie dodatkowych kosztów. 7.W przypadku wcześniejszej spłaty części kredytu bądź całości kredytu odsetki naliczane będą tylko za okres do terminu spłaty. 8.W przypadku dokonania przez Zamawiającego przedterminowej spłaty części kredytu, Strony mogą ustalić nowy harmonogram spłat kredytu w formie aneksu do umowy. Za powyższą czynność Zamawiający nie będzie obciążony dodatkowymi kosztami. 9.Wcześniejsza spłata całości lub części kredytu nie oznacza jego wypowiedzenia. 10.Dopuszcza się możliwość niewykorzystania w całości kredytu bez obciążenia Zamawiającego dodatkowymi kosztami, przy czym Zamawiający powiadomi Wykonawcę o niewykorzystaniu w całości kredytu, w trybie przewidzianym dla wcześniejszej spłaty części kredytu bądź całości kredytu. 11.Oprocentowanie kredytu - według zmiennej stopy procentowej, ustalonej jako stopa bazowa powiększona o stałą marżę banku: - stopa bazowa: WIBOR dla jednomiesięcznych złotowych depozytów międzybankowych z ostatniego dnia notowań miesiąca poprzedzającego miesiąc spłaty kolejnej raty odsetkowej - stała dla całego okresu kredytowania marża banku. Oprocentowaniu podlega kwota faktycznie wykorzystanego kredytu przyjmując rzeczywistą liczbę dni w miesiącu oraz założenie, że rok liczy 365 dni. Zmiana oprocentowania wynikająca ze stawki WIBOR 1M nie stanowi zmiany warunków umowy i nie wymaga jej aneksowania. 12.Odsetki od wykorzystanego kredytu będą naliczane w miesięcznych okresach obrachunkowych, zgodnie z faktyczną liczbą dni miesiąca kalendarzowego, przy czym: - pierwszy okres obrachunkowy liczony będzie od dnia wypłaty pierwszej transzy kredytu i kończy się ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego - ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym całkowitą spłatę kredytu 13. Spłata odsetek następować będzie w okresach miesięcznych i płatność będzie w ostatnim dniu roboczym każdego miesiąca. Wykonawca zobowiązany będzie do wyliczenia odsetek i przesłania harmonogramu spłat. 14.Wykonawca przedstawi ewentualne koszty prowizji i opłat związanych z udzieleniem kredytów. 15.Spłaty kolejnych kredytów będą następować w następujących terminach i ratach: Zadanie 1 – Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 4.813.350,00 zł (w tym kredyt na pokrycie VAT – 1.758.350,00 zł) na finansowanie projektu „Zakup niskoemisyjnego taboru na potrzeby MZK Sp. z o.o. w Koszalinie” Uruchomienie kredytu – 30.12.2019 4 813 350,00 Data spłaty Wysokość rat Pozostały kapitał Kapitałowych do spłaty 1. 31.01.2020 72 000,00 4 741 350,00 2. 28.02.2020 72 000,00 4 669 350,00 3. 31.03.2020 72 000,00 4 597 350,00 4. 30.04.2020 1 830 350,00 2 767 000,00 5. 31.05.2020 72 000,00 2 695 000,00 6. 30.06.2020 72 000,00 2 623 000,00 7. 31.07.2020 72 000,00 2 551 000,00 8. 31.08.2020 72 000,00 2 479 000,00 9. 30.09.2020 72 000,00 2 407 000,00 10. 31.10.2020 72 000,00 2 335 000,00 11. 30.11.2020 72 000,00 2 263 000,00 12. 31.12.2020 72 000,00 2 191 000,00 13. 31.01.2021 72 000,00 2 119 000,00 14. 28.02.2021 72 000,00 2 047 000,00 15. 31.03.2021 72 000,00 1 975 000,00 16. 30.04.2021 72 000,00 1 903 000,00 17. 31.05.2021 72 000,00 1 831 000,00 18. 30.06.2021 72 000,00 1 759 000,00 19. 31.07.2021 582 000,00 1 177 000,00 20. 31.08.2021 72 000,00 1 105 000,00 21. 30.09.2021 72 000,00 1 033 000,00 22. 31.10.2021 72 000,00 961 000,00 23. 30.11.2021 72 000,00 889 000,00 24. 31.12.2021 72 000,00 817 000,00 25. 31.01.2022 72 000,00 745 000,00 26. 28.02.2022 72 000,00 673 000,00 27. 31.03.2022 72 000,00 601 000,00 28. 30.04.2022 72 000,00 529 000,00 29. 31.05.2022 72 000,00 457 000,00 30. 30.06.2022 72 000,00 385 000,00 31. 31.07.2022 72 000,00 313 000,00 32. 31.08.2022 72 000,00 241 000,00 33. 30.09.2022 72 000,00 169 000,00 34. 31.10.2022 72 000,00 97 000,00 35. 30.11.2022 97 000,00 - Razem 4 813 350,00 4 813 350,00 Zadanie 2 – Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 4.396.450,00 zł (w tym kredyt na pokrycie VAT – 1 264.770,00 zł) na finansowanie projektu: „Utworzenie Centrum Przesiadkowego Koszalin – Wąwozowa w Koszalinie” Uruchomienie kredytu - 31.10.2019r. 1 690 942,00 Uruchomienie kredytu - 30.11.2019r. 2 705 508,00 4 396 450,00 Data spłaty Wysokość rat Pozostały kapitał Kapitałowych do spłaty 1. 30.11.2019 126 447,00 4 270 003,00 2. 31.12.2019 356 192,00 3 913 811,00 3. 31.01.2020 2 039 192,00 1 874 619,00 4. 28.02.2020 545 909,00 1 328 710,00 5. 31.03.2020 40 000,00 1 288 710,00 6. 30.04.2020 40 000,00 1 248 710,00 7. 31.05.2020 40 000,00 1 208 710,00 8. 30.06.2020 40 000,00 1 168 710,00 9. 31.07.2020 414 000,00 754 710,00 10. 31.08.2020 40 000,00 714 710,00 11. 30.09.2020 40 000,00 674 710,00 12. 31.10.2020 40 000,00 634 710,00 13. 30.11.2020 40 000,00 594 710,00 14. 31.12.2020 40 000,00 554 710,00 15. 31.01.2021 40 000,00 514 710,00 16. 28.02.2021 40 000,00 474 710,00 17. 31.03.2021 40 000,00 434 710,00 18. 30.04.2021 40 000,00 394 710,00 19. 31.05.2021 40 000,00 354 710,00 20. 30.06.2021 40 000,00 314 710,00 21. 31.07.2021 40 000,00 274 710,00 22. 31.08.2021 40 000,00 234 710,00 23. 30.09.2021 40 000,00 194 710,00 24. 31.10.2021 40 000,00 154 710,00 25. 31.08.2021 40 000,00 114 710,00 26. 30.09.2021 40 000,00 74 710,00 27. 31.10.2021 40 000,00 34 710,00 28. 30.11.2021 34 710,00 - Razem 4 396 450,00 4 396 450,00 Zadanie 3 – Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 2.100.000,00 zł (w tym kredyt na pokrycie VAT – 736.000,00 zł) na finansowanie projektu „ Zakup jednostki pływającej na potrzeby przeprawy przez Jezioro Jamno" oraz niezbędnej Infrastruktury Uruchomienie kredytu – 31.07.2020r. 2 100 000,00 Data spłaty Wysokość rat Pozostały kapitał Kapitałowych do spłaty 1. 31.08.2020 40 000,00 2 060 000,00 2. 30.09.2020 40 000,00 2 020 000,00 3. 31.10.2020 40 000,00 1 980 000,00 4. 30.11.2020 776 000,00 1 204 000,00 5. 31.12.2020 40 000,00 1 164 000,00 6. 31.01.2021 40 000,00 1 124 000,00 7. 28.02.2021 40 000,00 1 084 000,00 8. 31.03.2021 244 000,00 840 000,00 9. 30.04.2021 40 000,00 800 000,00 10. 31.05.2021 40 000,00 760 000,00 11. 30.06.2021 40 000,00 720 000,00 12. 31.07.2021 40 000,00 680 000,00 13. 31.08.2021 40 000,00 640 000,00 14. 30.09.2021 40 000,00 600 000,00 15. 31.10.2021 40 000,00 560 000,00 16. 30.11.2021 40 000,00 520 000,00 17. 31.12.2021 40 000,00 480 000,00 18. 31.01.2022 40 000,00 440 000,00 19. 28.02.2022 40 000,00 400 000,00 20. 31.03.2022 40 000,00 360 000,00 21. 30.04.2022 40 000,00 320 000,00 22. 31.05.2022 40 000,00 280 000,00 23. 30.06.2022 40 000,00 240 000,00 24. 31.07.2022 40 000,00 200 000,00 25. 31.08.2022 40 000,00 160 000,00 26. 30.09.2022 40 000,00 120 000,00 27. 31.10.2022 40 000,00 80 000,00 28. 30.11.2022 40 000,00 40 000,00 29. 31.12.2022 40 000,00 - Razem 2 100 000,00 2 100 000,00 Zadanie 4 - Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 937.610,00 zł (w tym kredyt na pokrycie VAT – 194.810,00 zł) na finansowanie zadania „Dostawa do Miejskiego Zakładu Komunikacji Sp. z o.o. w Koszalinie dwóch sztuk fabrycznie nowych, niskoemisyjnych autobusów” Uruchomienie kredytu – 30.12.2019r. 937 610,00 Data spłaty Wysokość rat Pozostały kapitał Kapitałowych do spłaty 1. 31.01.2020 40 000,00 897 610,00 2. 28.02.2020 40 000,00 857 610,00 3. 31.03.2020 234 810,00 622 800,00 4. 30.04.2020 40 000,00 582 800,00 5. 31.05.2020 40 000,00 542 800,00 6. 30.06.2020 40 000,00 502 800,00 7. 31.07.2020 40 000,00 462 800,00 8. 31.08.2020 40 000,00 422 800,00 9. 30.09.2020 40 000,00 382 800,00 10. 31.10.2020 40 000,00 342 800,00 11. 30.11.2020 40 000,00 302 800,00 12. 31.12.2020 40 000,00 262 800,00 13. 31.01.2021 40 000,00 222 800,00 14. 28.02.2021 40 000,00 182 800,00 15. 31.03.2021 40 000,00 142 800,00 16. 30.04.2021 40 000,00 102 800,00 17. 31.05.2021 40 000,00 62 800,00 18. 30.06.2021 40 000,00 22 800,00 19. 31.07.2021 22 800,00 - Razem 937 610,00 937 610,00 16.Jeżeli data spłaty kredytu lub odsetek przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, uważa się, że termin został zachowany, jeżeli spłata nastąpi w pierwszym dniu roboczym po terminie określonym w umowie kredytu. 17.Płatności rat kapitałowych, o których mowa w pkt. 3.14 mogą ulec przesunięciu, pod warunkiem złożenia przez Zamawiającego pisemnego wniosku o odroczenie płatności na czas oznaczony. Wniosek winien być złożony u Wykonawcy (w banku) najpóźniej 5 dni przed terminem płatności raty kapitałowej. Oznaczony czas przesunięcia płatności raty kapitałowej nie może wykraczać poza termin obowiązywania umowy. Niespłacona rata kapitałowa wchodzi w skład niespłaconej części kapitału i jest oprocentowana na niezmienionych zasadach określonych w ofercie i w umowie. Po każdorazowym przesunięciu terminu raty kapitałowej, Wykonawca dokona stosownego przeliczenia tabeli spłat rat kapitałowych i odsetkowych, stosownie do treści wniosku Zamawiającego o odroczenie terminu płatności. Z tytułu wyżej opisanych czynności Wykonawca nie będzie pobierał żadnych dodatkowych opłat i prowizji. 18.Zabezpieczenie kredytu stanowić będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 19.Kredyt będzie udzielony na podstawie umowy zaproponowanej przez Wykonawcę i zaakceptowanej przez Zamawiającego, przy czym umowa musi obejmować istotne zapisy zawarte w SIWZ i nie może wykraczać poza jej postanowienia. 20.Zamawiający zastrzega sobie prawo rezygnacji z kredytu w sytuacji gdy nie dojdzie do realizacji zadania stanowiącego przedmiot kredytowania. O rezygnacji z kredytu oraz przyczynie rezygnacji Zamawiający powiadomi Wykonawcę w terminie 14 dni od dnia podjęcia decyzji przez Zarząd o zaniechaniu realizacji zadania inwestycyjnego. Z powyższego tytułu Zamawiający nie poniesie żadnych kar oraz kosztów. 21.Wykonawca dokona wyliczenia oferty cenowej w PLN na podstawie stawki WIBOR 1M z dnia 16 lipca 2019r. – 1,64% i marży banku oraz daty uruchomienia kredytu. 22.Przyjmuje się daty uruchomienia kredytu określone w pkt 1.14, które stanowią wyłącznie daty orientacyjne, podane na potrzeby niniejszego zamówienia, w celu jednolitego wyliczenia ceny dla wszystkich Wykonawców.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej, o którym mowa w pkt. 5.2.1 pkt 1) SIWZ, jeżeli wykaże, że posiada zezwolenie, wydane przez Komisję Nadzoru Finansowego, na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w art. 36 ustawy Prawo Bankowe (Dz.U. z 2018 roku poz. 2187 z późniejszymi zmianami), a w przypadku banków państwowych, pisemne oświadczenie, że bank prowadzi działalność na podstawie stosownego rozporządzenia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Zgodnie z art. 24 ust. 11 PZP, wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji dotyczących kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 2.Oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej Wykonawca składa bez wezwania. Wzór oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 PZP stanowi Załącznik nr 2 do SIWZ. 3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 4.W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a PZP, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający może żądać dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. 5. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy PZP, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt. 6.2). ppkt 1) –5) SIWZ. 6. Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia dokumentów wymienionych w pkt. 6.2). ppkt 1) – 5) SIWZ, dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy PZP. 7. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w: 1) pkt. 6.2. pkt 1) SIWZ składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez Właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 13, 14 i 21 oraz ust.5 okt.5 i 6 ; 8. Dokumenty, o których mowa w pkt. 6.4.1) oraz 6.4.2) lit. b) SIWZ, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. 9. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 6.4 SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt. 6.5. SIWZ stosuje się odpowiednio. 10. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 11. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w pkt. 6.2.1) SIWZ, składa dokument, o którym mowa w pkt. 6.4 pkt.1), w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 14 i 21 oraz ust.5 pkt 6 ustawy PZP. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt. 6.5 SIWZ zdanie pierwsze stosuje się odpowiednio. 12. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 13. Zgodnie z art. 24 ust. 8 PZP wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt. 13 i 14 oraz 16-20 PZP lub ust.5 może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu. 14. Jeżeli wykonawcę reprezentuje pełnomocnik – należy dołączyć do oferty pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo musi być złożone w oryginale lub poświadczone za zgodność z oryginałem przez notariusza. 15. W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia należy dołączyć do oferty pełnomocnictwo zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. Pełnomocnictwo musi być złożone w oryginale. 16. Do oferty stanowiącej załącznik nr 1a i/lub 1b i/lub 1c i/lub 1d Wykonawca dołącza: 1) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym przez zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Informacje zawarte w oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ. 2) załącznik nr 3 do SIWZ, o którym mowa w pkt. 12.6 SIWZ;

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach