Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu złotowego w wysokości 5.000.000 PLN na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej

Gmina Kleszczewo - Urząd Gminy Kleszczewo ogłasza przetarg

  • Adres: 63-005 Kleszczewo, Poznańska
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 061 8176017, 8176020, 8176033, , fax. 618 176 184
  • Data zamieszczenia: 2019-10-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kleszczewo - Urząd Gminy Kleszczewo
    Poznańska 4
    63-005 Kleszczewo, woj. wielkopolskie
    tel. 061 8176017, 8176020, 8176033, , fax. 618 176 184
    REGON: 53591300000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kleszczewo.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu złotowego w wysokości 5.000.000 PLN na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 5.000.000,00zł – na realizację następujących działań: - „Budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego wraz z infrastrukturą towarzyszącą oraz inwestycje w zakresie publicznego transportu zbiorowego na terenie gminy Kleszczewo”, - „ Rewaloryzacja zabytkowego parku dworskiego w Gowarzewie”, - „Budowa ścieżki rowerowej Kleszczewo – Nagradowice”. 2. Planowany okres kredytowania – od dnia podpisania umowy do 30 czerwca 2021r. 3. Waluta – PLN 4. Uruchomienie środków kredytu nastąpi w formie przelewu kredytu na rachunek bankowy kredytobiorcy w Banku Spółdzielczym w Kórniku Nr 25 9076 0008 2001 0015 1106 0001, w transzach „na żądanie”. Uruchomienie transzy kredytu nastąpi na podstawie pisemnej dyspozycji zamawiającego, zgodnie ze wzorem obowiązującym u wybranego wykonawcy. 5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do złożenia oświadczenia o rezygnacji z części kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat. 6. W okresie umowy bank nie pobiera innych opłat z tytułu udzielenia, obsługi i spłaty kredytu niż wymienione w SIWZ. 7.Termin postawienia do dyspozycji środków finansowych: od dnia podpisania umowy do dnia 31.12.2019r. 8. Spłata kapitału będzie następowała zgodnie z zapisami art. 243 uofp – w terminie nie dłuższym niż 90 dni po zakończeniu programu, projektu lub zadania i otrzymania refundacji tych środków ze środków budżetu europejskiego i ostatecznym terminem spłaty do 30.06.2021r. 9. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu bez ponoszenia dodatkowych prowizji i opłat. W sytuacji, gdy kredyt spłacony zostanie wcześniej, odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie do końca okresu umowy. 10. W przypadku gdy termin zapłaty przypadnie na dzień wolny od pracy, uregulowanie należności nastąpi w pierwszym wolnym dniu roboczym. 11. W ramach uzyskanego kredytu Zamawiający zastrzega sobie prawo do refundacji wydatków poniesionych ze środków własnych, związanych z inwestycją, na potrzeby której zaciągnięte zostały powyższe środki. 12. Zabezpieczenie spłaty kredytu stanowić będzie weksel In blanco wraz z deklaracją wekslową – kontrasygnowane przez Skarbnika. Źródłem spłaty kredytu będą dochody z budżetu Unii Europejskiej. 13. Koszty obsługi kredytu stanowią: oprocentowanie kredytu - ustalane będzie dla każdego miesięcznego okresu odsetkowego w oparciu o: stawkę referencyjną WIBOR 1M powiększoną o marżę Wykonawcy (banku), która będzie stała w całym okresie kredytowania (obowiązywania umowy). Zamawiający nie przewiduje naliczenia przez wykonawcę żadnych opłat i prowizji z tytułu udzielenia kredytu. 14. Na potrzeby złożenia oferty należy przyjąć - dla obliczenia wysokości odsetek obowiązującą stawkę WIBOR 1M z dnia 30.09.2019r. – 1,64%. 15. W celu porównania złożonych ofert należy założyć : - spłatę 75% udzielonego kredytu w terminie do 30.09.2020r. - spłatę 25% udzielonego kredytu w terminie do 30.06.2021r. 16. Dopuszcza się wydłużenie okresu kredytowania w przypadku opóźnień w refundacji środków z budżetu Unii Europejskiej, bez ponoszenia dodatkowych opłat iprowizji - oprócz oprocentowania (WIBOR 1M+marża). 16. Dla potrzeb wyliczenia ceny należy przyjąć uruchomienie kredytu w dniu 01.12.2019r. Do wyliczenia ceny ofertowej należy przyjąć kalendarz rzeczywisty tj. rzeczywistą liczbę dni w miesiącu i w roku 365/366. 17. Odsetki naliczane będą od faktycznie wykorzystanej kwoty kredytu. 18. Odsetki od kredytu naliczane będą w okresach miesięcznych i płatne w okresach miesięcznych do dnia 5 każdego miesiąca za miesiąc poprzedni. O wysokości odsetek do zapłaty Bank będzie informował każdorazowo Kredytobiorcę, na co najmniej 5 dni przed terminem płatności drogą elektroniczną na adres: urzad@kleszczewo.pl. Zamawiający nie będzie ponosił kosztów za otrzymywane powiadomienia. 19. Zmiana oprocentowania kredytu spowodowana zmianą stawki WIBOR 1M nie wymaga aneksowania umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że posiada zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego przewidziane ustawą Prawo bankowe (Dz.U. z 2018r poz. 2187 ze zm.) lub inny dokument równoważny uprawniający do prowadzenia działalności bankowej na terenie Polski, w zakresie usług objętych przedmiotem zamówienia. W przypadku podmiotu mającego siedzibę poza granicami RP - zezwolenie właściwego organu na prowadzenie działalności,
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: formularz ofertowy; -pisemne zobowiązanie innych podmiotów, zgodnie z art. 22a ust. 1 i 2 ustawy do oddania Wykonawcy, do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – jeśli dotyczy, wzór stanowi załącznik nr 4 do SIWZ; -pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego – jeśli dotyczy, pełnomocnictwo należy złożyć w oryginale bądź kopii potwierdzonej notarialnie.;Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia przekazania informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy pzp (można w tym celu wykorzystać wzór oświadczenia stanowiący załącznik nr 3 do SIWZ). Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach