Przetargi.pl
UDZIELENIE I OBSŁUGA DŁUGOTERMINOWEGO KREDYTU ZŁOTÓWKOWEGO W WYSOKOŚCI 2.750.000,00 ZŁ

Gmina Celestynów ogłasza przetarg

  • Adres: 05430 Celestynów, ul. Regucka
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 7897060 w. 114 , fax. 227 897 011
  • Data zamieszczenia: 2017-03-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Celestynów
    ul. Regucka 3
    05430 Celestynów, woj. mazowieckie
    tel. 22 7897060 w. 114, fax. 227 897 011
    REGON: 1326896500000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    UDZIELENIE I OBSŁUGA DŁUGOTERMINOWEGO KREDYTU ZŁOTÓWKOWEGO W WYSOKOŚCI 2.750.000,00 ZŁ
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego złotówkowego do maksymalnej wysokości 2.750.000,00 zł. 2. Kredyt długoterminowy zostanie przeznaczony na: 2.1. sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Celestynów na 2017 rok w wysokości 1.960.000,00 zł w związku z realizacją zadania inwestycyjnego „Budowa Przedszkola Samorządowego w Celestynowie”; 2.2. spłatę zaciągniętych pożyczek i kredytów w wysokości 790.000,00 zł. 3. Kredyt będzie wykorzystany do 30.12.2017 roku. 4. Kredyt będzie uruchamiany w transzach. Zamawiający określi każdorazowo wysokość kredytu i termin jego uruchomienia. Uruchomienie poszczególnych transz kredytu nastąpi w terminie … dni (zostanie wpisane zgodnie z ofertą Wykonawcy), po złożeniu przez Zamawiającego pisemnej dyspozycji wypłaty, bez składnia odrębnego wniosku kredytowego podlegającego rozpatrzeniu. 5. Spłata kapitału będzie następowała w latach 2018 - 2025, w ratach według poniższego harmonogramu: - 31.01.2018 r. – 37.500,00 zł - 30.04.2018 r. – 37.500,00 zł - 31.07.2018 r. – 37.500,00 zł - 30.11.2018 r. – 37.500,00 zł - 31.01.2019 r. – 52.500,00 zł - 30.04.2019 r. – 52.500,00 zł - 31.07.2019 r. – 52.500,00 zł - 30.11.2019 r. – 52.500,00 zł - 31.01.2020 r. – 72.500,00 zł - 30.04.2020 r. – 72.500,00 zł - 31.07.2020 r. – 72.500,00 zł - 30.11.2020 r. – 72.500,00 zł - 31.01.2021 r. – 75.000,00 zł - 30.04.2021 r. – 75.000,00 zł - 31.07.2021 r. – 75.000,00 zł - 30.11.2021 r. – 75.000,00 zł - 31.01.2022 r. – 75.000,00 zł - 30.04.2022 r. – 75.000,00 zł - 31.07.2022 r. – 75.000,00 zł - 30.11.2022 r. – 75.000,00 zł - 31.01.2023 r. – 87.500,00 zł - 30.04.2023 r. – 87.500,00 zł - 31.07.2023 r. – 87.500,00 zł - 30.11.2023 r. – 87.500,00 zł - 31.01.2024 r. – 162.500,00 zł - 30.04.2024 r. – 162.500,00 zł - 31.07.2024 r. – 162.500,00 zł - 30.11.2024 r. – 162.500,00 zł - 31.01.2025 r. – 125.000,00 zł - 30.04.2025 r. – 125.000,00 zł - 31.07.2025 r. – 125.000,00 zł - 30.11.2025 r. – 125.000,00 zł 6. Jeżeli termin spłaty kredytu upływa w dniu ustawowo wolnym od pracy, spłata kredytu może nastąpić w pierwszym dniu roboczym po tym dniu. Dla potrzeb obliczenia ceny należy przyjąć, iż spłata rat kapitałowych będzie następowała w ostatnim dniu danego miesiąca. 7. Zamawiającemu przysługuje prawo do wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu niż określa harmonogram bez dodatkowych opłat i prowizji ze strony banku. 8. Za datę spłaty kredytu przyjmuje się dzień obciążenia rachunku Kredytobiorcy. 9. Zamawiający zastrzega możliwość nie pobrania kredytu w pełnej wysokości. Bank nie będzie pobierał z tego tytułu żadnych opłat i prowizji. 10. Karencja spłaty kapitału od dnia wpłaty przez Wykonawcę pierwszej transzy kredytu do dnia 30 stycznia 2018 r. 11. Kwota wykorzystanego kredytu jest oprocentowana w stosunku rocznym według zmiennej stopy procentowej. Oprocentowanie kredytu stanowić będzie sumę zmiennej stawki WIBOR 1M i niezmiennej w okresie kredytowania marży banku. 12. Odsetki naliczane będą na koniec każdego miesiąca od faktycznie wykorzystanych kwot kredytu, za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu, płatne w terminie 10 dni od dnia otrzymania przez Zamawiającego pisemnego powiadomienia o wysokości oprocentowania i kwocie naliczonych odsetek. 13. Przy naliczaniu odsetek zamawiający zastosuje formułę 365/365(366) czyli odsetki naliczane będą za rzeczywistą liczbę dni – 365, a w przypadku lat przestępnych 366. 14. Oprocentowanie nie spłaconych w terminie rat kredytu naliczane będzie w wysokości określonej jak dla odsetek ustawowych. 15. Spłata kredytu i odsetek będzie następować przelewem. 16. Za sporządzanie aneksów do umowy kredytu Bank nie będzie naliczał prowizji. 17. Za datę spłaty rat kredytu lub odsetek przyjmuje się dzień wpływu środków na rachunek Wykonawcy. 18. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową. 19. Kredyt ewidencjonowany będzie na rachunku kredytowym, który Wykonawca otworzy dla zamawiającego w dniu zawarcia umowy. Otwarcie i prowadzenie przez Wykonawcę rachunku niezbędnego do realizacji umowy nastąpi bez jakichkolwiek opłat. 20. W przypadku dokonania przez Zamawiającego przedterminowej spłaty części kredytu Strony ustalą nowy harmonogram spłaty kredytu w formie aneksu do umowy. 21. W przypadku wykorzystania przez Zamawiającego do dnia 30.12.2017 r. mniejszej kwoty kredytu niż wynikająca z podpisanej umowy Strony dokonają zmiany treści umowy oraz ustalą nowy harmonogram spłaty kredytu w formie aneksu do umowy. 22. Dla potrzeb obliczenia całkowitej ceny brutto wykonania zamówienia należy przyjąć stawkę WIBOR 1 M w wysokości 1,66 %. Do stawki WIBOR 1 M należy dodać marżę Banku, co stanowić będzie oferowane oprocentowanie. 23. Dla potrzeb obliczenia całkowitej ceny brutto należy przyjąć termin 01.05.2017 r. wykorzystania przez Zamawiającego kredytu w jednej transzy. 24. Nie przewiduje się prowizji i innych opłat na rzecz Wykonawcy z tytułu udzielenia kredytu. 25. Zamawiający wymaga dołączenia do oferty projektu umowy oraz harmonogramu (jako załącznika do umowy) spłaty kredytu i odsetek. 26. Zakłada się złożenie kontrasygnaty Skarbnika Gminy na dokumentach kredytowych (umowa kredytowa, weksel in blanco, oświadczenie o poddaniu się egzekucji, deklaracji wystawcy weksla in blanco). 27. Zamawiający nie korzysta z leasingu oraz emisji papierów dłużnych. 28. Zamawiający nie korzysta z emisji papierów wartościowych. 29. Zamawiający nie występuje jako strona w partnerstwie publiczno-prywatnym.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każda składana oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 10.000,00 zł (dziesięć tysięcy złotych) ważnym w okresie związania ofertą. 2. Forma wadium. Wadium może być wniesione w następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2007 Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: 23 8001 0005 2002 0008 6091 0012, prowadzone przez: Bank Spółdzielczy w Otwocku oddział w Celestynowie, z następującą adnotacją „Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu złotówkowego w wysokości 2.750.000,00 zł”. 4. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniężna Wykonawca złoży w Celestynowie przy ul. Reguckiej 3, Biurze Obsługi Mieszkańca – Urzędu Gminy w Celestynowie lub dołączy do oferty. 5. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy na rachunku Zamawiającego zostanie zaksięgowane wadium przed upływem terminu składania ofert. 6. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 Pzp tj.: 1) Wszystkim Wykonawcom – niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4 a Pzp. 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza – niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 3) Na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert – niezwłocznie. 7. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 8. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa Pzp. 9. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach